A jóból is lehet még jobb, legalább is ha a világ egyik legpatinásabb autómárkájának fejlesztőgárádája fog neki a munkának. A haszonjárművek terén is a legtapasztaltabbak közé tartozó Mercedes-Benz nemcsak saját tudáskincsét sűrítette bele az új modellek fejlesztésébe, hanem nagyon alaposan feldolgozta és figyelembe vette a járműveit használó ügyfelek észrevételeit is.
Így, a minden tekintetben megújuló model évekig korszerűnek számíthat majd. A Csillagos márka két testvértípusa, a napjainkban már elsősorban áruszállítóként funkcionáló Vito, amely azért a Kombi változatban komfortos utasszállító is lehet, illetve a tágasság és kényelem jegyében megalkotott nagy belső terű személyautó, a Viano is megújult. Mindkettőben messzemenően érvényesültek a vásárlói visszajelzések, amelyek egyben kifejezik az igényt a korábbinál is komfortosabb, csendesebb, kisebb fogyasztású és a kemény használatot nyom nélkül elviselő járművek iránt, hiszen ez a fejlődés a velejárója.
A Mercedes-Benz Vito egy haszonjármű – ennek megfelelően elsőrangú gazdaságosságot várnak el tőle a használói. Új motorjaival és sebességváltójával éppúgy megfelel e követelménynek, mint a komfort- és design-elvárásoknak.
– Hajtás: gazdaságos motorok és BlueEFFICIENCY csökkentik a költségeket
– Futómű: elsőrangú menetkényelem
– Enteriőr: praktikus és komfortos munkahely, nívós felszereléssel
– Küllem: összetéveszthetetlen, markáns arculattal
Terhelhető, elnyűhetetlen, megbízható – Valóságos profi a szakmájában! Nagyjából ezt a filozófiát képviseli a Mercedes palettáján elhelyezkedő teherhordó. A fejlesztéseknek köszönhetően még jobb munkaerő lett belőle, hiszen gazdaságosabb és környezetkímélőbb, praktikusabb és dinamikusabb lett, a mai napig is rendkívül népszerű elődjénél.
A Mercedes-Benz ugyanis mindenre kiterjedően módosította a Vitót, az új motorok és a sebességváltó akár 15 százalékkal leszorítja a fogyasztást és az emissziót, miközben nőtt a teljesítő¬képesség.
A teljesen átdolgozott futóművet a modelltől függően következetesen személy- vagy áruszállításra hangolták. Valamennyi modell vezetőhelye és a Vito Kombi utastere minden eddiginél attraktívabb berendezést kapott. Az új Mercedes Vito "arca" is jellegzetes, hiszen a Csillagos márka jelenlegi személyautóinak stílusát ötvözi a haszonjárművek robusztusságával.
Hajtás: gazdaságos motorok és BlueEFFICIENCY technika csökkentik a költségeket
A Vito megújításának középpontjában a teljesen új fejlesztésű, különlegesen takarékos és környezetkímélő hajtómű állt. Valamennyi motor Euro 5-ös. A jelentősen lecsökkentett fogyasztás egyben mérsékli a CO2-kibocsátást is – motorváltozattól függően akár 15 százalékkal. Rendkívül sima és halk működésről kiegyensúlyozó tengelyek gondoskodnak. A vezértengelyeket fogaskerekek és egy rövid lánc kombinációja hajtja – ez a szinte elnyűhetetlen megoldás rendkívül hosszú élettartamot garantál. Nagy súlyt helyzetek a tervezők a segédberendezésekre is. A szárnylapátos olajszivattyút szükség szerint éppúgy az elektronika vezérli, mint az üzemanyag-szivattyút, a vízpumpát és a generátort.
Az új motornemzedék középpontjában természetesen a soros négyhengeres (OM 651) áll, amely háromféle teljesítménnyel kapható a Mercedes-Benz Vitóhoz:
Vito 110 CDI (változattól függő)*
Teljesítmény 70 kW (95 LE) 3800/percnél
Nyomaték 250 Nm 1200–2400/percnél
Fogyasztás 7,7 l/100 km
(Vito 110 CDI BlueEFFICIENCY 7,4 l/100km)
CO2-kibocsátás 203 g/km (BlueEFFICIENCY 195 g/km)
Csúcssebesség 158 km/h
Gyorsulás 0–100 km/h 18,1 s
Rugalmasság 60–100 km/h ötödikben, illetve 80–120 km/h hatodikban: 14,0/20,5 s
Vito 113 CDI (változattól függő)*
Teljesítmény 100 kW (136 PS) bei 3800/percnél
Nyomaték 310 Nm 1400–2600/percnél
Fogyasztás 7,4 l/100 km
(Vito 113 CDI BlueEFFICIENCY 6,9 l/100km)
CO2-kibocsátás 195 g/km (BlueEFFICIENCY 182 g/km)
Csúcssebesség 176 km/h
Gyorsulás 0–100 km/h 13,4 s
Rugalmasság 60–100 km/h ötödikben, illetve 80–120 km/h hatodikban: 12,5/18,2 s
Vito 116 CDI (változattól függő)*
Teljesítmény 120 kW (163 PS) bei 3800/percnél
Nyomaték 360 Nm 1600–2400/percnél
Fogyasztás 7,4 l/100 km
(Vito 116 CDI BlueEFFICIENCY 6,9 l/100km)
CO2-kibocsátás 195 g/km (BlueEFFICIENCY 182 g/km)
Csúcssebesség 191 km/h
Gyorsulás 0–100 km/h 11,5 s
Rugalmasság 60–100 km/h ötödikben, illetve 80–120 km/h hatodikban: 10,0/14,6 s
Valamennyi dízelmotorhoz oxidációs katalizátor, részecskeszűrő és hűtött kipufogógáz-visszavezetés tartozik. A valamennyi négyhengeres motorhoz új, hatfokozatú ECO Gear sebességváltók csatlakoznak, melyek széles áttételskálája, mind a menetdinamika, mind a fogyasztás és az emisszió szempontjából előnyösek. A kategóriában a Vito az egyetlen járműtípus, amelynek minden négyhengereséhez széria a hatfokozatú váltómű.
Minden tekintetben fokozott elvárásoknak felel meg a Vito 122 CDI V6-os motorja: rendkívül kulturáltan jár, teljesítménye (165 kW; 224 LE), húzóereje, gazdaságossága és környezetkímélete egyaránt kiemelkedő. Hasonló színvonalat képvisel benzinmotoros párja, a nagyteljesítményű és komfortos Vito 126, amelynek V6-osa 190 kW-ot (258 LE) ad le.
BlueEFFICIENCY: példátlanul tiszta és takarékos
Még jobban leszorítható a fogyasztás és az emisszió a BlueEFFICIENCY technikával. A Vito áruszállító esetén, ez az innovatív intézkedéscsomag opció, de a személyautónak vizsgáztatott Vito Kombi részére már alapfelszerelés. Ez egyedülálló a könnyű haszonjárművek világában.
Az áruszállítók körében páratlanul gazdag csomag tartalma a következő: ECO start-stop funkció (automatikus váltóhoz nincs), csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncs, ECO kormányszivattyú, váltási pont kijelzés és néhány konstrukciós változtatás a motorban.
A BlueEFFICIENY csomag, modelltől és motorváltozattól függően, további 0,2–0,3 liter/100 km-rel (6,75 g/km CO2) csökkenti a Vito eleve szerény fogyasztását.
Hozzájárul a gazdaságossághoz a hosszú szervizperiódus is. Az alapfelszereléshez tartozó ASSYST rendszer a tényleges igénybevételnek megfelelően számítja ki az olajcsere intervallu¬mát, amely átlagosan 30000 km, illetve két év, de kíméletes használat esetén hosszabb is lehet.
Még stabilabb futómű, igény szerinti komforttal
A jelenlegi típussorozat gyártásának kezdete óta hátsókerék-hajtás javítja a a Mercedes-Benz Vito menetdinamikáját és komfortját. Az új Vito teljesen újonnan kifejlesztett és optimálisan hangolt futóművet kapott. Mind az első-, mind a hátsó felfüggesztésnek csak az alapkonstruk¬ciója egyezik meg az eddigi modellekével. Ezáltal a Vito a menetstabilitás és a terhelhetőség, illetve a menetkényelem és a biztonság etalonja lehet a maga kategóriájában. A Vito zárt áruszállító és Mixto kivitele, illetve a Vito Kombi hátsó futóművét az aktuális felhasználási terü¬letnek megfelelően hangolták. A Vito magas biztonsági színvonala és többféle asszisz¬tencia-rendszert tartalmazó alapfelszereltsége szinte felülmúlhatatlan, és továbbra is példamutatónak számíthat.
