A Kia új, középkategóriás egyterűjét először a 2009-es Frankfurti Autószalon alkalmával tekinthette meg a nagyközönség. A Kia Vengát Európában fogják gyártani, és az év második felében kezdik meg értékesítését Európa-szerte.
Az új modell annak a Kia No3 tanulmányautónak a közeli rokona, amely 2009 tavaszán a Genfi Autószalonon mutatkozott be. A Venga stílusos megjelenésével és élvezetes vezethetőségével tűnik ki a népes mezőnyből.
„A Venga a praktikusságot és sokoldalúságot kínálja az európai családok számára. Emellett egy olyan stílusos közlekedési eszköz is, amely figyelemre méltó az egyterűek között.” - mutatott rá Benny Oeyen, a Kia Motors Europe marketingigazgatója. „Teljesítmény és mozgékonyság tekintetében felülmúlja kategóriáját. A Venga most azok számára is elérhetővé teszi az élvezetes vezetést, akiknek életstílusa megköveteli az egyterű járművek használatát.” A spanyol eredetű „Venga” szó jól kifejezi az autó modern, dinamikus, városi karakterét.
Az Európában tervezett és gyártott 4068 mm hosszú Kia Venga szokatlanul nagy. 2615 mm-es tengelytávval rendelkezik, emellett pedig 1600 mm magas, így utastere is rendkívül tágas. Az innovatív térelosztásnak köszönhetően a Venga újraértelmezi az egyterű autókról alkotott általános képet, hiszen belső térkínálata egy nagyobb méretű alsó-középkategóriás járműének felel meg, ugyanakkor teljes mérete alapján a kiskategóriába sorolható.
„A Venga számunkra egy hihetetlenül izgalmas új modell, amely a Kia c’eed sikerére építkezik, és kihasználja azt, hogy az európai vásárlók kezdik felfedezni, a márkában rejlő értékeket.” - teszi hozzá Oeyen.
„A kiskategóriás egyterű még egy viszonylag új fogalom, és annak ellenére, hogy az ilyen típusú autók utáni kereslet az utóbbi két évben csökkenni látszik, úgy gondoljuk, hogy két fontos tényező megváltoztatja ezt a tendenciát. Először is a jelenlegi gazdasági helyzetben a vásárlók várhatóan a kisebb autókat részesítik előnyben. Másodszor pedig számos gyártó izgalmas, új terméke fog új életet lehelni a szegmensbe, és az új Vengával, a Kia a legjobb pozícióban lesz az értékesítési növekedés, illetve a szegmens-részesedés növelése szempontjából.” - vélekedik Oeyen.
A Venga modellpaletta minden egyes tagja elérhető lesz az üzemanyag-takarékos ISG-vel (start-stop technológia), és megfelel az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak. Az ISG-vel szerelt modellek CO2 kibocsátása akár mindössze 117g/km is lehet (1,4 literes U2 motor).
A Vengát kizárólag Európában fogják értékesíteni. A vásárlók az 1,4 és 1,6 literes benzines és dízelmotorok közül választhatnak, amelyek közül a legkisebb teljesítményű 75, míg a legnagyobb teljesítményű 128 lóerős lesz. Minden modell elcsúsztatható, 60/40 arányban osztott hátsó ülésekkel felszerelve kerül majd a vásárlókhoz. Az ülések a padló szintjéig lehajthatók, ezáltal tágas csomagtér keletkezik. Egyes modelleknél pedig a dönthető és elcsúsztatható üveg panorámatető természetes fénnyel árasztja el az utasteret.