33000 megrendelés az új Citroën C5-ösre Európában
2008. június végéig több mint 33.000 megrendelés érkezett Európában az új C5-ösre, ami egyértelműen igazolja a bevezetést megelőzően becsült eladási terveket.
Magyarországon a 2008. április 20-i bevezetést követően összesen 135 megrendelés érkezett az új Citroën C5-ösre.
A Citroën Hungária 2008 nyarán az új C5 és C5 Tourer látványával kíván jó utat a Ferihegyről indulóknak. Júniusban az egyes terminálon állította ki a modellt, míg júliustól szeptemberig a 2A terminál 160m2-es falán hirdeti az új C5 mindkét változatát. A nyári hónapokban így több mint két millió utas illetve kísérője csodálhatja meg a Citroën új felső-közép kategóriás autóját. A nyár, ahogy az új C5 is utazásra csábít, így a márka a legforgalmasabb hónapokat tölti a repülőtéren. (2007 legforgalmasabb hónapja a Budapest Airport adatai alapján az augusztus volt 977.913 utassal. A legforgalmasabb nap is erre a periódusra esett: 2007. július 17-én 33050 utas vette igénybe a Budapest Airport szolgáltatásait.)
Egy kis C5 statisztika
Az új C5 kétféle felfüggesztéssel is rendelhető, amelyek megoszlása az első tapasztalatok szerint megegyezik azzal az aránnyal, amelyre számított a márka: Franciaországban a C5 eladások közel 60 százaléka hidraktív, míg a fenn maradó 40 százalék hagyományos, acélrugós felfüggesztéssel kelt el, míg itthon ez az arány közel 50-50%.
Motorizáció tekintetében Európában a megrendelések 90-95 százaléka dízel erőforrásra irányult, és a legnépszerűbb a 138 lóerős 2.0 HDi változat volt. Magyarországon a HDi erőforrások aránya 97%. Itthon a 2.0 HDi motor a legkeresettebb (megrendelések 83%-a).
A legtöbb új C5 modell a második és harmadik kiviteli szinten kelt el: Franciaországban például ez a megrendelések 80, míg Magyarországon 100 százalékát jelentette.
A négyajtós és a kombi változat aránya jelenleg 81-19%, bár ez a C5 Tourer viszonylag friss bevezetése miatt még nem több mint visszajelzés a rendkívül pozitív fogadtatásra.
2008-ban, a bevezetés évében 85000 darab új C5 értékesítését tervezi a márka.