Peugeot RCZ – élmény luxus kivitelben exkluzív emóciók

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Sokkal több egy megvalósult koncepcióautónál – az RCZ új fejezetet nyit a Peugeot örömautóinak történetében, ugyanakkor az első termék az Oroszlános Márka új identitásával. Kifejező és innovatív stílusa, dinamikus és környezetkímélő motorjai, vezetésének élménye minden korábbinál erősebb érzelmekkel telített jövőt vetít a 200 éves történelemre visszatekintő Peugeot elé.


A Peugeot RCZ, ez a sportos és kompakt 2+2-es kupé, exkluzív jármű, a különlegesség és az izgalmasság aurájával. Ennél a modellnél nem az egy, vagy két nullás számozást használták, így már a neve is a kivételes helyét jelzi a Peugeot választékában. Az autó orr részén is a márka új identitását jelző áttervezett Oroszlán látható.

Az RCZ modern, igényesen megépített autó. Azokat célozza meg, akik az átlagos környezetből kiemelkedő kocsit keresnek, és akik fogékonyak az autók emocionális hatásaira.


Az RCZ az első olyan exkluzív jármű a Peugeot palettáján, amelyet majd továbbiak követnek az elkövetkező években. Mindegyik egyéni lesz, saját személyiséggel, és az örömautózás ígéretével.


Az RCZ projekt első fázisa 2007 szeptemberében, a Frankfurti Autószalonon kezdődött, amikor a Peugeot leleplezte mindenkit megragadó koncepcióautóját, a szenvedély és a műszaki hozzáértés jegyében. Rövidesen döntöttek a sorozatgyártásról, amelyet a Genfi Szalonon, 2008 márciusában jelentettek be. 


Az álom megvalósításához határozottság, vagányság és újító szellem kellett – de eseményekben gazdag története során szerencsére sohasem szenvedett hiányt ezekből a Peugeot. Formatervezői és mérnökei nekiláttak, hogy egy figyelemre méltó műszaki alkotásba öntsék az autó külleme által keltett érzelmeket.


A fő cél persze az volt, hogy – a gyártással és az értékesítéssel kapcsolatos jelentős akadályokat legyőzve – megőrizzék a koncepció stilisztikai értékeit, de azért voltak további kihívások is. Becsvágyó célokat tűztek maguk elé a vezethetőség és a gyártási minőség terén, hogy erős és összetéveszthetetlen identitást adjanak az autónak. Abból a szempontból is nagy erőpróba volt a projekt, hogy nagyon rövid idő alatt kellett megvalósítani az új autót. Ezért az a döntés született, hogy a gyártással az exkluzív járművek kis sorozatú gyártására szakosodott “Magna Steyr" üzemet bízzák meg, az ausztriai Grazban.


Így vált lehetségessé, hogy alig két évvel a döntés után, 2010 tavaszán már kapható az RCZ, sőt tavaly Frankfurtban 48 óra alatt elkapkodták a 200 darabos “Limited Edition" RCZ modellt. Az RCZ igazán exkluzív, erőteljes és szívhez szóló autó... igazán lehet érte lelkesedni! Tehát nézzük a lelkesítő tartalmi elemeket!


LELKESÍTŐ KÜLLEM

Atlétikus, elegáns, áramvonalas – az RCZ eredeti felépítése újszerű élményt ad. Legjellemzőbb rá a kettős buboréktető és a hátsó szélvédő, illetve a két alumínium tetőív hatásvadász találkozója...


LELKESÍTŐ ENTERIŐR

Ideális vezetői pozíció, látványos és használati értékét tekintve is egyedi műszerfal, hagyományos és szupermodern anyagok... Az RCZ utastere az elit elvárásaihoz igazított, sportos környezetet biztosít utasainak.

Az elegancia nem zárja ki a praktikus megoldásokat, tehát az RCZ két alkalmi hátsó ülésének lehajtása után, egy lényegesen nagyobb (384 helyett 760 literes) csomagteret kapunk.


LELKESÍTŐ MOTORIZÁCIÓK

Kis súlyával, csiszolt áramvonalazásával és korszerű motorjaival a teljesítmény és a környezettudatosság újszerű ötvözetét adja az RCZ.

- 1.6 literes THP 115 kW (156 LE) E-5, 240 Nm, 6-fokozatú manuális sebességváltó – CO2: 155 g/km

- 2.0 literes HDi FAP 120 kW (163 LE) E-5, 340 Nm, 6-fokozatú manuális sebességváltó –CO2: 139 g/km

- 1.6 literes THP 115 kW (156 LE) E-5, 240 Nm, 6-fokozatú automatikus sebességváltó – CO2: 168 g/km

- 1.6 literes THP 147 kW (200 LE) E-5, 275 Nm, 6-fokozatú manuális sebességváltó – CO2: 159 g/km


A THP 147 kW (200 LE) motor új, – a négyhengeresek között világújdonságként – egyedülálló műszaki megoldásokkal, amelyek nagy teljesítményt, illetve csekély fogyasztást és emissziót eredményeznek. E filozófia jegyében bemutatták Genfben a HYbrid4 hibridtechnikájú RCZ-t is, amelynek CO2 kibocsátása csupán 95 g/km, holott teljesítménye 147 kW (200 LE) és mind a négy kereke hajtott.


LELKESÍTŐ DINAMIKA

Áthozva a versenysportból a Peugeot tapasztalatát az úttartás terén, egy rendkívül precízen vezethető autó született meg, mely a vezetés igazi élményét tudja biztosítani. Szilárd bázisa a "2-es padlóváz", elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművel. Súlypontja alacsony, nyomtávja széles, kerekei nagyok (18" vagy 19"). A 200 lóerős változat speciális első futóműve még élvezhetőbbé teszi az autót, és kivételes stabilitásról gondoskodik.

  

LELKESÍTŐ TECHNIKA

Az eddigiekhez illő az RCZ kifinomult felszereltsége és fejlett vezetőtámogató berendezése, illetve a teljes biztonsági arzenál, amelyre bárki nyugodtan rábízhatja magát. Ilyen az intelligens kipörgésgátló, melyet ESP-vel egészítettek ki, vagy a WIP COM 3D (csúcskategóriájú multimédia rendszer), a bi-xenon kanyarfényszóró, stb.


LELKESÍTŐ VÁLASZTÉK

A vevő személyes ízlésének megfelelően állíthatja össze autóját – exkluzív az RCZ specifikációs listája is, karbon-tetővel, más színű tetőívekkel, sokféle könnyűfém-kerékkel és egyebekkel.


OPTIMÁLIS ÁRAMVONALAZÁS, AKTÍV HÁTSÓ SPOILER

Az autó arányos (1.36 m magas), és a karosszéria nemes formái, a tető dupla buborékjával együtt, nagyszerűen áramvonalasak. A nagy, 18 colos kerekek és a széles nyomtáv ellenére az alaktényező 0.32, az SCx értéke pedig kiváló 0.67. Hozzájárul az aerodinamikai hatékonysághoz az aktív hátsó spoiler is, amely a menetsebességtől függően kétféle magasságba emelkedik ki, eszményi egyensúlyt teremtve a stabilitás és a fogyasztás között. Első pozícióba (19°) 85 km/óránál emelkedik, illetve visszasüllyed 55-nél, míg a második pozíció (34°) sebességei 155, illetve 145 km/óra.

Megjegyzés: a vezető manuálisan is 2-es pozícióba emelheti a spoilert, egy gomb megnyomásával a középkonzolon.


Sound System technika

Különösen vérpezsdítő az 1.6 literes THP 147 kW / 200 LE muzsikája, a Sound System jóvoltából (Sport Pack opció az 1.6 literes THP 115 kW / 156 LE motorhoz), amely a gyorsítás mértékében változtatja a hanghatást. Akárcsak egy hangszerben, gázadáskor egy membrán lép működésbe, amelynek rezgését akusztikai cső erősíti fel. Ilyen autóban ülni bizsergető élmény, a hanghatás azonban csak gázadáskor jelentkezik, így hosszútávon sem fárasztó.


