Január 18-tól március 16-ig a párizsi Renault Atelier ad otthont a Champs-Elysées-n az Alpin kiállításnak.
A legendás sportkocsi márka csúcsán az A110-es és az A310-es modellek voltak, de a Forma 2-es autóktól a sport prototípusokig sok különlegesség fűződik az Alpine márkához. A márka alapító Jean Rédélé, aki 2007-ben 85 éves korában hunyt el, 1946-ban vette át édesapja Renault kereskedését és műhelyét, ahol azután Renault modellekből épített Rallye autókat, nem is kevés sikerrel.
Mind a mai napig ennek a Dieppe-ben lévő minigyárnak a nevéhez fűződik a Renault sport és sportos modelljeinek megszületése, hiszen innen kerülnek ki a modern idők sport ikonjai, a Clio és a Megane sport változatai is. Persze Jean Rédélé filozófiája mind a mai napig érvényes maradt, hiszen a felejthetetlen Alpine modellek esetében is a vezetés élményének a maximumra való emelése és az elérhető ár volt a cél. Ezt támasztja alá, hogy 2007-ben, 40 országban 13.000 Renault Sport feliratot viselő autót adtak el. Éppen napjainkban folynak a megbeszélések, hogy melyik Renault modellből és mikor kerülhet majd egy újabb sport változat az utakra.
A céget alapító Rédélé, a tuningolás mellett maga is versenyzett. 1950-től rendszeresen ült be Renault 4 CV versenyautója volánja mögé. 1952-ben a Mille Miglia versenyen kategória győzelmet szerzett, 1954-ben megnyerte a „Coupe des Alpes”-t. Egy évvel később bemutatta első, saját készítésű autóját, aminek az alapjait a már említett 4 CV modell jelentette. A könnyű építésű, kis farmotoros autó volt az első, amelyikre az Alpine név felkerült. Ez volt az A 106.
1961-et írtak, amikor megszületett a mai napig egyik legismertebb Alpine modell, az A110-es. Ez a modell igazi legendává nőtte ki magát, hiszen a korszak egyik legsikeresebb Rally autójaként vált ismertté. Az 1970-es években győzelmek egész sora fűződött az A 110-eshez. 1971-ben és 1973-ban feliratkozott a Monte Carlo Rallye győztesei közé, és az 1973-ban először kiírt rallye világbajnoki címet is ez a modell nyerte el. Még ugyanebben az évben a renault érdekeltségi körébe került az üzem, de Rédélé mindvégig vezető szerepet játszott az üzem életében. Egyébként hazai viszonylatai is voltak a sikersorozatnak, mivel örökös rallye bajnokunk, Ferjáncz Attila is egy ilyen autó volánja mögött gyűjtötte a serlegeket.
Az Alpine egyébként nem csak a Rallye világában tett szert hírnévre. 1963-ban a hosszútávu versenyeken is elindultak az Alpinok. 64-ben és 65-ben kategóriagyőzelmet szereztek majd 1978-ban megjött a régóta várt siker is, hiszen elhozta a Le Mans-i trófeát….és mint ahogy az előbb már említettem még ebben az évben eladta az üzemet a Renaultnak.