Mit kezdjünk a pedagógiai kultúrával? – tette fel a kérdést Nahalka István, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai karának egyetemi docense azon a pedagógiai napon, amelyet október 14-én tartottak a Városháza dísztermében.
Az előadó kifejtette: nemcsak a pedagógiai kultúra, hanem a magyar iskolarendszer is változtatásra szorul, ugyanis jelenleg a szelekcióra és a szegregációra épül. Kihangsúlyozta: tévhit az, hogy a jobb képességű gyerekeket különválasztva kiugró eredményeket érhetünk el, a nemzetközi összehasonlítások ugyanis azt mutatják, hogy Magyarországot nem a gyengébben teljesítők taszítják a rangsor alacsonyabb fokára, hanem a legjobbak teljesítménye marad el más országok legjobbjaiétól. A megoldás az, ha a „bezzeg” országok példáját követjük, ha ugyanis a nehezebb körülmények között élő tehetséges gyerek megkapja a számára szükséges pedagógiai gondoskodást, kiválóvá válhat. A szelekció nemcsak azok számára jelent hátrányt, akiket érint, hanem az egész ország kárát látja.
Az előadás után a résztvevők két csoportban folytatták a tanácskozást. Az óvodai szakmai programon Ludányi Ágnes, az egri Eszterházi Károly Főiskola tanszékvezetője közreműködésével azt vitatták meg, milyen módszerei vannak az óvodai probléma- és konfliktuskezelésnek. Az iskolai szakmai program előadója dr. Szeszler Anna, a Lauder Javne iskola igazgatója tartott előadást a kulcskompetenciák fejlesztéséről, valamint a tehetségfejlesztésről az iskolai nevelőmunkában.













