Rajtvonalnál: a 2008-as európai Shell Eco-marathon

  • GURULDA
  • 2008-01-29
  • 148 megtekintés
  • img
  • img
  • img
  • img

2008. május 22-24., nogarói versenypálya (Franciaország)

Újabb lendületet kapnak az üzemanyag-hatékonyságot növelő műszaki fejlesztések: 2008. május 22-24. között ismét több száz európai és Európán kívüli, műszaki tanulmányokat folytató fiatal versenyezhet egymással a dél-franciaországi Nogaróban. A versenyben az győz, akinek a járműve a legmesszebbre jut el csupán egy liternyi üzemanyaggal.

2007-ben a nantes-i Lycée St. Joseph La Joliverie csapata győzedelmeskedett. A francia csapat a Prototípusok kategóriájában szerezte meg az első helyet, járművük benzinüzemű belsőégésű motorja 3039 km-t tudna megtenni egy liter üzemanyag elfogyasztásával! A Városi Koncepció hidrogén üzemanyagcellás alkategóriájának első díját a dán De Haagse főiskola csapata vitte el, akik 557 km-t autóztak egy liter üzemanyagnak megfelelő energiafogyasztással. A Dán Műszaki Egyetem DTU Roadrunners nevű csapata a tavalyi emissziós rekordot megdöntve (15g/km) mindössze 9g/km-es károsanyag-kibocsátással nyerte meg a Klímabarát Díjat . Mindezen felül ők a Városi Koncepció belsőégésű motoros szekciójának nyertesei is.

2008: Új elemek a Shell Eco-marathonon

Az európai Shell Eco-marathon rendkívüli sikere szükségessé tette, hogy felülvizsgáljanak néhány fő szervezési elvet, és ésszerűsítsék a különböző elemek fontossági sorrendjét.

Minderre egyszerű a magyarázat: a Shell Eco-marathon szervezői nagyon örültek annak a hatalmas érdeklődésnek, amelyet a világ minden tájáról érkező csapatok és országok tanúsítottak (2007-ben 20 ország 257 csapata nevezett), ámde a résztvevők egyre növekvő száma miatt az infrastruktúra teherbíró-képessége a határához érkezett.

Kétszáz csapat

A Shell Eco-marathon szervezőinek elsődleges célja a pályán és a pályán kívüli biztonság további erősítése, valamint az, hogy az ott-tartózkodást a lehető legkényelmesebbé tegyék. Ennek érdekében kétszázra korlátozták a résztvevő csapatok számát. A létszámstop bevezetése amellett, hogy csökkenti a Shell Eco-marathon infrastruktúrájára rótt terheket és kellemesebb, élvezhetőbb versenyt nyújt minden résztvevőnek, biztosítja a résztvevő országok, a felsőoktatási intézmények, üzemanyag-kategóriák és motortípusok sokszínűségét. 2008-ban a szervezők a résztvevő európai és Európán kívüli országok számának 20%-os növekedésére, és ezáltal olyan új tehetséges diákok részvételére számítanak, akik kreativitásukkal tovább bővítik az egyetemes műszaki tudom

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák