A Frankfurti Autószalonon debütál két Kia tanulmányautó, a megújult Kia cee’d hibrid változata és az új Kia Sorento Hybrid, amelyeket kutatási célra fejlesztettek ki az európai K&F központban. Ezek a járművek egy több ezer kilométeres teszten fognak részt venni Európában, a vizsgálatok eredményeit pedig a kutatók a következő évtizedben megjelenő Kia gépkocsik tervezéséhez fogják felhasználni.
A megújult cee’d Hybrid hajtáslánca hasonlít a Forte LPI Hybrid felépítéséhez, de 1,6 literes motorja a gázüzemű Fortéval ellentétben benzinnel üzemel.
A Párizsban bemutatott Soul hibridhez hasonlóan az új ceed Hybrid is a korábbi Rio hibridből átvett és továbbfejlesztett erőátviteli berendezéssel üzemel. A ceed Hibrid jellemzői: Kia Gamma 1,6 literes benzinmotor kiegészítve egy 15kW (20LE) teljesítményű, 105 Nm nyomatékú váltóáramú szinkronizált elektromotorral. A felszereléshez tartozik a Kia saját fejlesztésű CVT (fokozat nélküli) sebességváltója és a Kia üzemanyag-takarékos ISG (motorindító és -leállító) rendszere is.
A nagy nyomatékkal rendelkező elektromotor már 1500 fordulat/percnél leadja maximális (105 Nm) nyomatékát. A 180 voltos, 5,3 amperórás lítium-polimer akkumulátor a csomagtér oldalában található.
A megújult Kia ceed hibrid változata a gyártó számítása szerint 11,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 185 km/h. A prototípus CO2 kibocsátása mindössze 96 g/km. A standard 1,6 literes ceed-hez képest, a hibrid CO2 kibocsátása 25%-kal alacsonyabb.
A kétlépcsős turbófeltöltésű dízel Sorento Hybrid
Az új Sorento Hybrid erőforrása is teljesen új fejlesztés. Legfőbb eleme a Kia 1,6 literes U2 turbódízel motorja, amelyet a Kia Soul-ból már ismerhetünk, és amely most már a megújult cee’d és az új Venga hajtásáról is gondoskodik.
Az előző Sorento VGT turbómotorját egy kétlépcsős turbófeltöltésű motor váltotta fel, amely több mint 163 LE (120 kW) leadására képes. A dízelmotor egy 40 kW teljesítményű elektromotorhoz kapcsolódik, és az első kerekeket hajtja meg a Kia új kettős tengelykapcsolós sebességváltóján keresztül (amely szintén az autószalonon mutatkozik be elesőként). Ez a hajtáslánc a kényelem és a takarékos működés tökéletes kombinációját nyújtja. Az innovatív „integrált modul” a csomagtartó padlólemeze alatt található, és magában foglalja a lítium-polimer akkumulátort, valamint az invertert és konvertert.
Az új Sorento a korábbi modellhez viszonyított súlycsökkenését a dízel hibrid jóval kisebb motorja még tovább csökkenti, így az összsúly-csökkenés az előző Sorentóhoz képest több mint 100 kg. Az új Sorento dízel hibrid súlya 1.663 kg, amely 8%-kal kevesebb, mint amennyit a hagyományos hajtású Sorento nyom.
Az áramvonalasabb kialakítás mellett a Sorento dízel hibrid légellenállását tovább csökkentik az autó hasa alatti terelőlapok, a hátsó szélvédő feletti légterelő, az alacsony légellenállású keréktárcsák, a 25 mm-rel alacsonyabb felfüggesztés, valamint a keskenyebb gumiabroncsok (az abroncsszelvény szélessége 235 mm-ről 225 mm-re csökkent). A motorhűtést is a légellenállás csökkentésére optimalizálták egy aktív első hűtőrács segítségével, amely szükség szerint megnyitja vagy lezárja a levegő útját, ennek köszönhetően a modell osztályának legkedvezőbb légellenállási együtthatójával rendelkezik.
A változtatások eredményeként az autó CO2 kibocsátása 119 g/km-re csökkent (ez 30%-al alacsonyabb az eddigi legkisebb CO2 kibocsátású Sorento mért adatainál), amely az autó méreteire való tekintettel igazán figyelemre méltó érték.





