In Memoriam Bernd Rosemeyer

  • img
  • img
  • img
  • img

Az Auto Union rendkívüli versenyzőegyéniségére emlékezünk ezekkel a sorokkal. Január 28-án volt Bernd Rosemeyer halálának 70. évfordulója, aki annakidején egy rekordkísérlet során az Auto Union különlegesen áramvonalas versenyautójával száguldva, a Frankfurt-Darmstadt autópályán járt szerencsétlenül. A mai A5-ös autópálya mentén található emlékműnél, egy koszorúzással egybekötött tiszteletadással idézték fel a kor nagy egyéniségének emlékét. Az Audi Tradition és a zwickaui August Horch Múzeum emellett 2008 január 28-án „In memoriam Bernd Rosemeyer” címmel szimpóziumot rendezett Zwickauban.

1938. január 28. késő délelőtti óráján egy ezüstszínű versenyautó jóval 400 kilométer/óra feletti tempóban száguldott a Frankfurt-Darmstadt autópálya hosszú egyenesében. A cél új sebességi rekord felállítása, egyben a repülőrajttal megtett egy kilométer idejének megjavítása volt. A rekord-jármű volánja mögött Bernd Rosemeyer, a szászországi Auto Union élsportolója és versenyző ásza ült, akit akkoriban óriási népszerűség övezett. 1935 óta szerződéses gyári versenyzőként dolgozott. Első nagydíj-győzelmét a négykarikás márka versenyautójával ugyanezen év szeptemberében a Brünn melletti Masrykringen aratta.

A legendás ezüstnyíl-korszak 1936-os esztendeje már egyértelműen az ő éve volt. Hét ízben állhatott fel a dobogó legfelső fokára, s három alkalommal egy-egy Grand Prix diadalt követően! Az Auto Union Typ C 16-hengeres versenygéppel az Európa-bajnokságot, illetve a német utcai és hegyi bajnokságot egyaránt biztosan nyerte.
Rosemeyer az Auto Union versenygépének volánja mögött, a Frankfurt-Darmstadt autópályán – egy évvel a halálos balesete előtt - 1937 júniusában felállította első világrekordját, amit októberben maga döntött meg.

Utcai körülmények között az első emberként lépte át a 400 kilométer/órás sebességet. Az 1938. januári rekordkísérletekre az Auto Union egy 16-hengeres, 545 lóerős motorral szerelt áramvonalas versenyautót készített. E kísérlet tragikus kimenetele után a chemnitzi Auto Union AG soha többet nem vett részt rekordkísérletekben.
A halálos becsapódást követően egyik kérdés a másik után vetődött fel. Mi okozta a katasztrófát? Ki a felelős? Egyáltalán, mi értelme a rekordkísérleteknek? E kérdések mind a mai napig aktuálisak maradtak, új és új kutatásokat, illetve elméleteket felvetve.

Bernd Rosemeyer emlékműve a mai A5-autópálya Frankfurt és Heidelberg közötti szakaszán, Darmstadt irányában, a Langen-Mörfelden kijárat utáni első pihenőben található. …ha arra járnak, és eszükbe jut ez a cikk, álljanak meg a pihenőben és emlékezzenek egy főhajtással, az autósport egyik nagy egyéniségére.

….Végül egy kis Audi történelem
Az Audi négykarikás emblémája az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkákat szimbolizálja, amelyek 1932-ben az Auto Union név alatt egyesültek. Az 1969-ben fuzionált Auto Union és NSU egyaránt jelentős szerepet játszott az autó fejlődésében. Az Audi NSU Auto Union AG társaságból 1985-ben született meg az AUDI AG. Az Audi Tradition az Auto Union GmbH és NSU GmbH hagyományőrző társaságokkal közösen óvja és képviseli az Audi rendkívül gazdag és szerteágazó történetét.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák