Beiskolázási fórumot tartottak február 25-én a százhalombattai városháza B épületében. A rendezvény során mind a négy százhalombattai általános iskola bemutatkozott, hogy ezzel is megkönnyítse a szülők és a leendő elsősök választását.
Elsőként a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és AMI-ről beszélt Tamás Emília igazgatónő. Elmondta, hogy az intézmény kiemelt célja a tanítványok személyiségének komplex fejlesztése, felkészítésük az élethosszig tartó tanulásra és az iskolai élet emberközpontúvá tétele. Az iskola mindennapjaiban fontos szerepet játszik a művészet, a sport, az idegen nyelv és az informatika. A nyílt napokon, március 12-én és április 2-án a szülők megismerhetik a leendő elsős tanító néniket.
Másodikként az Eötvös Loránd Általános Iskola került sorra. Rigó Katalin igazgatóhelyettes elmondta, hogy az iskola 2006-ban elnyerte a „Minőségi Nevelési- Oktatási Intézmény” címet. Fontos feladatnak tekintik a szóbeli kifejezőkészség és a szövegértő olvasás fejlesztését. Idegen nyelvet első osztálytól kezdve tanítanak játékos formában, majd negyediktől emelt szinten. Speciális tanterv szerint oktatják a testnevelést, az informatikát pedig kötelező tantárgyként tanítják. A leendő első osztályt tanító pedagógusokkal március 18-án, illetve április 8-án találkozhatnak a szülők.
Kovácsné Rumpler Erzsébettől az Arany János Általános Iskola és Gimnáziumban folyó emelt szintű ének-zene oktatásról, a Zsolnai-féle értékközvetítő és képességfejlesztő programról és a nyolcosztályos gimnáziumi képzésről hallhattunk. Ebben az iskolában olyan tevékenységekkel ismerkedhetnek az alsósok, mint a népismeret, néprajz, színjátszás, sakk és a társadalomismeret. Az intézmény keretei között Eltérő Tantervű Tagozat is működik. Április 3-án, a nyílt napon a pedagógusok szívesen válaszolnak a szülőkben felmerülő kérdésekre.
Az 1. Számú Általános Iskolát Pénzes Judit igazgatóhelyettes mutatta be, aki az intézmény fő erősségeként a matematikát és az informatikát jelölte meg. Legfontosabb nevelési céljuknak a tanulók harmonikus személyiségfejlesztését tartják az egyéni bánásmód elvének hangsúlyozott érvényesítésével. Az alapkészségek fejlesztésén túl fontos feladatuknak tekintik az egyéni képességekhez igazodó oktatást. Pedagógiai programjuk alapelve a humánum. Szerdánként a szülők bepillantást nyerhetnek az iskola életébe az „Iskolakóstolgató” program keretein belül.





