Közel hét millió forintos európai uniós támogatást nyert a százhalombattai „Matrica” Múzeum múzeumpedagógia projektje megvalósítására. A részletekről sajtótájékoztatón számoltak be, és átadták a projekt részeként elkészült múzeumpedagógiai foglalkoztató termet is november 29-én.
A nagyszámú érdeklődőt dr. Vicze Magdolna igazgató üdvözölte. Megnyitóbeszédében utalt a múzeumokkal kapcsolatos elvárásokra, amelyek jelentősen kibővültek, megváltoztak az elmúlt évtizedekben. Mint mondta, a társadalmi szerepvállaláson belül a legfontosabb cél közelíteni egymáshoz az oktatási intézményeket és a múzeumot annak érdekében, hogy az egész életen át tartó tanuláshoz a múzeum pozitív élményekkel társulhasson. Így felnőhet egy olyan generáció, akik gyerekként jól érezték magukat a múzeumban, ezért később saját gyerekeiket is elhozzák majd.
Ahhoz, hogy a múzeum benyújthassa a pályázatot és megvalósíthassa az abban kidolgozott programokat, elengedhetetlen volt a különböző oktatási, nevelési intézmények támogatása, partneri szerepvállalása. A projekthez hat intézmény társult, négy helyi általános iskola és egy helyi óvoda, valamint egy ercsi általános iskola. Dr. Vicze Magdolna külön köszönetét fejezte ki a partnereknek.
Ezt követően Tóth Zsuzsanna múzeumpedagógus ismertette a projekt részleteit. Kiemelte, hogy rendkívül körültekintően, alaposan kellett kitűzni a célokat, a megvalósítandó programokat és összeállítani a költségvetést. A beadott pályázat 151 oldal, amihez dossziényi levelezés tartozik. Az előkészítés túlzás nélkül éjszakákat vett igénybe, így gyakran felmerült a múzeumi dolgozókban, hogy "kellett-e ez nekik?" Most, hogy a támogatást elnyerték, jó néhány program sikeresen lezajlott és a múzeumpedagógiai foglalkoztató terem is elkészült, úgy vélik, igen, kellett!
A nyertes pályázatnak köszönhetően összesen 658 gyermek vehet részt szakkörökön, projektnapokon, helytörténeti vetélkedőkön, összesen 38 foglalkozáson. Emellett új feladatlapokat is készíthettek a támogatásnak köszönhetően. Összesen hat feladatlap jelent meg Keresgélő elnevezéssel, három a múzeummal, három pedig a Régészeti Parkkal kapcsolatban tartalmaz kérdéseket, feladatokat.
A legnagyobb örömöt azonban mindenkinek az intézmény alagsorában kialakított múzeumpedagógiai foglalkoztató terem megvalósítása okozta. Olyan bázis jött létre, ahol játszva tanulhatnak a gyerekek, számos kellékkel, amely felkelti érdeklődésüket és leköti figyelmüket.
A pályázati projekt hivatalosan jövő júniusban zárul, de addig még jó néhány szakkör, projektnap és egyéb program kerül megrendezésre, többek között az új múzeumpedagógiai teremben is.





















