2019. június 16. - Jusztin napja
Vasárnap
Min:19°
Max:27°
Hétfő
Min:16°
Max:23°
Kedd
Min:17°
Max:24°
Szerda
Min:18°
Max:27°
Csütörtök
Min:18°
Max:25°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

Nissan GT-R Egoist: az exkluzivitás új szintje - írta: -b-
2011-02-14 -
Megérkezett a "méretre szabott" szuper-sportautó. Nem kímélték a költségeket a létrehozásakor, így minden egyes GT-R Egoist a tulajdonosának testére van szabva. Ez a "GT-R művészet" legteljesebb kifejezése.

"Legtöbbünk részére a Nissan GT-R jelenti a szuper-sportkocsik között is a teljesítmény és a képességek maximumát - a bőségesen áradó erő, és a kiemelkedő dinamikájú futómű egy ikont teremtett. Most azonban itt van az a GT-R, amely azok számára képszült, akik még ennél is többet kívánnak: a testre szabható, a legfinomabb anyagokat és a kézműves tudást felmutató GT-R. Ez minden idők leginkább exkluzív GT-R-je"

...mondta Simon Thomas, a Nissan International SA értékesítésért és marketingért felelős vezető alelnöke, az Egoist bemutatóján.

A GT-R Egoist-ról, röviden
• A legjobb elérhető GT-R, melynek nem szabtak határt a költségek
• A tulajdonos által megrendelt kidolgozással készül
• Személyre szabott belső tér, 84-féle kombinációs lehetőséggel, a legmagasabb minőségű bőr felhasználásával
• Egyedi, a vezető testméretéhez igazított Bose audio-rendszer
• Kézi formázású Urushi GT-R embléma a kormánykeréken
• A Spec-V változat speciális kerekei és szénszálas műanyagból készített hátsó spoilere
• A 2011-es modellévű GT-R-en alapul, melynek...
o futóművét a nagyobb kényelem érdekében módosították,
o elektronikai rendszerét a tökéletesebb szabályozás érdekében alakították át,
o fékjei nagyobbak és új egyedi gumiabroncsokkal szerelték fel.

Áttekintés
Ha nem elegendő az 530 LE, a világ egyik legfejlettebb négykerék-hajtáslánca, a szuper-sportautó ritkaság-értéke, a Nissannak erre is megvan a válasza. Az Egoist, a hírneves GT-R legtökéletesebb megnyilvánulása, melyet minden egyes vásárlónak külön-külön készítenek sok odaadással és a legfinomabb anyagok felhasználásával.

Az Egoist-ot, a GT-R "atyja", a járműtervező főmérnök Kazutoshi Mizuno dolgozta át. Ebben az exkluzív modellben, csakis a legjobb minőségű bőrök alkalmazásával készült, kézi kidolgozású belső burkolatok, a használó pontos testméreteihez beállított Bose audio-rendszer, és az ősi japán képzőművészet formáit felvonultató elemek találhatók.

Az autó minden apró részletére kiterjedő figyelem olyan mértékű, hogy például a kormánykerék kézi festésű emblémájának elkészítése több napot vesz igénybe.

A csak megrendelésre készülő GT-R "megnyugtatóan költséges" ahhoz, hogy csak egy kiválasztott, limitált vásárlóréteg birtokolhassa, ezt a különlegességet.

"Az exkluzivitást csak a vagyonos réteg várhatja el. Miután a GT-R soha nem lesz hétköznapi, a GT-R Egoist az eredendő ritkaság-értéket kombinálja az exkluzív anyagokkal" - mondta Pierre Loing, a Nissan International SA termék-stratégiáért és tervezésért felelős alelnöke.

"Összeszerelését gondosan kiválasztott mesterek végzik rendkívül aprólékos munkával, és így a belső-külső színkombinációk sokféleségének köszönhetően valószínűtlen, hogy valaha is lesz két pontosan egyforma GT-R Egoist."

A GT-R Egoist-ről részletesen
Az Egoist-ot a GT-R 2011-es változatának alapjain fejlesztették ki, amely már önmaga is jelentős tökéletesítéseket vonultat fel a motor, a futómű és az aerodinamikai tulajdonságok terén.
A két turbótöltős, 3,8 l-es, V6-os motor teljesítménye ezzel 485 LE-ről 530 LE-re, nyomatéka 588-ról 621 Nm-re nőtt, miközben csökkent a károsanyag-kibocsátása és a fogyasztása. A tökéletesített aerodinamikai tulajdonságok révén 10 %-kal nőtt a leszorító erő, a futómű és a lengéscsillapítók módosításának eredményeként pedig pontosabb lett a vezethetőség, ugyanakkor finomabbá vált a futás.
Az Egoist létrehozása azonban még magasabb szintre emelte a GT-R élvezetes használatát, exkluzivitását és ritkaságát. Igen nagy figyelmet fordítottak a vezetőtér kialakítására, amelynek értékét növeli a Németországból származó teljes Seton-bőrbevonat.

A bőrborítás most már a teljes belső térre kiterjed, immár magába foglalja az első ülések alját, a biztonsági öv csatjainak környezetét, az A- és B-oszlopot, a középkonzolt és környezetét, valamint a sebességváltó-alagutat. Még a pohártartók belseje és az ajtótömítések borítása is bőrbevonatú. Az egyes részek közötti vizuális kontraszt létrehozása érdekében váltakozik a sima és a tűzött kidolgozás.
Itt azonban nem szokványos bőrről van szó. A Seton a nagyteljesítményű és luxusautók limitált csoportjának kedvelt beszállítója. Az általa szállított bőrt minősége és annak egyenletessége miatt választják, ami az állatállomány tartásában megnyilvánuló speciális gondosságnak köszönhető.
A cég csak egyetlen fajtájú szarvasmarhát nevel, és az állatokat gondosan ellenőrzött körülmények között tartják Dél-Németországban, a Bajor tartományban. 18 hónapon keresztül olyan speciális körülmények között tartják őket, ahol kiegyensúlyozott a táplálásuk, és kicsi a valószínűsége annak, hogy rovarcsípés éri őket, szögesdrót vagy egyéb idegen test károsítja a bőrüket.

A gondos tenyésztésnek köszönhetően az állatok az átlagosnál nagyobbra nőnek, amiből az következik, hogy egy autóhoz kevesebb állat bőrét kell felhasználni. Ezzel együtt, minden egyes GT-R Egoist-hoz nem kevesebb, mint 15 marha bőrét használják fel.

A Seton minden egyes irhának a bőrborítássá történő kikészítésével több mint két hónapig foglalkozik, és csak ez után szállítják a kikészített darabokat Japánba, ahol azok beépítésre kerülnek az autókba. Az Egoist-ok belső terének komplettírozása a Tochigi GT-R gyárban kézzel készül, és egyetlen kézműves mester (Takuni) van megbízva ezzel a munkával.

Az egyes autókat kiemelik a fő gyártósorról és a gyár egy elkülönített stúdiójába viszik, ahol már beépítésre vár a Seton kárpitcsomag. Ennek beépítése autónként három órát vesz igénybe.
Összesen nem kevesebb, mint 20 színkombináció érhető el, a teljes belső tér készülhet akár egyetlen színnel is, de olyan megoldás is lehetséges, ahol kontrasztot képez az utastér felső és az alsó részének színe. Az alsó részhez tízféle - köztük világos rózsaszín -, a felső részhez négyféle szín választható. Ezekkel hatféle színű varrat képezhet további kontrasztot. A szőnyegek színe is összhangban áll a bőrborítások színével. Az összes elképzelhető lehetőséget figyelembe véve 84 féle színkombinációból választhatnak a megrendelők.

A Seton bőrbevonatokat antilopbőr-szerű tetőkárpit egészíti ki, és ugyanezt az anyagot alkalmazzák a napellenzők, a hátsó rakodódoboz és az ajtóborítások alsó részének bevonataként is.
Amint a kárpitok és bevonatok a helyükre kerültek, az autó visszatér a szerelősorra, hogy befejeződjön a gyártási folyamat, ami átfogó bejáratási szakasszal ér véget, ahol a megrendelő is jelen lehet.
A GT-R gyártásának időt rabló és lelkiismeretes precizitását példázza a kormánykerék emblémája is. A "szokványos" GT-R-nek zománc embléma díszíti a kormánykerekét, ami elegáns, de sorozatban készül. Az Egoist esetében az ősi japán művészet elemeit jeleníti meg az Urushi néven ismert hagyományos díszítésű, kézi festésű embléma.

A GT-R esetében a Makie festési módszert alkalmazzák, ami csak a Ishikawa kormányzóságban - a GT-R hazájában - sajátítható el, és a kézműves mesternek a tevékenysége megkezdéséhez meg kell szereznie a kormány jóváhagyását.

A speciális GT-R-hez minden egyes emblémát csakis a Goshikiya-műhelyben dolgozó egyetlen mester, Kubota-san festhet meg. Több napra van szüksége, hogy felépítse a rétegeket, amelyek megadják az embléma színének különleges mélységét és egyedülálló fényét. Ezért minden egyes embléma egyedi.
Hasonló gonddal készül az autó személyre szabott audio rendszere. A Bose cég által gyártott 11 hangszórós rendszer újonnan kifejlesztett áramkapcsolóval és a 9 coll méretű mélynyomóhoz a világon elsőként alkalmazott, szénszálas kompozit anyagból készült rögzítővel van felszerelve.

A rögzítő alap rendkívül merev és nagy csillapítású, anélkül, hogy ezáltal megnövekedett volna a súlya, és így sokkal tisztább hangzást hoz létre a mélynyomó.

A Bose azonban még egy lépéssel továbbmegy az Egoist rendszerének tökéletesítésében. Amikor a jövendő tulajdonos ellátogat a bemutatóterembe, hogy megrendelje az autót, az ideális vezetési pozíció beállítása után felveszik a részletes méreteit. A gyárnak megadják a vevő testmagasságát, lábhosszúságát, és az üléstámla általa előnyben részesített beállítási szögét, aminek figyelembe vételével biztosítható, hogy a hangszórók az optimális helyre kerüljenek, és így a legjobb hangzási minőséget lehessen elérni. Így valóban testre szabott hangzó rendszert lehet létrehozni.

Az Egoist-csomagot az először a 2010-ben bevezetett, látványos Spec-V verzión alkalmazott néhány elem teszi teljessé. Ezek közé tartozik a speciális, egyedi "Blue Sword" felületkezeléssel ellátott hatküllős, kovácsolt RAYS könnyűfém kerék, valamint a szénszálas kompozitból készült hátsó spoiler.
A külső színek választékában néhány megtalálható a többi GT-R modellen is, de - exkluzív státuszához illően - az Egoist az egyetlen GT-R, amely elérhető a külön ehhez az autóhoz létrehozott új, Ultimate Opal White színben is.

A csomagtérfedélen a lehető legdiszkrétebben húzódik meg az egyetlen "áruló jel", a finom Egoist embléma.

Bár kevésbé lehengerlően sportos, mint a Spec-V limitált sorozat, az Egoist így is a legkiválóbb teljesítményű szupersportkocsik egyike. A megnövelt teljesítmény és nyomaték eredményeként igen figyelemreméltó a gyorsító képessége. Álló helyzetből 100 km/h-ra mindössze 3,046 másodpercre van szüksége, és a csúcssebessége sem mindennapos, hiszen eléri a 315 km/órát.

A fejlett vezérlő elektronikának része a versenyszerű elrajtolást segítő "R Start" rendszer is, de a kormányról kezelhető hatfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltónak köszönhetően az autóban rejlő extrém tulajdonságok könnyedén ki is használhatók, ...már ahol a körülmények lehetővé teszik.
A rendkívül biztos futómű elképesztő tapadást és kezelhetőséget tesz lehetővé, hiszen a 2011-es GT-R, a fejlesztéseknek köszönhetően még kifinomultabb lett. Javult a fékek teljesítőképessége is. Az első féktárcsák nagyobbak, hogy ezáltal a folyamatos nagy igénybevétel során kevésbé csökkenjen a hatékonyságuk, a kovácsolt alumínium kerekekre pedig külön, a GT-R-hez kifejlesztett Dunlop gumiabroncsok kerültek.

"A GT-R Egoist egy figyelemre méltó autó. Valóban sokkal többe kerül, mint egy szokványos GT-R, de ez az árkülönbség tükrözi a belső térben alkalmazott csúcsminőségű anyagok és az autót komplettírozó kézműves mesterek munkájának értékét."

"A Spec-V változat kapcsán láttuk, hogy a GT-R vevők nagyra értékelik a ritkaságokat és az exkluzivitást, és nincs kétség afelől, hogy az Egoist az eddigi legkülönlegesebb GT-R."

Azokat a tehetős vevőket vonzza majd, akik értékelik az élet legfinomabb dolgait, de nem akarnak kérkedni. Exkluzív, és úgy alkották meg, hogy ritka legyen, de a GT-R Egoist legvonzóbb tulajdonsága talán az, hogy milyen diszkrét maradt"- mondta Simon Thomas.




1 százalék
2019-05-10 -
A személyijövedelemadó-bevallás mellett az idén is mindenki szabadon rendelkezhet befizetett adója 1+1 százalékáról. Az egyik 1 százalék felajánlható egy civil szervezetnek, további 1 százalék pedig valamely bevett egyháznak vagy a Nemzeti Tehetség Programnak.
AKTUÁLIS
2019-06-12 - Tanácskozik a százhalombattai önkormányzat képviselő-testülete június 17-én, hétfőn 9 órakor. A meghívót a tervezett napirenddel itt adjuk közre.
2019-06-03 -
2019-05-31 - A vagyon elleni bűncselekmények megelőzése érdekében lakossági fórumot tart az önkormányzat a rendőrséggel közösen a BKK Színháztermében, június 4-én, kedden 15 órakor. 
LEGFRISSEBB HÍREINK
Közúti balesetek
2019-06-14
Felborult egy személyautó csütörtökön délután az M5-os autópálya 34-es kilométerénél, Százhalombatta közelében.

Jól gazdálkodtak a közvagyonnal
2019-06-14
A százhalombattai önkormányzat Gazdálkodási, Pénzügyi és Integrációs Bizottsága megvitatta a költségvetés módosítására érkezett intézményi és egyesületi kérelmeket, tárgyalt a Matta-kert parkolási helyzetével kapcsolatos javaslatról, valamint az önkormányzat állampapírvásárlását is támogatta június 12-i ülésén.

Hasznos tippek az M7-esen közlekedőknek a nyári hónapokra
2019-06-14
Pénteken vége a tanítási időszaknak, ezzel együtt beindul a nyári idegen- és közúti forgalom az M7-es autópályán hétvégenként. A torlódások és balesetek ilyenkor gyakoriak a Balatonra vezető gyorsforgalmi úton, az üzemeltető Magyar Közút Nonprofit Zrt. ezért több hasznos tippel is szolgál a közlekedőknek, hogy az utazásuk kellemes és stresszmentes legyen.

Székelyföldön jártak az Arany János Általános Iskola és Gimnázium tanulói
2019-06-14
Két kiránduláson összesen csaknem nyolcvan tanuló vett részt idén a Határtalanul pályázat keretében megrendezett romániai úton.

A természet kincs
2019-06-14
Tizenkilencedik alkalommal szervezte meg a Középiskolások Környezetvédelmi Konferenciáját a Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium június 7-én.

Maradtak az élen
2019-06-14
Két győzelemmel és egy vereséggel zárta a százhalombattai Dx-Trade csapata a Magyar Lábtenisz Csapatbajnokság harmadik fordulóját június 8-án, Budapesten.

Előre a tiszta forráshoz
2019-06-14
A Keresztény Értelmiségiek Szövetségének pünkösdi levele

Nem lükeség, csak nyereség
2019-06-13
Első helyezést ért el korcsoportjában a LÜK országos tanulmányi versenyen Izsó Kornél, a Százhalombattai Kőrösi Sportiskolai Általános iskola harmadikosa. A kisdiák laptopot és szüleivel együtt tölthető állatkerti kirándulást nyert.

Támogatták a kérelmeket
2019-06-13
Támogatta az önkormányzat Ifjúsági, Sport, Kulturális és Közrendi Bizottsága a pótköltségvetéshez érkezett kérelmeket – mondta el Szalai Attila, helyettes elnök a szakbizottság június 12-i ülését követően.

A Gesztenyés úton épülő társasházról is tárgyalt a szakbizottság
2019-06-13
Nyugtalanságot keltett a környéken élőkben, hogy 36 lakásos, ötemeletes, 16 méter magas társasház épülhet Százhalombattán, a Gesztenyés úton, amely jelenleg alacsonyabb beépítésű ennél. A témáról Oláh M. Zoltán főépítész nyilatkozott az önkormányzat Városüzemeltetési és Városfejlesztési Bizottságának június 12-i ülése után.

Óvadék ellenében kerülhet szabadlábra az érdi gázoló
2019-06-13
Az Érdi Járásbíróságon 2019. június 12-én előkészítő ülésen kezdődött meg annak a férfinak a büntető ügye, akit a Budakörnyéki Járási Ügyészség halált okozó ittas állapotban elkövetett járművezetés bűntettével vádol.

Még három utast keresnek
2019-06-13
Kiemelték a Hableányt a Dunából június 11-én. A hajóban négy holttestet találtak, akik közül az egyik a kapitány volt.  Másnap késő délután megtaláltak egy férfit a Duna Bölcske és Madocsa közötti szakaszán, akit szintén a tragikus baleset áldozataként azonosítottak. A Duna Margit hídi szakaszától a déli országhatárig továbbra is keresnek még három dél-koreai utast.

Alpolgármesteri fogadóóra
2019-06-13
Sinka László óvárosi képviselő, alpolgármester június 18-án, kedden, 14.30-tól 16.30-ig tartja soron következő fogadóóráját a Zenálkó Etel Közösségi Ház kistermében. Időpontot a 23/542-104 telefonszámon lehet egyeztetni.

Hazai és nemzetközi sikerek
2019-06-13
Ausztrália, Ausztria és Lengyeltóti. Az alábbi helyeken versenyeztek a Százhalombattai VUK SE triatlonistái az elmúlt napokban.

Elhunyt Illés László
2019-06-13
Megrendüléssel értesültünk Illés László haláláról, aki a közelmúltban tragikus hirtelenséggel elhunyt.

Nyitott párt
2019-06-12
Fontos a fiatalok bevonása a Fideszbe helyi szinten is, illetve a taglétszám bővítése - jelentette ki Lukács Bernadett, a Fidesz Százhalombattai Szervezetének újonnan megválasztott elnöke a június 11-ei tájékoztatón. Az eseményen a bizalmat kapott négy alelnökből részt vett Dr. Brauswetter Viktor, Erdei Gyula és Szabó Zoltán, Révész Tibor egyéb elfoglaltsága miatt nem tudott megjelenni.

Életet mentett
2019-06-11
Az önkormányzat és a Városi Polgárőrség is oklevéllel ismerte el annak a százhalombattai férfinak a tettét, aki saját biztonságát is kockáztatva mentett ki egy fuldoklót a Bara-patakból június 7-én este. Oláh Dávid azonnal a vízbe ugrott, amikor észrevette, hogy valaki bajban van, nagy nehézségek árán húzta partra a fuldokló férfit, akit egészen a mentők, illetve a mentőhelikopter kiérkezéséig próbált életben tartani.

Még lehet jelentkezni
2019-06-11
Még lehet nevezni A "Tiszta udvar – rendes ház" környezetszépítő versenyre július 23-ig Százhalombattán. Az idén első alkalommal a legszebb haszonkertekkel is lehet versenyezni.

Ma és csütörtökön lesz szúnyogirtás
2019-06-11
A tervek szerint ismét földi szúnyogirtás lesz Százhalombattán ma és csütörtökön. A SZÁKOM folyamatosan figyeli az előrejelzést, és az időjáráshoz igazítja a munkát.

Tehetségek szolgálatában
2019-06-11
Negyedik alkalommal került sor a Kutató Gyermekek Tudományos Konferenciája (KGYTK) referenciaintézményeinek országos tanácskozására június 6-án. A találkozót a Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium szervezte meg. Az előadások ezúttal is a tehetséggondozás köré csoportosultak.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor@mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.