Egész napos akkreditált pedagógiai továbbképzést tartottak március 13-án a Polgármesteri Hivatal B épületének tanácstermében. A Szülők Fóruma Egyesület által szervezett tanácskozásra több mint 110-en jelentkeztek, a helyi és a kistérségi pedagógusok mellett Budapestről és Székesfehérvárról is érkeztek hallgatók. Dr. Pálfi Judit klinikai neuropszichológus és pedagógiai szakpszichológus tartott előadást arról, milyen szerepe van a játéknak az idegrendszer fejlődésében és a szocializációban.
A Hírtükörnek dr. Pálfi Judit elmondta: tapasztalatai szerint a játék a viselkedészavarokkal, a figyelemhiánnyal, valamint a kommunikációs problémákkal van összefüggésben. Sok gyereknek okoz gondot a többiekkel való egyeztetés, és sajnos a szülők hozzájárulnak ahhoz, hogy a játék egyre magányosabbá váljon. Az előadásban felhívta a figyelmet arra, hogy a szülőkkel és az egymással való játéknak van szabályozó és fejlesztő funkciója.
- Vannak olyan gyerekek – mondta -, akiknek a fejében kezdettől fogva nincs meg az integráció, amely egyben tartaná a játékot, ezért sokan egyáltalán nem képesek egyedül mihez kezdeni. Meg kell keresni és áttörni náluk az akadályokat, összerendezni a tanulást, a motivációt és az érzelmeket.
Hozzátette: az iskola ráállt a kognitív útvonalra, ami azt jelenti, hogy megszűnt a kézművesség, a technika, a rajz tisztelete, annak ellenére, hogy hazánkban a gyermektechnikáknak óriási a tárháza. Példaként említette az ujjszövést, a körmöcskét, a szarvacskát, babakészítést, nemezelést, amelyeket vissza kellene hozni az oktatásba, ugyanis ezek a kézügyességen keresztül a beszédfejlesztésig hatnak. Ha ezt a felnőtt társadalom nem veszi tudomásul, hajlamos azt hinni, hogy csak az írás, az olvasás és a matematika viszi előbbre a gyermeket. Rá kell ébreszteni mind a szülőket, mind pedig a pedagógusokat, hogy a kompetencia, amelyet annyira fontosnak tartunk, kézügyesség nélkül nem létezik.











