2007-ben a Nissan Navara volt Európában a legsikeresebb pick-up, de Magyarországon is nagyon jól szerepelt. Európában összesen 46 036 darabot értékesítettek – ami azt jelenti, hogy minden negyedik eladott pick-up Navara volt - míg Magyarországon 1 152 gépkocsi talált gazdára.
A Navara sikerének oka, többek között a kategória egyik legerősebb és legnyomatékosabb motorja, a kényelmes utastér, a magas felszereltségi szint , valamint a stílus és a funkcionalitás.
A Navara sikerén felbuzdulva a Nissan létrehozott egy speciális verziót Navara R-Black néven. Az R-Black tartalmazza a Navara SE modell tulajdonságainak többségét, miközben számos egyéb látványelemet kínál a vásárlóknak, ami tovább hangsúlyozza a Navara szabadidő-autó tulajdonságait.
Ezek a jellegzetességek az alábbiak:
• Kétszínű bőrkárpit (a kéziféket és a sebváltókart is magába foglalva)
• Különleges kulcstartó
• Speciális felirat az autón
A Navara R-Black háromféle színben – fekete, fehér, élénkvörös – de csak egyfajta felszereltségi szintben került piacra.