Citroen C-Crosser - Új stílus, új sebességváltó

  • img

A CITROËN C-Crosser modellhez kínált új DCS (Dual Clutch System) sebességváltó és az autó belső kialakítását érintő fejlesztések, a vezetési kényelem és az utastér kényelme tekintetében egyaránt jelentős előrelépést jelent az autósok számára.


Az új, dupla tengelykapcsolós, elektronikusan vezérelt mechanikus DCS sebességváltó mindegyik konfigurációban rendkívül finom és kényelmes sebességváltás biztosít. A CITROËN C-Crosser modellhez kínált új sebességváltó most debütál a Citroënnél. A hagyományos sebességváltó mellett alternatívaként szerepel a HDi 160 FAP motor kínálatában.


A DCS, azaz « Dual Clutch System » elnevezés arra utal, hogy egy automatizált, mechanikus sebességváltóról van szó, amely két tengelykapcsolóval működik. Az újfajta 6 sebességes váltó által nyújtott vezetési kényelem szinte azonos az automataváltókéval. A sebességváltásokat nem lehet észrevenni és a járművel alacsony sebességnél is rendkívül könnyen lehet manőverezni, mivel az automata váltós modellekhez hasonlóan, a fékpedál felengedését követően az autó lassú gurulásba kezd. Kiegészítő funkcióként jelentkezik, az emelkedőn/lejtőn történő indulást segítő rendszer is, amely 5°-os, vagy annál meredekebb dőlésszögű úton nagymértékben megkönnyíti az elindulást és a manőverezést. A sebességváltókar « D » állásból való keresztirányú elmozdításával kapcsolt kézi üzemmódban, a vezető manuálisan választhatja meg a kapcsolni kívánt sebességfokozatot.


A CITROËN C-Crosser belső terében számos fejlesztést hajtottak végre, melyek a kényelem növelésén túlmenően, a tervezéskor szem előtt tartott kiviteli minőséget is nagymértékben javítják. A belső térkialakítást érintő változtatások között megemlíthetjük például:
•    a műszerfalborítás nagy részét, beleértve a műszercsoport árnyékolóját is, amely díszítő tűzéssel ellátott újfajta borítást kapott,
•    az ajtóbetétek felső részét, amely szintén díszítő tűzéssel ellátott újfajta borítást kapott,
•    az újfajta kijelzésű műszercsoportot, a krómozott díszítőkereteket és a nagyobb felbontású kijelzőt,
•    a légkondicionáló berendezés újfajta kivitelű kezelőgombjait,
•    a 3. sorban lévő üléseknél mostantól alkalmazott teli fejtámlákat.


A a C-Crosser felszereltségébe bekerült az automata ablaktörlő. Az esőérzékelő érzékenységét a vezető igényének megfelelően lehet beállítani.
Végezetül, két új színnel bővült a paletta: az egyik a Mangaro barna, a másik pedig a Mélykék, amely a Muzzano kéket váltja.


A HDi 160 FAP motorral és hatfokozatú mechanikus sebességváltóval szerelt változatok üzemanyag-fogyasztása és CO2 kibocsátása egyaránt lecsökkent: vegyes ciklusban 7,0 l/100 km, ill. 185 g/km.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák