Az i20-as 3 ajtós változatával bővült a Hyundai családi kisautó kínálata. Az ötajtóshoz hasonlóan, a háromajtós i20 is Classic, Comfort és Style változatokban kapható, Magyarországon azonban, csak a Classic kivitel lesz elérhető. Németországban a háromajtós i20 Classic belépő kivitelének alapára 11,5 százalékkal elmarad a kategória átlagától, ugyanakkor felszereltsége felülmúlja közvetlen versenytársaiét.
Az i20, a biztonságban is az élen jár, hiszen elhozta az Euro NCAP töréstesztjéről az öt csillagot. Azt, hogy a biztonságot milyen komolyan veszik a Hyundainál, mi sem jelzi jobban, mint hogy a függönylégzsákok, az aktív első fejtámlák és a négy tárcsafék alapfelszerelés valamennyi i20-asban! Egyetlen versenytárs sem kínál hasonlóan gazdag biztonsági arzenált ebben a kategóriában.
Az adatok azt igazolják, hogy fenntartási költségei kifejezetten visszafogottak, és alacsony CO2 kibocsátása is figyelemre méltó. A vadonatúj 1,2 literes 78 lóerős Kappa sorozatú benzinmotor - amely várhatóan a modell legkeresettebb erőforrása lesz - könnyű építésű és gazdaságos. A környezetvédelmi mutatók szempontjából is jól szerepel az új erőforrás, mivel 124g/km-es CO2 kibocsátásával ez a motor kilométerenként átlagosan 15 grammal kevesebb széndioxiddal terheli a környezetet, mint a versenytársak, kombinált átlagfogyasztása pedig mindössze 5.2l/100km. Az 1,4 literes 75 lóerős dízelmotorral a CO2 emisszió mindössze 116g/km, a kombinált átlagfogyasztás pedig 4.4l/100km. Magyarországra a modell az 1,2 literes Kappa erőforrással érkezik.
Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke a következőket nyilatkozta; “Ebben a nehéz és bonyolult gazdasági helyzetben a vásárlók elfogadható árú, ugyanakkor kiváló minőségű autókra vágynak. A Hyundai egyre elismertebb márka Európában, és tökéletesen teljesíti a fenti elvárásokat. A háromajtós i20 tovább erősíti kompakt, gazdaságos, és kifejezetten az európai vásárlók igényei alapján kifejlesztett modelljeink kínálatát. Versenytársaihoz képest kiemelkedő értéktöbblete minden bizonnyal hozzájárul majd piaci részesedésünk további növeléséhez.”
Az autópiacot is sújtó nehézségek ellenére, 2009 első öt hónapjában a Hyundai európai újautópiaci részesedése 2,3 százalékosra nőtt, az előző év hasonló időszakában ez az arány még 1,7 százalék volt.