2024. július 27. - Olga, Liliána napja
Szombat
Min:18°
Max:36°
Vasárnap
Min:21°
Max:39°
Hétfő
Min:17°
Max:30°
Kedd
Min:15°
Max:31°
Szerda
Min:17°
Max:34°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

Kompakt Sports Tourer: az új Mercedes-Benz B-osztály
2011-08-25 - Lényegesen agilisabb és hatékonyabb az eddiginél, ugyanakkor megszokottan komfortos és tágas – igazi sokoldalú tehetség a Mercedes-Benz új B-osztálya. A kompakt Sports Tourer dinamikáját ránézésre is érzékelteti kis magassága és a felegyenesedett üléspozíció. Új, négyhengeres, közvetlen befecskendezésű benzines turbómotorjával, új dízelmotorjával, új duplakuplungos váltóművével, illetve sebességváltójával, valamint új asszisztencia-rendszereivel műszakilag is új korszakot nyit meg a fronthajtású jármű a Mercedes-Benz kompakt kategóriájában.
"Egy csapásra ennyi újdonság még egyetlen modellváltásnál sem jelent meg a Mercedes-Benz történetében“, hangsúlyozza Dr. Thomas Weber, a Daimler konszernkutatásért felelős igazgatósági tagja és a Mercedes-Benz Cars fejlesztési vezetője. "A B-osztály vásárlóinak előnyére válik a példásan csekély fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, az élvezetes vezetés és a tágas belsőtér, illetve a kategóriában soha nem látott biztonsági színvonal.“

Az új B-osztály (hossz/szélesség/magasság: 4.359/1.786/1.557 milliméter) világpremierje a Frankfurti Autószalonon (2011. szeptember 13-25.) lesz, az európai értékesítés 2011 novemberében kezdődik.

Külső design:
Tipikus Mercedes Sports Tourer az új B-osztály, meredekhátú limuzinként nagyon tágas, miközben meggyőzően dinamikus is. Erre utalnak a jellegzetes külső vonalak is: az orr és a far a szélességet hangsúlyozza a széles, szembeötlő hűtőmaszkkal és az oldalakig nyúló fényszórókkal, valamint a széles hátsó szélvédővel, a vízszintes meander-tagolású lámpákkal és a mélyre lenyúló nagy csomagtér-fedéllel.

Különösen jól érvényesíti a sportosságot és a kiváló áramvonalazást az oldalvonal: a motorháztető folyamatosan megy át az A-oszlopba, a tetővonal pedig feszes ívet rajzol a markáns tetőspoilerig. A tetőbe préselt mélyedés nyúlánkabbá teszi az autót. Az erőteljes kerékívek és a dinamikus feszültséget hordozó karaktervonalak a Mercedes-Benz aktuális formanyelvének sportos megvalósítását képezik. Dinamikus küszöbburkolatok zárják le alulról a járművet, és adnak neki könnyed hatást. Rafinált részletek, mint az új világítótestet tartalmazó fényszóró míves kialakítása, jelzik a márka elhatározott szándékát, hogy a kompakt kategóriában is minden kétséget kizárólag prémiumszintet nyújtson.

Kiváló aerodinamika:
Kitűnő, cW = 0,26-os alaktényezőjével piaci szegmensének élére áll az új B-osztály. E nagyszerű eredmény elérésében az áramvonalas küllem mellett sok-sok részlet tökéletesítése játszott szerepet, például az első kerekek körüli áramlásnál, a padlólemez kialakításánál és a hűtőlevegő elvezetésénél. Egyes újdonságokat szabadalmaztattak, mint például a kerékdob speciális spoilerét. A későbbiekben rendelkezésre álló, opcionális ECO műszaki csomaggal ellátott B-osztály eléri az aerodinamikai világbajnok E-osztály Coupé szintjét, illetve a meredekhátú limuzinnál is szenzációsnak számító cW = 0,24-es alaktényezőt.

Új koncepció:
Az új B-osztály dinamikáját az új járműkoncepció juttatja érvényre. Legfeltűnőbb a magasság csökkenése: az 1.557 milliméteres autó elődjénél csaknem öt centiméterrel jobban lapul az útra. Közelebb került az aszfalthoz az ülés is (mínusz 86 mm), hogy könnyebb legyen a beszállás, ám a jó kilátás továbbra is biztosított.

Az ügyfelek kívánságának eleget téve felegyenesítették az üléspozíciót, közben tovább növelték a fejteret: az elöl maximum 1.047 milliméteres érték (tolótető nélkül) e tekintetben is a szegmens legjobbjai közé sorolja a B-osztályt. Az ergonómiailag előnyös testtartás a padlólemez lesüllyesztésével együtt akkora hátsó lábteret eredményezett (976 mm), amely felülmúlja még az S- és E-osztályét is, s ezzel a kategória rekorderének számít.

Kívánságra az úgynevezett EASY-VARIO-PLUS rendszerrel látják el a B-osztályt, amelynek segítségével néhány mozdulattal úgy rendezhető át a belső tér, hogy terebélyesebb tárgyak is szállíthatók benne. Az EASY-VARIO-PLUS többek között 140 milliméterrel elcsúsztatható hátsó üléseket (ezáltal 488-ról 666 literre nő a csomagtér) és az ülőlapra előrehajtható támlájú első utasülést tartalmaz.

Belső design:
A B-osztály enteriőrje magasabbra helyezte a mércét a kompakt osztályban: értékes anyagok és finoman kiképzett felületek, míves részletek, precíz kidolgozás és újszerű nagyvonalúság, ami eddig a magasabb járműkategóriák privilégiuma volt. Itteni megjelenésük azonban jól érzékelteti a Mercedes-Benz különleges igényességét a minőség és értékteremtés terén. Ilyen például, hogy a műszerfalat kívánságra díszvarrásos ARTICO bőrrel vonják be. Négyféle felszereltségi kivitel (Króm-, Sport-, Exkluzív- és Éjszakai csomag) ad teret az egyéni ízlésnek.

Belül első pillantásra feltűnik az a nagy, háromdimenziós dekoráció, amely kiterjed az egész műszerfalra. Négy változatban kapható, amelyek széles spektrumot fednek le a sportostól a klasszikusig. Közös bennük a kiváló értékhatás, amely a látvány és a tapintás mellett magától értetődően kiterjed a könnyű ápolásra és a tartós minőségre is.

Középen a három nagy, kerek szellőző egyéni kialakítású keresztbordája sportos hangulatot visz az enteriőr érzelmekre ható formavilágába. Felettük szinte lebegni tűnik a kétféle méretben (5,8 és 7 col) rendelkezésre álló színes képernyő (TFT). Ragyogó designjával – galvanizált díszkeret képez kontrasztot az előlap zongora-feketéjével – és karcsú alakjával ez a vezetőhely ékessége!

A háromküllős kormánykerék minden esetben ezüst-krómdíszes középső küllője, a kombinált műszerfal négy kerek műszere, alaphelyzetben lefelé, 6 órára beálló mutatókkal, valamint az ülések kontrasztos díszvarrása teszi teljessé a sportos jelleget.

Hajtómű:
Az új B-osztály új benzin- és dízelmotorokat, illetve manuális és automata váltóművet kapott. Mindegyik a vállalat saját fejlesztése, gyártásukat a Stuttgart-Untertürkheim és -Hedelfingen, Rastatt/Baden, Gaggenau/Baden és Kölleda/Thüringen üzemegységekre bízták. Mivel egyszerre végezték a fejlesztést, a részegységeket tökéletesen össze tudták hangolni egymással, például a B-osztály valamennyi modelljének alapfelszerelése, az ECO Start-Stop esetében.

E fődarabok közös jellemzője a legmagasabb fokú hatékonyságot, a sima járást és a már alacsony fordulatszámon nagy húzóerőt biztosító új műszaki megoldások sora. Súlyuk kicsi, jövőjük pedig biztos, mert megfelelnek a később várható kipufogógáz-előírásoknak. Tekintettel a keresztirányú beépítésre mind az alapvetően turbófeltöltésű motorokat, mind a váltóműveket nagyon kompaktra építették, aminek köszönhetően fronthajtású autótól mintaszerűen kicsi, 11 méteres lett a B-osztály fordulóköre. A motor és a váltómű négypontos felfüggesztése a motor és a váltómű bakjából és négy nyomatéktámaszból áll. Ezeket külön a nyomatékos motorokhoz tervezték, maximális zajkomfortra méretezve. A rendkívüli menetkényelem nem kis részben köszönhető a váltómű-csapágyba integrált hidraulikus csillapítónak is.
Az új négyhengeres benzinmotorokkal (belső megjelölésük M270) egy teljesen új motorcsalád indul. Vele jelenik meg a kompakt kategóriában a Mercedes-Benz közvetlen befecskendezés harmadik nemzedéke, amelyet tavaly vezettek be a BlueDIRECT V6- és V8-as gépeken. A motor hossz- és keresztirányban is beépíthető. Az új B-osztályban egyelőre 1,6 literesként áll rendelkezésre mint B 180 (90 kW, 122 LE) és B 200 (115 kW, 156 LE), míg 200 illetve 250 Nm nyomatéka már 1.250/perctől.
Az új négyhengeres dízel a C-től az S-osztályig alkalmazott OM651 továbbfejlesztése, harmadik generációs közös nyomócsöves befecskendezéssel. Lökettérfogatát 1,8 literre csökkentették, sok részletében tökéletesítették, és most először építik be keresztben a Mercedes-Benz egyik típusába. Teljesítménye B 180 CDI-ként 80 kW (109 LE), B 200 CDI-ként 100 kW (136 LE), nyomatéka 250 Nm 1.400/percnél, illetve 300 Nm 1.600-nál.

További premier a Mercedes-Benznél az új duplakuplungos 7G-DCT sebességváltó. Nagyon kompakt, hét fokozatával kiválóan alkalmazkodik a motor fordulatszámához, kis elektromos olajszivattyújával Start-Stophoz alkalmas, nem szakítja meg a vonóerő átvitelét, és az automaták komfortját ötvözi a manuális váltó hatékonyságával.

Szintúgy kompakt az új, háromtengelyes hatfokozatú manuális sebességváltó, a DCT közeli rokona. Legfőbb jellemzői a komfortos, könnyű kapcsolás, a csekély belső súrlódás és a kis súly.


Futómű:
"Felvillanyozóan agilis“ – hangzik az új B-osztályt már kipróbált valamennyi tesztelő ítélete. Dinamikusabbá válásában - miközben kényelemérzetünk cseppet sem csökken - három tényező játszik szerepet: az alacsonyabb súlypont, a négy-lengőkaros hátsó futómű és az ESP® elektronikus menetstabilizáló továbbfejlesztése. A hatást opcionális sportfutóművel lehet fokozni, amely további 20 milliméterrel lejjebb viszi a súlypontot, és amplitúdó-szelektív lengéscsillapítást, illetve direkt kormányművet tartalmaz.

Újonnan tervezték a B-osztály elektromechanikus kormányművét: a rásegítő villanymotor, kevés helyet foglalva, a kormányoszlopra került (Dual Pinion EPS). A sportcsomaghoz direktkormány jár: a kormánykerék nagyobb elfordításakor érezhetően közvetlenebb lesz az áttétel, ami jelentősen fokozza az autó élénkségét, és nagyon kezessé teszi a viselkedését. Az elektromos rásegítés hozzájárul a hatékonysághoz, mert csak akkor vesz fel áramot, amikor dolgozik.

Eltérően a kompakt kategóriában megszokottaktól, a COLLISION PREVENTION ASSIST nemcsak arra való, hogy városi forgalomban kivédje a bagatellkárokat, hanem a tipikus ráfutásos ütközésektől óv meg valódi veszélyhelyzetben, 30 km/óra felett. A Mercedes-Benz várakozása szerint ennek az új biztonsági rendszernek jelentős hatása lesz a balesetek számának csökkentésében.

A biztonság demokratizálását több más asszisztencia-rendszer is szolgálja, amelyek magasabb osztályokból kerültek át a B-osztályba, például:
Adaptív menetfény-asszisztens
Holttérfigyelő- és sávtartó asszisztens
Attention Assist éberségfigyelő-rendszer (széria)
Sebességhatár-asszisztens (táblafelismerés)
Aktív parkolást segítő rendszer
Hold-funkciós fék (széria: 7G-DCT-hez)
Hegymeneti elindulást segítő Hill-Holder
Linguatronic hangvezérlés
Tolatókamera
DISTRONIC PLUS, BAS
PRE-SAFE® (először a kategóriában).

Premier a kompakt kategóriában: először kapható a PRE-SAFE®
A kompakt kategóriában először a B-osztállyal válik elérhetővé a PRE-SAFE® utasvédelmi rendszer. Így egyre szélesebb kör élvezheti ennek az innovációnak az előnyeit, amely 2002-ben az S-osztályban jelent meg. Központi elemei a reverzibilis övfeszítés, az oldalablakok és a tolótető becsukása kritikus menethelyzetben, illetve memóriafunkciós, teljesen elektromos állítású első utasülés esetén az beáll a biztonsági szempontokból legmegfelelőbb helyzetbe. A PRE-SAFE® rendszert alapvetően a kritikus hossz- és harántdinamika aktiválja, de ugyanez bekövetkezhet bizonyos asszisztencia-rendszerek működésének következményeképp is.

Az utasvisszatartó rendszerek számot vetnek azzal, hogy a B-osztály elsősorban családi autó. Ennek megfelelő súlyt helyeztek a hátsó üléseken utazók biztonságára. Alapfelszerelés a külső helyeken az övfeszítő, az överő-határoló és az állítható övmagasság, hátsó légzsákokat pedig kívánságra építenek be. Akárcsak a típuselődhöz, kapható integrált gyermekülés és automatikus gyermekülés-felismerés (AKSE). A vezető és az első utas testi épségét újszerű medence-légzsák védi, amely lefedi a medence mellett a teljes felsőtestet is. Fejvédelemre szériában építik be az ablaklégzsákot.

COMAND Online multimédia-rendszer, Internet-hozzáféréssel
Internet-hozzáférés, komfortos LINGUATRONIC hangvezérlés, különböző vételárú kétféle navigátor, csatlakozó mobil zenehordozók részére és ösztönszerű kezelési koncepció – a B-osztály olyan kényelmet és funkcionalitást kínál az információs és kommunikációs rendszerek terén is, amely eddig a magasabb járműosztályok kiváltsága volt. Nem is csoda, hiszen a Mercedes-Benz új multimédia-nemzedéke jelent meg itt! Más Mercedes-típuscsaládokból ismerős a kezelési szisztéma is, forgó-nyomógombban a kartámasz előtt, és forgógombbal a fejegységen.

A COMAND Online multimédia-rendszer Internet-hozzáférést biztosít. Álló járműben tetszése szerint böngészhet az autós, vagy felhívhat egy Mercedes-Benz alkalmazást, amelynek oldalai különös gyorsasággal töltődnek le, és menet közben is egyszerűen kezelhetők. Az integrált alkalmazások közé tartozik a Google™ helyi keresés és időjárás-jelentés, illetve egy előzőleg a számítógépen a Google Maps segítségével kidolgozott útvonal letöltése.

Felkészítve a jövőre: "Energy Space“ modul koncepció
Az új B-osztály "Energy Space“ modul koncepciója megfelel alternatív hajtások beépítésére is: a nyers karosszéria megfelelő kapcsolódó pontjai lehetőséget adnak arra, hogy ilyen jármű esetén módosítsák a padlóvázat, és lépcsőt alakítsanak ki. A hátsó ülés alatti részlegesen dupla padlóban el lehet helyezni az alternatív energiatárolót.




AKTUÁLIS
2024-03-22 - A MÁV-START Zrt. tájékoztatása szerint 2024. ÁPRILIS 2-tól 2024. ÁPRILIS 14-ig a BUDAPEST-DÉLI – BUDAPEST-KELENFÖLD  között végzett pályakarbantartási munkák miatt a 40A/42 BUDAPEST – PUSZTASZABOLCS – DUNAÚJVÁROS vasútvonalon a hirdetményben szereplő vonatok módosított, illetve rövidebb útirányon közlekednek.
Készülj fel a szolgálatodra!
2024-07-24
Tíz hónapos rendőrjárőr képzés indul szeptember 16-tól, a jelentkezési határidő augusztus 26-a.

Egységben az erő!
2024-07-24
Sikeresen, 29:07:51-es idővel teljesítette a SZVISE 8 fős csapata a Kaposvárott rendezett Deseda Ultramaraton futóverseny 252 km-es távját, július 20-án.

Kialakult a felnőtt férfi kosaras keret
2024-07-24
Macsali Róbert, a Százhalombattai Kosárlabda Sportegyesület technikai vezetőjének tájékoztatása szerint, amint befejeződtek a tavalyi, kifejezetten hosszú és eseménydús zöld csoportos szezon küzdelmei, és biztossá vált, hogy a 2024/2025-ös pontvadászatot is a zöld csoportos bajnoki osztályban folytathatja csapatuk, a vezetőség minden erejével a következő szezonra fókuszált.

Elhunyt Szaniszló József (1942-2024)
2024-07-24
A 82 éves korában elhunyt Szaniszló József 25 éven át volt a Százhalombattai Hírtükör újságírója. Első cikke 1989 januárjában jelent meg a városi lapban, utolsó írása pedig az újság 2014 áprilisi számban.

Iskolakezdési támogatás
2024-07-19
Százhalombatta Város Önkormányzata idén is biztosítja a 40.000 forint értékű iskolakezdési támogatását minden battai általános és középiskolás diák részére.

Fényes modellvitorlás érmek
2024-07-19
Egy-egy arany- és ezüstérmet szerzett a százhalombattai Dunamenti Energia Modellező Klub a július 13-i Tata Kupán – tájékoztatott Kunvári Sándor egyesületi tag.

Junior Európa-bajnoki ezüstérem
2024-07-10
A dobogó második fokára állhatott fel Zilahy Boróka a Százhalombattai VUK SE triatlonistája a Portugáliában megrendezett Triatlon Európa-bajnokságon, junior tereptriatlonban.

Egyházi vezetők a Reménység Szigetén
2024-07-09
"Imádságban kell hordoznunk magyarságunk jövőjét!" – fogalmazott a Százhalombattán élő dr. Fazekas István református lelkész, aki a magyarországi Erdélyi Gyülekezet vezető lelkipásztora. Az ő kezdeményezésére július 6-án a budapesti Reménység Szigetén együttműködési megállapodás jött létre Balog Zoltán, a Dunamelléki Református Egyházkerület püspöke, Bogdán Szabolcs János, a Királyhágómelléki Református Egyházkerület püspöke, valamint az Erdélyi Gyülekezet vezetősége között.  

Felújítások és karbantartás
2024-07-05
Több munkálat is zajlik Százhalombattán a nyár folyamán – tájékoztatott a Polgármesteri Hivatal.

Véget ért az óvodai szemészeti és ortopédia szűrővizsgálat
2024-07-04
Az Önkormányzat megbízásából ortopédiai és szemészeti szűrővizsgálatot végeztek az iskoláskorú óvodások körében májusban.

A virágos Százhalombattáért - Lezárult a jelentkezés
2024-07-04
Szép számmal jelentkeztek a Tiszta udvar – Rendes Ház versenyre. Az idén környezetünk szépítéséhez 25.000 tő egynyári virággal járult hozzá önkormányzatunk.

Kiváló tanulmányi és versenyeredmények - Elismerés a legjobbaknak
2024-07-03
A hagyományokhoz híven az Önkormányzat idén is díjazásban részesítette a kiváló és kitűnő tanulókat, illetve azokat a diákokat, akik kiemelkedően szerepeltek a tanulmányi versenyeken. Közel 200 tanuló és mintegy 50 felkészítő pedagógus munkáját ismerték el könyvutalvánnyal, illetve pénzjutalommal a június 26-i városi rendezvényen a konferencia központban.

A világ legjobb táncosai
2024-07-03
Duplán bearanyozódtak a százhalombattai Masters Academy Sportegyesület táncosai az MTMSZ-WDA Világbajnokságon, miután a Christmas Vibes és a Retro Disco csapat is a dobogó legfelső fokára állhatott – tájékoztatott a klub.

Óváros szépségei művészszemmel
2024-07-02
Hangyássyné Zsuzsa helyi festőművész vezetésével a Képzőművészek Érdi Alkotói Közössége (KÉK) 20 tagja 5 napon keresztül alkotnak Százhalombattán, az Óvárosi Szerb Közösségi Klubban (Szent László út. 86.). Hétfőtől péntekig 9-16 óráig folyik a művészeti munka.

Húsz perc küzdelem az életért
2024-07-02
Az Érdi Rendőrkapitányság három rendőre sikeresen tartott életben egy eszméletét vesztett férfit Százhalombattán június 16-án.

Arany- és ezüstérem a modellvitorlás kupán
2024-07-02
Forrai Csaba és Kunvári Sándor a dobogó első, illetve a második fokára állhatott a Kassán megrendezett Szlovák Bajnokság június 29-30-i, harmadik és negyedik fordulóján.

Hősies futóest
2024-07-02
Sikeresen teljesítették a Hősök Tere Futóest távjait a SZVISE Atlétika Szakosztály tagjai, akikhez egyesületen kívüli százhalombattai futók is csatlakoztak június 29-én.

Emlékezés a hagyományteremtőre - Táblaavatás az Óvárosi Búcsún
2024-07-01
A megszokottak szerint széles programkínálattal várta az érdeklődőket a háromnapos Óvárosi Búcsú június végén. A rendezvény keretében felavatták Csupics Demeter kultúrmissziót betöltő szerb tanító emléktábláját, amelyet a Zenálkó Etel Művelődési Ház falán helyeztek el, több kiválóság táblája mellé.

Köszönet és hála a Köztisztviselőknek!
2024-07-01
A Köztisztviselők Napja alkalmából köszönetemet és elismerésemet fejezem ki a város vezetése nevében a Polgármesteri Hivatal dolgozóinak a magas színvonalú, lelkiismeretes munkáért, amelyet a város szolgálatában nap, mint nap végeznek.

Hulladékból nyert energia - megkérdeztük a MOHU-t az új beruházás terveiről
2024-07-01
Mint ismeretes, az állam helyett a MOL vállalata, a MOHU Zrt. vette át az országos hulladékgazdálkodási feladatokat 2023 július 1-jétől. A cél hosszabb távon a rendszer minél hatékonyabb üzemeltetése, az újrahasznosítás növelése, illetve a lerakás jelentős csökkentése, aminek része egy zártrendszerű, környezetkímélő hulladékhasznosító-mű megépítése, melynek ideális helyszíne Százhalombatta – Szendrői Márton, a MOHU beruházási igazgatója tájékoztatta lapunkat a várható fejlesztésről, illetve megkérdeztük, hogy ez az itt lakók számára mit jelenthet.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor kukac mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.