A Škoda Motorsport gyári csapata két Fabia Super 2000 versenyautóval állt rajthoz a szezon első IRC-futamán. A Fabia Super 2000 projekt közel kétesztendei fejlesztést követően immár új generációs versenygépét mutatta be. A két finn, Juho Hänninen és Mikko Markkula, valamint a két cseh versenyző, Jan Kopecký és Petr Starý alkotta párosok irányítása alatt az új versenygépek a kedvezőtlen időjárás mellett, igencsak komoly kihívást jelentő körülmények között igazolhatták, hogy a Škoda Motorsport ismét versenyképes technikát alkotott. Mindkét páros eredménye és teljesítménye – különösen az első két versenynap során – egyaránt igen pozitívként, s a Fabia Super 2000 további fejlesztése szempontjából felettébb hasznosnak értékelhető.
A finn Juho Hänninen az első napon az élen végzett, míg Jan Kopecký az első gyorsaságin adódott műszak problémáját követően gyorsan felküzdötte magát a 24. helyről, s végül tizedikként zárta a napot.
A második versenynapon a Valence környéki havas utakon mindkét Škoda ismét jól szerepelt, a hatból négy – Juho Hänninen három, Jan Kopecký egy – gyorsasági szakaszt is az első helyen teljesítve. Sőt, amikor Jan egyik alkalommal másodikként futott be csapattársa mögött, szurkolóik e „duplázásért“ külön nagy tapssal jutalmazták a csapatot. A nap további részében azonban a finn versenyzőt már balszerencse kísérte, s egy defektet követően a harmadik helyre esett vissza. Jan Kopecký folytatva a felzárkózást, a hetedik helyen fejezte be a napot.
A futam záró szakasza ismét Monte Carlo felé vezetett. Noha Juho Hänninen egy balesetet követően a verseny feladására kényszerült, kétségkívül igazolta, hogy nagy tapasztalata mennyire hasznos a Škoda Motorsport számára, s hogy személyében a Fabia Super 2000 versenyautó és az egész csapat szempontjából egyaránt a legmegfelelőbb versenyzőt sikerült kiválasztani. A második szakaszon nyújtott teljesítménye – különösen a megnyert gyorsaságik – azonnal felkeltette a rajongók és a média érdeklődését. Jan Kopecký tovább tört előre, s végül az összesítettben a negyedik helyet szerezte meg.
Michal Hrabánek, a Škoda Motorsport igazgatója így kommentálta a gyári csapat Monte Carlo Ralin nyújtott teljesítményét: „Először is örömmel tölt el bennünket, hogy sikerrel zárhattuk autónk fejlesztési projektjének e rendkívül fontos periódusát, amely egyben a következő szakasz előtt nyitotta meg az utat. A Fabia Super 2000 projekt ugyanis a versenyzés és az értékesítés két, egymást szervesen kiegészítő szintjén halad. Valóban ütőképes autót sikerült alkotnunk, amely kategóriája legjobbjaival is felveszi a versenyt, s a csapat idei Monte Carlo Ralin nyújtott teljesítményével is elégedett vagyok. Ki merem jelenteni, megmutattuk oroszlánkarmainkat, ám még rengeteg munka vár ránk.
A továbbiakban is éppoly keményen és hatékonyan kell majd dolgoznunk, mint eddig tettük, mindvégig tisztelve vetélytársaink erejét. Köszönetemet szeretném kifejezni a csapat minden tagja számára, a szerelőktől egészen a mérnökökig, s mindenkinek, aki e kiváló csapatmunkában részt vett. Remélem, a Monte Carlo-i premier mindannyiukat további kemény munkára ösztönzi majd. Bízom abban is, hogy a Škoda márka népszerűsítése tekintetében szintén jó munkát végeztünk. További versenyprogramunk a Monte Carlo Ralin nyújtottak részletes elemzésének függvénye, ám tervünk - hogy a 2009-es IRC-sorozat további öt versenyén rajthoz álljunk - továbbra is változatlan.”
Juho Hänninen így fogalmazott a versenyről: „Péntek reggelig minden kedvezően alakult. Meg is lepett, milyen gyors tudtam lenni, a szerelők kiváló munkát végeztek, az autó kiválóan működött. Gumiabroncs-választásunk is nagyon jónak bizonyult, főként annak köszönhetően, hogy előzetesen „kikémleltem” a pályát. Meggyőződésem, hogy az autó a jövőben is kiválóan szerepel majd, ezen a versenyen már megmutatta a benne rejlő óriási lehetőségeket. Mindazonáltal még rengeteg kemény munka áll előttünk. Sajnálom, hogy túlságosan is hajtottam a pénteki gyorsaságin, egyszerűen túl keményen nyomtam, be akartam hozni egyperces hátrányomat. Kár, hiszen az egész csapat kiváló munkát végzett.”
Jan Kopecký az összesítésben a negyedik helyen zárta a versenyt, s öt pontot szerzett a pilóták bajnokságában, így felettébb elégedetten értékelt: „A Fabia Super 2000 megmutatta, milyen gyors is valójában, s egyértelműen jelzi, hogy jó irányba haladunk. A siker mögött rejlő szintén fontos tényező tavaly futott tesztkilométereink sokasága. Köszönetemet szeretném kifejezni a teljes csapat és a Škoda számára, hogy mindvégig sikerrel haladhattunk a projekt során, de hálás vagyok az utak mentén minket hangos biztatással segítő cseh szurkolóknak is.“