…ahogyan a reklámfilm készült - Citroën C4 Pallas: Az élet nagyban
2008. február 4-én kezdi meg a Citroën a C4 Pallas forgalmazását Magyarországon, és ez egyben a modell európai premierje is. A fontos bevezetés sikerét olyan reklámfilmmel kívánja biztosítani a Citroën, amellyel a magyar vásárló szívesen azonosul. Ezért hosszú évek óta először hazai személyiségek, Benedek Tibor és Epres Panni lettek a C4 Pallas, tévés reklámfilmjének főszereplői.
A C4 család presztízsmodelljének bevezető kampánya három alappillérre épült. Az autó tágas utasterére és elegáns formatervére kellett felhívni a figyelmet, és felismerhetően magyar szereplőkkel hangsúlyozni azt a tényt, hogy a modell a hazai vásárlókhoz jut el elsőként Európában. A szereplők kiválasztásakor olyan szimpatikus, mosolygós és egyértelműen sikeres sztár párost keresett a Citroën, akikkel azonosulva vevői úgy érezhetik, hogy a C4 Pallasszal ők is elérhetik céljukat, boldog, kiegyensúlyozott életükhöz megfelelő hátteret biztosít ez a remek autó. Benedek Tibor, világ- és olimpiai bajnok vízilabdázó, felesége Epres Panni pedig fotómodell. A rivaldafényben is szerényen élő, nem hivalkodó pár, ideálisan testesíti meg az autó célközönségét. A filmben látható telefonbeszélgetésükről csak a film végén derül ki, hogy az, az autó belsejében zajlik. Ezzel a geggel szeretnék tudatosítani a nézőkben, hogy a C4 Pallas utastere, a kategóriáját jócskán meghaladó méretekkel hódít majd.
A játékos hangulatú, mégis elegáns reklámfilm várhatóan jól fogja majd kommunikálni az új modellhez tartozó életérzést.
Az ötlet alapgondolatát egy Argentínában forgatott film adta, melynek főszerepét a 24 című akciósorozatból ismert Kiefer Sutherland játszotta. Az átvett produkció költséghatékony megoldásnak ígérkezett, hiszen nem itthon kellett helikopterről filmezni az előzőleg kiürített üzleti negyedet, de csak a világvárosi környezetet biztosíthatta, mivel a film alapüzenete teljesen eltért az európai pozícionálástól. A megoldás az lett volna, hogy az eredeti film külső jeleneteit felhasználva újraforgatják a filmet, amely a fő üzenetet, az autó tágas belső terét emeli ki.
A forgatás előtt mindent nagyon pontosan elő kellett készíteni, mivel a főszereplők csak egyetlen vasárnapra tudtak hazalátogatni Olaszországból. Ezen a napon kellett elkészíteni minden filmes anyagot, illetve a fotózás, és néhány, speciálisan webre készített jelenet felvétele is ekkor zajlott. . „Az élet nagyban” főhősei délelőtt 11-től másnap hajnali 4-ig hihetetlenül profin végezték a rájuk szabott feladatokat.
Az autók logisztikája sem volt egyszerű feladat. Két autót felváltva kellett darabokra szedni a stúdióban, egyet pedig teljes egészében a külső jelenetekben használtak, ahol aztán fagypont közeli hidegben Epres Panni „mosolyogva” mutatta meg kétségtelenül elegáns és hódító koktélruháját.
Így látta a forgatást Császár Tamás, Az élet nagyban című C4 Pallas reklámfilm rendezője :
„Technikai oldalról a kihívást az jelentette, hogy az argentin film külső autós jeleneteit, hogyan hangoljuk össze a greenbox előtt készült kocsikázós jelenetekkel, melyeket műteremben vettünk fel Epres Pannival és férjével Benedek Tiborral. Ezért kapcsolódni kellett a háttérnek térben, mozgásban, struktúrában és fényhangulatban mind a két filmben. Tóth Widamon Máté operatőr alkotótársammal a koncepcióhoz szervesen tartozó kameramozgásokat találtunk ki, amelyeket az autó belsejében végeztünk, így össze kellett hangolni az autó mozgását a háttér mozgásával. Külön lefilmeztük ezeket a háttereket, majd a GYÁR-ban összedolgozták a kocsiban történt kameramozgásokkal, és mindezt ráillesztették a zöld háttérre.
A Citroën és az ügynökség is biztosította azt az ideális alkotói szabadságot, amely által a hírességek könnyedén hozhatták saját magukat, és nekem csak "állapotban" kellett őket tartanom a hosszú forgatás alatt.”