A Peugeot iOn nyerte el a "Környezetbarát Autó Nagydíj 2010" címet

  • GURULDA
  • 2010-07-04
  • 151 megtekintés
  • img
  • img
  • img

A tisztán elektromos meghajtású iOn kapta meg a Környezetbarát Autó Nagydíj 2010 (Grand Prix Auto Environnement 2010) címet. A MAAF Assurances által hatodik alkalommal megszervezett szavazáson az újságírókból álló zsűri a díj odaítélésével a környezetvédelmi szempontból kiemelkedő autókat és műszaki megoldásokat jutalmazza.

A Peugeot lépéselőnyét jelképezi a környezettudatos szemlélet terén a négyajtós, négyszemélyes, nulla károsanyag kibocsátású iOn, amelyet 2010 végétől kezdenek forgalmazni. Az autó havi bérleti díja nem haladja meg az 500 eurót, a használat költsége pedig 100 km-re vetítve nem több másfél eurónál. A bérleti díj az autón és az akkumulátoron kívül magában foglalja a karbantartást, a javítást, az asstistance-t, valamint számos újító szellemű szolgáltatást, mint például a "Mu" mobilitási szolgáltatás és a "Peugeot Connect" igénybevételének lehetőségét.

Amióta beharangozták 2009 végére tervezett bevezetését, azóta több mint hatezer érdeklődő regisztrált az Interneten. Az a 15 szándéknyilatkozat is megerősíti a márka betörését az elektromos autók piacára, amelyet a Peugeot eddig aláírt több európai mobilitási szolgáltatóval, energetikai vállalattal, lízingcéggel és autómegosztási társasággal.

Kompakt méreteivel, a 3,48 méteres hosszúsággal, az 1,47 méteres szélességgel, valamint a kicsi, 4,5 méteres fordulókör-átmérővel az iOn tökéletesen illeszkedik a városi környezetbe. A 47 kW-os (64 LE) teljesítmény és a 180 Nm-es nyomaték megfelel azoknak a teljesítményértékeknek, amelyekre a városi és városkörnyéki napi utazások 90 százalékában szükség van, köszönhetően például az iOn 125 km/h-s csúcssebességének és az Európában elfogadott 150 km-es hatótávnak. A lítium-ion akkumulátor a hagyományos 220 voltos áramforráshoz csatlakoztatva hat óra alatt tölthető fel teljesen, míg a gyors feltöltő 30 perc alatt tölti fel az akkumulátort kapacitásának 80 százalékáig.

A Peugeot támadásba lendül az autók ökológiai lábnyomának csökkentéséért 

A Peugeot vezető környezetvédelmi szerepe vitathatatlan. Ez abban is kifejeződik, hogy a legkisebb CO2-kibocsátású modelleket jelölő Blue Lion márkanevet már 56 típusra terjesztették ki a Peugeot kínálatán belül.

Az elkövetkező hónapokban a Peugeot tovább erősíti lépéselőnyét két új modellel, amelyek valóságos technikai ugrást jelentenek. Az európai piac első 100 százalékban elektromos autója, a 2010 végén bevezetni kívánt iOn, valamint Európa első dízel hibrid autója, a 2011
tavaszán piacra kerülő 3008 HYbrid4 35 százalékkal kevesebbet fogyaszt és bocsát ki, mint a korábbi modellek.

A Peugeot
A Peugeot az egyetlen márka, amelynek kínálata valamennyi járműcsaládra kiterjed, a személy- és haszonjárművektől a robogókon át a kerékpárokig. A járműértékesítéshez széleskörű szolgáltatási háttér kapcsolódik. A világon mindenütt az igényességet és az érzelmet ötvözik a Peugeot termékek és szolgáltatások, amelyek a világ 160 országában 10 ezer ponton érhetők el. 2009-ben a Peugeot 1.842.000 járművet értékesített világszerte, ezzel a francia autómárkák között az első, a világranglistán pedig a tizedik helyen áll. A világban értékesített Peugeot járművek fele 140 grammnál kevesebb szén-dioxidot bocsát ki. A 200 éves múltra visszatekintő márka 2010-ben megújítja modelljei stílusjegyeit, a márka arculatát, kiteljesíti járműkínálatát és megerősíti nemzetközi törekvéseit. A márka tovább halad a fejlődés útján a szérián kívüli RCZ és a teljes egészében elektromos hajtású i0n bevezetésével, Kínában a 408, Latin-Amerikában a Hoggar piacra dobásával, illetve a Mu by Peugeot kártyával igénybe vehető mobilitási ajánlat bevezetésével Európában.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák