A Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. Szentendrén, várhatóan ez év végén nyitja meg új, mintegy nettó 16 millió Eurós beruházás keretében megvalósuló, 32 ország értékesítési és vevőszolgálati tevékenységét irányító regionális kereskedelmi és oktatási központját. A tavalyi év azonos időszakához képest 0,67 százalékponttal, 11,46%-ról 12,13%-ra növelt piaci részesedés a magyarországi személyautó-, illetve kis- és közepes haszongépjármű piacon, igazán figyelemre méltó teljesítmény.
A Ford ezzel, 2008 első félévi teljes hazai személyautó- és kishaszongépjármű értékesítését figyelembe véve 11267 darabra tudta növelni eladásait az előző év azonos időszakának 10867-es darabszámához képest. Ez 3,68%-os növekedést jelent az egyébként 2,02%-al, 94803-ról 92885 darabra csökkenő piacon.
Ezzel a vállalat hazai piaci részesedését javítva tovább szilárdította második pozícióját a magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű piacon. Az eredményhez jelentős mértékben hozzájárult, hogy a Ford a Transit révén továbbra is dominálja a kis- és közepes haszongépjármű piacot, és jól alakulnak a Ranger értékesítések is.
Az év második felét illetően a Ford számára több új modell is hozzájárulhat a további sikerekhez:
Kedvező fogadtatása alapján nagy reményeket táplálhat a vállalat vadonatúj modellje, a Ford Kuga iránt, amely révén a Ford is részesülhet az általa ezidáig lefedetlen, hazánkban éves szinten közel nyolcezres nagyságrendű crossover szegmens eladásaiból.
A kinetikus dizájn formavilágát magán viselő, dinamizmussal, élettel teli új Fiesta az ősz nagy sikervárományosa, amely jelentős hatással lehet a piacra, tekintettel arra, hogy a Focus után a Fiesta a Ford legnépszerűbb modellje.
Az év végének, illetve a jövő év elejének melepetése lehet a vadonatúj Ford Ka, amely a Ford látványos visszatérését jelenti a Magyarországon éves szinten mintegy hétezres darabszámot képviselő mini szegmensbe.
Az új modellek révén teljesen megújuló portfolió, az ellátás folyamatos javulása és a professzionális hálózat megteremti a biztos alapot a Ford számára ahhoz, hogy a hagyományosan erős flottaértékesítés mellett tovább erősödjön a kiskereskedelmi értékesítés is.