Az új design filozófia alapján áttervezett Megane, némi visszalépést jelent az előd merészen avantgard megjelenése után, melyet meglehetősen sokáig emésztettek a vevők, de mikor ráéreztek az egyedi vonalak varázsára, villámgyorsan lett méltán népszerű autó.
A mostani változat, visszafogottabb vonalai ellenére biztos sikert hoz majd a Francia cégnek. Az alacsonyabb tetővonal, a kupésan emelkedő övvonal, a lagunás beütéseket is átörökítő orrész, a környezetbarát motorok, és a tovább javított műszaki tulajdonságok meggyőző érvként sorakoznak majd az új modell iránt érdeklődő vásárlók számára. Az új öt ajtós Megane várhatóan novembertől startol az európai piacokon.
A Megane harmadik generációjának világpremierje egyébként a Párizsi Autószalonon lesz. A hazai pálya előnyeit kihasználó Renault, már most meglehetősen sok előrendelést regisztrált a középkategória egyik legsikeresebb modelljét követő újdonságára. 2010-ig a Megane család, az elődjéhez hasonlóan hat tagúra bővül majd.
Az alapot képező 1.6 literes 100, vagy 110 lóerős benzines erőforrás, 2009-től egy bioetanol üzemre alkalmas változatban is megjelenik a motortérben. jövőre érkezik az 1.4 literes 130 lovas turbó motor is. A két dízelmotor is doppinggyanús jeleket produkál, hiszen az 1.5 dCi 90 lóerőről indít és egy 106 lóerőre is felpiszkált változatban is beszerezhető lesz, miközben a 2 literes olajkályha 160 lóerőt tartogat majd a hívek lenyűgözésére.
A 3. generációs változat méretei felnőttesebbek lettek, ennek ellenére csökkent a súly és javult a cw érték is, így kevesebb üzemanyag és kevesebb károsanyag kerül be illetve ki a motorokból.
Belül egyértelműen, javult a kidolgozás és a felhasznált anyagok minősége, és a funkcionalitáson is javítottak. Finomítottak az autó klímakomfortján, és az utastér kényelmi, és ergonómiai szempontokból is sokat fejlődött, és komolyan továbbfejlesztették az eddig is példaértékű biztonsági berendezéseket és a karosszéria védelmi szintjét is.