Állja meg a helyét online is!

  • img

Az információ jelentős részét az interneten szerezzük be, egyre gyakrabban vásárlásainkat is ott bonyolítjuk. Nem csoda, ha egyre fontosabbá, lassan külön szakmává válik az online marketing. Talán kevesen tudják, hogy a terület egyik hazai szakértője, Tóth Mihály éppen városunkban lakik. Vele beszélgettünk.

1999 óta dolgozik az on-line marketing területén - az első években amerikai cégek megbízásából, otthon, 2004-ben pedig Belgiumban tevékenykedett. 2006-ban saját vállalkozást indított feleségével, amely évről évre lendületesen növekszik és egyre sikeresebb. 2010 óta üzleti könyveket ír, amelyek magánkiadásban jelennek meg. Több nagy marketing konferenciát szervezett, például az Ügyfélmágnest és a Webáruház marketing napot. Előadóként és trénerként nagyon sok offline és online programon vett részt, többek között a Haszon, a FIVOSZ (a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége) vagy a romániai közgazdászok által szervezett konferenciákon.


- A Netkreatív az egyik legjobb webáruház-készítő vállalkozás a hazai piacon. Milyen állomásokon keresztül jutott el idáig?

- 2006-ban született meg az elhatározásunk, hogy indítsunk egy internetes fejlesztéssel foglalkozó céget. Kifejezetten a webáruházakra specializálódtunk, és az indulástól eltelt 8 évben már több mint 250 egyedi webáruházat adtunk át megrendelőinknek. A webáruházak mellett természetesen foglalkozunk honlapokkal és egyedi fejlesztésekkel is, készítettünk már kuponos, aukciós és árösszehasonlító oldalt. Több ismert szervezetnek dolgoztunk, mint például a Háda, a Zalakerámia vagy a Budapest-Bamako Rally.


Ügyfeleink többsége a kkv szektorból érkezik, és jellemzően az első lépésektől együtt dolgozunk. A sikerünk egyik titka a remek szakemberekből álló csapat. Az utóbbi években egyre nagyobb kihívásokat és egyedi fejlesztési igényeket teljesítettünk. 2012 óta külön részleg az online marketing kampányok tervezése és menedzselése, amelyet cégtársam és házastársam, Tóth-Pahota Szilvia tett sikeressé. Amíg én fejlesztem a webáruházakat, Szilvi a marketinges csapatunkkal az elkészült oldalak sikeréről gondoskodik. Ügyfeleink három-hat hónapon belül tapasztalják a munkánk eredményességét.


- A könyvei is ilyen sikeresek?

- Az első, az E-kereskedj okosan 2011-ben jelent meg, ezt követte 2012-ben az Online marketing útmutató, amely máig a legnagyobb példányszámban eladott kötetem. Nagyon büszke vagyok rá, hogy a Facebook marketing útmutató jelenleg is vezeti a Libri webáruház eladási listáját az üzleti kiadványok között. Idén tíz évnyi tapasztalatot foglaltam össze Webáruház marketing útmutatóban. Azt mondják, mindenkiben van egy könyv, én pedig azt mondom: bennem még öt-hat is! Jelenleg két témán dolgozom: az egyik a 100 ördögi marketing tipp munkacímet viseli, a másik pedig a Google marketing és üzleti eszközeit bemutató kiadvány lesz majd. Hosszú ideje érlelődik bennem a fiatalok pénzügyi intelligenciájának fejlesztésével kapcsolatos írások megjelentetése is. A könyveim itthon hiányt pótolnak, az elmúlt években több ezres összesített eladási listát sikerült elérniük. Ez hatalmas eredmény ahhoz képest, hogy a magyar cégvezetők és vállalkozók többsége nem olvas ilyen jellegű kiadványokat.


- Milyennek látja szakmai szemmel a hazai internetes marketingkultúrát, a webáruházak helyzetét?

- Hatalmas a fejlődés az utóbbi időben. Évente 20-23 százalékkal növekszik az internetes kereskedelem, és egyre nagyobb az okostelefonok használata. Ezek és a táblagépek a jövőben át fogják venni az asztali számítógépek szerepét. A korszerű webáruházak mobil eszközökre optimalizált megjelenéssel is rendelkeznek. Ha egy cég növelni szeretné a bevételeit, ki kell lépnie a virtuális térbe. Jelenleg is több battai vállalkozással dolgozom együtt, hogy minél több vásárlót érjenek el az országban vagy akár külföldön is.


- Mit javasolna annak, aki internetes vállalkozás vagy webáruház indításán töri a fejét?

- Nem szabad tanácsadás nélkül elindulni, mert nagyon sok buktató és a rossz irány. Nálunk az első lépés mindig az ingyenes tanácsadás, amikor pontosan megbeszéljük a terveket és, hogy miként valósulhatnak meg.


Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás