- A Blue-Will tanulmány a Hyundai első konnektorból tölthető hibridje
- A négyüléses konfiguráció előrevetíti a kompakt autók fejlődési irányát
- Panoráma üvegtetővel és újratöltést biztosító napelemekkel
- A termikus generátor elektromossággá alakítja a kipufogógáz hőjét
A Hyundai Motor Company első otthoni hálózatról is tölthető hibrid-elektromos tanulmányautójának Szöuli Autószalonon megtartott premierje után a Blue-Will most a 2009-es Frankfurti Autószalonon is bemutatkozik. A rendkívül egyedi karaktervonalak és részletes formák által jellemzett, 30-40 év közötti egyedülálló városlakókat és fiatal családokat célzó, futurisztikus autót az Advanced Design Studio készítette.
Az egyetlen töltéssel, kizárólag elektromos üzemmódban 64 km megtételére képes, illetve 2,2 l/100 km fogyasztású Blue-Will igazi teszlaboratóriumként üzemel: olyan újdonságokat vonultat fel, mint a teljesen egyedi forma, a drive-by-wire kormányzás vagy az érintőképernyős kezelőszervek.
A Blue-Willt a Namyang Design Centerben tervezték, Oh Suk-Gen, jelenlegi tervezési elnökhelyettes irányítása alatt.
A Blue-Will egyedi, dinamikus karakterét erőteljes körvonalak határozzák meg. “Az innovatív formanyelv egyértelműen a Blue-Willben található környezetbarát technológiákra utal. Most, amikor egyre nagyobb figyelmet fordítunk környezetünkre és energia-ellátásunk jövőjére, a Blue-Will világszerte egyértelművé teszi a környezettudatos vásárlók számára, hogy a Hyundai már most rendelkezik a következő generációs autókon feltűnő praktikus hibridmegoldásokkal” – mondta Oh elnökhelyettes.
Külső
A következő generációs hibridet lendületes oldalvonalak és részletesen kidolgozott formák jellemzik. A Blue-Will sima felületkezelése a padlólemezre is kiterjed: a légellenállás és a fogyasztás csökkentése érdekében az autó alját teljes hosszúságban beborították.
Az orr-rész LED-sora kiemelkedően egyedi, futurisztikus képet közvetít. A hátsó lökhárítóba integrált kerékpárszállító is fokozza a modell praktikusságát. A tömegcsökkentés érdekében fejlett anyagokat, szénszálas erősítésű műanyagokat és nanokompozitokat alkalmaztak a küszöbökön, a díszléceken és a sárvédőknél.
Az első világítótest burája újrahasznosított PET palackokból készült, és számos egyéb külső és belső elem készült PLA és PA11 elnevezésű organikus műanyagokból.
Utastér
A formatervezők munkája során az utastérben a “digitális áramlás” hatása alakult ki. A távolságában és dőlésszögében állítható kormányoszlopra ultravékony TOLED képernyőt szereltek. Az információk színes, nagyfelbontású megjelenítését a vékony filmrétegű TOLED technológia teszi lehetővé.
A középkonzol megjelenése a légkondicionálót, sebességváltót és szórakoztató és telematikai rendszerek kezelését biztosító érintőképernyős kezelőszervek miatt kiemelkedően egyszerű és letisztult. A vezető látóterének középpontjában az Eco-Coach áll, mely a fogyasztásra és a vezetési stílus hatékonyságára vonatkozó folyamatos visszajelzésével segít a takarékos vezetésben. A szórakoztató rendszer Bluetooth kapcsolattal használható hangszórókat is tartalmaz.
Hybrid Blue Drive hajtáslánc
A Blue-Will tanulmányt folyamatosan változó áttételű (CVT) váltóhoz csatlakozó, teljesen alumíniumból épített 152 lóerős közvetlen befecskendezésű 1,6 literes motor, és a Hyundai saját párhuzamos hibrid hajtásláncának lelkét képező 100 kW-os elektromotor mozgatja. A kerekeket vagy a benzinmotorból vagy az elektromotorból, illetve mindkettőből érkező erő hajtja. Ez a párhuzamos hibrid hajtáslánc adja az alapját a jövő Hyundai hibridjeinek, melyek első képviselője a következő generációs amerikai Sonata.
A raktér maximalizálása érdekében az üzemanyagtank a hátsó ülés alatt található, ügyesen összeépítve az otthoni elektromos hálózatról is feltölthető Lithium Ion Polimer akkumulátorokkal. A Hyundai a világ első autógyártója, mely Elantra LPI HEV nevű sorozatgyártású modelljében Lithium Ion Polimer akkumulátorokat alkalmaz.
A Blue-Will sokoldalúságának másik bizonyítéka a panorámatetőben található, ahol az üvegfelületbe fényérzékeny, kilátást nem akadályozó napcellákat szereltek. A napcellák parkolás közben táplálják az autó utasterének hőmérsékletét alacsonyan tartó ventilátort.
Termikus generátor: újítás az energia-megtakarítás terén
A forró kipufogógázok energiáját a kipufogódobba szerelt termikus generátor hasznosítja. A termikus generátor által, elektromos árammá alakított hővel, kiegészítő rendszereket működtetnek. Az autó hatékonyságát tovább fokozzák az alacsony gördülési ellenállású abroncsok és a kis légellenállású fékek, melyeknél különleges figyelmet fordítottak a fékbetétek és dugattyúk kialakítására.
Műszaki adatok
Hosszúság 4300 mm
Szélesség 1800 mm
Magasság 1460 mm
Tengelytáv 2700 mm
Gumi 245/40 R20 alacsony gördülési ellenállású
Motor 1.6L Gamma 152 LE GDI/
100kw-os elektromotor
Váltó CVT/fix áttétel
Akkumulátor Lithium Ion Polimer
Fogyasztás
(hibrid-elektromos üzem) 4,7 l/100km~4,3 l/100km
Fogyasztás
(elektromos üzem) 2,2 l/100km
Hatótáv 1050km
Kormányzás Drive-by-Wire
Műszerfal Ultravékony TOLED
Hajtás kiválasztása és
Légkondicionáló érintőképernyős vezérlés
Kiegészítő energiaforrások:
1. Kipufogódobba épített termikus-elektromos generátor
2. Tetőbe épített napcellák
3. Fékerő-visszanyerés