- Mindenki számára, mindennapi használatra -
A Nissan LEAF, az új környezetbarát és élvezetesen vezethető, emisszió-mentes elektromos autó, a mobilitás új korszakát vezeti be, a 0-emissziós korszakot. A LEAF, amely a Nissan radikális, átalakító jövőképét testesíti meg, és egyben évtizedek befektetésének és kutatásának az eredménye, a tervek szerint 2010 végén kerül piacra az Egyesült Államokban és Európában.
EMISSZIÓ-MENTES MOBILITÁS
A "LEAF" (falevél) név fontos közlés magáról az autóról. Ugyanúgy, mint ahogy a falevél tisztítja a levegőt, a Nissan LEAF is megtisztítja a mobilitást, mivel kiveszi a károsanyag-kibocsátást az autózásból. Az árazással kapcsolatos részletek az értékesítés 2010 végére tervezett kezdetének közeledtével kerülnek csak nyilvánosságra. Az árat világszerte befolyásolják majd a helyi, regionális és nemzeti adócsökkentések és ösztönzők, de a cég azzal számol, hogy az autó ára versenyképes lesz majd a jól felszerelt C-szegmensű autók között.
“A mi elektromos autónknak a 0-emissziójával semlegesnek kell lennie a környezettel szemben, élvezetesen vezethetőnek kell lennie, és olyan gyakorlatiasnak kell lennie, hogy az autósok minden nap használják. Ezt alkottuk most meg"- mondta Hideaki Watanabe, a Globális 0-Emissziós Üzleti Egység főnöke.
A VALÓ VILÁG AUTÓJA
A Nissan LEAF energiaforrását laminált kompakt lítium-ion akkumulátorok képezik, melyek energia-leadása 90 kW, villanymotorjának, amely az első kerekeket hajtja, 80 kW/280 Nm a teljesítménye/nyomatéka. A Nissan LEAF meglepően jól gyorsul, és mindeközben csak a villanymotor halk zümmögése hallatszik. A vezető által adott parancsokra érzékenyen reagáló, élvezetesen vezethető, és így megfelel annak, amit a hagyományos, benzinüzemű autók felől érkező vevők elvárnak.
A belsőégésű motorokkal (ICE) hajtott autóktól eltérően, a Nissan LEAF-nek nincs kipufogócsöve, és nem bocsát ki a környezetbe CO2-t és más, az üvegház-hatást előidéző gázt. A Nissan LEAF energia-visszatápláló fékberendezése és újszerű lítium-ion akkumulátora együttesen teszi lehetővé a teljes feltöltéssel* a 160 km-esnél hosszabb hatótávolság elérését. (* US LA4 módszer)
Az üzemeltetők körében végzett kiterjedt kutatások eredménye szerint világszerte a napi utak 80%-a nem éri el a 100 km-t, Japánban, és az Egyesült Királyságban pedig például a napi utak 80 %-a 50 km-nél kevesebb. Így a LEAF 160 km-es hatótávolsága több mint megfelelő a világ autósainak többsége számára az egy nap megtett út hosszát tekintve.
Emellett, a Nissan megközelítésében igen könnyű és kényelmes az akkumulátorok feltöltése. Gyorstöltővel a Nissan LEAF 10 perc alatt tölthető fel annyira, hogy 50 km-t lehessen megtenni vele. Otthon, a normál 220 V-os hálózatról megközelítőleg 8 óra alatt tölthető fel az akkumulátor - ez elegendő idő ahhoz, hogy az autós és az autó egyaránt kipihenje magát.
A Nissan LEAF mérnökei és tervezői azon fáradoztak, hogy egy versenyképes árú, a valós világnak megfelelő autót hozzanak létre, amely lehetővé teszi a Nissan számára, hogy mobilitást vigyen a 0-emissziós tartományba. A Nissan LEAF a külön erre a célra tervezett EV-padlólemezre épül, amelynek merev karosszériaszerkezete megakadályozza, hogy a zaj és a rezgés bejusson az utastérbe. A lítium-ion akkumulátorkészlet a padló alatt helyezkedik el, és lehetővé teszi, hogy nagyméretű és kényelmes legyen az utastér, a csomagtér pedig elegendően nagy legyen. Ez az egyedülálló elrendezés, melynek következtében a súlypont rendkívül alacsonyan helyezkedik el, lehetővé teszi, hogy az autó gyorsabban kanyarodjon, és közben kisebb legyen az oldaldőlése, mint a hasonló méretű, benzinmotorral hajtott ferdehátú autónak, így sokkal jobb menetkényelmet nyújt utasainak.
ÚJRAHASZNOSÍTOTT ANYAGOK HASZNÁLATA
A Nissan a kezdettől fogva úgy tervezte a LEAF-t, hogy közben figyelembe vette a környezetet. A Nissan új életet lehelt az anyag-menedzsmentbe, amikor a használt járművekből származó anyagokat használ fel, és ilyen módon csökkenti az ezek által előidézett környezetterhelést és erősíti a társadalom iránti felelősséget. A társaság célja, hogy a használt autókból származó anyagok visszaforgatásával csökkenthető legyen az újonnan kibányászott nyersanyagok mennyisége. A Nissan LEAF projekt révén a Nissannak sikerült nemcsak a járműgyártás fázisában keletkező környezetterhelést csökkentenie, hanem már az anyagok előállítása során keletkezőket is. A termékek széles skálájából (mint pl. műanyag palackok és háztartási eszközök) kivont anyagokból a Nissan alkatrészeket gyárt az új autókhoz, köztük a LEAF-hez is. Ez az eljárás nemcsak az ipari hulladék és az új nyersanyag-kitermelés csökkentését tette lehetővé, de csökkentette az anyagok előállításával kapcsolatos CO2-kibocsátást is. Ezeknek az újrahasznosított műanyagoknak* a felhasználása a Nissan LEAF-et a világon vezető modellé teszik az újrahasznosított műanyagok használata terén. A cégnek saját, házon belül működő, a lökhárítók festékbevonatát eltávolító technológiája működik, amely az első az iparágon belül. (*Nissan házi szabványok)
"CONNECTED MOBILITY" IT- RENDSZER
A Nissan LEAF fejlett informatikai rendszerrel bír. A hátteréül szolgáló globális adatközpontnak köszönhetően vezetője számára támogatást, információt és szórakozást biztosít a nap 24 órájában. A műszerfalon lévő monitor jelzi a Nissan LEAF aktuális töltöttségi szintjét - azaz a megtehető távolságot - valamint a közelben található töltőállomásokat is.
Az autó egy másik egyedülálló eleme a mobiltelefon segítségével aktiválható légkondicionáló és töltési funkciók. A távirányítható fedélzeti időzítő ugyancsak igénybe vehető az akkumulátorok töltésének programozására. Ezzel beállítható az olcsóbb éjszakai árammal történő feltöltés. A telefon üzenetet küld a vezető számára, ha teljes feltöltés megtörtént, ezáltal segítve a tulajdonos idejének optimális kihasználását.
Bár a végső cél az emisszió kiküszöbölése, a cég továbbra is elkötelezett az olyan környezetbarát technológiák innovációjának terén, amelyek növelik a hatékonyságot és csökkentik a szennyezőanyag-kibocsátást. Ennek eredményeként a Nissan olyan technológiai megoldásokat kínál, mint a CVT váltó, az "Idle Stop", a HEV, a tiszta dízel, továbbá kutatásokat folytat az üzemanyagcellás technológia terén is.
VILÁGMÉRETŰ PARTNERSÉG
A Renault-Nissan Együttműködés zászlaja alatti emisszió-mentes közlekedési programok olyan országok partnerségét élvezik, mint pl. az Egyesült Királyság és Portugália, továbbá helyi kormányzatokét Japánban és az Egyesült Államokban. Összesen mintegy 30 együttműködési megállapodásról beszélhetünk világszerte.
E megállapodások 3 fő területre összpontosulnak:
1) Kiterjedt töltési infrastruktúra létrehozása, kormányzati és magántőke bevonásával,
2) Helyi, regionális és nemzeti kormányzatok támogatási és ösztönzési rendszerének kialakítása, valamint
3) Az emisszió-mentes közlekedési társadalmi és egyéni hasznaira vonatkozó felvilágosítás.
-mn-







