Az ismeretanyag bővülése, az elvárások növekedése sokszor nagy terheket ró gyermekeinkre. Igaz ugyanakkor, hogy sokan közülük nem a leginkább célravezető módszereket alkalmazzák, és küszködnek az információk, feladatok sokasága miatt. Szülőknek, pedagógusoknak egyaránt feladatuk azon munkálkodni, hogy segítsék csemetéiket a jó eredmények elérésében.
A hatékony tanulás érdekében született meg egy elképzelés, amely szerint olyan komplex foglalkozásokat tartunk a „Matrica” Múzeumban, ahol játékos formában, tapasztalati úton szerezhetnek ismereteket a tanulók. A történelem, a magyar és a vizuális kultúra integrált oktatásának színtere egy iskolán kívüli, kellemes kulturális közeg, a múzeum, amely tárgygyűjteménye révén segítheti a helyi és nemzeti kulturális kincs megismerését. A NAT is szorgalmazza a tanórák hagyományos szervezeti formáktól eltérő megtartását, a gyerekek pedig minden játékosságra épülő új módszert lelkesen fogadnak. Az iskola- és a múzeumvezetés részéről is kedvező fogadtatásra talált a javaslat, számtalan ötlet, lehetőség merült fel a tervezett témákkal kapcsolatban. A múzeumpedagógusokkal való szoros együttműködés során olyan foglalkozástervezeteket dolgoztunk ki, amelyek a múzeum tárgyi feltételeire épülnek, a tananyag szerves témájaként szerepelnek a tanmenetben, és amelyeket változatos, szemléletes módon tudunk lebonyolítani. A következő két hónap folyamán három osztály fogja egy-egy tanítási napját a múzeumban tölteni, hogy tanáraik és a múzeumpedagógusok segítségével, irányításával feldolgozzák az adott tananyagot. Az eltérő képességű gyerekek esetében is jobban rögzülnek a látott, hallott információk, a hozzájuk kapcsolódó manuális tevékenység pedig még inkább elmélyíti az ismereteket.
Közös célunk az értékek megőrzésére, teremtésére nevelés, a személyiség formálása a különböző kultúrák megismertetésével, a széleskörű művészi tevékenység bemutatásával. Ily módon kapcsolódhat az iskolai neveléshez a múzeumlátogatás, erősítve a hagyományok ápolására, a kultúra őrzésére, a kortárs művészek munkájának megismerésére irányuló nevelői törekvéseket.

