A Logan 2008-as változata ráncaitól megszabadítva, és megszépülve jelent meg. A nívósabb belső tér biztonsága is nőtt. Elölről szemlélve a szélesebb hűtőrács és a modern vonalú lámpák és az átrajzolt ütköző lényegesen jobb benyomást keltenek, mint az elődnél. Némi gondolkodás után rájövünk, hogy jól látjuk (ha egyáltalán észrevesszük) megváltozott az embléma is. Harmonikusabb és elegánsabb lett a Renault olcsó mini limuzinjának vonalvezetése. A csomagteret egy új fedéllel látták el, ami sokkal szebb lett. Az új lámpák és az átrajzolt ütköző itt is megtették a hatásukat. Összességében csak aprónak mondható, de kimondottan a harmóniára törekvő módosítások értékelik fel az új Dacia összképét.
A belső térben a testvérmodell, a Sandero nívósabb és modernebb műszerfala köszön vissza. A műszerek jobban láthatóak, a kezelőszervek elhelyezésén is sokat javítottak, amivel jelentősen javult az autó ergonómiája is. A tükrök a kombi változatról érkeztek, és lényegesen nagyobb méretükkel segítik a biztonságos vezetést.
Az új Logan szériában szerelt fékasszisztenssel és egy új generációs ABS -el kerül a szalonokba. A futómű műszaki megoldásai, egy rendkívül kellemesen gördülő és jóindulatúan viselkedő autót eredményeztek, de ezen a területen az előd modell is nagyon jó minősítést kapott. A 15.5 centis átlépő magasság következtében igen pocsék útviszonyok között is jól mozog az új Dacia, ezzel megtartva elődje univerzális tulajdonságát.
A fenéklemez, amely egyben az utastér alapját is nyújtja, a Nissan „B” plattformjaként vált ismertté. Ez szolgál a Clio és a Modus alapjaként is. Az utastérben egyébként tágas és kellemes utazást biztosító tér vár ránk. Ebben komoly szerepet játszik a hosszú tengelytáv is. A nagyméretű és magas kivágási vonallal rendelkező ajtókon még magas utasok is könnyedén tudnak betüremkedni a Dácia belsejébe, ahol azután a jól kialakított fejtér okozza a további kellemes meglepetést. Ha már itt tartunk, a csomagjaink sem fognak fejtörést okozni, mert gazdagon lapátolhatjuk befelé egy teljes család bő lére eresztett nyaraló holmiját a tágas (510 literes) csomagtérbe. A Logan valóban a kategória egyik legtágasabb autója!
Az újdonság öt motorváltozattal lép piacra. Három benzines és két dízel kerülhet a motortérbe, amelyek 75 és 105 lóerő között nyújtanak széles (ménes) választási lehetőséget. Ehhez 4.6 litertől 7.3 literig terjedő átlagfogyasztási intervallum tartozik. Amennyiben a gyorsulási adatok is fontosak, 10.2 másodperc és 15 másodperc között keresgélhetünk. A leggyorsabban az 1.6 literes 16 szelepes motorral szerelt változat fog haladni, ez pedig 175 km/órát jelent.
A Renault életében oly fontos szerepet játszó biztonsági mutatók is javultak. A biztonsági kormány például, a műszerfal felé indul el egy frontális baleset esetén, de a műszerfal anyaga és a belső energiaelnyelő burkolatok sokban segítették, hogy ebben az autóban még kevesebb láb és kar sérülés keletkezzen a balesetek során. Mindezek mellett tovább növelték a karosszéria szilárdságát és az utasok érdekében a programozottan deformálódó elemeket is újra „programozták”.
A milliószorosan kipróbált Renault alkatrészek révén állítólag szinte nullára csökkent a meghibásodások száma, amire ékes bizonyíték, hogy az egész autóra három év vagy 100.000 kilométer garanciát ad a gyár. Ehhez jön a hat év átrozsdásodás elleni gari és különlegességként két év jótállás van az autó fényezésére is.
A Dacia eddig is jó kis autó volt, bár hazánkban ezt nagyon nehéz elhitetni az emberekkel, de az új modell, megbízhatóságban, kényelemben, helykínálatban még az elődjét is képes lesz felülmúlni.
Matricás lesz végig! Igy nem sokat érünk vele.