A C3 Picassóval a Citroën ismét felrúgja a konvenciókat, és egy olyan innovatív koncepciót mutat be, mely a B2 egyterűek szegmensében igazi autós csemege lehet.
A márka kreativitásának gyümölcsét, a C3 Picassót merész stílus, innovatív felépítés, praktikum és leleményesség jellemzi. Sokkalta többet kínál, mint az egyterűek kiváló tulajdonságainak összességét. Menettulajdonságai, fürgesége és vidám hangulata az örömöket és élményeket kereső ügyfelek kedvencévé teheti.
A C3-család új tagja a közelgő Párizsi Nemzetközi Autókiállításon gördül majd be a képbe, forgalmazása pedig 2009 első negyedévében kezdődik.
Gömbölyded és szögletes, erős és rokonszenves, korszerű és retrósan bájos, tágas és áramvonalas: a C3 Picasso az ellentétek társításával innovatív formatervű, egyszerre vonzó és pimasz személyiségű autót kínál.
Vidámságot árasztó vonalaival és tervezési filozófiájával, a szolgáltatásait kívánja felhasználói rendelkezésére bocsátani, és segíteni kívánja őket minden élethelyzetben.
Különösen innovatív felépítésének köszönhetően a C3 Picasso kompakt, mégis tágas. A 4,08 m hosszú, 1,73 m széles és 1,62 m magas autó orr-része meglepően rövid, míg hátsó traktusa szinte függőleges. Az arányok ilyetén újszerű elrendezése figyelemreméltó helykínálatot biztosít minden utas számára. A csomagtartó térfogata szintén figyelemreméltó: akár 500 liter (VDA) a kalaptartóig 5 személyes kialakítás esetén.
A C3 Picasso újra feltalálja az egyszerű használatot, hiszen könnyen és ösztönösen variálható, így rekordidő alatt kialakítható az optimális térfogat. A tagolt, egyszemélyes hátsó ülések egyenként tologathatók akár 150 mm-es hosszon, így kényelmesen elhelyezhető a legterjedelmesebb poggyász is. Az ülések egyetlen mozdulattal, egy kézzel is elrejthetők a hátsó ülések felső részén elhelyezett kapcsolók segítségével. A mozgatható csomagtérpadlóval kiegészítve így teljesen sík padló alakítható ki a rakodótérben, egészen az első üléssorig.
Ez a hossz tovább növelhető az első utasülés háttámlájának asztalka helyzetbe döntésével.
A vezetőhelyről páratlan periférikus kilátás nyílik az új, három részre osztott szélvédőnek, a keskeny oszlopoknak és a domináns pozíciót biztosító, magasított üléseknek köszönhetően. Az óriási üvegfelületekkel körülvett utastér fürdik a fényben. A szegmens egyik legnagyobb panorámatetőjével a teljes üvegfelület elérheti a 4,52 m2-t.
Kompakt méreteivel és kis fordulókörével az autó igen könnyen manőverezik, fürgén kikerül minden elébe kerülő akadályt. Az út tökéletesen megszelídíthető a személyautókhoz méltó karosszéria-merevségnek köszönhetően.
A valamennyi úttípuson otthonosan mozgó C3 Picassót szerény fogyasztású, ugyanakkor nagy teljesítményű erőforrások hajtják. Két újgenerációs benzinmotorral, a VTi 95-tel és a VTi 120-szal, valamint a korábbi modellekből már ismert HDi 90 és HDi 110 FAP dízelmotorral lesz kapható.
-ch-