Az Arany János Általános Iskola és Gimnázium 23. alkalommal rendezte meg az Arany Napokat. A névadó március 2-i születésnapja és a forradalmi március közötti időszak színes kavalkádjában egyszerre mozdult diák, szülő, tanár. Megállás nélkül váltották egymást a vetélkedők, kiállítások, tanulmányi versenyek, sportesemények.
A reneszánsz jegyében szervezett foglalkozásokon Mátyás mesék, korabeli fegyverek, pénzérmék, történetek, egykori ruhák, humanista értékek kerültek terítékre. Az aranyos órákon a tananyaghoz kapcsolódóan várostörténeti, természettudományi, biokémiai-biogenetikai előadásokat hallhattak a diákok, és a tanítási órákra a szülők is belátogathattak. A diákönkormányzat napján kaleidoszkópszerűen forogtak-pörögtek, változtak a színek, a szereplők, az események, bolhapiac, kézművesség, éneklés. A „tizenkét órás éjszakán” is megállás nélkül zajlottak a programok: foci, kosár, csocsó, film, saját zenekar, póker. Az „Arany percek” elhozták szüleikkel az óvodásokat, akik a számukra összeállított művészeti program keretében találkozhattak először majdani második otthonukkal.
A diáknapok forgatagában találkoztunk dr. Horváthné dr. Hidegh Anikó igazgatóval, akit arról kérdeztünk, milyen változásokat hozott az idei tanév.
- Beindítottuk a képességfejlesztő tanulószobai rendszert, amely felzárkóztatás és tehetséggondozás egyszerre. A lemaradó tanulóknak délutánonként szaktanárok segítenek a tananyag elsajátításában, az ismeretek feldolgozásban. Ez közös elhatározás és közös munka, amelyben mindenkinek megvan a maga szerepe, diáknak, tanárnak és a szülőnek egyaránt. Ezt fejezi ki az a szerződés is, amelyet az iskola kötött a szülőkkel: mi biztosítjuk a feltételeket, ők pedig gondoskodnak a gyermekük megjelenéséről. Szerencsére ebben a tanulóink is nagyon együttműködők.
A másik nagyon komoly eredmény, hogy egy évi felkészülési időszakot követően sikerült megszerveznünk a gimnázium kilencedik évfolyamán a nyelvi előkészítő osztályt. Ebben az oktatási programban tanulmányi eredményük alapján kiválasztott diákok a nyolcadik osztály után egy évig speciális képzésben vesznek részt. A heti 18 óra angol és 5 óra informatika mellett figyelmet fordítunk a korábbi ismeretek szinten tartására is. Matematikával, retorikával, társastánccal, tanulás-módszertani és önismereti foglalkozással, valamint testneveléssel egészül ki az órarendjük. A fő célunk, hogy hozzásegítsük a fiatalokat az emeltszintű nyelvi érettségi és az ECDL vizsga megszerzéséhez.
Éppen a napokban kaptam meg az Oktatási Hivatal értesítését, hogy sikeres pályázatot követően iskolánk immár akkreditált EURO Nyelvvizsgahely, ami azt jelenti, hogy ezentúl a százhalombattaiak angol és német nyelvből itt helyben is tehetnek vizsgát. Igény szerint a nyelvvizsgára felkészítő tanfolyamot is indítunk az érdeklődők számára. Folyamatosan pályázunk más területen is, jelenleg elbírálás alatt áll egy török-magyar diákcsere kapcsolat, valamint az ÖKOISKOLA cím elnyerésére benyújtott pályázatunk
Büszke vagyok a munkatársaimra, akikkel ezeket az eredményeket elértük. Úgy remélem, hogy sikereinkből és a gyerekekből sugárzó energiából képesek leszünk erőt gyűjteni az előttünk álló további feladatok megoldásához is.
Március 14-én zsúfolásig megtelt gyerekekkel, tanárokkal a Pártok Háza díszterme. Több tucatnyian vehettek át díjat a vetélkedőkön elért eredményeik jutalmául. Ezzel az aranyos órával zárultak a 23. Arany Napok.





