Négy napot töltöttem Belgiumban. Szeretném megosztani a tisztelt olvasóval azokat a tapasztalataimat, amelyeket a közlekedés területén szereztem. Tudom, négy nap nem sok, de ahhoz talán elég, hogy bizonyos tanulságokat levonjunk belőle.
2. Az utakon lépten-nyomon találkozhatunk az út mentén elhelyezett kamerákkal. Ezek a kamerák feljegyzik azokat, akik a megengedettnél gyorsabban hajtanak. Aztán ezek a gyorshajtók megkapják a számlát, amelynek a nagyságától rosszul lesznek. De, ha nem is lesznek rosszul, legközelebb nagyon meggondolják, hogy száguldozzanak-e. Nos, mára ott tartanak, hogy nem száguldoznak, általában betartják a sebességi korlátokat. Ugye, milyen egyszerű?!
Egy-két kamera a Damjanich úton, és megszűnik a motorosok ámokfutása! Nem telik rá? Ugye, ezt senki sem gondolja komolyan?
3. Nálunk hol lefektetik a fekvőrendőrt, hol felszedik. Attól függően, hogy ki teszi szóvá. Mert nálunk ez számít, nem az értelem.
Belgiumban is van fekvőrendőr, az út magasítása, de kizárólag a gyalogos átkelőhelyeken. Ezen az építményen van felfestve a zebra. Az autósnak a zebránál amúgy is lassítania kell (már ha lassít), és nem terheli külön költség a várost. Minden gyalogátkelőhely ilyen magasított útszakaszon van elhelyezve. Kivétel nélkül. Megfontolásra ajánlom a helyi szakembereknek! Ha mindezt megvalósítanánk, akkor sem biztos, hogy ugyanolyan eredményes lesz, mint Belgiumban. Mert nálunk az intézkedéseket követik a kijátszási manőverek. Közbelép a papa, a jó barát, stb. Ezek ellen nem véd a kamera.

