NV200

  • img
  • img
  • img
  • img

A NISSAN ÚJ, KISMÉRETŰ, ÁTALAKÍTHATÓ SZEMÉLYSZÁLLÍTÓ MINIBUSZA ÉS CSUKOTT ÁRUSZÁLLÍTÓJA

Áttekintés
•    Az NV200 háromféle változatban készül
•    Eltolható oldalajtók könnyítik meg a beszállást
•    Gazdaságos dízel- és benzinmotorok
•    Alacsony fenntartási és üzemeltetési költségek
•    A családi változat hétszemélyes személyszállító jármű
•    Globális modell, több régió számára
Az eredetileg kishaszonjárműnek és személyautónak egyaránt tervezett Nissan NV200 úgy az európai, mint más globális piacokon a térkihasználás, a kényelem és a praktikus használhatóság szempontjából fontos előrelépést jelent.

Az NV200 három különféle változatban kerül piacra: ezek közül az egyik a zárt áruszállító, amely kategóriájában a legnagyobb rakterű, a másik kettő pedig hétüléses kivitelű – ez utóbbiak egyike a rendkívül funkcionális Combi –, amely egyaránt használható teher- és személyszállításra, a másik pedig a kényelmesebbre hangolt személyautó-változat, amely a Genfi Autószalonon került bemutatásra.

Majd hozzátette: „Ezekre az igényekre az NV200 a mi válaszunk. Kitűnő használhatósága, ötletes megoldásokkal tarkított kényelmes utastere és alacsony fenntartási költségei egy kimondottan funkcionális dizájnnal ötvöződik. Ezzel a gépjárművel a Nissannak célja, hogy kiszolgálja azokat a vevőket, akik egy funkcionális és jól alkalmazható kishaszon-gépjárművet keresnek. Az NV200 piaci bevezetése Japánban kezdődik idén nyáron, ezt követi Európa 2009 őszén, majd Kína és a többi piac.”

Maximalizált raktér
Az NV200 tervezői innovatív konstrukciós fogásokat alkalmaztak, hogy az autó raktere kategóriájában a legnagyobb és legjobban kihasználható legyen. Bár teljes külső hossza valamivel kevesebb, mint 4 m, az NV200 zárt áruszállító változatában a raktér hossza 2 m-nél nagyobb (2040 mm).

Az elsőkerékhajtás és a rendkívül tömör építésű hátsókerék-felfüggesztés révén az NV200 rakterében egyszerre két szabványos Euro-raklap helyezhető el. A maga 1,84 m-es magasságával, az NV200 nem emelkedik versenytársai fölé, de a kategória legalacsonyabb (520 mm) padlómagasságának révén kimondottan könnyű pakolni, a 4,1 m3 befogadóképességű rakteret. A legnagyobb teherbíró képesség 771 kg.

Tágas belső tér
A nagy rakodótér a zárt áruszállító esetében természetes jellemző, az NV200 bőséges belső méretei azonban kényelmesen nagy utastérré alakulnak át a Combi változat esetében.

Más gyáraktól eltérően, akik kiszerelhető ülésekkel látják el hasonló modelljeiket – melyek túl nehezek a kiemeléshez és használaton kívül máshol kell tárolni azokat – az NV200 ülései állandóan az autóban maradhatnak. A középső üléssor háttámlái 60/40 arányban oszthatók a változtatható helykihasználás érdekében, a teljes ülés pedig oly módon buktatható előre, hogy síkban illeszkedik a két első ülés mögé, a harmadik sorban lévő két ülés pedig egyenként hajtható a raktér két oldalára.

Az NV200 fejlesztése során nagy figyelmet szenteltek a legmagasabb minőségi szint elérésére, így az osztásvonalak és az elemek közötti hézagok a személyautó-vásárlók által elvárt színvonalnak felelnek meg.

