2022. május 19. - Ivó és Milán napja
Csütörtök
Min:4°
Max:22°
Péntek
Min:10°
Max:25°
Szombat
Min:15°
Max:24°
Vasárnap
Min:12°
Max:22°
Hétfő
Min:11°
Max:22°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

C-Zero - rövidesen itt az elektromos Citroën - írta: -nor-
2011-02-22 -
Zéró üzemanyag-fogyasztás, zéró károsanyag-kibocsátás, és zéró zaj. Közel egy hónappal ezelőtt egy kis filmgyári kirándulás keretein belül, igazi new-yorki díszletekkel a háttérben gördülhettünk a C-Zeroval. Megalkotásával a Citroën egy 100 százalékosan elektromos meghajtású modellel gazdagítja kisautó-kínálatát. A "Créative Technologie" szellemében fogant mini egyterű, a kényelmes és tiszta utazás lehetőségét tartogatja számunkra. Arra tervezték, hogy megkönnyítse a városi és elővárosi közlekedést. Kompakt méretéből adódóan jól mozog a városban, meglepő a dinamizmusa, és a mindennapi utak megtételéhez elegendő hatótávolság mellett olyan csendes működés jellemzi, amely a város minden zaját elfeledteti. A C-ZERO technológia újításaival és kreatív megoldásaival már ma a jövőbe repít minket.

.....de azt persze csak olyan környezetben teheti meg, ahol nem csak plakátok formájában jelenik meg a környezetvédelem, ahol nem a kerékpár a jövő útja, és ahol az első hideglelős elborzadás után a politika és a gazdaság meghatározó szereplői hajlandóak megtenni az első lépéseket a nyitás irányába. Szóval ahol nem csak egy üres frázis a fenntartható fejlődés fogalma, a tiszta levegő iránti elkötelezettség, ahol helyet adnak a dokkoló egységeknek, és tényleg azzá válnak, aminek szeretik kikiáltani magukat - a jelenünket és a jövőt is szem előtt tartó, modern gondolkodású, környezettudatos vezetővé.
A Mitsubishi Motors Corporationnel (MMC) közösen kifejlesztett C-ZERO a Berlingo First Electrique mellett a Citroën második elektromos meghajtású modellje.

A C-Zero az elektromos autók új generációjának legelső európai képviselője. Mivel a szerkezeti elemeit kezdettől fogva elektromos hajtású autóhoz tervezték, a kategóriájában megszokott összes biztonsági és kényelmi felszereléssel rendelkezik, és helykínálat szempontjából is a legjobbak között van (ESP, 6 légzsák, légkondicionáló, 166 literes csomagtartó stb.).

A Citroën C-Zero könnyen kezelhető és kormányozható, meglepően csendes, és építési módjából adódóan kimondottan tágas. Tökéletesen alkalmas bármilyen cég és intézmény – közintézmények, önkormányzatok, vállalati flottapartnerek stb. –, illetve a kifejezetten gazdaságos üzemű autót kereső magánszemélyek igényeinek kielégítésére. Az autó fenntartási költsége 100 km-enként mindössze kb. 1,5 euró.

A Citroën, amely évek óta elhivatottan fejleszt a CO2 és az üvegházhatást fokozó gázok kibocsátásának csökkentéséért, most a C-Zero-val egészíti ki környezetkímélő járműpalettáját. A Citroën több mint 5500 elektromos gépkocsi legyártásával mára hatalmas tapasztalatra tett szert. Ezt kamatoztatja a fejlett technológiát alkalmazó C‑Zero is. A Berlingo First Electrique-kel együtt a Citroënnek minden esélye megvan arra, hogy meghatározó szereplője legyen egy olyan piaci szegmensnek, ahol az elkövetkező években jelentős növekedés várható.
A legelső modellek 2010 végén kerültek forgalomba, de az idei év első harmadában várhatóan felgyorsul az értékesítés tempója.

A C-Zero egyesíti magában mindazokat a tulajdonságokat, amelyek alapján igazi városi illetve elővárosi autónak nevezhetjük. Csendes, dinamikus és tiszta. A 3,48 m hosszú autó fordulóköre 9 m. Rendkívül könnyű vele manőverezni a városi forgalomban. 130km/órás végsebessége sem elhanyagolandó, gyorsulása pedig álló helyzetből 100 km/h-ra kb. 15 másodperc. Hatvanról 90 km/órára 6 másodperc alatt gyorsul fel, de 150 km-es hatótávolsága alapján nyugodtan kimerészkedhetünk vele a városból is. Európában a hétköznap megtett autóutak 70%-a ugyanis a napi 30 kilométert sem éri el, 95%-a pedig 85 km alatt marad.
A 2,55 méteres tengelytávnak köszönhetően, a 4 teljes értékű üléssel és 166 literes csomagtartóval rendelkező modell számtalan kényelmi és biztonsági berendezést kínál. Ilyen a szervokormány, az ABS, ESP, AFU hármas, az elektromos ablakemelők, a 6 légzsák, és a klímaberendezés, hogy csak a legfontosabbakat említsük.

Beülve az autóba, gyorsan megbarátkozhatunk az egyszerű működtetés kezelőszerveivel, azután hajrá, irány a mozifilmek New-Yorkja. Csak el kell fordítani a gyújtáskulcsot, ezután érkezik egy sípoló hang és a műszerfali zöld visszajelző (READY) kigyulladása visszaigazolja, hogy indulásra készen állunk. Ezt követően az automata váltókéval megegyező sebességváltó kart az egyedül lehetséges előremeneti helyzetbe kell állítani. A CITROËN C-ZERO műszercsoportja a hagyományos vezetési információkon felül egy olyan jelzőműszert is magában foglal, mely a gyújtás ráadásától kezdve folyamatosan tájékoztatja a vezetőt az akkumulátor által biztosított energiatartalékaink állapotáról. A sötétkék tartomány jelzi, ha az akkumulátor töltődik. A világos-zöld, a pillanatnyi vezetési stílus energiatakarékos, míg a fehér tartomány, a nagyobb mértékű energiafelhasználását mutatja.
A hagyományos üzemanyagszint-mérőt ezen a modellen egy akkumulátortöltés-jelző helyettesíti. A minimális töltöttségi szinthez közeledve, a minél hosszabb hatótávolság biztosítása érdekében a rendszer – egy figyelmeztetést követően – korlátozza a tartozékok energiafelhasználását, majd a következő lépcsőben, a rendelkezésre álló teljesítményt is.

Az emelkedőn végzett manőverek, ill. indítás megkönnyítésére a CITROËN C-ZERÓ-t az automatikus sebességváltók mintájára egy hegymenetet megkönnyítő rendszerrel szerelték fel.
A teljesen elektromos meghajtású C-ZERO állandó mágneses szinkronmotorja, 3500–8000 percenkénti fordulatszámon 47 kW (64 LE) teljesítményt ad le, és 0–2000 f/p fordulatszám-tartományban 180 Nm maximális nyomatékot szolgáltat. Az azonnal maximális nyomatékot produkáló villanymotor tulajdonságaiból adódóan nincs szükség többfokozatú sebességváltóra. A villanymotor és a hátsó tengely közé így egy egyfokozatú fogaskerék áttételt és egy hagyományos differenciálművet iktattak be.

Az alkalmazott beállításoknak megfelelően két különböző módon lehet vezetni ezt az elektromos autót. A gázpedált nagyjából félig lenyomva, a választott beállításoknak köszönhetően gazdaságos, azaz kevés áramfogyasztással járó vezetés mellett teljesen normális módon lehet közlekedni. Amennyiben ki akarjuk használni a C-Zero-ban rejlő lehetőségeket, a gázpedál erőteljesebb lenyomásának hatására mozgósíthatjuk a tartalékokat, és a biztonsági manőverek pillanatnyi szükségleteinek megfelelő tartalékteljesítmény és –nyomaték is a rendelkezésünkre áll. Ez már csak azért sem okoz nehézséget, mert a C-Zero villanymotorjának elsődleges jellemzője, hogy a maximális nyomatékot már rögtön az indítás után eléri.

A kettős beállításnak köszönhetően nincs szükség több előremeneti fokozatra (pl. a normál üzemnek, a fokozott igénybevételnek vagy akár a motorféknek megfelelő pozícióra). Az egyszerű használat megkönnyíti a vezető dolgát, és az elektromos autó filozófiájával összhangban a nyugodt, kiegyensúlyozott vezetést támogatja.
A C-Zero, a lassításkor, illetve a fékezéskor keletkező energiát visszanyerő funkcióval rendelkezik, mely lehetővé teszi az akkumulátorok menetközbeni töltését. A visszanyert energia mennyisége többek között a haladási sebességtől és a fékpedál lenyomásának intenzitásától függ, de ha nem nyomjuk le a fékpedált, a gázpedál használatának mellőzésével már eleve töltődik az akkumulátor. Ennek több előnye is van. Először is lehetővé teszi az intenzív motorfék használatát, mellyel a kanyarokhoz vagy a közlekedési lámpákhoz közeledve gázelvétellel is érzékelhetően lassíthatunk, másfelől, ez a fékrendszer egyes elemeinek élettartamát is növelheti.

A motor áramellátását a jármű középső részén elhelyezett új generációs lítium-ion akkumulátor biztosítja. A 88 darab 50 Ah-s kapacitású cellából álló telep 330 V névleges feszültségen kb. 16 kWh elektromos energiát tárol.
Nézzük a lítium-ion technológia előnyeit: a kedvezőbb súly/teljesítmény/kapacitás aránynak köszönhetően kisebb tömegű akkumulátorok alkalmazását teszi lehetővé. A hagyományos technológiákkal készült akkumulátorokhoz képest minden egyes cellára nézve magasabb teljesítményt tud nyújtani, és az akkumulátorok részlegesen is feltölthetők, de ez nem csökkenti az élettartamukat, és az akkumulátorait könnyű feltölteni. A feltöltés kétféle módon történhet:

hagyományos elektromos csatlakozón keresztül otthon, a közúti töltőállomásokon vagy a vállalatnál: csak csatlakoztatni kell a tápkábelt egy 220 V-os csatlakozóhoz. A teljes feltöltés 16 A áramerősség esetén (Franciaország) 6 órát, 13 A esetén (Egyesült Királyság) 7 órát, 10 A esetén (Svédország) 9 órát vesz igénybe;
egy 125 amperes, 400 V-os (50 kW-os) egyfázisú csatlakozó (gyorstöltő) közbeiktatásával az akkumulátorok 80%-os feltöltése mindössze 30 perc alatt is elvégezhető.

Az akkumulátorokat 1500 alkalommal lehet feltölteni. Ahogy az összes elektromos autó esetében, a "fogyasztásra" vonatkozó típusjóváhagyás a hagyományos üzemanyaggal működő gépjárművekével megegyező tesztciklus keretében történik (NDEC európai fogyasztásmérési tesztciklus), ahol a hatótávolságot is mérik. A C-Zero esetében a típus-jóváhagyási eljárás ez utóbbit 150 km-ben rögzíti. Akárcsak a hagyományos autóknál, több paraméter is befolyásolja kisebb-nagyobb mértékben a fogyasztást, és ezáltal a hatótávolságot. Az elektromos autók esetében ezek közül a legfontosabbak az elektromosan működtetett fűtés és hűtés, valamint a vezetés, ami – hasonlóan a belső égésű motorok üzemanyag-fogyasztásához – jelentős különbségeket okozhat az áramfogyasztásban.

A CITROËN C-Zero-n egyes forgalmazó országokban kezdettől fogva szériában kínálják majd a márka legújabb telekommunikációs szolgáltatását, a CITROËN eTouch-ot. Ez több különböző szolgáltatást foglal magában. Köztük a helyzetbeméréssel egybekötött vész- és műszaki segélyhívást, valamint a CITROËN weboldalán, a MyCITROËN pontból elérhető virtuális szervizfüzetet, ill. az Eco Driving szolgáltatást. A segélyhívások esetében a CITROËN eTouch működése teljesen független. A GPS-modullal és SIM-kártyával felszerelt rendszer mindenfajta telefon-előfizetés és időkorlátozás nélkül vehető igénybe. A gépjárműben két gomb áll rendelkezésre. Egy "SOS" feliratú a sürgősségi mentőszolgálatok riasztására (a hívásindítás ütközés esetén automatikusan is bekövetkezhet), és egy CITROËN márkajellel ellátott a műszaki segélyhívások lebonyolítására. Mindkét szolgáltatás ingyenes, és a hét minden napján, a nap 24 órájában igénybe vehető.

A CITROËN eTouch-nak köszönhetően a C-Zero-ban számos CITROËN szolgáltatás egy kéznyújtással elérhető, de ezen kívül gyárilag beépített Bluetooth® is található az autóban.


Nyári táborok
2022-05-11 -
Szerkesztőségünk idén is összegyűjtötte a helyi és környékbeli nyári táborokat, programokat. A szolgáltatással azoknak a szülőknek kívánunk segítséget nyújtani, akik szeretnék, hogy gyerekeik biztonságosan, tartalmasan és élményszerűen töltsék a nyári szünidőt.
AKTUÁLIS
2022-05-16 - Cserélje le elavult mobilját!
2022-04-19 - A Szent István templom felújítása után már régóta készültünk a Szent László templom felújítására. Ennek most érkezett el az ideje. Több forrás biztosításával kívánjuk megvalósítani.
2022-04-07 - A költők a szépség koldusai - Fazekas István gondolatai
Megmentik a tavat
2022-05-17
Megkezdődött a százhalombattai dunafüredi Csonakázó-tó vízzel való feltöltése május 16-án. A vízpótlás 10 napon keresztül zajlik – tájékoztatott a helyszínen Vezér Mihály polgármester.

Látogatás a Hivatalban
2022-05-11
A százhalombattai Sérültekért Alapítvány 12 fős csoportját fogadta a Városházán Vezér Mihály polgármester május 5-én.

Madarak és fák napja
2022-05-11
A hagyományokhoz hűen, a jeles nap alkalmából az önkormányzat nevében ismét fát ültetett az óvodásokkal közösen Vezér Mihály polgármester a kulturális központ mögötti területen. Az eseményen részt vett Nagy Balázs alpolgármester és Lukács Bernadett képviselő is.

Két műrepülő-érem
2022-05-11
Egy arany- és egy ezüstérmet nyertek a százhalombattai DEMK versenyzői a Pécsett megrendezett Körrepülő műrepülő modellek Mecsek Kupáján, május 8-án.

GEMS of Europe diákcsere Portugáliában
2022-05-11
A Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium öt tanulója és két pedagógusa május 1-jén indult útnak, hogy iskolánkat képviselje a 2020 decemberében kezdődött GEMS of Europe nemzetközi projekt első személyes diákcsere programján a portugál fővárosban, Lisszabonban. 

Kórustalálkozó Celldömölkön százhalombattai részvétellel
2022-05-09
A város Liszt Ferenc Vegyeskarának alapítókarnagyára is emlékeztek a Bárdos Lajos nevével harmincadszor megrendezett kórustalálkozón április 26-án. "Elhoztuk nektek a békét" – énekelte a házigazda kórus a közismert zsidó népdalt, négyszólamú feldolgozásban: "Shalom aleichem." A kórusok erre a bő másfél órára tényleg elhozták.

Tavaszi karbantartás a Finomítóban
2022-05-09
Karbantartást végeznek a MOL Dunai Finomító több üzemében május 13. – június 22. között. A szakemberek mindent megtesznek azért, hogy tevékenységük ne zavarja a környéken élők nyugalmát – tájékoztatott a társaság.

Segítő munkatársat keres a Válaszút Misszió
2022-05-09
A Magyarországi Református Egyház Válaszút Missziója munkatársat keres keresztyén szellemiségű csapatba, szenvedélybetegek szociális (alacsonyküszöbű és nappali) ellátásában, illetve büntetés végrehajtási intézetben végzett segítő munkakör betöltésére.

Országos Informatika verseny az Egyesben
2022-05-09
Két év után ismét személyes megjelenéssel került megrendezésre a Százhalombattai 1. Számú Általános Iskolában a Kozma László Országos Informatika Verseny.

A szív diadala
2022-05-09
34-30-ra nyert a Százhalombattai KE hazai pályán a Debreceni EAC ellen az NBI/B férfi kézilabda-bajnokság rájátszásában május 7-én – derül ki Tallér Zsolt, a battai klub technikai igazgatójának beszámolójából.

Egy tucat + 1 érem
2022-05-09
Tizenkét egyéni érmet szerzett – 2 arany, 7 ezüst és 3 bronz –, valamint egy mix-vegyes váltó bronzérmet nyert a Száz Halom Városi Úszó Klub Sport Egyesület 4 fős úszócsapata a Szentesen megrendezett szabadtéri XXVII. Nemzetközi Senior Úszóversenyen május 7-én.

Közös siker
2022-05-09
21 óra 44 perc alatt teljesítette az XVI. NN UltraBalatonon 211 km-es körtávját a százhalombattai SZVISE futócsapata április 29-én.

Hatvan év az egészségügyben - tisztelet az embernek, a szakmának
2022-05-09
Ünnepélyes keretek között köszöntötték a Százhalom Egészségügyi Központban a ma is aktív, 84 éves Dr. Buza Tibor nyugalmazott belgyógyász- kardiológust, aki hat évtizede dolgozik a betegekért. A főorvosnak a hosszú idő alatt két munkahelye volt, a Szent Rókus Kórház és Százhalombatta.

Ifjú világbajnoki ezüstérmes
2022-05-09
A dobogó második fokára állhatott fel, és vehette át kategóriájában élete első világbajnoki ezüstérmét Díaz-Zrubecz Adriano a százhalombattai Magor Harcművészeti Egyesület Qwan Ki Do szakosztályának versenyzője az olaszországi Padovában április 23-24-én megrendezett I. Gyermek és Ifjúsági Világbajnokságon.

Űrutazáson voltunk
2022-05-09
"Miután reggel gondosan rendbe szedte magát az ember,gondosan rendbe kell szednie a bolygóját is."Antoine de Saint-Exupéry

Óvodák közötti futóversenyt rendezett a Százszorszép Óvoda
2022-05-09
Óvodánkban éves hagyomány a "Nyúlcipő futóverseny", melyet közel 10 éve, minden évben megrendezünk. Néhány évvel ezelőtt felmerült a gondolat, hogy a város többi óvodáját is bevonjuk a vetélkedőbe. A pandémia miatt azonban többször is el kellett halasztani az eseményt, idén azonban megvalósulhatott, közel 150 gyermek részvételével.

Oscar-díjas pedagógus
2022-05-09
A "Legjobb Pedagógus-díj 2022" elismerésben részesült Tornai Boglárka, a százhalombattai Kőrösi iskola tanítója.

Harmincadik születésnap
2022-05-09
Műsorral egybekötött ünnepség keretében emlékeztek meg a százhalombattai Kőrösi Csoma Sándor Sportiskolai Általános Iskola fennállásának három évtizedes jubileumáról április 28-án. A rendezvényen részt vettek a város és a helyi intézmények vezetői, az egykori és a jelenleg is tanító pedagógusok.

NYÍLT LEVÉL A DUNAMENTI ERŐMŰ ZRT. VEZÉRIGAZGATÓJA RÉSZÉRE
2022-05-04
Tisztelt Horváth Péter Vezérigazgató Úr!

Nyílt levél
2022-05-04
Czakó Nicolette Asszony, a B-Cool elnökhelyettese és Mészáros Gábor és Lengyel Bonita részére. Örömmel értesültem arról, hogy hogy Mészáros Gábor és Lengyel Bonita sportolók, kiváló táncosok, a legsikeresebb magyar akrobatikus rock and roll páros 2021 év NÍVÓ DÍJASAI lettek. 

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor kukac mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.