Az előzőnél jóval eredményesebb évet zárt a százhalombattai Korshak Kft. 2013-ban. Szinte száz százalékosan sikerült hasznosítani az új főtéri épületkomplexum tulajdonában levő lakásait, és a Szekeres József Konferencia és Rendezvényközpont iránt is fellendült az érdeklődés. A részletekről Imre János tájékoztatott, aki 2011 eleje óta irányítja a céget.
A száz százalékban önkormányzati tulajdonú kft. legfontosabb feladata a Szent István téri ingatlanban található tulajdonrészének – konferenciaközpont, lakások és mélygarázs - üzemeltetése, hasznosítása és a banki beruházás kamat-, valamint tőketartozásának törlesztése. A kiadások egyelőre egyáltalán nincsenek arányban a bevételekkel, de az elmúlt évben a mérleget sikerült pozitív irányba billenteni.
Három kivételével valamennyi lakás bérlőre talált, ami azt jelenti, hogy fenntartási költségeik nem a Korshak Kft-t terhelték. Ez még azzal együtt is eredmény, hogy a bérlők között tapasztalható volt némi fluktuáció. Öt-tíz százalék nem tesz eleget fizetési kötelezettségeinek. Velük szemben a hatályos jogszabályok alapján járnak el.
A lakások értékesítése szinte lehetetlennek tűnt a pangó piacon, ezért tett javaslatot az ügyvezető a bérleti konstrukcióra, amit támogatott a képviselő-testület. Jó ötletnek bizonyult az is, hogy a pincehelyiségeket is hasonló módon hasznosítsák, húsz százalékkal alacsonyabb bérleti díjak mellett. A kereslet ezek iránt is megindult, raktárhelyiségként hasznosulnak, emellett egyre több parkolóhelyet sikerül kiadni a konferencia központ alatti mélygarázsban is.
A három egyelőre üresen álló lakás iránt már az év elején többen érdeklődtek, így a Korshaknál abban bíznak, hogy az idei évben még közelebb kerülnek a kiadó/eladó helyiségek száz százalékos hasznosulásához.
A PR és városmarketing terén számos kiválóan sikerült önkormányzati rendezvényt tudnak maguk mögött a 2013-as évben. Ilyen volt a Battai Napok, az Úszó Hírességek Csarnokának első beiktatása. Egyre sikeresebbek üzleti rendezvényeik is. Az Esküvő Kiállítás iránt érezhetően megnőtt az érdeklődés az előző évhez képest, és a tervek szerint újból megrendezik az Alpok-Adria Szépségverseny területi fordulóját, amely üde színfolt volt a helyi rendezvénypalettán.
A rendezvényközpont esküvői helyszínei szinte az összes idei hétvégére foglaltak, és az intézmények is kivétel nélkül igénybe veszik az önkormányzat által támogatott évi egy ingyenes rendezvény lehetőségét. A céges programok beindulása azonban egyelőre várat magára. Az áttöréshez gazdasági fellendülésre lenne szükség.
A Hotel Training teljesítménye megfelelt az előző évekének. Imre János pozitívan értékelte az önkormányzati határozatot, amely értelmében a város által támogatott szervezeteknek a szálloda szolgáltatásait kell igénybe venniük.
Hangsúlyozta: igyekeznek évről évre kedvezőbb feltételekben megállapodni a Főtér II. projektet hitelező Erste Bankkal, a hitel- és kamattörlesztés azonban óriási forráskat követel, amely miatt a Korshak egyelőre "deficitre predesztinált".
Az idei évben a lakásértékesítés maximalizása, pénzügyi vonalon pedig a minél kedvezőbb kamatpozíció elérése a cél. A rendezvényközpontban fejlesztést is tervez az ügyvezető. Az ingatlan színvonalával ugyanis nincsen arányban a hangtechnikáé, amely egy ilyen létesítmény esetében komoly értékesítési hátrány. A 2014-es üzleti tervben 8-10 millió forintos fejlesztésre tesznek javaslatot.
Az év programja az európai virágos városok verseny (Entente Florale Europe) díjkiosztó gálája lesz, amelyet a kulturális központtal és a múzeummal közösen szervez a Korshak. A költségek egy részét a résztvevők fizetik, de szponzori érdeklődésre – főként a helyi nagyvállalatok gazdasági nehézségei miatt - már a Battai Napokon is egyre kevésbé lehet számítani.
A Kosrhak tucatnyi munkatárssal, közöttük egy főállású takarítóval látja el feladatait. A rendezvények alatti, utáni és nagytakarítások megszervezése régóta problémát jelent, amire most sikerült költséghatékony megoldást találni. Megbízásos jogviszony keretében, a BKK-val kooperálva vonják be az alkalmi feladatokba az ottani személyzetet.
Összefoglalva a Korshak számára 2014 is az ésszerű és korrekt üzemeltetés, valamint a szívós, kitartó marketing éve lehet.