2019. szeptember 15. - Enikő, Melitta napja
Vasárnap
Min:13°
Max:14°
Hétfő
Min:12°
Max:25°
Kedd
Min:14°
Max:20°
Szerda
Min:8°
Max:16°
Csütörtök
Min:5°
Max:16°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

C-Zero - rövidesen itt az elektromos Citroën - írta: -nor-
2011-02-22 -
Zéró üzemanyag-fogyasztás, zéró károsanyag-kibocsátás, és zéró zaj. Közel egy hónappal ezelőtt egy kis filmgyári kirándulás keretein belül, igazi new-yorki díszletekkel a háttérben gördülhettünk a C-Zeroval. Megalkotásával a Citroën egy 100 százalékosan elektromos meghajtású modellel gazdagítja kisautó-kínálatát. A "Créative Technologie" szellemében fogant mini egyterű, a kényelmes és tiszta utazás lehetőségét tartogatja számunkra. Arra tervezték, hogy megkönnyítse a városi és elővárosi közlekedést. Kompakt méretéből adódóan jól mozog a városban, meglepő a dinamizmusa, és a mindennapi utak megtételéhez elegendő hatótávolság mellett olyan csendes működés jellemzi, amely a város minden zaját elfeledteti. A C-ZERO technológia újításaival és kreatív megoldásaival már ma a jövőbe repít minket.

.....de azt persze csak olyan környezetben teheti meg, ahol nem csak plakátok formájában jelenik meg a környezetvédelem, ahol nem a kerékpár a jövő útja, és ahol az első hideglelős elborzadás után a politika és a gazdaság meghatározó szereplői hajlandóak megtenni az első lépéseket a nyitás irányába. Szóval ahol nem csak egy üres frázis a fenntartható fejlődés fogalma, a tiszta levegő iránti elkötelezettség, ahol helyet adnak a dokkoló egységeknek, és tényleg azzá válnak, aminek szeretik kikiáltani magukat - a jelenünket és a jövőt is szem előtt tartó, modern gondolkodású, környezettudatos vezetővé.
A Mitsubishi Motors Corporationnel (MMC) közösen kifejlesztett C-ZERO a Berlingo First Electrique mellett a Citroën második elektromos meghajtású modellje.

A C-Zero az elektromos autók új generációjának legelső európai képviselője. Mivel a szerkezeti elemeit kezdettől fogva elektromos hajtású autóhoz tervezték, a kategóriájában megszokott összes biztonsági és kényelmi felszereléssel rendelkezik, és helykínálat szempontjából is a legjobbak között van (ESP, 6 légzsák, légkondicionáló, 166 literes csomagtartó stb.).

A Citroën C-Zero könnyen kezelhető és kormányozható, meglepően csendes, és építési módjából adódóan kimondottan tágas. Tökéletesen alkalmas bármilyen cég és intézmény – közintézmények, önkormányzatok, vállalati flottapartnerek stb. –, illetve a kifejezetten gazdaságos üzemű autót kereső magánszemélyek igényeinek kielégítésére. Az autó fenntartási költsége 100 km-enként mindössze kb. 1,5 euró.

A Citroën, amely évek óta elhivatottan fejleszt a CO2 és az üvegházhatást fokozó gázok kibocsátásának csökkentéséért, most a C-Zero-val egészíti ki környezetkímélő járműpalettáját. A Citroën több mint 5500 elektromos gépkocsi legyártásával mára hatalmas tapasztalatra tett szert. Ezt kamatoztatja a fejlett technológiát alkalmazó C‑Zero is. A Berlingo First Electrique-kel együtt a Citroënnek minden esélye megvan arra, hogy meghatározó szereplője legyen egy olyan piaci szegmensnek, ahol az elkövetkező években jelentős növekedés várható.
A legelső modellek 2010 végén kerültek forgalomba, de az idei év első harmadában várhatóan felgyorsul az értékesítés tempója.

A C-Zero egyesíti magában mindazokat a tulajdonságokat, amelyek alapján igazi városi illetve elővárosi autónak nevezhetjük. Csendes, dinamikus és tiszta. A 3,48 m hosszú autó fordulóköre 9 m. Rendkívül könnyű vele manőverezni a városi forgalomban. 130km/órás végsebessége sem elhanyagolandó, gyorsulása pedig álló helyzetből 100 km/h-ra kb. 15 másodperc. Hatvanról 90 km/órára 6 másodperc alatt gyorsul fel, de 150 km-es hatótávolsága alapján nyugodtan kimerészkedhetünk vele a városból is. Európában a hétköznap megtett autóutak 70%-a ugyanis a napi 30 kilométert sem éri el, 95%-a pedig 85 km alatt marad.
A 2,55 méteres tengelytávnak köszönhetően, a 4 teljes értékű üléssel és 166 literes csomagtartóval rendelkező modell számtalan kényelmi és biztonsági berendezést kínál. Ilyen a szervokormány, az ABS, ESP, AFU hármas, az elektromos ablakemelők, a 6 légzsák, és a klímaberendezés, hogy csak a legfontosabbakat említsük.

Beülve az autóba, gyorsan megbarátkozhatunk az egyszerű működtetés kezelőszerveivel, azután hajrá, irány a mozifilmek New-Yorkja. Csak el kell fordítani a gyújtáskulcsot, ezután érkezik egy sípoló hang és a műszerfali zöld visszajelző (READY) kigyulladása visszaigazolja, hogy indulásra készen állunk. Ezt követően az automata váltókéval megegyező sebességváltó kart az egyedül lehetséges előremeneti helyzetbe kell állítani. A CITROËN C-ZERO műszercsoportja a hagyományos vezetési információkon felül egy olyan jelzőműszert is magában foglal, mely a gyújtás ráadásától kezdve folyamatosan tájékoztatja a vezetőt az akkumulátor által biztosított energiatartalékaink állapotáról. A sötétkék tartomány jelzi, ha az akkumulátor töltődik. A világos-zöld, a pillanatnyi vezetési stílus energiatakarékos, míg a fehér tartomány, a nagyobb mértékű energiafelhasználását mutatja.
A hagyományos üzemanyagszint-mérőt ezen a modellen egy akkumulátortöltés-jelző helyettesíti. A minimális töltöttségi szinthez közeledve, a minél hosszabb hatótávolság biztosítása érdekében a rendszer – egy figyelmeztetést követően – korlátozza a tartozékok energiafelhasználását, majd a következő lépcsőben, a rendelkezésre álló teljesítményt is.

Az emelkedőn végzett manőverek, ill. indítás megkönnyítésére a CITROËN C-ZERÓ-t az automatikus sebességváltók mintájára egy hegymenetet megkönnyítő rendszerrel szerelték fel.
A teljesen elektromos meghajtású C-ZERO állandó mágneses szinkronmotorja, 3500–8000 percenkénti fordulatszámon 47 kW (64 LE) teljesítményt ad le, és 0–2000 f/p fordulatszám-tartományban 180 Nm maximális nyomatékot szolgáltat. Az azonnal maximális nyomatékot produkáló villanymotor tulajdonságaiból adódóan nincs szükség többfokozatú sebességváltóra. A villanymotor és a hátsó tengely közé így egy egyfokozatú fogaskerék áttételt és egy hagyományos differenciálművet iktattak be.

Az alkalmazott beállításoknak megfelelően két különböző módon lehet vezetni ezt az elektromos autót. A gázpedált nagyjából félig lenyomva, a választott beállításoknak köszönhetően gazdaságos, azaz kevés áramfogyasztással járó vezetés mellett teljesen normális módon lehet közlekedni. Amennyiben ki akarjuk használni a C-Zero-ban rejlő lehetőségeket, a gázpedál erőteljesebb lenyomásának hatására mozgósíthatjuk a tartalékokat, és a biztonsági manőverek pillanatnyi szükségleteinek megfelelő tartalékteljesítmény és –nyomaték is a rendelkezésünkre áll. Ez már csak azért sem okoz nehézséget, mert a C-Zero villanymotorjának elsődleges jellemzője, hogy a maximális nyomatékot már rögtön az indítás után eléri.

