Minden évben kipattan a gesztenye szúrós burka, és a fényes, mosolygós gesztenyék egymás után koppannak a járdára, némi vigaszt csempészve az őszbe boruló utcákra. A Kipp-Kopp Óvoda kis gesztenyéinek ez az időszak a mulatságé, a szórakozásé. Egy héten át a legkülönfélébb kalandokban van részük, de a Kipp-Kopp Napokon az óvónőknek és szülőknek is akad program.
Az ÖKO Pannon előadása, „A Hajnal” című mesejáték több mint egy órán át kötötte le a kicsik (és az óvónénik) figyelmét, miközben észrevétlenül a szelektív hulladékgyűjtés mikéntjéről hintett el hasznos tudnivalókat. A már visszatérő vendégnek számító Fabula Bábszínház ezúttal a turpis-turcsi Mazsolát hozta el, pénteken pedig Árgyélus királyfi történetét vitte színre a lelkes szülőkből álló Boróka Színház.
Csütörtökön varázserdő hívta kalandozásra a kicsiket. Az óvodaudvar nagy fái alatt megbúvó kis tisztások között dalolva, zászlót lobogtatva, csatakiáltásokat rikkantva vonultak a csoportok, hogy próbára tegyék tudásukat, ügyességüket. A „Mese, mese mátka” állomáson meséltek, a „Csengőhang”-nál énekeltek, a „Találj el, ha tudsz” próbánál célba dobtak, a „Keresd meg a helyét” képösszerakó feladattal várta őket, míg a „Pecázd ki az aranyhalat!” című feladat után, ami előbb-utóbb mindenkinek sikerült, titkos kívánságot lehetett megfogalmazni. A hangulatot emelte az eredményhirdetéskor kiosztott csoki, de igazán a Zene-Bona Együttes koncertjén hágott tetőfokára. „Ha az óvónéni azt mondja, ’Pszt!’, akkor csendben kell lenni… de egy rock and roll koncert egészen más!” – adta meg a lendületet Puskás István, a Szülők Fóruma zenekarának vezetője.
Szerdán, az óvodapedagógusok szakmai napján dr. Bakonyi Annát, a Korai Fejlesztő Központ munkatársa tartott előadást a kompetencia alapú nevelésről. Az utóbbi időben sokat változott a szülők és a társadalom igénye az óvodai neveléssel kapcsolatban – tudtuk meg Lődi Jánosnétól, a Kipp-Kopp vezetőjétől. Háttérbe szorul a játék, és az ismeretszerzés kap nagyobb hangsúlyt. A gyerekek már óvodáskorban különórákra – zenére, nyelvoktatásra, sportfoglalkozásokra – járnak. Az óvodának meg kell felelnie az elvárásoknak, de biztosítania kell a játékot, hiszen a korosztálynak ez a legfontosabb. A kompetencia-program szerint az egyéni életkornak, fejlettségnek, képességnek megfelelően életszerű problémák megoldását elősegítő gyakorlati ismeretek kerülnek előtérbe az általános elméleti tudás megszerzésével szemben. Ez a hozzáállás segíti a differenciálást is, amit a manapság sokat emlegetett integrált nevelés követel. Az viszont nem előnyös, hogy az óvónő-képzésnek nem része a sérült gyerekekkel való speciális foglalkozás, erre csak a főiskolát követő három éves szakosító képzésen van lehetőség. Az óvodavezető szerint nemcsak a sérült illetve hátrányos helyzetű gyerekek igényelnek nagyobb figyelmet, hanem a kiemelkedő tehetségűek differenciált foglalkoztatására is nagy szükség lenne.
Az óvodában a Kipp-Kopp Napok elmúltával sem áll meg az élet. Október elején a budapesti állatkertbe, a hónap végén pedig bábszínházba látogatnak.







