Hyundai ix35: az új generációs crossover

  • img
  • img
  • img

A 2009-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozó ix35, áramvonalas karosszériával, kifinomult megoldásokkal, tágas utastérrel hívja fel magára a figyelmet.

A 2009-es Genfi Autószalonon bemutatott ix-onic tanulmány hatszögletű hűtőrácsa a sorozatgyártású ix35-ösön is megtalálható, és ez a határozott forma fogja egységesíteni a Hyundai következő generációs modelljeit. Az elérni kívánt dinamikus és sportos megjelenés érdekében az ix35-öt agresszív vonalakkal társított alacsony szabad magasság jellemzi, amit az opcionális 225/55 R18-as kerekek is erősítenek.

A kényelem fokozása érdekében a tervezők extra láb- és fejteret alakítottak ki. A tágasság érzetét elöl és hátul is fokozza az új, két panelből álló panorámatető. A központi panel dönthető, illetve teljesen kinyitható, ekkor a hátsó rész fölé csúszik.

A kék háttérvilágítású műszeregység tartalmazza a Genesis modell Supervision technológiáját, és a kristálytiszta képernyőn megjelenő információk a szemet sem fárasztják.

Az ix35 tengelytávja 2640 mm, ami 10 mm-rel hosszabb, mint a kifutó Tucson esetében, ezenfelül 4410 és 1820 mm-es méreteivel hosszabb és szélesebb is elődjénél (85 és 20 mm-rel), ami miatt jelentősen megnőtt az utastér, ugyanakkor a 20 mm-rel csökkentett 1660 mm-es magasság ellenére nem lett kisebb a fejtér.

A magasabb sofőrök számára a tágabb határok között állítható első ülés biztosít tágasabb láb- és fejteret. A középkonzoli tároló méretét 6,2 literre növelték. A raktérben található térelválasztó magasságát is megemelték, így megnőtt a csomagtér befogadóképessége, melyet egy kisebb tárolódobozzal is felszereltek.

Az ix35 vonzerejét a legújabb, rendkívül takarékos motorok valamint hatfokozatú kézi és automata sebességváltók is növelik. A nyugat-európai vásárlók két takarékos, tiszta üzemű benzinmotor közül választhatnak: egyik a 166 lóerős, 197 Nm nyomatékú Theta-II 2.0, CO2-kibocsátása csupán 178 g/km, a másik pedig a 140 lóerős, 166 Nm-es Gamma 1.6 GDI, 158 g/km-es CO2-kibocsátással. Az 1.6 GDI motor ISG stop-start technológiával is elérhető lesz, mellyel CO2-kibocsátása 149 g/km-re csökken.

Európában két új dízelmotorral lesz elérhető az ix35: az R 2.0-val és a 2010 novemberétől elérhető U-II 1.7-tel. Az R 2.0 kétféle teljesítménnyel lesz kapható: magas (184 LE/392 Nm) és alacsony (136 LE/313 Nm) teljesítményű kivitelben, sorrendben 165 g/km-es (2WD, kézi váltó) illetve 158 g/km-es (4WD, kézi váltó) CO2-kibocsátással. Az U-II teljesítménye 115 LE, nyomatéka 255 Nm, ISG-vel felszerelve pedig kategóriájában vezető, 149 g/km-es (2WD, kézi váltó) CO2-kibocsátást produkál. Az Euro-V minősítés érdekében az R-t dízel részecskeszűrővel és rendkívül hatékony megkerülő szeleppel ellátott kipufogógáz-visszavezetővel szerelték fel.

A két dízelhez hatfokozatú kézi váltó jár alapfelszereltségben, míg az R hatfokozatú automatával is rendelhető. A Hyundai új hatfokozatú automata transaxle rendszere takarékosabbá teszi az autót, és csökkenti a CO2-kibocsátást. Az ix35 új Shiftronic váltója selymesen és simán kapcsol, és sportosan, kézzel is lehet váltani a fokozatok között.

A takarékos motorok és váltók mellett egy sor egyéb, alacsonyabb költségű üzemeltetést szolgáló újítás is megtalálható az ix35-ben. Az egyik újdonság a sebességmérő és a fordulatszámmérő közé beépített, takarékos vezetést segítő ECO-jeladó. A kézi váltós modelleken az optimális váltási fordulat elérésekor egy ikon kezd villogni az LCD-kijelzőn. Az automata modellekben az ECO-ikon LED-es háttérvilágítást kapott, mely a vezetési stílus függvényében vörös, fehér illetve zöld fénnyel jelez. Az automatához társított ECO-jeladó segítségével 15-17%-os, míg a kézi váltós változat esetében 7-9%-os üzemanyag-megtakarítás érhető el.

A futóműre is nagy gondot fordítottak a tervezők. A hátsó felfüggesztésnél nemcsak a kiváló menettulajdonságok és vezethetőség miatt választották a multilink elrendezést, hanem azért is, mert kompakt mérete miatt alig vesz el valamit az utastérből, így nagyobb hely jut a bent ülőknek és a csomagoknak. Az első felfüggesztés a jól bevált MacPherson rugóstagokra épül.
A mérnökök komoly munkát végeztek a hangszigetelés és a vibrációk kiküszöbölése terén is. Az ix35 alapjáraton és autópályán történő haladásnál is jól érzékelhetően halkabb. A felütések zaját a segédkeretre épített dinamikus lengécsillapítók csökkentik, míg a csomagtér extra szigetelése a kipufogó zaját zárja ki. A gördülési zajt a rugóstagok, a hátsó lengőkarok és a rugók bekötési pontjainak megerősítésével minimalizálták.

A karosszéria szerkezetét a legmagasabb biztonsági feltételeknek megfelelően alakították ki: a házon belüli töréstesztek alapján az ix35 öt csillagot fog elérni az EuroNCAP frontális és oldalütközési tesztjein. Az ultra-nagyszilárdságú acél felhasználásának köszönhetően az egész karosszériát sikerült merevebbé és könnyebbé tenni.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák