Merész, erős és magabiztos: a világ 180 különböző autópiacán mutatkozik be a teljesen új Ford Ranger kompakt pickup, amely új, globális műszaki alapokra épül. Nagyobb teljesítménye, jobb képességei és a korábbinál sokkal több funkciója révén a Ranger teljesen átformálja majd az eddigi pickup-élményt.
A Ranger három új motort kap – köztük két Ford Duratorq TDCi dízelt akár 470 Nm nyomatékkal –, valamint új hatfokozatú manuális és automatikus váltókat a kompromisszumok nélküli teljesítmény érdekében.
A kivételesen jó vontatóképesség és akár 1.500 kilogrammos terhelhetőség egyértelműen jelzi, hogy az új modell megörökölte a Ford Ranger hagyományos erősségeit, miközben a korábbi Rangerekhez képest jóval több funkciót és intelligens technológiát kínál. Ilyen például az Adaptív Terhelésszabályozás, az utánfutó szabályozás, a hangvezérlés, illetve a szegmens első tolatókamera rendszere. Az új generációs modell, a kompakt pickupok között a legtöbb csúcstechnológiás elemet tartalmazza. A magas szintű kidolgozottság, és a kiváló minőség mellett, az új biztonsági innovációkat is kínáló Ranger, várhatóan kényelmével és csendes gördülésével is hódit majd.
A vadonatúj Ford Ranger – amely a Ford által bevezetett, új generációs, globális járművek sorát bővíti – október 14-én került leleplezésre az Ausztrál Nemzetközi Autókiállításon Sydney-ben.
A Ford célja, hogy ebben a szegmensben is vezető helyet vívjon ki magának. A modell nemcsak a Ranger pickupok tartalmas örökségére épít, hanem olyan tágas, kényelmes és gazdagon felszerelt utasteret, valamint kifinomult vezetési élményt kínál a vásárlóknak, amelyet csak személyautóktól várnának el. A szegmens műszaki értelemben legfejlettebb járműveként a Ranger, a Ford és a Mazda által használt globális, kompakt pickup padlólemezre épül, és ez a legújabb változat a vállalat EGY Ford programjának égisze alatt kifejlesztett modellek között. Az új padlólemez egyszerre két eddig használt pickup padlólemezt vált fel, és a tervezők reményei szerint, vonzó megjelenésével hódítja majd meg a vásárlókat világszerte.
Az innovációra épülő modellben számos, a szegmensben vezetőnek számító technológia működik. A Ford tervei szerint a következő hónapok során újabb technológiák mutatkoznak be a Rangerben. Az új Ranger teljes kompakt pickup-családja öt kontinensen, a világ 180 különböző autópiacán kerül majd forgalomba. Összesen négy különböző karosszéria, 4x2 és 4x4-es hajtásláncok, kétféle hasmagasság és négyféle felszereltség áll majd a különböző piacok vásárlóinak rendelkezésére.
“Ismerjük a pickupokat, ezért világszerte legjobb szakembereink tapasztalatát használtuk fel az új Ranger kifejlesztéséhez." - fogalmazott Derrick Kuzak, a Ford globális termékeinek fejlesztéséért felelős alelnöke. “Az új, globális műszaki alapok és globális tapasztalataink összegzése azt jelentette, hogy jelentős előrelépést könyvelhettünk el a tulajdonosok által nagyra értékelt technológiák és a funkciók, továbbá a kedvező fogyasztás terén, amely önmagában is elegendő ok a vásárlásra." A Ford sok éve gyűjti az információkat, a szegmenssel kapcsolatos felhasználói és vásárlói elvárásokra vonatkozóan, így a vadonatúj Ranger tökéletesen igazodhat a világ kompakt pickup-vásárlóinak és igényeihez.
"A kompakt pickupok a világ számos régiójában nagyon fontosak a vevők számára." – tette hozzá Jim Farley, a Ford világszintű marketing, értékesítés és vevőszolgálati tevékenységéért felelős alelnöke. "Sokak számára ez az egyetlen autó a háztartásban, ahol egy keményen dolgozó családfőtől többen is függnek. Ezeknek az embereknek olyan pickup kell, amely segít munkában, és sokakat lenyűgöz majd, hogy az új Ranger intelligens, új technológiái mennyire megkönnyítik ezt. Mindemellett egyre többen keresik az olyan új funkciókat és technológiákat, illetve tágas teret és kifinomult működést, amelyeket a személyautóktól várnak el, s a Ranger ezen a téren is innovatív."
A teljesen új modell erős örökségre épít
A Ranger már közel húsz éve a Ford egyik legnépszerűbb pickup-típusa volt világszerte, s 1997-es európai bemutatója óta is sikertörténetet ír. Vásárlók milliói élvezték elismert képességeit, a nehéz rakományok szállítását, az utánfutók vontatását a legkeményebb utakon is. A vadonatúj Ford Ranger most még többet tud, ugyanakkor átalakításakor feszesebb, izmosabb és modernebb formát kapott, amely tükrözi erejét és keménységét.
A teljesen új alváz, első és hátsó felfüggesztés, valamint kormányzási rendszer révén a Ranger terhelhetősége megnőtt, s remek vontatási képességekkel bír. Hajtásáról három új, gazdaságos erőforrás egyike gondoskodhat, amelyek közül kettő különleges, common rail Ford Duratorq TDCi dízelmotor.
A Ranger kellően rugalmas ahhoz, hogy elbírjon az otthoni és a munka közbeni feladatokkal. A modell átalakulása leginkább az új külsőn látszik, de a tágas belső tér is a teljesen új filozófia alapján született újjá.
A csillogó, Aurora kék fényezésű Ford Ranger XLT duplakabinos modellben, amely Sydney-ben kiállításra került, az új Ford Duratorq TDCi, 2,2 literes, 110 kW (150 LE) teljesítményű dízelmotor kapott helyet, amelynek nyomatéka lenyűgözően nagy (375 Nm). “A világnak most bemutatott új Ranger meggyőző bizonyíték arra, hogy mennyi mindent érhetünk el, ha kihasználjuk az EGY Ford stratégia nyújtotta lehetőségeket." - magyarázta Gary Boes, a Ford új, kompakt pickup padlólemezérért felelős igazgatója. “Az új Ranger mindaz, amit a pickupok vásárlói világszerte akarnak, s fejlesztését egy példa nélküli tapasztalatokkal rendelkező csapatra bíztuk. A legnehezebb körülmények között teszteltük öt kontinensen, hogy bizonyíthassa világszínvonalú megbízhatóságát. A Ranger a vérbeli pickup-tulajdonosok számára készült, akiknek tiszteletét nap mint nap ki fogja vívni." – ígérte Boes.
“A Ranger szerepe a világ sok táján megváltozott." - magyarázta Craig Metros, főmérnök. “Még mindig munkagépnek kell lennie, amelynek strapabíró a belseje, és elbír a nehéz rakománnyal, de kettős szerepének része a kifinomult működés, a kényelem, illetve a korábbinál sokkal inkább felhasználóbarát funkciók, amelyek sok vásárló kívánságlistájának élén állnak." Metros elmondta, hogy a pickup-vásárlók körében világszerte elvégzett felmérés meglepően sok hasonlóságra világított rá az ízlés és a dizájn terén. Miközben az igények és az elvárások nagyon eltérőek lesznek majd azon a 180 piacon, ahol a Ranger kapható lesz, az új modell egyöntetű tetszést arat mindenhol.
“A jó formaterv hosszú ideig sikeres, és minden piacon célba ér." - folytatta Metros. "Az ügyes kis kütyük nem ehhez a vásárlóréteghez szólnak, itt a legfontosabb a használati érték és a munkabírás." Metros szerint a Ranger keménynek látszik ugyan, ám megvan benne a Ford nagyobb méretű észak-amerikai F-sorozatú pickupjainak cizelláltsága is. Modern dizájnja révén ugyanúgy otthon érzi magát a nagyvárosi utcák divatos éttermei előtt Kölnben és Melbourne-ben, mint a távoli tájakon vagy egy luxusingatlan építési területén. A pickupokkal szemben világszerte támasztott eltérő igényeket tükrözve a vadonatúj Ford Ranger is sokféle autó lehet. Például egyszerű igavonó, amelynek slaggal tisztítható a belső tere, vagy gazdagon felszerelt modell, mint a később bemutatandó Ranger Limited és Ranger Wildtrak.
A belső térben a Ford formanyelvének legjobb elemeit alkalmaztuk. A formatervezők – akik az olyan ergonomikusan tervezett elektromos szerszámokból merítettek ihletet, mint például a DEWALT®1, illetve védőburokban lévő műszerekből, mint például a G-Shock®2 karóra –, ötvözték a formát és a funkciót, ugyanakkor arra is ügyeltek, hogy a vezető mindig tisztán láthassa a műszereket. “Ha közelebbről szemügyre veszik az autót, akkor látják, hogy kiviteltől függetlenül nem távolodtunk el az alapvető elrendezéstől és dizájntól." - világított rá Metros. “A külső és belső formák és panelek azonosak."
1 a DEWALT a Black & Decker Corporation bejegyzett védjegye.
2 a G-Shock a japán CASIO Computer Co., Ltd., bejegyzett védjegye.
A legapróbb részlet is nagy műgonddal került megtervezésre, hogy a minőség és a magas szintű kidolgozás minden modellnek erénye legyen. Az utastéri panelek szemcsés felületétől kezdve a színkombinációk kialakításáig mindenből a prémium minőség árad. A műszerfalon olyan dizájn került alkalmazásra, amelyben könnyen helyet kaphatnak a moduláris elemek, mint például a rádió, illetve a fűtés és szellőzés kezelőszervei, annak érdekében, hogy a minőség állandó legyen, és ne maradjanak csúnya rések a műszerfalban.
Debbie Pascoe, a színekért és anyagokért felelős formatervező szerint a Rangerben alkalmazott anyagok különösen strapabírók. Az üléseknek kényelmesnek kell lenniük, de bírniuk kell a fokozott igénybevételt is: “A tipikus pickup-vezetőnek térre van szüksége, és mi olyan belső teret alkottunk, amely kényelmes, ahova könnyű ki-, és beszállni, s a benne lévő kezelőszerveket akár vastag kesztyűben is lehet működtetni. Amikor az ember egy pickup belső terét tervezi meg, külön figyelmet kell fordítania arra, hogy az utastér ugyanolyan strapabíró legyen, mint az autó többi része. Ám a strapabíró nem egyenlő a durvával." – hívta fel a figyelmet.
A belső tér anyagai folyamatos igénybevételnek vannak kitéve, és olyan mértékű használatot kell kibírniuk, amilyen egy személyautóban szóba sem jön. Az üléskárpitoknak például el kell viselniük, ha rendszeresen szerszámokat helyeznek rájuk; az ajtók belső burkolatait a csizmák és bakancsok könnyen megkarcolhatják, ugyanakkor a pickupok vásárlói egyre inkább elvárják a stílusos és kényelmes belső teret is. “Nem feledkeztünk meg arról, hogy sok ilyen járművet nemcsak munkaeszközként használnak, hanem a világ sok vidékén ezek jelentik az elsődleges közlekedési eszközt a családok számára." - összegezte Pascoe.
Az új duplakabinos Ranger második üléssorában kényelmesen elfér három utas. Nagy a lábtér, illetve a láb jól elfér a B oszlop és az ülések között is. Ez azt jelenti, hogy a ki-, és a beszállás a Rangerbe soha nem volt még ilyen könnyű a hátsó utasok számára. Az utastérben nagyon sok, kiviteltől függően akár húsz tárolóhely került kialakításra. A duplakabinos pickupnak mind a négy ajtajában van zseb, amelyben könnyedén elhelyezhetők palackok, sőt bizonyos modelleken a klimatizált kardánboxban az italok hűthetők is. A kesztyűtartó elég nagy ahhoz, hogy elférjen benne egy laptop, míg a mobiltelefonok és egyéb kisebb tárgyak számára helyet alakítottunk ki a középkonzolban. A hátsó ülések alatt hasznos rakodóhely található elektronikus cikkek és kisebb csomagok számára, míg bizonyos duplakabinos Ranger modelleken a hátsó kartámaszban is van két pohártartó.
A Ranger fenntartási és üzemanyag-költségeit számos funkcióval igyekeztek csökkenteni. A Ford a Formula 1-es csapatok által is alkalmazott szimulátoros technológiát igénybe vevő aerodinamikai szakemberei több mint ezer aerodinamikai kísérletet végeztek el, hogy tökéletesítsék a jármű formáját. A mérnökök például képesek voltak demonstrálni, hogy a lökhárító felső részén lévő kemény vonal kettéosztja a széláramot és csökkenti a légellenállást. Ez a technológia arra is rámutatott, hogy a hátsó lámpatesteket vízszintesebb helyzetbe kell hozni, vagy hogy hol optimalizálható az A oszlop formája, illetve mennyire hasznos a platóajtóra szerelt kisméretű légterelő. Az első légterelő jelentős szerepet játszik a jármű alatt áramló levegő szabályozásában, s nagymértékben csökkenti a légellenállást. “A légellenállás csökkentése volt az első lépés, ám a gazdaságosság terén elért sok kis eredmény együtt már jelentős volt, s így elérhettük a fogyasztás terén kitűzött célt." – tette hozzá Metros.
Több izom a géptető alatt – három új motor
A Ranger könnyű és feszes karosszériájának motorterében rejlik a legnagyobb erő, ahol az új erőforrások a teljesítmény és a nyomaték kompromisszum nélküli kombinációját kínálják a vásárlóknak.
A Rangerben két új dízelmotor mutatkozik be:
• az új 2,2 literes Ford Duratorq TDCi, soros négyhengeres motor csúcsnyomatéka 375 Nm, legnagyobb teljesítménye 110 kW (150 LE).
• a nagyon agilis és hatékony, új 3,2 literes, Ford Duratorq TDCi, soros öthengeres motor 470 Nm csúcsnyomatékkal és 147 kW (200 LE) teljesítménnyel.
Bizonyos piacokon a Forrd egy új, 2,5 literes benzines motort is kínál majd.
“Ez a teljesen új motorcsalád tükrözi elkötelezettségünket, hogy a Ranger legyen a mai pickup-vásárlók legjobb opciója." - mondta John Tatge, a Ranger fő programmérnöke. “A Ford erőforrásainak palettájáról a legjobb motortechnológiákat vetjük be annak érdekében, hogy a világklasszis Duratorq dízelmotorral szerelt Ranger legyen az egyértelmű választás, amennyiben a képességekről és a fogyasztásról van szó. E motorok nyomatéka garantálja, hogy a Ranger lesz a menő pickup." Az Ausztráliában kifejlesztett, illetve világszerte tesztelt és értékelt Ranger új motorjait úgy alakították ki, hogy a különböző oktánszámú, helyi keverésű üzemanyagokkal is működjenek.
Bizonyos Ranger erőforrások alacsonyabb fordulatszámmal dolgoznak, kevésbé kopnak, s egyes modelleken hatfokozatú manuális és automatikus váltóval kaphatók. A kedvezőbb fogyasztás, illetve a karbantartást és szervizelhetőséget segítő megoldások mérséklik az éves fenntartási költségeket. “A vadonatúj Ranger a vezető pickupja." – tette hozzá Rob Sharples, az erőforrásokért felelős program csoportvezetője. “Ezt az autót remek élmény vezetni, s a vezető parancsaival tökéletes összhangban működnek a jármű kezelőszervei." A váltóáttételek és a végáttétel úgy került kialakításra, hogy a gyorsulás kivételes legyen, az autó fogyasztása kedvező maradjon, jók legyenek a vontatási képességek, illetve csöndes legyen a futás. A vadonatúj Ranger négykerékhajtású változatai olyan jól bevált, elektronikusan vezérelt osztóművet kapnak, amely lehetővé teszi, hogy a középkonzolon lévő elektromos kapcsolóval a vezető menet közben bármikor átkapcsoljon kétkerékhajtásról 4x4-es üzemmódba. Amennyiben még több nyomatékra vagy lejtmenetben erősebb motorfékre van szükség, a felező áttétel is kapcsolható. Igaz ugyan, hogy a fogyasztás hitelesítése csak a piaci bevezetéshez közelebbi időpontban esedékes, a Ford azt jósolja, hogy az új Ranger erőforrásainak palettája jelentős megtakarításokat eredményez majd a töltőállomásokon.
A futási minőség és a karosszériaszabályozás új szintje
Kidolgozottságának részletessége kiemeli a Rangert a tömegből; a modell jobb képességei, személyautós kényelme, könnyebb kormányzása, sokkal precízebb úttartása és jobb közúti stabilitása révén maga mögé utasítja vetélytársait is. A terepen nyújtott teljesítményt merevebb létravázzal javították, a hasmagasság akár 232 mm is lehet, a hajtáslánc elemeit pedig a váz felett helyezték el, hogy kisebb legyen az esély a károsodásukra. Annak ellenére, hogy a tengelytáv hosszabb (3.220 mm), a nyomtáv pedig szélesebb lett (elöl-hátul 1.560 mm a 4x4-es modellek és 1.590 mm a 4x2-es modellek esetében), a vadonatúj Ranger a kis fordulókörnek köszönhetően könnyen manőverezhető a parkolókban és a szűk városi utcákon.
Alaposan átdolgozásra került a fogasléces kormánymű is, hogy a precízebb reakciók mellett robusztusabb teljesítményt nyújtson.
A teljesen új első felfüggesztés (amelyben a csavarrugó a gólyaláb felett helyezkedik el) lehetőséget teremtett az alsó és a felső lengőkar hangolására. A felfüggesztés geometriájának – noha a két-, és a négykerékhajtású modelleké hasonló – különleges képességei vannak, s minden modellen egyedi hangolást kaptak a lengéscsillapítók szelepei és a csavarrugók, hogy kompenzálják a különbségeket a tömeg, a tömegközéppont, a motornyomaték és a hajtási mód terén. Hátul is teljesen új a futómű: az egység sima, kényelmes futást garantál. A laprugós kialakítást hangolása során felkészítették a különböző útviszonyokra, terhelhetősége mégis remek. A hátsó futómű határozott útfogást biztosít a Dél-Amerikában gyakori földutakon még nagy sebességnél is, illetve csökkent a jármű imbolygása és oldalkúszása hullámos vagy durva útfelületen.
A Ford figyelembe vette a világ azon vidékein élő vásárlóit is, ahol a monszunok gyakorta végződnek áradásokkal, ezért a Ranger legfontosabb elektromos komponensei és a légbeömlők a motortér magasabb régióiba kerültek, hogy a modell gázlómélysége is lenyűgöző legyen.
A fékrendszert nemcsak a vevők igényeire, hanem extrém környezeti terhelésre is felkészítették: a rendszer a svéd tél mínusz 30 fokjában ugyanúgy megállja a helyét, mint a kaliforniai Halálvölgy intenzív forróságában, a zsúfolt nagyvárosi forgalomban, a nagy tempójú német autópályákon vagy az ausztrál Outback könyörtelen útjain. A fejlesztés eredménye a szegmens legnagyobb fékrendszere, amely még maximális terhelésnél is jól áll ellen a fékfáradásnak. Amikor a versenytársak fékrendszerei már a fáradás jeleit mutatják, és csak hosszabb fékúttat lassítanak, a Ranger-é még mindig változatlan minőséggel teljesít tovább. A még jobb fékezési jellemzők érdekében a Rangerhez rendelhető lesz a Ford elektronikus stabilitásprogramja (ESP), amely magában foglalja a négy kerékre ható tapadásvezérlést, a perdületi szabályozást és a borulás esélyét csökkentő vezérlést is.
A Ranger, a szegmens vezető modelljei között van kivételes vontatóképessége és magabiztos tapadása okán is, míg a stabilitást a rendelhető Utánfutó szabályozás és az Adaptív terhelésszabályozás garantálja. Amennyiben egy utánfutó beleng, a fékek egyenkénti működtetésével a rendszer lelassítja a járművet és utánfutóját. Annak érdekében, hogy a Ranger teljes terheléssel is stabilan fusson, az Adaptív terhelésszabályozás meghatározza a terhelést, és a megfelelő beavatkozással fenntartja az egyenes és stabil haladást.
Valamennyi modern Ford-termékhez hasonlóan a vadonatúj Rangert is átfogó biztonsági védelemmel látták el. Ennek első eleme a nagyon erős karosszériaszerkezet, amelyben nagy szilárdságú acélt alkalmaztunk annak érdekében, hogy az utasokat ütközés során megóvja. A vadonatúj Ranger ütközési tulajdonságait kifinomult számítógépes modellezéssel csiszolták tökéletesre a mérnökök. A folyamat során több mint 9.000 ütközési szimulációt végeztek el, mielőtt az első prototípust valós, fizikai tesztre fogták volna. A vadonatúj Ranger új passzív biztonsági technológiákat kínál, mint például a minden karosszériaváltozathoz első ízben rendelhető függönylégzsákok.
További technológiák is találhatók az új Rangerben – többek között az a tolatóradar és új Tolatókamera rendszer – amelyek nemcsak a mindennapok során segítenek a pickupok vezetőinek, hanem hatékonyabban tudják megakadályozni a gyalogos gázolást is.
Terhelhetőség
Öten utaznának az autóban? Nagyméretű gépekkel, építőanyaggal, homokkal vagy murvával indulna útnak az építkezésre? A helyi piacra készül terményekkel megrakodva? Mindegy, mi a rakomány, az új, duplakabinos Ford Ranger keményteteje alá mindent könnyen bepakolhat még akkor is, ha minden ülésen ül valaki: az új, duplakabinos Ranger keményteteje több mint 100 mm-rel szélesebb, mint korábban. Hossza 1.549, magassága 511 mm, a rakodótér maximális szélessége pedig 1.560 mm. A befogadóképesség is lenyűgöző: 1,21 köbméter.
A kerékjárati ívek között mérhető legnagyobb szélesség minden modellen 1.139 mm, s a raktérben különböző helyeket képeztünk ki, amelyekbe faelemeket lehet helyezni a kerékjárati ívek fölé. Így lehetséges a falemezek és hasított kőlapok szállítása vízszintesen. A platóajtónál, a keménytető felső részénél mérhető szélesség 1.330 mm.
... további újdonságok várhatók
Nem fordul elő gyakran, hogy a mérnökök és a formatervezők lehetőséget kapnak arra, hogy a műszaki alapoktól kezdve teljesen új pickupot fejlesszenek ki, ám a vadonatúj Ranger esetében a Ford ezt az utat követte.
Amikor az új Ranger gyártása kevesebb, mint egy év múlva megkezdődik, a jármű sok tekintetben új mércét állít majd: például a különleges dizájn, a kifinomult közúti viselkedés, a terepen remek teljesítményt nyújtó felfüggesztés, valamint a takarékos és tiszta üzemű, osztályelső motorok terén. Az új Ranger gyártása világszerte három üzemben folyik majd, hogy a modellek mindenhova eljussanak – elsősorban a jó növekedéssel kecsegtető régiókba.
A gyártás fokozatos felfuttatása jövő nyáron kezdődik Rayongban, Thaiföldön, ahonnan a Ford az Ázsia-Csendes óceáni régiót látja el autókkal. A Ford emellett Argentínában és Dél-Afrikában is átalakít üzemeket, hogy a piaci bevezetéskor további kulcsfontosságú régiókat szolgálhasson ki. Az egyetlen pickup platformra épülő új gyártási stratégiában sokkal nagyobb lesz a Ford Rangerekben világszerte alkalmazott, azonos alkatrészek aránya.
Bár a a Ford az Egyesült Államokban és Kanadában nem tervezi forgalmazni, az új Ford Ranger a világ 180 országában lesz majd kapható. Ez is tükrözi a kompakt pickupok fontosságát a világ számos részén, valamint a Ranger által betöltött jelentős szerepet a Ford globális termékportfóliójában. A Ranger rávilágít arra is, hogy a Ford egyre hatékonyabban aknázza ki a globális termékforrásaiban rejlő potenciált. A termékfejlesztési csapat főhadiszállása Melbourne-ben, Ausztráliában volt. A fejlesztéshez kapcsolódó létesítmények a Ford melbourne-i központú Broadmedows komplexumában és a közeli geelongi próbapályán ideális alapot biztosítottak a globális Ranger csapat számára.
“Az EGY Ford stratégia égisze alatt egyesítettük erőinket az új Ranger megalkotásához." – foglalta össze Kuzak. “Mivel tudjuk, hogy a pickupok világszerte milyen fontosak, egyértelmű volt, hogy ez lesz a következő globális modellünk."
A Ford a következő hónapok során egymás után mutatja majd be a Ranger különböző változatait. "Az új Ranger izgalmas és dinamikus jármű, amely minden kétséget kizáróan magasabbra teszi a lécet a kompakt pickupok kategóriájában. Képességeinek sokrétűsége és technológiájának színvonala újabb bizonyítéka annak, hogy a One Ford stratégia miként segíti a vállalatot a kategóriaelső új járművek globális kifejlesztésében. Nagyon várjuk már, hogy 2012-ben az európai vásárlóknak is bemutathassuk az új Rangert, s biztos vagyok benne, hogy megfelelünk elvárásaiknak. – tette hozzá Stephen Odell, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója.