Számos technikai újdonsággal indul harcba az igényes vásárlók kegyeiért, a Lancia felfrissített Delta modellje. Speciális érzékelők mérik, hogy van-e elegendő hely a parkoláshoz. Amennyiben igen, jelzést ad a manőver elvégzésére. Ekkor a vezető megállítja az autót és hátrameneti fokozatba kapcsol. Anélkül, hogy a kezünket a volánra tennénk, a kormány automatikusan működésbe lép és tökéletesen beáll a parkolóhelyre. Az autó voltaképp saját maga leparkol mindenféle erőfeszítés, és a hiba lehetőségének legkisebb kockázata nélkül.
A xenon fényszórókkal felszerelt rendszer automatikusan igazodik az út jellemzőihez és optimálisan világítja meg azt. A minden modellben megtalálható kanyarkövető funkciójú ködfényszórók a kanyarodás ívét világítják meg, ezáltal nagyobb biztonságot garantálva a kanyarokban.
A jól ismert ESP rendszerből továbbfejlesztett elektronikus menetstabilizáló rendszer, a fékek és a motor révén segít a sofőrnek, hogy vészhelyzetben is uralhassa az autót.
A belső visszapillantó tükör alá helyezett videókamera figyeli az utat és a sávokat, amennyiben az autó eltér a sávjától, a rendszer figyelmezteti a vezetőt és visszakormányozza az autót a sávba, ezáltal gondoskodik a sofőr és utasai biztonságáról.
1.9 Twinturbo Multijet 190lóerős (!) változata, az 1.9 Multijet továbbfejlesztésének eredményeként született meg. A két turbófeltöltővel elérték, hogy a motor rendkívül gyorsan reagál a gázpaedál lenyomására, már alacsony fordulaton is, miközban eltüntették a túrbókra jeéllemző "fekete lyukat“ is. A 2.0 literes Multijet 165 lóerős motorja is az 1.9 Multijet másik irányú továbbfejlesztése, melynél a furat növelése nagyobb hengerűrtartalmat eredményezett. Ezáltal növekedett a teljesítmény és alacsonyabb lett az üzemanyag-fogyasztás.
A benzinesek között figyelemreméltó teljesítményt mutat fel az 1.8 DiTurbo, mely 200 lóerőt ad le a közvetlen benzinbefecskendezésnek, a turbofeltöltőnek és a szívó-és kipufogóoldalra szerelt kétfázisú vezérlésmódosítónak köszönhetően.
Elektronikusan változtatható csillapítású futóműrendszert is kapott az új Delta. Egy vezérlőegység kommunikál a járművet irányító érzékelőkkel és utasításokat ad a futóműrendszernek, hogy az útviszonyoknak megfelelően módosítsa a csillapítási hatást. A műszerfalra szerelt gomb lehetővé teszi, hogy a sofőr egy kényelmesebb és egy sportosabb állás közül válasszon.