2019. június 19. - Gyárfás napja
Szerda
Min:17°
Max:19°
Csütörtök
Min:16°
Max:27°
Péntek
Min:16°
Max:26°
Szombat
Min:16°
Max:27°
Vasárnap
Min:18°
Max:24°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

C-Zero - rövidesen itt az elektromos Citroën - írta: -nor-
2011-02-22 -
Zéró üzemanyag-fogyasztás, zéró károsanyag-kibocsátás, és zéró zaj. Közel egy hónappal ezelőtt egy kis filmgyári kirándulás keretein belül, igazi new-yorki díszletekkel a háttérben gördülhettünk a C-Zeroval. Megalkotásával a Citroën egy 100 százalékosan elektromos meghajtású modellel gazdagítja kisautó-kínálatát. A "Créative Technologie" szellemében fogant mini egyterű, a kényelmes és tiszta utazás lehetőségét tartogatja számunkra. Arra tervezték, hogy megkönnyítse a városi és elővárosi közlekedést. Kompakt méretéből adódóan jól mozog a városban, meglepő a dinamizmusa, és a mindennapi utak megtételéhez elegendő hatótávolság mellett olyan csendes működés jellemzi, amely a város minden zaját elfeledteti. A C-ZERO technológia újításaival és kreatív megoldásaival már ma a jövőbe repít minket.

.....de azt persze csak olyan környezetben teheti meg, ahol nem csak plakátok formájában jelenik meg a környezetvédelem, ahol nem a kerékpár a jövő útja, és ahol az első hideglelős elborzadás után a politika és a gazdaság meghatározó szereplői hajlandóak megtenni az első lépéseket a nyitás irányába. Szóval ahol nem csak egy üres frázis a fenntartható fejlődés fogalma, a tiszta levegő iránti elkötelezettség, ahol helyet adnak a dokkoló egységeknek, és tényleg azzá válnak, aminek szeretik kikiáltani magukat - a jelenünket és a jövőt is szem előtt tartó, modern gondolkodású, környezettudatos vezetővé.
A Mitsubishi Motors Corporationnel (MMC) közösen kifejlesztett C-ZERO a Berlingo First Electrique mellett a Citroën második elektromos meghajtású modellje.

A C-Zero az elektromos autók új generációjának legelső európai képviselője. Mivel a szerkezeti elemeit kezdettől fogva elektromos hajtású autóhoz tervezték, a kategóriájában megszokott összes biztonsági és kényelmi felszereléssel rendelkezik, és helykínálat szempontjából is a legjobbak között van (ESP, 6 légzsák, légkondicionáló, 166 literes csomagtartó stb.).

A Citroën C-Zero könnyen kezelhető és kormányozható, meglepően csendes, és építési módjából adódóan kimondottan tágas. Tökéletesen alkalmas bármilyen cég és intézmény – közintézmények, önkormányzatok, vállalati flottapartnerek stb. –, illetve a kifejezetten gazdaságos üzemű autót kereső magánszemélyek igényeinek kielégítésére. Az autó fenntartási költsége 100 km-enként mindössze kb. 1,5 euró.

A Citroën, amely évek óta elhivatottan fejleszt a CO2 és az üvegházhatást fokozó gázok kibocsátásának csökkentéséért, most a C-Zero-val egészíti ki környezetkímélő járműpalettáját. A Citroën több mint 5500 elektromos gépkocsi legyártásával mára hatalmas tapasztalatra tett szert. Ezt kamatoztatja a fejlett technológiát alkalmazó C‑Zero is. A Berlingo First Electrique-kel együtt a Citroënnek minden esélye megvan arra, hogy meghatározó szereplője legyen egy olyan piaci szegmensnek, ahol az elkövetkező években jelentős növekedés várható.
A legelső modellek 2010 végén kerültek forgalomba, de az idei év első harmadában várhatóan felgyorsul az értékesítés tempója.

A C-Zero egyesíti magában mindazokat a tulajdonságokat, amelyek alapján igazi városi illetve elővárosi autónak nevezhetjük. Csendes, dinamikus és tiszta. A 3,48 m hosszú autó fordulóköre 9 m. Rendkívül könnyű vele manőverezni a városi forgalomban. 130km/órás végsebessége sem elhanyagolandó, gyorsulása pedig álló helyzetből 100 km/h-ra kb. 15 másodperc. Hatvanról 90 km/órára 6 másodperc alatt gyorsul fel, de 150 km-es hatótávolsága alapján nyugodtan kimerészkedhetünk vele a városból is. Európában a hétköznap megtett autóutak 70%-a ugyanis a napi 30 kilométert sem éri el, 95%-a pedig 85 km alatt marad.
A 2,55 méteres tengelytávnak köszönhetően, a 4 teljes értékű üléssel és 166 literes csomagtartóval rendelkező modell számtalan kényelmi és biztonsági berendezést kínál. Ilyen a szervokormány, az ABS, ESP, AFU hármas, az elektromos ablakemelők, a 6 légzsák, és a klímaberendezés, hogy csak a legfontosabbakat említsük.

Beülve az autóba, gyorsan megbarátkozhatunk az egyszerű működtetés kezelőszerveivel, azután hajrá, irány a mozifilmek New-Yorkja. Csak el kell fordítani a gyújtáskulcsot, ezután érkezik egy sípoló hang és a műszerfali zöld visszajelző (READY) kigyulladása visszaigazolja, hogy indulásra készen állunk. Ezt követően az automata váltókéval megegyező sebességváltó kart az egyedül lehetséges előremeneti helyzetbe kell állítani. A CITROËN C-ZERO műszercsoportja a hagyományos vezetési információkon felül egy olyan jelzőműszert is magában foglal, mely a gyújtás ráadásától kezdve folyamatosan tájékoztatja a vezetőt az akkumulátor által biztosított energiatartalékaink állapotáról. A sötétkék tartomány jelzi, ha az akkumulátor töltődik. A világos-zöld, a pillanatnyi vezetési stílus energiatakarékos, míg a fehér tartomány, a nagyobb mértékű energiafelhasználását mutatja.
A hagyományos üzemanyagszint-mérőt ezen a modellen egy akkumulátortöltés-jelző helyettesíti. A minimális töltöttségi szinthez közeledve, a minél hosszabb hatótávolság biztosítása érdekében a rendszer – egy figyelmeztetést követően – korlátozza a tartozékok energiafelhasználását, majd a következő lépcsőben, a rendelkezésre álló teljesítményt is.

Az emelkedőn végzett manőverek, ill. indítás megkönnyítésére a CITROËN C-ZERÓ-t az automatikus sebességváltók mintájára egy hegymenetet megkönnyítő rendszerrel szerelték fel.
A teljesen elektromos meghajtású C-ZERO állandó mágneses szinkronmotorja, 3500–8000 percenkénti fordulatszámon 47 kW (64 LE) teljesítményt ad le, és 0–2000 f/p fordulatszám-tartományban 180 Nm maximális nyomatékot szolgáltat. Az azonnal maximális nyomatékot produkáló villanymotor tulajdonságaiból adódóan nincs szükség többfokozatú sebességváltóra. A villanymotor és a hátsó tengely közé így egy egyfokozatú fogaskerék áttételt és egy hagyományos differenciálművet iktattak be.

Az alkalmazott beállításoknak megfelelően két különböző módon lehet vezetni ezt az elektromos autót. A gázpedált nagyjából félig lenyomva, a választott beállításoknak köszönhetően gazdaságos, azaz kevés áramfogyasztással járó vezetés mellett teljesen normális módon lehet közlekedni. Amennyiben ki akarjuk használni a C-Zero-ban rejlő lehetőségeket, a gázpedál erőteljesebb lenyomásának hatására mozgósíthatjuk a tartalékokat, és a biztonsági manőverek pillanatnyi szükségleteinek megfelelő tartalékteljesítmény és –nyomaték is a rendelkezésünkre áll. Ez már csak azért sem okoz nehézséget, mert a C-Zero villanymotorjának elsődleges jellemzője, hogy a maximális nyomatékot már rögtön az indítás után eléri.

A kettős beállításnak köszönhetően nincs szükség több előremeneti fokozatra (pl. a normál üzemnek, a fokozott igénybevételnek vagy akár a motorféknek megfelelő pozícióra). Az egyszerű használat megkönnyíti a vezető dolgát, és az elektromos autó filozófiájával összhangban a nyugodt, kiegyensúlyozott vezetést támogatja.
A C-Zero, a lassításkor, illetve a fékezéskor keletkező energiát visszanyerő funkcióval rendelkezik, mely lehetővé teszi az akkumulátorok menetközbeni töltését. A visszanyert energia mennyisége többek között a haladási sebességtől és a fékpedál lenyomásának intenzitásától függ, de ha nem nyomjuk le a fékpedált, a gázpedál használatának mellőzésével már eleve töltődik az akkumulátor. Ennek több előnye is van. Először is lehetővé teszi az intenzív motorfék használatát, mellyel a kanyarokhoz vagy a közlekedési lámpákhoz közeledve gázelvétellel is érzékelhetően lassíthatunk, másfelől, ez a fékrendszer egyes elemeinek élettartamát is növelheti.

A motor áramellátását a jármű középső részén elhelyezett új generációs lítium-ion akkumulátor biztosítja. A 88 darab 50 Ah-s kapacitású cellából álló telep 330 V névleges feszültségen kb. 16 kWh elektromos energiát tárol.
Nézzük a lítium-ion technológia előnyeit: a kedvezőbb súly/teljesítmény/kapacitás aránynak köszönhetően kisebb tömegű akkumulátorok alkalmazását teszi lehetővé. A hagyományos technológiákkal készült akkumulátorokhoz képest minden egyes cellára nézve magasabb teljesítményt tud nyújtani, és az akkumulátorok részlegesen is feltölthetők, de ez nem csökkenti az élettartamukat, és az akkumulátorait könnyű feltölteni. A feltöltés kétféle módon történhet:

hagyományos elektromos csatlakozón keresztül otthon, a közúti töltőállomásokon vagy a vállalatnál: csak csatlakoztatni kell a tápkábelt egy 220 V-os csatlakozóhoz. A teljes feltöltés 16 A áramerősség esetén (Franciaország) 6 órát, 13 A esetén (Egyesült Királyság) 7 órát, 10 A esetén (Svédország) 9 órát vesz igénybe;
egy 125 amperes, 400 V-os (50 kW-os) egyfázisú csatlakozó (gyorstöltő) közbeiktatásával az akkumulátorok 80%-os feltöltése mindössze 30 perc alatt is elvégezhető.

Az akkumulátorokat 1500 alkalommal lehet feltölteni. Ahogy az összes elektromos autó esetében, a "fogyasztásra" vonatkozó típusjóváhagyás a hagyományos üzemanyaggal működő gépjárművekével megegyező tesztciklus keretében történik (NDEC európai fogyasztásmérési tesztciklus), ahol a hatótávolságot is mérik. A C-Zero esetében a típus-jóváhagyási eljárás ez utóbbit 150 km-ben rögzíti. Akárcsak a hagyományos autóknál, több paraméter is befolyásolja kisebb-nagyobb mértékben a fogyasztást, és ezáltal a hatótávolságot. Az elektromos autók esetében ezek közül a legfontosabbak az elektromosan működtetett fűtés és hűtés, valamint a vezetés, ami – hasonlóan a belső égésű motorok üzemanyag-fogyasztásához – jelentős különbségeket okozhat az áramfogyasztásban.

A CITROËN C-Zero-n egyes forgalmazó országokban kezdettől fogva szériában kínálják majd a márka legújabb telekommunikációs szolgáltatását, a CITROËN eTouch-ot. Ez több különböző szolgáltatást foglal magában. Köztük a helyzetbeméréssel egybekötött vész- és műszaki segélyhívást, valamint a CITROËN weboldalán, a MyCITROËN pontból elérhető virtuális szervizfüzetet, ill. az Eco Driving szolgáltatást. A segélyhívások esetében a CITROËN eTouch működése teljesen független. A GPS-modullal és SIM-kártyával felszerelt rendszer mindenfajta telefon-előfizetés és időkorlátozás nélkül vehető igénybe. A gépjárműben két gomb áll rendelkezésre. Egy "SOS" feliratú a sürgősségi mentőszolgálatok riasztására (a hívásindítás ütközés esetén automatikusan is bekövetkezhet), és egy CITROËN márkajellel ellátott a műszaki segélyhívások lebonyolítására. Mindkét szolgáltatás ingyenes, és a hét minden napján, a nap 24 órájában igénybe vehető.

A CITROËN eTouch-nak köszönhetően a C-Zero-ban számos CITROËN szolgáltatás egy kéznyújtással elérhető, de ezen kívül gyárilag beépített Bluetooth® is található az autóban.


További híreink
Regionális hírek
Programajánlók
- László Bandy finisszázs - 2019-06-18
- Programajánló - 2019-06-17
- Várostörténeti előadás a könyvtárban - 2019-06-14
- EFOTT - 2019-06-11
- Programok a HBVK-ban - 2019-06-03
- Programajánló - 2019-06-03
- Programok a HBVK-ban - 2019-06-03
- Az elátkozott kúria - 2019-05-21
- Programajánló - 2019-05-20
- Pajor Tamás Százhalombattán - 2019-05-15
Választási hírek
Felhívások
1 százalék
2019-05-10 -
A személyijövedelemadó-bevallás mellett az idén is mindenki szabadon rendelkezhet befizetett adója 1+1 százalékáról. Az egyik 1 százalék felajánlható egy civil szervezetnek, további 1 százalék pedig valamely bevett egyháznak vagy a Nemzeti Tehetség Programnak.
AKTUÁLIS
2019-06-12 - Tanácskozik a százhalombattai önkormányzat képviselő-testülete június 17-én, hétfőn 9 órakor. A meghívót a tervezett napirenddel itt adjuk közre.
2019-06-03 -
2019-05-31 - A vagyon elleni bűncselekmények megelőzése érdekében lakossági fórumot tart az önkormányzat a rendőrséggel közösen a BKK Színháztermében, június 4-én, kedden 15 órakor. 
LEGFRISSEBB HÍREINK
Folyamatos a szúnyogirtás
2019-06-19
Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság közleményben leírta, hogy az egész országot érintő szúnyoginvázió oka a folyókon levonult árhullám, az esős május és a hirtelen jött meleg. Nehezítette a szúnyoggyérítést a múlt szerdától vasárnapig tartó hőség, amely miatt a légi permetezések többségét le kellett állítni, tekintettel arra, hogy a nagy melegben a szúnyogok többsége a késői órákig megbújik a növényzetben, a repülési szabályok viszont az éjszakai munkavégzést nem teszik lehetővé.      

Felújítják a Csodaszarvas díszkutat
2019-06-19
Néhány hét múlva újra üzemel a főtéri Csodaszarvas díszkút Százhalombattán. Addigra újra cserélik a régi, kopott burkolatot.

Számos gondot megoldott a pótköltségvetés - Képviselő-testületi összefoglaló
2019-06-18
A költségvetési rendelet módosítása volt a képviselő-testület június 17-i ülésének fő témája Százhalombattán. Tárgyaltak az iskolaudvarok felújításáról, a sportegészségügyi ellátásról, a Matta-kerti közösségi tér és parkolóhelyek kialakításáról, illetve az egészségügyi szakellátásról és alapellátásról.

Tájékoztató a Gesztenyés úti társasház-építéssel kapcsolatban
2019-06-18
A Képviselő-testület kezdeményezésemre megtárgyalta az építkezéssel összefüggésben kialakult helyzetet.

Battai szerzők az Ünnepi Könyvhéten
2019-06-18
Új helyszínen került megrendezésre az idei Ünnepi Könyvhét, a Duna-korzó hangulata sokaknak adott felejthetetlen élményt. Minden bizonnyal azoknak is, akik a Véghelyi Balázs által vezetett Üveghegy Kiadó pavilonjánál álltak meg szemlézgetni.

Maradtak az élen
2019-06-18
Két győzelemmel és egy vereséggel zárta a Magyar Lábtenisz Csapatbajnokság harmadik fordulóját a százhalombattai Dx-Trade csapata június 8-án, Budapesten.

Könyvek ünnepe
2019-06-18
Negyedik alkalommal szervezett Battai Könyvünnepet a Hamvas Béla Városi Könyvtár Százhalombattán június 7-én. Bár az egész napos rendezvény gazdag kínálattal várta a városlakókat, a reméltnél kevesebben vettek részt.

Battai Gurítók - nyáron
2019-06-18
A tavaszi szezon végeztével a Battai Gurítók játékosai különböző meghívásos versenyeken vettek részt.

Fazekas István: Erdélyiség térben és időben
2019-06-18
Gondolná-e valaki, hogy a deklarált szólásszabadság keretei között az elcsatolt területek magyarjainak esetenként nehezebb hozzájutniuk egy-egy anyaországban megjelent könyvhöz vagy folyóirathoz, mint a hetvenes-nyolcvanas években? 

Szúnyogok
2019-06-17
Az elmúlt héten kétszer és ezen a héten is kétszer végeztet szúnyogirtást az önkormányzat Százhalombattán. A SZÁKOM folyamatosan figyeli az előrejelzést és az időjáráshoz igazítja a munkát.

Partneri együttműködés
2019-06-17
A Petrolszolg Kft. munkatársai kapták az idei Aranyszív-díjat a Sérültekért Alapítványtól Százhalombattán június 15-én. Az elismerést 2003-ban alapította a civil szervezet azok számára, akik kiemelkedően sokat tesznek a fogyatékkal élő emberekért.

A sport nagykövetei
2019-06-17
Többszáz gyerek, szülő, nagyszülő és edző vett részt a VUK SE hagyományos, családias hangulatú évzáróján június 16-án az óvárosi focipályán. Az eseményen az immár tizenhét éve működő egyesület valamennyi szakosztálya képviseltette magát.

Óvárosi Focikupa
2019-06-17

Sportos szezonzáró
2019-06-17
Szezonzáró családi napot tartott a B-Cool Dance és a SZVISE öt szakága Százhalombattán, a Csónakázó-tónál június 16-án.

Modellező világkupa
2019-06-17
Hatodik helyezést ért el Tokaji Tamás, a Dunamenti Energia Modellező Klub versenyzője a körrepülő műrepülő (F2B) világkupafordulóján, a Jozef Gabris emlékversenyen június 8-9-én a szlovákiai Homonnán. 

Közúti balesetek
2019-06-14
Felborult egy személyautó csütörtökön délután az M5-os autópálya 34-es kilométerénél, Százhalombatta közelében.

Jól gazdálkodtak a közvagyonnal
2019-06-14
A százhalombattai önkormányzat Gazdálkodási, Pénzügyi és Integrációs Bizottsága megvitatta a költségvetés módosítására érkezett intézményi és egyesületi kérelmeket, tárgyalt a Matta-kert parkolási helyzetével kapcsolatos javaslatról, valamint az önkormányzat állampapírvásárlását is támogatta június 12-i ülésén.

Hasznos tippek az M7-esen közlekedőknek a nyári hónapokra
2019-06-14
Pénteken vége a tanítási időszaknak, ezzel együtt beindul a nyári idegen- és közúti forgalom az M7-es autópályán hétvégenként. A torlódások és balesetek ilyenkor gyakoriak a Balatonra vezető gyorsforgalmi úton, az üzemeltető Magyar Közút Nonprofit Zrt. ezért több hasznos tippel is szolgál a közlekedőknek, hogy az utazásuk kellemes és stresszmentes legyen.

Székelyföldön jártak az Arany János Általános Iskola és Gimnázium tanulói
2019-06-14
Két kiránduláson összesen csaknem nyolcvan tanuló vett részt idén a Határtalanul pályázat keretében megrendezett romániai úton.

A természet kincs
2019-06-14
Tizenkilencedik alkalommal szervezte meg a Középiskolások Környezetvédelmi Konferenciáját a Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium június 7-én.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor@mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.