A február 6-i első tanácskozás után március 8-án újból szakmai megbeszélést tartottak a városházán a helyi közoktatás jövőjéről. A közös gondolkodást dr. Benedek László polgármester kezdeményezte azért, hogy Százhalombatta időben felkészüljön azokra az esetleges kihívásokra, amelyeket Érd nagyszabású oktatásfejlesztési tervei jelenthetnek.
A március 8-i szűk körű megbeszélésre dr.Tüske László alpolgármester hívta meg a szakembereket, Mittákné Bögre Ágnest, az Eötvös iskola, Tamás Emílát, a Kőrösi iskola, dr. Horváth Bélát, a SZISZKI és Zsidákovits Sándornét, a Kipp-Kopp Óvoda vezetőjét. Meghallgatták dr. Novák Istvánt, a Pest megyei pedagógiai szakszolgálatot ellátó OKKER Rt vezetőjét, aki vázolta, hogyan tudna a szakszolgálat közreműködni a helyi közoktatás színvonalának emelkedésében, valamint abban, hogy ezen a területen Százhalombatta regionális szerepet vállalhasson fel.
Véleménye szerint eljárt az idő a központosított, főváros centrikus megyei pedagógiai intézet felett, és a szakszolgáltatást a jellemzően értékhordozó városokra telepítve kell tovább fejleszteni. Ilyen központ lehetne Százhalombatta is. Szorgalmazza, hogy a pedagógusok továbbképzéseit lehetőség szerint helyben tartsák meg, hiszen ezzel mennyiségi és minőségi növekedés egyszerre érhető el. Fontosnak tartaná egy városi pedagógiai szolgáltatási program kidolgozását is, amely hozzájárulhatna a kisugárzó hatás erősítéséhez, ha a Százhalombattára szervezett szakmai továbbképzések nyitottak lennének a többi pedagógus számára is a térségben.
A jelenlévő intézményvezetők valamennyien üdvözölték azt az elképzelést, hogy a szakszolgáltató iroda közreműködésével induljon el a városi közoktatás minőségi fejlesztése. Az intézményvezetők abban is egy véleményen voltak, hogy a pedagógusoknak leginkább a módszertan, a tanulási problémákkal küzdő gyerekek fejlesztése és a megújuló kommunikációs eszközök terén lenne szükségük továbbképzésekre. Egyetértés volt abban is, hogy Százhalombatta a rendszerváltás előtti évekhez hasonlóan központjává válhatna a térség pedagógiai továbbképzéseinek, hiszen a város intézményei hagyományosan magas színvonalon működnek, és jelentős szakmai értékekkel rendelkeznek.
A megbeszélésen körvonalazódott, hogy a szakszolgálat és az önkormányzat együttműködési keretszerződésben rögzíthetné a közös munka feltételrendszerét, amely alapján minden tanévre konkrét szakmai programot dolgoznának ki. Mitták Ferenc irodavezető arra tett javaslatot, hogy a keretszerződés kerüljön bele abba a képviselő-testületi napirendbe, amely a város közoktatási koncepciójának aktualizálásáról szól. Erről a témáról március 23-i ülésén tárgyal képviselő-testület.