Jelentősen megnövelt teherbírás
Iparos vagy futár, fuvarozó vagy kereskedő: mindenki elégedett lehet a Mercedes-Benz Vito teherbírásával. Jelentősen nőtt a megengedett össztömeg (2,77 helyett 2,8 tonna, opcióként 3,05 tonna), és vele a hasznos terhelhetőség is (akár 100 kilóval). A csúcsmodell a 3,2 tonna megengedett össztömegű Vito, de exportra készül 2,5 tonnás változat is.
praktikus és komfortos munkahely, nívós felszereltséggel
Még egyszerűbb kezelés, még nagyobb komfort, még jobb minőségi hatás – így foglalható össze tömören a Vito belsejében végrehajtott fejlesztések hatása.
Akár az új váltókart, akár a középkonzol felső mezőjében elhelyezett nyomógombokat, vagy a tökéletesített opcionális mennyezeti kezelőpanelt nézzük, azt látjuk, hogy minden tekintetben könnyebben kezelhető lett a Vito. Számos új felszereltség fokozza az értékét, és ad lehetőséget egyedi kialakításra. Kívánságra multifunkciós kormánykereket építenek be, kezelőgombokkal és krómbetétes küllőkkel.
A Vito valamennyi kiviteléhez rendelhető az új rádió-generáció, a Kombi hátsó részében helyet foglaló utasokat pedig a "Rear Seat Entertainment" berendezés szórakoztatja és tájékoztatja. Akár a családnak játszanánk le egy filmet, vagy üzleti partnereknek mutatnánk be egy prezentációt, a Vito minden kívánságot teljesít.
Látványra a belső burkolatok és szőnyegek új színvilága, illetve az új belső viágítás teszi értékesebbé a Vito Kombi utasterét, és fokozza a már eredetileg is magas fokú funkcionalitást.
félreismerhetetlenül Vito
Komoly hangsúlyt fektetett a Mercedes-Benz az új külső ismertetőjegyek kialakítására. Az eddiginél is markánsabb lett a Vito új "arca", a jelenlegi Csillagos személyautók stílusában, de a haszonjárművek robusztusságát is előtérbe helyezték a tervezők. Új, reflexiós fényszórók szegélyezik a hűtőmaszkot, egybeépített nappali menetfénnyel és ködfényszóróval. Opcióként rendelhető meg a Vito új generációjához a bi-xenon fényszóró, a LED nappali metjelző fény, a kanyarvilágítás és a befordulást segítő viágítás, illetve a fényszórómosó. Az áttervezett első lökhárítót többek között rácsos optika különbözteti meg, amelynek textúrázott felülete a Vito elnyűhetetlenségét hivatott érzékeltetni. Opcióként kapható a karosszéria színére fényezett, és ez esetben sima lökhárító is.
Új: Vito CREW és SHUTTLE
Új kombi-változat a Vito CREW, amely például az építőipari brigádszállítás eszményi járműve. Az eddigi Vito Kombi Basic modellhez képest igényesebb lett a belső burkolás, és utasoldali légzsákot építettek be. 70 kW (95 LE) és 100 kW (136 LE) teljesítményű dízelmotorral kapható. Opciói hátsó üléspadokra, klímaberendezésre, kiegészítő hőcserélőre, vonóhorogra és négy évszakos gumiabroncsra korlátozódnak.
Szintén új az igényesebb vevőkörnek szánt Vito SHUTTLE, amelyből már nem hiányzik a Tempmatik klíma-automata, a komfort vezető- és utasülés, a puha tapintású műszerfal, az utastéri szőnyegezés, a fényezett lökhárító és a könnyűfém keréktárcsa.
számos változat
Akárcsak eddig, kategóriájában egyedüliként háromféle hosszúságú karosszériával készül
a Mercedes-Benz Vito:
– Vito kompakt, hossza 4763 mm, tengelytávja 3200 mm,
– Vito hosszú, 3200 mm-es hosszát nagyobb túlnyúlással érték el,
– Vito extra-hosszú 5238 mm, itt a tengelytáv 3430 mm, és ehhez jön a nagyobb túlnyúlás.
Ehhez járulnak a különféle teherbírású változatok, ajtókombinációk, valamint a magastetős, hosszú Vito. Van a Vitóból zárt áruszállító, többféle üléselrendezésű Kombi és a kettő kombinációja, a Mixto. Mindegyik háromféle hosszúsággal. Testre szabott szakmai modellek és mindenféle felhasználási területre megfelelő felszerelési csomagok teszik teljessé a kínálatot. Közös előnyük a Mercedes-Benz Vito korlátlan alkalmassága a mindennapi használatra. Mindössze 1,90 méteres magasságával a normál tetős Vito probléma nélkül hajthat be garázsba, parkolóházba, autómosóba, és hátsókerék-hajtásának köszönhetően nagyon fordulékony is