A zárt áruszállító rendelhető oldalablakokkal is, s abban különbözik a személyszállító változatoktól, hogy kétszárnyú, oldalsó csuklópántokon felfüggesztett ”francia ajtó” található. A két hétüléses változatra ezzel szemben felül felfüggesztett, felfelé nyíló, teljes üvegezésű hátfali ajtó kerül – bár a Combi a francia ajtókkal is elérhető, a két oldalajtón lévő ablakok a jobb szellőzés érdekében eltolva nyithatók.

Személyautó padlóváz
A módosított Nissan ’B’ padlóvázra épülő NV200 független gólyalábas első kerékfelfüggesztése külön segédvázon keresztül csatlakozik a karosszériához, hátul pedig tömör építésű, könnyű, de mégis robusztus laprugós merev tengely alkotja a felfüggesztést.

Az autó kétféle – egy benzines és egy dízel – motorral kerül piacra.

A benzinüzemű változatot a Nissan elismert, teljesen könnyűfémből készült 1.6 l-es HR16 jelű motorja hajtja, amelyet a Micra, Note és Qashqai modellekben is alkalmaznak.  Az 1598 cm3-es, 16 szelepes motor teljesítménye 79 kW (108 LE), nyomatéka 153 Nm, és 5 fokozatú, kézi kapcsolású sebességváltón keresztül hajtja meg az első kerekeket.
A dízelmotor – amely már szintén ismert a Micrából és Note-ból, - a stratégiai partner Renault jól bevált 8 szelepes, 1461 cm-es 1.5 dCi (K9K jelű) motorja. 200 Nm nyomatékával és a 63 kW (86 LE) teljesítményével a teljesítő képesség, a kifinomult működés és a gazdaságos üzem optimális elegyét kínálja. Ehhez a motorhoz is ötfokozatú sebességváltó csatlakozik.

Annak érdekében, hogy a vezetőtérben minél több hely álljon rendelkezésre,  a sebességváltó kar nem a padlólemezből emelkedik ki, hanem a két színű, az elöl ülőket körbeölelő középkonzolból.  A sebességváltó kar felett található rész ad helyet a fűtés- és szellőzés vezérlésére szolgáló kezelőelemeknek, és a 2 DIN méretű rádió befogadására szolgáló nyílásnak. A fűtés és a szellőzés mindhárom üléssort kiszolgálja.

Magas felszereltség
A kishaszonjárművek ezen kategóriájában elsőként, az NV200 külön rendelhető tolató kamerával is elérhető. A belső térben rengeteg pakolóhely, zseb és palack/pohártartó található. A kesztyűtartó felső részében van egy titkos tárolóhely is, amely elegendően nagy egy kamera, mobil telefonok és fontos dokumentumok elhelyezésére.

A parkolást segítő kamera mellett számos olyan, a személyautók esetében tipikus alap- vagy rendlehető felszerelés érhető el az NV200-ban, mint a Nissan Intelligens Kulcs, az elektromos ablakemelők, és az ESP. A biztonsági felszerelés része (és egyben alapfelszereltség) a blokkolásgátlóval (ABS) ellátott fék, az elektronikus fékerő-elosztás (EBD), és a vészfék-rásegítő rendszer (BA).  Az első vezető és utas oldali légzsákok az alapfelszereltséghez tartoznak, az oldal-légzsákok rendelhetők.

A gyalogosok védelmét szolgálja a motorházfedélbe beépített külön energialenyelő betét, és magának a motorházfedélnek az energiaelnyelő kiképzése.

Alacsony üzemeltetési és fenntartási költségek 
Az alacsony üzemeltetési költségeknek, a motorok és a hajtásláncok jó hatásfokának, valamint a biztonságos karosszéria-kiképzésnek köszönhetően (mely utóbbi minimálisra csökkenti a motorházfedél alatti értékes részegységek – (pl. a hűtő) – ütközés közbeni sérülését) az NV200 várható fenntartási költségei kategóriájában a legkedvezőbbek közé fognak tartozni.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák