Párizsi Autószalon 2008 – Renault stand

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

A Renault négy újdonsága került a kiállítási terület középpontjába.

Az ötajtós új Mégane és a Mégane Coupé változata
A kompakt kategória újdonsága, az új formatervezési filozófia alapján megalkotott Mégane család első két tagja, az ötajtós és a kupé változat. Mind az utasok, mind pedig a csomagok számára bőségesebb teret biztosít a 4.30 méteres hosszúságot elérő új karosszéria. A majdnem függőleges hátsó ablak, az alacsony tetővonal és a karakteres formavilág összetéveszthetetlen külsőt biztosít az új Mégane számára.

A kupé tervezésénél, láthatóan a sportos hatások erősítése volt a cél. Az oldalsó krómozott léggyűjtők, a markáns hátsó kialakítás, és a dinamikus formai megoldások erősen sikergyanús élményautóvá teszik a Mégane család másodikként megjelenő tagját. A sportos hatást erősíti a félhold alakú hátsó ablak, a tetőspoiler, a hátsó ütköző alatt elhelyezett diffúzor, a limuzinhoz képest 15 milliméterrel alacsonyabbra ültetett futómű, és az 1.55méter széles nyomtáv is.

Az új Mégane műszerfala és a belső tér is teljesen átalakult. A műszegység középpontjában van a digitális sebeségmérő, mely magába foglalja a „tempopilot” névre keresztelt sebességellenőrző rendszert is, mely segít kivédeni a figyelmetlenségből adódó gyorshajtást és a csatolt büntetéseket, hiszen addig villog a piros figyelmeztető fény, amíg el nem vesszük a lábunkat a gázról. Ez a rendszer a hazai viszonylatban is jó szolgálatot tesz majd, hiszen az itthoni rendőrség, már csak az út melletti vadászatra és az autósok bármilyen indokból való megbírságolására rendezkedett be, ami egyébként jövedelmező vállalkozás, de nem biztos, hogy az átlag autóst jobban kellene üldözni, mint a bűnözőket. Persze mint tudjuk, Magyarországon a túlszabályozásban, a félhülye ötletekben, meg a dilettantizmusban erős, bevételorientált „szakemberek” döntenek a sorsunk felől…

…de menjünk csak vissza a Renault lényegesen kellemesebb világába, mely közeledtünkre már ki is nyitja az ajtókat, majd mikor magára hagyjuk kedvenc autónkat, az bezárkózik és bekapcsolja az összes védelmi rendszerét. Persze ezen csemegék, csak csekély részét képezik annak a műszaki tűzijátéknak, amivel a mérnökök el szeretnék kápráztatni az új modell iránt érdeklődő látogatókat.
A motorokkal kapcsolatban már néhány dolgot megosztottunk önökkel a korábban megjelent cikkben, de a 2009-es modellévtől belépő, és a Coupe motorpalettájára felkerülő 180 lóerős benzines TCe jelű turbó motorról mindenképpen érdemes szót ejteni. Jövőre érkezik egy 160 lovas dízel is, mely a rendkívül sikeres és kiemelkedően takarékos dCi motorok skáláját bővíti.

A Laguna Coupe
Elegancia és sportosság. Ez az autó minden ízében ezt sugallja. A Peugeot szép és elegáns kupéjának babérjaira törő Renault, mely a német piacra már novemberben begördül. A 4.64 méter hosszú, 1.83 méter széles autó formavilága a hagyományos kupé elemek felhasználásával született meg. A LED-es hátsó lámpák, a 17 illetve 18 zollos kerekek, a lendületes vonalak megnyerő külsőt eredményeztek. Egy sportkocsi esetében az erőforrások is fontos szerepet játszanak. Egy ilyen autó legyen dinamikus és persze az új kor szellemének megfelelően takarékos is. Az új 3.5 literes, 238 lóerős, hathengeres csúcsdízel ki is tesz magáért, hiszen kevesebb mint 7 másodperc alatt repíti a Laguna Coupe-t nulláról, száz kilométer/órás sebességre. Ehhez persze szükség volt egy vadonatúj 6 sebességes váltóra is, ami segít majd átvinni a 330 Nm-es nyomatékot a talajra. Persze további motorváltozatok is a rendelkezésünkre állnak majd.

A Laguna Coupe futóművét elektronikusan vezérlő rendszer a maximális úttartás szolgálatában tevékenykedik. A Laguna GT-ből már ismert dinamikus összkerék-kormányzás jóvoltából, a kormánymű áttételezése direktebb lehet, így nő a vezetés élménye és csökkennek a kormányzás reakcióidői. Mindezek mellett csökkentették a fordulókör átmérőjét is. A hátsó kerekek kormányzásába besegítő elektromotorok, a szűk városi fordulókban, illetve a kanyargós hegyi utakon is sokat javítanak az autó manőverező képességén, és úttartásán. A rendszer érdekessége, hogy a túlkormányzottságból adódó problémák kivédése érdekében végzett ellenkormányzást szükségtelenné teszi, hiszen a rendszer automatikusan megoldja ezt a vezetéstechnikai kérdést is, ezzel az autó hátulját mindig a korrekt íven tartva.

Kangoo Be Bop – egy praktikus szabadidő autó
A fiatalabb, vagy éppen az élményeket előtérbe helyező vásárlói réteget célozták meg a Kangoo speciális változatával. A négy darab különálló ülés, a nagy üvegfelületek és a relatív kis méret (3.87 méteres hosszúság), egy jól vezethető, sokcélú és a szabadidő kellemes eltöltésére is alkalmas autót eredményezett. A 2007-ben bemutatott tanulmány utcára lépő változata egy szimpatikus és szerethető autó lett. Rengeteg jópofa és ötletes megoldás szolgálja az autó utasait. A régi időkben divatos, de manapság csak a csúcskategória egy-két reprezentánsánál megtalálható „lndaulet megoldás” is visszaköszön a bohókás Kangoo változat esetében. Ez nem más, mint a főúri pompában utazó hátsó utasok számára külön lenyitható tető, azaz a Be Bop tulajdonképpen egy félkabrió. Ennek a megoldásnak rengeteg előnye van, de megadja az utazás különleges hangulatát is, hiszen az előre csúszó tetővel együtt a hátsó ablak is lehúzató. A két színűre fényezett karosszéria további jellegzetességei között találjuk még a félköríves hátsó ablakokat, melyek igazi panorámás látványutazásra adnak lehetőséget. Ezt a látványautózást szolgálja az is, hogy a hátsó ülések 90 milliméterrel magasabban vannak, mint az elsők. A tágas belső tér egyik sajátossága, hogy extrém magas felnőttek is kényelmesen utazhatnak eben a „szuperkangooban”. Ennek a modellnek várhatóan 2009 első negyedében lesz majd a bevezetése, akkor két dízel és egy benzines kerül majd a piacra.

Elektromos autó – Renault Z.E. Concept
A Renault Z.E. Concept nevű tanulmányautója a Be Bop alapjaira készült, és egy előremutató megoldásokat bemutató, elektromotoros jármű, mely a zéró emissziós autók szegmensében jeleskedik.

A Z.E. erőforrása egy közel 94 lóerős 226 Nm nyomatékot biztosító elektromotor. Az „üzemanyagtankként” szolgáló modern Lithium-Ion akkumulátorok biztosítják a működtetéshez szükséges áramot.

A karosszéria sem mindennapos, hiszen a termoszok elve alapján védi ki, a belső tér nagyobb hőingadozásait. A hővisszaverő fényezéssel ellátott karosszéria, az extrém szigeteléssel és különleges üvegekkel készült utastér együttesen vigyáz a kiegyensúlyozott hőháztartására, hogy a legkevesebb plusz energiát kelljen felhasználni az optimális állapot fenntartásához. A termoszokhoz hasonló karosszéria ugyanis duplafalú, és a levegő – mely köztudottan az egyik legjobb hőszigetelő – áramlásával oldották meg az utastér szigetelését. Ennek a megoldásnak köszönhetően drasztikusan sikerült csökkenteni a hűtés-fűtés energiaigényét, ezáltal jelentős többletenergiára téve szert, mely a hatótávolság növelésére fordítható. Persze a tetőbe épített napkollektorok is hoznak némi plusz energiát, miközben aktívan részt vesznek a belső tér hőszigetelésében is. Ennek köszönhetően – a például, a Lancia Thesis esetében már szériában is látott megoldás szerint – a parkoló autó utasterének túlmelegedését megakadályozó ventilátorok és a klíma működtetéséhez szükséges áramot is innen nyerik. Amennyiben például egy 15 fokos belső térbe szállunk be, a kormányt felmelegítve, és némi meleg levegőt juttatva az utastérbe, pillanatok alatt nő a hőérzetünk, miközben alig használunk energiát.

A karosszéria légellenállásának javítása érdekében is sok mindent újra gondoltak. A nagy, kiálló tükrök helyére kamerák kerültek, melyekhez az energiát a napelemek biztosítják. Az alufelnik zárt kialakításúak, a fényszórók pedig nagy fénykibocsátású és hosszú élettartamú LED-ekkel lettek helyettesítve.

Mindezeken kívül, a Z.E. Concept olyan különlegességeket is képes nyújtani, mint a csomagtérben lapuló elektromos roller, mely menet közben az autó rendszerén keresztül újra töltődik, vagy a közeledtünkre feléledő belső világítás és..és…

A kiállítási területen a Renault Ondelios, a hybrid meghajtású luxus limuzin is főszerephez jutott, de erről néhány nappal ezelőtt már beszámoltunk.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák