Forró Krisztián arany-, Illés Zoltán pedig ezüstérmet nyert a Dunamenti Energia Modellező Klub színeiben, az Ölbő-F5-E hajómodell Országos Bajnokság szeptember 28-29-i fordulójában. A versenyről Kunvári Sándor egyesületi tag számolt be.
A 0. nappal kezdődött a 2024-es F5-E OB. pénteken, amikor este Forrai Csaba csülök pörköltje és Cilike zserbója alapozta meg az elkövetkezendő két napot.
Kis késéssel dördült el a rajtpisztoly szombaton, amit 4 nagyon gyenge szeles futam követett. A szélerőre jellemző volt az "A ¼", vagy ez alatti. Volt olyan futam, amely közben teljesen leállt a szél – lelőhető lett volna, de a főbíró úr továbbengedte a futamot, ami egy kis idő múlva "felélénkült, és "becsorogtak" a hajók.
Ebéd után az első futam egy kicsit erősebb szélerővel indult – "A ¼" fölött. A második futamra is maradt a frissülés és a nap is kisütött. A hatodik futamra újabb frissülés érkezett "A ½" és 2A ¾" között. Erre a szélerőre már a gyenge szélre állított vitorlákat is át kellett állítani. Fél ötre frissülés érkezett " A tető" és "B ½" közé, amikor is hátszélben már bukdácsoltak a hajók, még jó , hogy ez volt az utolsó futam.
Ezen a napon 16 futamot teljesített a mezőny.
A fáradt versenyzőket este a rendezők látták vendégül melegszendvicses partival, amit tetőzött Lenke finom süteménye.
Fodrozódó vízfelület fogadta a versenyzőket vasárnap, és méregették, hogy melyik vitorla szettet tegyék fel. Többen próbálkoztak B vitorlával még a verseny előtti edzésen, de úgy döntöttek, hogy mégis C szettet részesítik előnyben. Így is volt két hajó, amely végéig a B szettet használta. Több típusú hajó versenyzett, a kapitányok a hajó tulajdonságai alapján döntöttek a vitorlaszettek használatáról a szélerő függvényében.
Egész nap betartott a "C ¼" szélerő, amit többször is "C ½" fölötti szél befújásokkal lepte meg a versenyzőket!
Sajnos az erős szél –, ami ritka, mint a fehér holló – jó pár műszaki problémát előhozott, amit vagy a helyszínen, vagy otthon orvosoltak a kapitányok. Szóval, ez a nap 12 futamot, és igazi vitorlázó időt hozott; napfény, jó szél és egy kicsit alacsony hőfok.
A 15 hajóskapitány összesen 28 futamot teljesített a két napon!
Battai eredmények: I. Forró Krisztián, II. Illés Zoltán, IV. Garay György, X. Forrai Csaba, XI. Kunvári Sándor, XII. Garay Gergely, XIV. Schulek János