2011 tavaszától új szolgáltatás könnyíti meg a jegyvásárlást a százhalombattai Barátság Kulturális Központban. Az online jegyértékesítési rendszer beüzemelésének utolsó fázisához érkezett, már csak néhány technikai finomítás és a végső ellenőrzés van hátra.
Az újítás a százhalombattaiak számára is leegyszerűsíti a belépők megváltását, de elsősorban a más településekről érkező közönség dolgát könnyíti meg jelentősen. Az új értékesítési rendszerben egy sima asztali nyomtatóval bárki elkészítheti a vonalkód alapján azonosítható, hivatalos belépőjegyét (hometicket), vagy egyszerűen lekérheti mobiltelefonon keresztül (mobilticket). A nyomtatóval nem rendelkező vendégek számára az azonosító kód bemutatása után a BKK-ban nyomtatják ki a belépőjegyet. A szoftver alkalmas lesz a különböző kedvezmények (pl. Batta Kártya, Sodexo kultúra utalvány) azonnali online igénybevételére, érvényesítésére is.
Az online jegyértékesítés mellett a beléptető rendszer is sokat változott az intézményben. Szigetvári József igazgató elmondta, ebben a rongálás megelőzése volt az elsődleges szempont. Alaposan megvizsgálták a lehetőségeket, és számos hasonló intézményt látogattak meg. Végül a tagsági illetve a látogatói kártya bevezetése mellett döntöttek. Valamennyi, az épületben működő együttes, közösség tagjai számára belépőkártyát biztosítanak, és a csoportok névsorát a recepcióban is elhelyezték. Tagsági kártyát kaptak azok a szülők és nagyszülők is, akik a gyerekeket kísérik a különböző foglalkozásokra. Minden más látogatónak alkalmi vendégbelépőt adnak. "Intézményünk továbbra is tárt ajtókkal vár mindenkit, aki az épületet arra a célra szeretné használni, amire a fenntartó létre hozta – hangsúlyozta az intézményvezető.
Nemcsak a belépést és a száz forintos ruhatár kötelező használatát, hanem a mosdók használatát is szigorúan ellenőrzik a jövőben, cserében viszont garantálják, hogy azokat mindig makulátlanul tisztán és jól felszerelve fogják találni az intézmény látogatói. Az illemhelyek tisztántartása és épségük biztosítása érdekében kóddal ellátott, számzáras ajtókat alkalmaznak. A napi kódot a recepciós adja ki azok számára, akik az épületben tagsági vagy vendégkártyával tartózkodnak. "Úgy gondoljuk, hogy a közintézmények mellékhelységeit nem lehet összekeverni a nyilvános illemhelyekkel – mondta Szigetvári József.
Természetesen segítőkészek vagyunk a váratlan helyzetbe kerülőkkel, sőt a kisgyermekes szülőkkel is, hiszen mind a férfi, mind a női vécében pelenkázó asztalt alakítottunk ki. Ezekkel az intézkedésekkel szeretnénk egy valóban európai, Százhalombattát megillető intézményt létrehozni, amely elsősorban azokat szolgálja, akik művelődésre, közösségekre, kultúrára, társadalmi és színházi eseményekre vágynak."