A kettős beállításnak köszönhetően nincs szükség több előremeneti fokozatra (pl. a normál üzemnek, a fokozott igénybevételnek vagy akár a motorféknek megfelelő pozícióra). Az egyszerű használat megkönnyíti a vezető dolgát, és az elektromos autó filozófiájával összhangban a nyugodt, kiegyensúlyozott vezetést támogatja.
A C-Zero, a lassításkor, illetve a fékezéskor keletkező energiát visszanyerő funkcióval rendelkezik, mely lehetővé teszi az akkumulátorok menetközbeni töltését. A visszanyert energia mennyisége többek között a haladási sebességtől és a fékpedál lenyomásának intenzitásától függ, de ha nem nyomjuk le a fékpedált, a gázpedál használatának mellőzésével már eleve töltődik az akkumulátor. Ennek több előnye is van. Először is lehetővé teszi az intenzív motorfék használatát, mellyel a kanyarokhoz vagy a közlekedési lámpákhoz közeledve gázelvétellel is érzékelhetően lassíthatunk, másfelől, ez a fékrendszer egyes elemeinek élettartamát is növelheti.

A motor áramellátását a jármű középső részén elhelyezett új generációs lítium-ion akkumulátor biztosítja. A 88 darab 50 Ah-s kapacitású cellából álló telep 330 V névleges feszültségen kb. 16 kWh elektromos energiát tárol.
Nézzük a lítium-ion technológia előnyeit: a kedvezőbb súly/teljesítmény/kapacitás aránynak köszönhetően kisebb tömegű akkumulátorok alkalmazását teszi lehetővé. A hagyományos technológiákkal készült akkumulátorokhoz képest minden egyes cellára nézve magasabb teljesítményt tud nyújtani, és az akkumulátorok részlegesen is feltölthetők, de ez nem csökkenti az élettartamukat, és az akkumulátorait könnyű feltölteni. A feltöltés kétféle módon történhet:

hagyományos elektromos csatlakozón keresztül otthon, a közúti töltőállomásokon vagy a vállalatnál: csak csatlakoztatni kell a tápkábelt egy 220 V-os csatlakozóhoz. A teljes feltöltés 16 A áramerősség esetén (Franciaország) 6 órát, 13 A esetén (Egyesült Királyság) 7 órát, 10 A esetén (Svédország) 9 órát vesz igénybe;
egy 125 amperes, 400 V-os (50 kW-os) egyfázisú csatlakozó (gyorstöltő) közbeiktatásával az akkumulátorok 80%-os feltöltése mindössze 30 perc alatt is elvégezhető.

Az akkumulátorokat 1500 alkalommal lehet feltölteni. Ahogy az összes elektromos autó esetében, a "fogyasztásra" vonatkozó típusjóváhagyás a hagyományos üzemanyaggal működő gépjárművekével megegyező tesztciklus keretében történik (NDEC európai fogyasztásmérési tesztciklus), ahol a hatótávolságot is mérik. A C-Zero esetében a típus-jóváhagyási eljárás ez utóbbit 150 km-ben rögzíti. Akárcsak a hagyományos autóknál, több paraméter is befolyásolja kisebb-nagyobb mértékben a fogyasztást, és ezáltal a hatótávolságot. Az elektromos autók esetében ezek közül a legfontosabbak az elektromosan működtetett fűtés és hűtés, valamint a vezetés, ami – hasonlóan a belső égésű motorok üzemanyag-fogyasztásához – jelentős különbségeket okozhat az áramfogyasztásban.

A CITROËN C-Zero-n egyes forgalmazó országokban kezdettől fogva szériában kínálják majd a márka legújabb telekommunikációs szolgáltatását, a CITROËN eTouch-ot. Ez több különböző szolgáltatást foglal magában. Köztük a helyzetbeméréssel egybekötött vész- és műszaki segélyhívást, valamint a CITROËN weboldalán, a MyCITROËN pontból elérhető virtuális szervizfüzetet, ill. az Eco Driving szolgáltatást. A segélyhívások esetében a CITROËN eTouch működése teljesen független. A GPS-modullal és SIM-kártyával felszerelt rendszer mindenfajta telefon-előfizetés és időkorlátozás nélkül vehető igénybe. A gépjárműben két gomb áll rendelkezésre. Egy "SOS" feliratú a sürgősségi mentőszolgálatok riasztására (a hívásindítás ütközés esetén automatikusan is bekövetkezhet), és egy CITROËN márkajellel ellátott a műszaki segélyhívások lebonyolítására. Mindkét szolgáltatás ingyenes, és a hét minden napján, a nap 24 órájában igénybe vehető.

A CITROËN eTouch-nak köszönhetően a C-Zero-ban számos CITROËN szolgáltatás egy kéznyújtással elérhető, de ezen kívül gyárilag beépített Bluetooth® is található az autóban.


Választás
2019-09-10 -
Tisztelt Jelöltek és Jelölő Szervezetek!
A Százhalombattai Hírtükör közéleti lap minden hivatalosan nyilvántartásba vett önkormányzati képviselő-jelöltnek és jelölő szervezetnek lehetővé teszi, hogy részletes választási programját nyilvánosságra hozza a Hírtükör Online-on (www.hirtukor.hu).
Választás
2019-08-02 -
A Százhalombattai Hírtükör Százhalombatta Város független közéleti lapja, amelynek elsődleges feladata a helyi lakosság széleskörű, pártatlan tájékoztatása.
A Százhalombattai Hírtükör szerkesztősége kiemelten fontos feladatnak tartja az országos, az európai parlamenti és a helyhatósági választások során az objektív, kiegyensúlyozott és kellően informatív sajtószolgálatot a választások eredményes, sikeres lebonyolítása érdekében.
AKTUÁLIS
2019-09-11 -
2019-09-05 -
2019-08-22 - A villamos hálózaton végzett munkálatok miatt áramszünet lesz Százhalombattán augusztus 29-én, szeptember 2-án és 3-án – tájékoztatott az ELMŰ.
LEGFRISSEBB HÍREINK
Stádium-tábor Szikszón
2019-09-13
Százhalombattai diákok és pedagógusok is részt vettek azon a háromnapos diákkonferencián, amelyet a Gróf Széchenyi Család Alapítvány, valamint a Stádium Társadalmi és Kulturális Hírlap szervezett a Kárpát-medencei magyar középiskolásoknak augusztus végén Szikszón.

Fegyházbüntetésre ítélte a Törvényszék a kannabisz termesztőket
2019-09-12
A Budapest Környéki Törvényszék 2019. szeptember 11-én megtartott nyilvános tárgyalásán ítéletet hirdetett azoknak a vádlottaknak az ügyében, akiket a Pest Megyei Főügyészség jelentős mennyiségű kábítószerre elkövetett kábítószer-kereskedelem bűntettével vádolt.

Állami támogatással újul meg a Duna utca
2019-09-12
Harminc millió forint vissza nem térítendő állami támogatással újítja fel a Duna utcát a százhalombattai önkormányzat – jelentette be Vezér Mihály polgármester és Török Sándor, a településrész képviselője. 

Együtt a keresztény gyülekezetek
2019-09-12
Negyedik alkalommal tartottak közös Ökumenikus Családi Napot a százhalombattai keresztény gyülekezetek szeptember 7-én a Kőrösi Csoma Sándor iskolában.

Üzemel az új röntgengép
2019-09-11
Csúcstechnológiás, digitális géppel, új helyen üzemel a röntgenszakellátás a Százhalom Egészségügyi Központban szeptember 9-étől.

Járdarekonstrukció és parkfelújítás - Szebb, szellősebb, komfortosabb
2019-09-11
Befejeződött az Ifjúság úti járdák és zöldfelületek rekonstrukciója, az Ady Endre utcai pihenő parkosítása, és elkészült a mini sportpark a Pannónia utcában Százhalombattán.

Folyamatos a biztonságos átjárás az ipari parkba
2019-09-11
Továbbra is biztosított a gyalogos és kerékpáros átkelés az ipari parkba az elkészült aluljárón keresztül Százhalombattán – tájékoztatott Vezér Mihály polgármester.

