Bemutatkozik a Blue-Will tanulmányautó

  • GURULDA
  • 2009-09-14
  • 167 megtekintés
  • img

  • A Blue-Will tanulmány a Hyundai első konnektorból tölthető hibridje
  • A négyüléses konfiguráció előrevetíti a kompakt autók fejlődési irányát
  • Panoráma üvegtetővel és újratöltést biztosító napelemekkel
  • A termikus generátor elektromossággá alakítja a kipufogógáz hőjét 

A Hyundai Motor Company első otthoni hálózatról is tölthető hibrid-elektromos tanulmányautójának Szöuli Autószalonon megtartott premierje után a Blue-Will most a 2009-es Frankfurti Autószalonon is bemutatkozik. A rendkívül egyedi karaktervonalak és részletes formák által jellemzett, 30-40 év közötti egyedülálló városlakókat és fiatal családokat célzó, futurisztikus autót az Advanced Design Studio készítette.


Az egyetlen töltéssel, kizárólag elektromos üzemmódban 64 km megtételére képes, illetve 2,2 l/100 km fogyasztású Blue-Will igazi teszlaboratóriumként üzemel: olyan újdonságokat vonultat fel, mint a teljesen egyedi forma, a drive-by-wire kormányzás vagy az érintőképernyős kezelőszervek.


A Blue-Willt a Namyang Design Centerben tervezték, Oh Suk-Gen, jelenlegi tervezési elnökhelyettes irányítása alatt.


A Blue-Will egyedi, dinamikus karakterét erőteljes körvonalak határozzák meg. “Az innovatív formanyelv egyértelműen a Blue-Willben található környezetbarát technológiákra utal. Most, amikor egyre nagyobb figyelmet fordítunk környezetünkre és energia-ellátásunk jövőjére, a Blue-Will világszerte egyértelművé teszi a környezettudatos vásárlók számára, hogy a Hyundai már most rendelkezik a következő generációs autókon feltűnő praktikus hibridmegoldásokkal” – mondta Oh elnökhelyettes.


Külső

A következő generációs hibridet lendületes oldalvonalak és részletesen kidolgozott formák jellemzik. A Blue-Will sima felületkezelése a padlólemezre is kiterjed: a légellenállás és a fogyasztás csökkentése érdekében az autó alját teljes hosszúságban beborították.


Az orr-rész LED-sora kiemelkedően egyedi, futurisztikus képet közvetít. A hátsó lökhárítóba integrált kerékpárszállító is fokozza a modell praktikusságát. A tömegcsökkentés érdekében fejlett anyagokat, szénszálas erősítésű műanyagokat és nanokompozitokat alkalmaztak a küszöbökön, a díszléceken és a sárvédőknél.


Az első világítótest burája újrahasznosított PET palackokból készült, és számos egyéb külső és belső elem készült PLA és PA11 elnevezésű organikus műanyagokból.

  

Utastér

A formatervezők munkája során az utastérben a “digitális áramlás” hatása alakult ki. A távolságában és dőlésszögében állítható kormányoszlopra ultravékony TOLED képernyőt szereltek. Az információk színes, nagyfelbontású megjelenítését a vékony filmrétegű TOLED technológia teszi lehetővé.


A középkonzol megjelenése a légkondicionálót, sebességváltót és szórakoztató és telematikai rendszerek kezelését biztosító érintőképernyős kezelőszervek miatt kiemelkedően egyszerű és letisztult. A vezető látóterének középpontjában az Eco-Coach áll, mely a fogyasztásra és a vezetési stílus hatékonyságára vonatkozó folyamatos visszajelzésével segít a takarékos vezetésben. A szórakoztató rendszer Bluetooth kapcsolattal használható hangszórókat is tartalmaz.


Hybrid Blue Drive hajtáslánc

A Blue-Will tanulmányt folyamatosan változó áttételű (CVT) váltóhoz csatlakozó, teljesen alumíniumból épített 152 lóerős közvetlen befecskendezésű 1,6 literes motor, és a Hyundai saját párhuzamos hibrid hajtásláncának lelkét képező 100 kW-os elektromotor mozgatja. A kerekeket vagy a benzinmotorból vagy az elektromotorból, illetve mindkettőből érkező erő hajtja. Ez a párhuzamos hibrid hajtáslánc adja az alapját a jövő Hyundai hibridjeinek, melyek első képviselője a következő generációs amerikai Sonata.


A raktér maximalizálása érdekében az üzemanyagtank a hátsó ülés alatt található, ügyesen összeépítve az otthoni elektromos hálózatról is feltölthető Lithium Ion Polimer akkumulátorokkal. A Hyundai a világ első autógyártója, mely Elantra LPI HEV nevű sorozatgyártású modelljében Lithium Ion Polimer akkumulátorokat alkalmaz.


A Blue-Will sokoldalúságának másik bizonyítéka a panorámatetőben található, ahol az üvegfelületbe fényérzékeny, kilátást nem akadályozó napcellákat szereltek. A napcellák parkolás közben táplálják az autó utasterének hőmérsékletét alacsonyan tartó ventilátort.


Termikus generátor: újítás az energia-megtakarítás terén

A forró kipufogógázok energiáját a kipufogódobba szerelt termikus generátor hasznosítja. A termikus generátor által, elektromos árammá alakított hővel, kiegészítő rendszereket működtetnek. Az autó hatékonyságát tovább fokozzák az alacsony gördülési ellenállású abroncsok és a kis légellenállású fékek, melyeknél különleges figyelmet fordítottak a fékbetétek és dugattyúk kialakítására.

  

Műszaki adatok


Hosszúság 4300 mm

Szélesség 1800 mm

Magasság 1460 mm

Tengelytáv 2700 mm

Gumi 245/40 R20 alacsony gördülési ellenállású

Motor 1.6L Gamma 152 LE GDI/

100kw-os elektromotor

Váltó CVT/fix áttétel

Akkumulátor Lithium Ion Polimer

Fogyasztás

(hibrid-elektromos üzem) 4,7 l/100km~4,3 l/100km

Fogyasztás

(elektromos üzem) 2,2 l/100km

Hatótáv 1050km

Kormányzás Drive-by-Wire

Műszerfal Ultravékony TOLED

Hajtás kiválasztása és

Légkondicionáló érintőképernyős vezérlés


Kiegészítő energiaforrások:

1. Kipufogódobba épített termikus-elektromos generátor

2. Tetőbe épített napcellák

3. Fékerő-visszanyerés

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák