2001 óta világszerte valamivel több egy millió darab Doblo talált gazdára. A FIAT-nál, a most piacra kerülő, és teljesen átdolgozott változat veszi majd át a régi sikermodell helyét. Az újdonság, amellett, hogy teljesen új design elemekkel operál, többek között erősebb motorral, biztonságosabb karosszéria struktúrával, megnövelt tengelytávval és utas- illetve rakodótérrel száll be a kishaszon kategória, és a többcélú személyautók mezőnyébe.
A Doblo láthatóan újjászületett, lényegesen szebb és divatosabb lett, mint a már erősen ráncosodó elődje volt. A jellegzetes formavilág révén egyszerre képes sportos de masszív, robosztus benyomást kelteni a külső szemlélőben. Az autó egy új platformra épült, a tengelytáv 2.58 méterről 2.75 méterre nőtt meg, így például a személy változat csomagtere is 790 literre bővült. Itt megmaradt a 3. üléssor opcionális lehetősége is, ami már egy tágasabb belső térben elhelyezve, érezhetően növelte az autó használati értékét és utazási komfortját.
Az erőforrások között is kutakodva kiderült, hogy az eddigi 75 lóerős alap benzinest egy 95 lovasra cserélték a három dízel változat pedig 90, 105 és 135 lóerőt vonultat fel. Minden motor szériában megkapta a start-stop automatikát, így lényegesen csökkentették a fogyasztást és a károsanyag kibocsátást is. Ennek köszönhetően, a 90 lóerős dízel például csak 129 gramm/kilométer széndioxidot ereget ki a levegőbe. Rövidesen megérkeznek majd a földgáz üzemű "Natural-Power változatok is, melyek tudják a vegyes benzin földgáz üzemet.
(Ebből persze Magyarországra nem érkezik, mert nálunk fontos a környezetvédelem, és ezek közel 84 százalékkal kevesebb károsanyagot bocsátanak ki, és kb. 30 - 40 százalékkal alacsonyabb az üzemeltetési költségük. Ezért nem építjük ki a földgáz kúthálózatot, és nem támogatunk semmi hasonlót sem. Például a városi buszok is üzemelhetnének földgázzal, és egyből lenne infrastruktúra. De az bizonyára sértené a szmogra érzékeny politikusok érdekeit??! Inkább velünk púposkodnak, hogy galád módon szennyezzük a környezetet. Ők vajon tettek már valamit érdemben azért, hogy ez a légszennyezés csökkenjen? ...Persze, hogy semmit! ...de majd a parkolási díjakkal még biztosan varázsolnak!! Reméljük, már nem sokáig! ...ugyanis el lehet innen menni...!!) ..most gyújtást állítok magamon, hogy ne durrogjak tovább, aztán haladjunk .....tovább...
A biztonságot szolgálja a megerősített karosszéria, és az átdolgozott műszaki megoldások, az ABS és az elektronikus fékerőelosztó, illetve beépítésre kerül az ESP is, amit kiegészítettek a"Hill-Holder System" nevű szerkezettel, mely az emelkedőn való elindulást könnyíti meg. Ehhez jönnek még a front és az új fejlesztésű oldal-front légzsákok is.
A Doblo, mindig is a hatalmas és jól variálható rakodóteréről volt ismert. Az új modellnél mint már említettük tovább nőttek a lehetőségeink határai. A rakodótér hossza 2.2 méter, a kerékjárati dobok közötti távolság 1.23 méter, a rakodótér térfogata padig 3.4 és 4.2 köbméter között mozog. mert A hasznos terhelhetőség egy tonna. Amennyiben ezt most megjegyezték, rögtön felejtsék is el, mert a Doblo esetében hét különböző változat közül választhatjuk ki, a számunkra legmegfelelőbbet, attól függően, hogy milyen legyen a tengelytáv, a rakodótér magassága, hossza, illetve még nyugodtan variálhatunk tovább is....
A Doblo hivatalos piaci bevezetésére az év elején kerül sor, olyannyira, hogy most még csak inkognitóban, de a teherváltozatok már ott ácsorognak a kereskedésekben, és napokon belül mellé parkolnak majd a közös premierre megérkező személy változatok is. Annyit már megtudtunk, hogy a személyváltozat Németországban kb.13.000 Euro körül lép majd piacra, ebből talán már lehet következtetni a hazai árak alakulására is.