Újdonságok a könyvtárban
2019-09-11
Andy Baron: Kárhozottak városa - Budapest 2038 Péterfy Gergely-Péterfi Novák Éva: A panda ölelése Joanna Goodman: Elveszett lelkek otthona Medgyes Péter-Varga Koritár Pál: Diplomaták mesélik Fodor Ákos: Zene-idő Marnia Robinson: Cupido mérgezett nyila – A megszokástól a harmóniáig a szexuális kapcsolatokban Lackfi János: Kincskereső kisködmön - Móra Ferenc regénye újragombolva Sárvári Töttős Györgyi: Szuperhős szakszervíz Bojti Anna: Éjszaka az állatkertben Rachel Reée Russsell: Egy Zizi naplója 11. - Egy nem túl barátságos ellenfél meséiHamvas Béla Városi Könyvtár, Százhalombatta, www.hbvk.hu.

A Román Diaszpóra Napja
2019-09-11
Közel tíz éve rendezi meg a százhalombattai Román Nemzetiségi Önkormányzat a Román Diaszpóra Napját. Idén augusztus 31-én tartották az összejövetelt.

Kettlebell - Négy arany, egy ezüst
2019-09-09
A SZVISE öt versenyzője képviselte városunkat a World Kettlebell Sport Federation által szervezett nyílt magyar bajnokságon szeptember 7-én, Cegléden.

Fő a biztonság
2019-09-09
Megújult és a korábbinál biztonságosabb környezet várta a gyerekeket az új nevelési évben a százhalombattai Pitypangos Óvodában. 

Baltával okozott sérüléseket,elítélte a bíróság
2019-09-09
A Budapest Környéki Törvényszék 2019. szeptember 6-án nyilvános tárgyaláson hirdetett ítéletet annak a férfinak az ügyében, aki egy baltával okozott sérüléseket barátja rokonának.

0:9-et játszott az U16
2019-09-09
Győzelemmel kezdte az idényt a VUK SE U16-os labdarúgócsapata a Pest megyei II. osztályú bajnokságban. A szeptember 7-én Hernádon megrendezett mérkőzésen az Újhartyán együttese ellen 9:0 arányban diadalmaskodtak a battai fiatalok.

Rosszul kezdődött a szezon
2019-09-09
4:2 arányú vereséget szenvedtek a Battai Gurítók a Tekergetőktől a Budapest és Környéki Szabadidős Tekebajnokság első őszi fordulóján, Budapesten, az Erőmű-pályán. 

Modellvitorlás OB
2019-09-09
Balatonkenesén került megrendezésre a modellvitorlázók országos bajnoksága F5 - MM hajóosztályban szeptember 7-8-án.

Utánpótlásfoci
2019-09-09
Százhalombattán rendezték meg az U10 és 11-es korosztályok első Bozsik tornáját szeptember 8-án. Tizenkét összeállítás focizott a Városi Szabadidő Központban, amelyek közük hármat a százhalombattai labdarúgók alkottak.

Hatvanhat
2019-09-09
Minden tanév a számokról szól.

Huszonöt éves a polgárőrség
2019-09-06
A város és az Országos Polgárőr Szövetség életében is meghatározó szerepet tölt be a százhalombattai polgárőrőr szervezet, amely fennállásának huszonötödik évfordulója alkalmából jubileumi ünnepséget tartott a Szekeres József Rendezvényközpontban szeptember 4-én.

Élményuszoda - Korszerűsítés és szolgáltatásbővítés a Szalaiban
2019-09-06
A nyári szünet után újból megnyitották kapuikat a fedett uszodák Százhalombattán. Az önkormányzat támogatásával jelentős korszerűsítést és fejlesztést hajtott végre a Szalai János Uszodában az üzemeltető Sporthalom Kft. , amelyet augusztus 30-án sajtóbejáráson mutatott be Fekete László ügyvezető.

Zöldflotta az Ebattában
2019-09-06
Három új elektromos autót szerzett be ételfutárjai számára az Ebatta Kultúrkocsma és Pizzakuckó Százhalombattán. A járművek használatával a munkakörülményeken szeretnének javítani, emellett az egészségesebb környezetet és az általános szemléletváltást is szem előtt tartották – mondta el Gabelics Péter tulajdonos. 

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor@mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.