Az autók már túl régóta unalmasak. Lehet, hogy a többségük tökéletesen elvisz A-pontból B-pontba, de az autósok néha inkább a nonkonformista utat szeretnék járni.... A Qazana megmutatja, hogy a lélekzsibbasztó autózás helyett jöhet valami más. Ugyanakkor a Qazana megerősíti a Nissannak, mint a crossoverek úttörőjének a helyzetét is, ami az immár a második generációként jelenlévő Murano, a Qashqai és a nemrég bemutatott Qashqai+2 sikerére épít.
A Qazana egy kiállításra készült bemutató autó, egy tanulmány arról, hogyan is nézhet ki a jövő kisautója. Ugyanakkor, ha figyelembe vesszük azt a bejelentést, amely szerint a cégnek az angliai Sunderland-ben működő gyárában hamarosan megkezdik egy kis crossover autónak - a Qashqai kistestvérének - a gyártását, nem szabad alábecsülni a fontosságát.
Kihívás a tradíciókkal szemben
A Nissan ugyanúgy, ahogy két éve, a Qashqai bemutatásakor átírta a szabálykönyvet, a Qazana esetében kész ezt ismét megtenni. Teljesen más irányból közelítve meg a kisautók piacát, a Qazana megfiatalítja, felpezsdíti, újraéleszti a hagyományos városi kisautó kategóriát.
Kis méretek
A kis méretek (hossz: 4060 mm, magasság: 1570 mm, szélesség: 1780 mm, tengelytáv: 2530 mm) azt mutatják, hogy a Qazana ideálisan alkalmazkodik a városi környezethez. Műszaki adatai és energikus designja azonban olyan tulajdonságokat sejtet, amelyek messze túlmutatnak a városfalakon. A SUV-ok és a sportautók formáinak keverésével a Nissan Design Europe tervező csapata annyira egyedi crossovert alkotott meg, amely semmilyen, eddig az utakon látható autóra sem hasonlít.
Ugyanakkor, a lekerekített karosszériaelemek - jelesül a sárvédők kerékkivágás körüli része és a motorházfedél - barátságos hangulatot keltenek és kapcsolatot teremtenek a jelenlegi Nissan crossoverekkel. A Qazana valóban felmutatja a crossoverekre jellemző formai részleteket, mint a hátul emelkedő ablakvonal, amely szintén megtalálható a Muranon és a Qashqai-on.
Crossover formavilág
A profilt a kidomborodó kerékjáratok, valamint a magas övvonal határozzák meg, amelyek együttesen a szilárdság és az erő érzetét keltik, és kontrasztot képeznek a keskeny oldalablakokkal. A tetővonal figyelemre méltó része az ajtók felett húzódó, teljesen egyenes, hátrafelé lejtő perem, amely további szilárdságot kölcsönöz a profilnak. Magán a tetőn teljes hosszúságban végigfut két keskeny üvegcsík-betét, amelyek lehetővé teszik, hogy a természetes fény sugarai világítsák meg az utasteret.
A sportos teljesítmény és a terepjáró képesség kontrasztját hangsúlyozza ki a jármű hátulján található Venturi-stílusú csúszó-talp, a Qazana megnövelt hasmagassága, a kerékkivágások peremére helyezett puha gumibetétek segítenek álcázni a jármű hosszú rugóútját. A grafit színű gumibetétek erőteljes kontrasztot képeznek az élénk White Titanium (fehér titán) színű karosszériával, és a mellbevágó designú, 20 coll méretű fekete-króm könnyűfém kerekekkel.
Megkülönböztető elölnézet
A kocsi "arcát" a négy első fényszóró határozza meg. A lökhárítóban elhelyezett két kör alakú lámpa képez kontrasztot a sárvédők tetején, a motorházfedél melletti, csík alakú nappali menetfényt adó lámpákkal. Míg a teljes szélességre kiterjedő hűtőrács (melyben meghatározó szerepet kap a közepére helyezett Nissan embléma) a jelenlegi Nissan formanyelv megnyilvánulása, szerkezete messzemenőkig nem. Az egy darabból álló akril-borításon egy szemernyi hűtő menetszél sem fog keresztülhaladni. Ehelyett, a lökhárító alsó, kontrasztot képező grafit színű részén hatalmas nyílások teszik szabaddá az utat a hűtő felé. Az ajtókon lévő külső visszapillantó tükrökön is átlátszó akril-borítás található.
A belső részt formailag a külső meghosszabbításaként tervezték meg, ami a kemény és puha anyagok közötti kölcsönhatás ügyes kihasználásával sikerült. Ahelyett, hogy például teljesen bőrbe lennének csomagolva, a könnyű karbonszálas ülés-szerkezet állandóan látható, úgy néz ki, mintha "áttörné" a burkolatot.
A motorkerékpárok által inspirált belső kialakítás
Tovább erősítve a belső tér "mechanikai érzését", a középkonzol és a kartámasz alakját a sport-motorkerékpárok benzintankjának és ülésének alakja inspirálta. A műszerfalat egy középre helyezett képernyő uralja. Amellett, hogy a navigáció képét megjeleníti, fontos információkat közöl a Nissan következő generációs, teljesen elektronikus, nyomaték-vektoros ALL MODE összkerékhajtás-rendszeréről, valamint az integrált fedélzeti kommunikációról. Az intuitív módon használható érintőképernyős interfésszel a vezető beállíthatja a légkondicionáló rendszert és egyéb fontos beállításokat végezhet a járművön.
ADATOK
• Teljes hossz (mm) 4 060
• Teljes szélesség (mm) 1 780
• Teljes magasság (mm) 1 570
• Tengelytáv(mm) 2 530
• Ülőhelyek száma 4
-mn-