Új 6-fokozatú automatikus sebességváltó: az AT6

Az 1.6 literes THP 115 kW / 156 LE motor 2010 nyarától kapható az új hatfokozatú szekvenciális automatával, amely a vezethetőség és a fogyasztás eszményi arányát adja. Az AT6-ot az Aisin AW vállalat fejlesztette ki, a Peugeot kívánalmai szerint. Optimalizált nyomatéka, kis súrlódású tengelykapcsolói és egyéb részletei is a hatékonyságot szolgálják. A vele felszerelt RCZ fogyasztása 7.3 liter/100 km, CO2 kibocsátása 168 g/km. A fokozatváltások finomak és gyorsak, az elektronikus vezérlés képes több fokozatot is átugrani. Kétféle üzemmódja van: automatikus a laza, könnyed autózáshoz, amely alkalmazkodik a vezető stílusához, és kézi kapcsolgatás, ha aktívabb, élénkebb autózás az igény.


ÉS A HOLNAP... A HYBRID4 RCZ PROTOTÍPUS

Megfelelően az RCZ exkluzív, modern, dinamikus és környezetkímélő jellegének, tavaly Frankfurtban bemutatkozott a HYbrid4 technikájú prototípus is. Alapja a 3008 HYbrid4, amely 2011 tavaszától kapható: 2.0 literes HDi FAP 120 kW (163 LE) orrmotor és hátul egy 27 kW (37 LE) teljesítményű villanymotor. A Peugeot sokféle járművében akarja kínálni e megoldást, amely jól adaptálható. Felhasználható kupétól terepjáróig mindenféle járműben és többféle padlóvázban, csak az újszerű vezetési élmény az, ami nem változik


A HYbrid4 RCZ jellemzői:

• sportkocsitól mindeddig elképzelhetetlenül jó fogyasztás: 3.7 liter/100 km; 95 g/km CO2, bizonyítva, hogy nem ellentétes a gyorsaság a takarékossággal;

• az autó jellegének és a vevők elvárásainak megfelelő dinamika: 147 kW (200 LE) összesített teljesítmény, elöl 300, hátul 200 Nm nyomaték;

• összkerékhajtás, a biztos haladás és a jó vezethetőség érdekében.


MAXIMÁLIS BIZTONSÁG

Elöl három erőbevezetési útvonal, hatásos utasvisszatartó rendszerek és automatikusan aktiválódó motorháztető szolgálják a biztonságot... A Peugeot növeli előnyét a tercier biztonság terén is, például 2010-ben felár nélkül terjeszti ki az egész RCZ választékra – világújdonságként – a PEUGEOT CONNECT SOS segélyhívást (Magyarországon jelenleg még nem elérhető).

2010-ben, extra költség nélkül lesz elérhető az egész RCZ választékban a PEUGEOT CONNECT SOS (segélyhívás) és a PEUGEOT CONNECT ASSISTANCE szolgáltatás – világújdonságként. Az előbbi előfizetési díj nélkül, korlátlan ideig áll valamennyi RCZ rendelkezésére. A WIP Com 3D-vel felszerelt autókban 2010 folyamán jelenik meg, a többiben külön kommunikációs egységgel működik. Az utóbbi automatikus vagy manuális hívással riasztja a mentőket, megadva a jármű pozícióját. (Magyarországon egyelőre nem elérhető.)


A 2003-ban bevezetett Peugeot segélyhívás már közel 3500 embernek segített. 2009 végéig Franciaországban, Németországban, Spanyolországban, Olaszországban, Belgiumban, Luxemburgban, Hollandiában és Portugáliában működött, 2010-től kiterjesztik Svájcra és Ausztriára, így tíz európai országban áll rendelkezésre.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák