Padlógázzal halad a Ford...

  • GURULDA
  • 2009-07-14
  • 92 megtekintés
  • img
  • img
  • img

A FORD 2009 ELSŐ FÉLÉVÉBEN VILÁGSZERTE NÖVELTE PIACI JELENLÉTÉT

A Ford 2009 első félévében a világszintű iparági visszaesés ellenére az Egyesült Államokban, Kanadában, Kínában, Európában és Magyarországon is növelte piaci részesedését.

A vállalat júniusban, Kanadában, abszolút darabszámban és piaci részesedésben egyaránt növekedve, 50 éve először átvette a piacvezető pozíciót, Európában pedig 0,3 százalékpontos piaci részesedés növekedéssel 2009-ben először haladta meg a tavalyi év azonos időszakának darabszámait, megerősítve második pozícióját.

A teljes első félévet vizsgálva a Ford Európában 0,5 százalékponttal, 9,2%-ra növelve piaci részesedését megszilárdította második helyét.
Magyarországon 2,7 százalékpontos növekedést elérve, 14,2%-os piaci részesedéssel őrzi piacvezető pozícióját.

Az év első felében a két európai sikermodellnek az új Fiestának és az új Ka-nak köszönhetően nagyon jó időszakot tudhat maga mögött a márka.  A Fiesta Európa második legnépszerűbb autója lett, piaci bevezetése óta közel 300.000 darabot értékesítettek belőle, és ezek mintegy 45%-a magas felszereltségű változat volt. Az új KA is jól szerepel, hiszen több mint több mint 51.000 darab talált gazdára 2009-ben, és ezek mintegy 60%-a szintén jól felszerelt autó volt. Ezzel Európában a Ford legnépszerűbb modelljei sorrendben a Fiesta, a Focus, a Mondeo, a Transit, és a Ka voltak, ezeket követte a C-Max, a Kuga, a Fusion, az S-Max, a Trasnit Connect a Galaxy, valamint a Ranger és a Focus Coupé-Cabriolet.
A Ford 19 legfontosabb európai piacából 18-on javította piaci részesedését. Magyarország mellett az Egyesült Királyságban, Írországban, Hollandiában és Dániában is megszerezte a piacvezető pozíciót, Olaszországban és Franciaországban is jobban teljesített, mint az iparág, az utóbbiban az elmúlt évtized legjobb eredményét elérve.
 
Jóllehet az oroszországi piac produkálta 2009 első félévében az egyik legnagyobb visszaesést, a Ford itt is javított a mutatóin, hiszen - 0,1 százalékponttal -  6,3%-ra tudta növelni piaci részesedését.

A Ford a terveknek megfelelően halad globális modellportfoliója piaci bevezetésével, a modellek valamennyi piacon a várakozásoknak megfelelő, sikeres fogadtatásban részesülnek, ez pedig, a piaci részesedés folyamatos növekedése révén a fenntartható globális növekedés alapjául szolgál, amikor az iparág magához tér.


-bögi-

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák