A Német Nagydíjon végre mind a két R30-as Renault pontot szerzett. Robert Kubica a 7. míg Vitaly Petrov a 10 helyre futott be. Nézzük, hogyan értékelik ezt a csapat tagjai.
Robert Kubica: 7. hely
Leggyorsabb kör: 1.17,166 min
Gumiválasztás az esőre: lágyabb keverék
Boxstopp 1: 17. körben - Idő a boxutcában: 18,168 sec - váltás kemény keverékre
Robert Kubica:
"Úgy gondolom, végre egy nagyon jó hétvégét tudhatunk magunk mögött, mivel érezhetően javult az autók teljesítménye. A verseny alatt kijutott a nehéz szituációkból is. Egy jó start után Lewis Hamiltonnal volt egy kis afférunk, amiből nem kerültem túl jó ki. Meglepően korán és intenzíven fékezett, így nekem gyorsan kellett helyezkednem, hogy a nagyobb bajt elkerüljem, és Button illetve Mark Webber is megelőzött. A boxkiállásom után Schumacherrel kellett hosszasan csatáznom, miközben arra is figyelnem kellett, hogy Nico Rosberghez képest ne veszítsek túl sok időt. Mindent egybevetve, elég nagy távolság választott el az élmezőnytől, így aztám a maximum amit ki tudtam hozni ebből a pozícióból, az most a 7. helyre volt jó, de nagyon bízom az autóban.“
Vitaly Petrov: 10. hely
Leggyorsabb kör: 1.17,198 min.
Gumiválasztás az esőre: lágyabb keverék
Boxstopp 1: 23. körben; Idő a boxutcában:18,147 sec, váltás kemény keverékre
Vitaly Petrov:
"Ez számomra egy nagyon érdekes verseny volt, és nagyon boldog vagyok, hogy sikerült ilyen jól szerepelni, és ezzel megszerezni az első világbajnoki pontomat. Úgy gondoltam, hogy a 11. helynél nem kerülhetek előrébb. Ennél a 10. helynél szebb meglepetést, most nehezen tudtam volna elképzelni. A start után egész jó pozíciót tudtam kiharcolni Direkt nach dem Start konnte ich bereits eine Position gutmachen. A box kiállásom előtt sikerült egész jó időket autóznom, amivel további két helyet is sikerült javítanom.Nagyon elégedett voltam a gumikkal is. Persze tudom, hogy a kvalifikációkon még sokat javíthattam volna, és tudom, hogy még nagyon keményen kell dolgoznom, hogy folyamatosan, legalább ilyen jól tudjak teljesíteni.“
Eric Boullier - csapatfőnök
"Úgy érzem, hogy ebből a mai versenyől néhány nagyon pozitív következtetést vonhatunk le. A csapat nagyon jól teljesített, egész jó startégiát sikerült kialakítanunk, és a boxban is minden jól ment. Robertnek sikerült kihozni mindent a Renault R30-asból, aminek köszönhetően a 4. leggyorsabb csapat lettünk, Vitaly pedig igazán pompásan versenyzett. Nagyon keményen hajtotta a Renaultot, és nagyon jó versenyt vívott, amivel ő is pontot tudott szerezni a csapatnak. Az örömünk azonban még nem lehetett felhőtlen, mert a Ferrarinak sikerült elénk kerülni. Ez azt mutatja, hogy még nagyon sokat kell dolgoznunk az autón, de biztosan tudjuk, hogy jó irányban haladunk, és a Hungaroringen további meglepetést szeretnénk szerezni a nézőknek.
Alan Permane, - vezető versenymérnök
"Tudtuk, hogy a mi versenygaloppunk még nem lesz elegendő a várt igazi sikerhez, de nagyot léptünk előre. Sikerült a három legjobb csapat közé bejutnunk, és ez mindenképpen komoly eredménynek könyvelhető el. Robert, egyszerűen szenzációsan végezte a dolgát, és mindent kihozott az autóból. A boxba való bejövetele előtt, még mind a két Mercedest maga mögött tudta tartani.Ő a mai napon elérte, az elérhető legjobb eredményt számunkra. Vitaly is a saját határait messze kitolva, túlteljesítette minden elvárásunkat. Ebben a szezonban első izben sikerült mindkét autónknak pontot szerezni, és ezzel az erednménnyel nagyon elégedettek vagyunk.“
Rémi Taffin – a motorok fejlesztéséért felelős vezető
"Ez egy jó eredmény volt számunkra, hiszen az egyik nagy konkurensünket a konstruktőrök számára kiírt versenyben már félig sikerült megszorítani, hiszen egyik autó előttünk, a másik pedig mögöttünk ért célba, és ez nagy örömmel töltött el minket. Robert nagyon harcosan küzdött és sikerült a célig megőriznie a kivívott pozícióját. Ennél többet egyszerűen nem is remélhettünk volna. Vitaly tempója is lenyűgöző volt, hiszen az idők alapján nagyon közel autózott Roberthez. Sajnos a kvalifikáció nem sikerült úgy, mint szerettük volna, de a versenyen sikerült bizonyítania. A motorjaink, már két teljes versenytávot tudhatnak maguk mögött de szerencsére hiba nélkül működtek. A következő, magyarországi futamon, már új erőforrások kerülnek az autóinkba, az új fejlesztések pedig további reményeket ébreszthetnek a csapatban. Reméljük, hogy a Hungaroringen még jobb eredményt tudunk majd mutatni.“