2022. május 29. - Magdolna napja
Vasárnap
Min:10°
Max:16°
Hétfő
Min:9°
Max:18°
Kedd
Min:9°
Max:23°
Szerda
Min:13°
Max:23°
Csütörtök
Min:13°
Max:26°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

NISSAN ESFLOW - szikrát húz az elektromos autók világában?! - írta: -b-
2011-02-11 -
Lehet, hogy most még csak koncepcióautó, de a Nissan ESFLOW elektromos sportkocsi már most is bizonyítja, anélkül is környezetbarát lehet egy autó, hogy feladná a vezetés élvezetét. Úgy néz ki, mint egy sportautó, olyan a teljesítménye, és úgy is vezethető. Ugyanazt a technológiát alkalmazza, mint az úttörő, díjnyertes Nissan LEAF, és ez az elektromos koncepcióautó megmutatja, hogy a jövőben ugyanolyan öröm lehet a vezetés, mint ma.

Az ESFLOW koncepcióautót a 2011-es Genfi Autószalonon mutatják be, március 3-13. között, ahol a Nissan standján több más újdonságot jelentő, izgalmas új modell társaként jelenik meg. A különbség csak egy: azok már gyártásban vannak.

A zéró vagy alacsony emissziós mobilitást a Nissan LEAF képviseli, a 2011-es Európai Év Autója, az első tisztán elektromos hajtású autó. Amely elnyerte ezt a díjat, s mellette ott lesz a Micra DIG-S. A Nissan igazi városi autójának legutóbbi változatát 1,2 l-es feltöltött, közvetlen benzinbefecskendezésű, háromhengeres motor hajtja, melynek CO2-kibocsátása mindössze 95 g/km.

A sportautók izgalmát a GT-R szuper-sportkocsi legújabb változata nyújtja a standon, és mellette kisöccsének speciális kiadása, a 370Z GT Edition. A Nissan széles típuspalettáját kiemelve ott lesznek a standon a szegmenset megalapozó, és legnagyobb darabszámban eladott, crossover modellek - a Juke, a QASHQAI és a Murano -, valamint a Nissan városi autói és terepjárói is.

• ESFLOW - tisztán elektromos hajtású sportautó-koncepció
• Hátsókerék-hajtású, kétüléses kivitel
• Két villanymotor, mindkettő egy-egy hátsó kereket hajt
• A legjobb súlyeloszlás érdekében alacsonyan beépített laminált lítium-ion akkumulátorok
• Meglepő hatású forma, a vezetőt körülölelő szélvédővel, amely akadálytalan kilátást biztosít
• Álló helyzetből kevesebb, mint 5 mp alatt gyorsít 100 km/h-ra
• Egy feltöltéssel több, mint 240 km-t tesz meg.

A Nissan ESFLOW
A Nissan már ismert arról, hogy az autópiacon megtalálható sportautók között, a vezetés élményét fokozottan szem előtt tartva fejleszti újdonságait. A Nissan volt a kifejlesztője a világon az első, a gyakorlatban is jól használható zéró emissziós családi autónak, a Nissan LEAF-nek is.
Most a Nissan egyesítette a két irányban szerzett tapasztalatait. Vette a sportautók élvezetes vezethetőségét és az elektromos autók környezetvédelmi előnyeit, majd a két komponensből egy vérbeli sportautó tanulmányt keverte ki.

Az ESFLOW-t az alapoktól kezdve tisztán elektromos hajtású autóként fejlesztették, hogy fogalmat lehessen alkotni arról, hogyan is fog kinézni a jövő zéró-emissziós sportkocsija. Az ökológiai elvek szerinti életvitelt gyakran önsanyargató szigorként állítják be, mely szerint ahhoz, hogy megőrizzük környezettudatosságunkat, áldozatokat kell hozni. Az ESFLOW arra született, hogy fellépjen ez ellen a tévhit ellen.

Az autó ökológiai szempontból való megfelelősége nem mehet a vezetési élmény kárára. Már az ESFLOW-ra vetett legrövidebb pillantás is elég ahhoz, hogy elmondja: milyen autóval is van dolgunk: a hosszú motorházfedél erősen hátradöntött, a vezetőteret körülölelő szélvédőbe simul bele, a kompakt utastér pontosan az autó súlypontjába helyezi a benne ülő személyeket, az ultra-alacsony profilú gumikkal felszerelt hatküllős kerekek kidomborított kerékjáratokban forognak. Az ESFLOW összetéveszthetetlenül sportautó, és azok, akik ismerik a márka történetét, fel fogják fedezni a számos kortárs és klasszikus Nissan sportautó hatását.

Alapvető dolog, hogy az ESFLOW nem egy belsőégésű motorral (ICE) hajtott autó elektromos hajtáshoz történő adaptációja, hanem olyan sportautó, melyet kezdettől zéró-emissziósnak terveztek. Ez azt jelenti, hogy a Nissan előre gondolkodó mérnökei szabad kezet kaptak ahhoz, hogy optimális módon helyezhessék el a hajtásláncot és az akkumulátorokat ahhoz, hogy ez az autó vezethetőségét és a vezetés felvillanyozó élményét segítse.

Az autó
Az ESFLOW létező technológián alapul, amelyet innovatív módon jelenít meg. Az alumínium plattform, egy vonzó, kompozit-anyagból készített karosszériát hordoz, amely egyben magában hordozza a saját bukókeretét is. A hajtóegységet, amelyben ugyanazokat a technológiákat hasznosítja, mint a Nissan LEAF, a sportos vezetés követelményeinek megfelelően hangolták.

A hajtáslánc
A hátsókerék-hajtású ESFLOW-t két villanymotor hajtja. Az autó arányai lehetővé teszik, hogy a két villanymotor a hátsó kerekek tengelyvonala felett, középen helyezkedjen el. Ezek a
motorok egymástól függetlenül hajtják a bal és jobb oldali hátsó kereket és vezérlik azokat, így a nyomatékközlés optimális, és ez biztosítja a jármű kivételesen jó stabilitását, valamint a hatékony teljesítmény-regenerálást. A motorok nyomatéka elegendő nagyságú és elég gyorsan hat ahhoz, hogy álló helyzetből 5 másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsítsa fel az autót nulláról, a 100 kilométer/órás sebességre.

A motorok hajtásához szükséges energia ugyanolyan laminált lítium-ion akkumulátorból származik, mint a Nissan LEAF-ben, de az ESFLOW-ban az akkumulátor-köteg az első és a hátsó kerekek tengelyvonalában helyezkedik el. Ez központosítja az autó tömegét, és így a függőleges tengely körüli elfordulási középpontját, amely ily módon a vezető csípőpontjához közel helyezkedik el. Ebből a körmönfont "geometriai egyenletből" következik az autó szenzációsan jó súlyelosztása.

A plattform
A hajtáslánc köré épült alumínium plattform kihasználja mindazokat az előnyöket, amelyek a zéró-emissziós elektromos hajtásból adódnak. Az energiacellák oly módon épülnek be, hogy növelik az ESFLOW szilárdságát és egyensúlyát, ahelyett, hogy csökkentenék azt. A hagyományos üzemanyagtartállyal ellentétben, az akkumulátorok nem válnak könnyebbé azáltal, hogy energiát adnak le, így az autó súlyeloszlása mindvégig változatlan marad.

Az ESFLOW klasszikus sportautókra jellemző arányaiból adódóan magas övvonala lehetővé teszi, hogy az erős, de az utastérbe nem benyúló bukókeretek az ülés mögötti karosszériaszerkezet részét képezzék, amelyek biztonságosan megtartják az egész autó súlyát egy esetleges boruláskor, így szükségtelenné teszik a látótérbe benyúló, vastag, megerősített A-oszlopok alkalmazását, és így kiküszöbölik az ezek által elengedhetetlenül kialakuló holtteret a kilátásban.

Ez a szinte akadálytalan előretekintés nem ismeretlen a vadászpilóták számára; reméljük, hogy csakúgy, mint ahogy a pilóták mondása szerint ők "a hátukra szíjazzák a gépüket", az ESFLOW tulajdonosok is úgy érzik majd, hogy az autó a testük része, és így a legfinomabb mozdulatra is reagál. A vezetőnek fizikai szempontból és átvitt értelemben is az autó középpontjában kell lennie.

A karosszéria
Nem kétséges, hogy az ESFLOW vonzó külsejű autó. A friss, tiszta vonalvezetés nemcsak a sportos képességeket hangsúlyozza ki, de utal az elektromos hajtás tisztaságára is. A koncepcióautóhoz választott színvilágot a gleccserek inspirálták - nagy visszaverő-képességű megdermedt folyadék kék, árnyalatokkal az árnyékolt helyeken. Elődjéhez, a ZEV koncepcióautóhoz hasonlóan, az ESFLOW fényszórói és a Nissan emblémája hideg kék árnyalatúak. A hatküllős kerekeken kék karbon-betétek láthatók, és ugyanez az anyag díszíti az oldalküszöböt, valamint a tetőspoilert és a hátsó lökhárító alsó részét.

Kék LED-ek emelik ki a karosszériába elöl és hátul látható futurisztikus lámpákat. Míg a Nissan LEAF kiugró első lámpatesteit arra is felhasználták, hogy az ajtókon lévő külső visszapillantó tükrök köré rendezetten áramló levegőt vezessenek, az ESFLOW esetében erre nincs szükség, miután itt a visszapillantó tükröket az A oszlop aljába helyezett miniatűr kamerák helyettesítik. Az ESFLOW első lámpái is rejtegetnek azonban egy titkot: az alattuk lévő levegő bevezető nyílásokból billenthetők kis a töltőcsatlakozók.

Belső tér
Az ökológiai célú minimalizmust nem kell okvetlenül a luxus kárára megvalósítani. Az ESFLOW utastere tiszta vonalvezetésű, tervezésekor a súlycsökkentés volt az elsődleges szempont, de ezzel együtt kényelmes és kellemes benne tartózkodni. A mai autók belsejében messze a legsúlyosabb tárgyak az acélkerete épülő, vastagon párnázott és fokozódó mértékben motorizált mozgatású ülések. Az ESFLOW üléseit az utasteret hátul határoló elválasztó falba formázták bele, így nincs szükség nehéz ülésvázra. Ez persze azt is jelenti, hogy nem mozgathatóak, de ez nem okoz gondot, mert a vezetéken keresztül adott jelekkel működő kormány és pedálok elektromosan az optimális helyzetbe állíthatók a vezető méreteit és kedvelt üléshelyzetét figyelembe véve.

Maguk az ülések aranyszínű bőr és perforált velúr bevonatúak, míg az ajtó sötétkék bőr és velúr borítást kapott. A kék és az arany motívum - a szikra színei - folytatódnak a műszerfalon, amelyet ezüst-karbon elem is díszít, és itt található a négy darab többfunkciós, megvilágított LCD-kijelző is.


A vezető (ahogy az ESFLOW tervezői látják)
"Az ESFLOW tulajdonosa bizonyára dolgozik, hétvégén pedig a maga életét éli. Péntek este, munka után beül az ESFLOW kormánya mögé. Az utcában könnyedén talál parkolóhelyet, mert az ESFLOW kis külső méretei révén a legszűkebb helyre is be tud állni. Szombaton elautózik egy népszerű klubba, ahol a barátai teljesen oda lesznek "cool" EV sportkocsijától.

Vasárnap a hegyekbe autózik. Az ESFLOW kitűnő súlyeloszlása és az akadálytalan kilátás segíti, hogy biztonságosan vegye az emelkedőket, kanyarokat. Lazán ereszkedik le a hegyekből, hagyja, hogy az ESFLOW kicsit megszaladjon a hosszú elnyújtott kanyarokban, és ennek során azt a potenciális energiát, amit az emelkedőn felfelé haladva vezetőjével együtt begyűjtött, most visszaalakíthassa elektromos energiává, amit aztán az ismert világváros utcáira visszaérve hasznosíthat.

Otthon pedig az ESFLOW energiát szív magába. Felkészül az előtte álló hétre - töltődnek az akkumulátorok."


Nyári táborok
2022-05-11 -
Szerkesztőségünk idén is összegyűjtötte a helyi és környékbeli nyári táborokat, programokat. A szolgáltatással azoknak a szülőknek kívánunk segítséget nyújtani, akik szeretnék, hogy gyerekeik biztonságosan, tartalmasan és élményszerűen töltsék a nyári szünidőt.
AKTUÁLIS
2022-05-22 - Városunk még mindig hordoz magán néhány építészetileg és urbanisztikailag szocreál stílusjegyet. Ezt a vonást legjobban és a legészrevehetőbben a parkolással kapcsolatosan lehet megélni a mindennapokban. 
2022-05-22 - Fazekas István gondolatai
2022-05-16 - Cserélje le elavult mobilját!
Ovi-zsaru a Százszorszép óvodában
2022-05-28
Óvodánkban ebben a nevelési évben is folytatódott az Ovi-zsaru prevenciós program, május 16-án a gyerekek 3. alkalommal vettek részt olyan eseményen, amelyen a kapcsolattartó rendőrök személyesen is jelen voltak.

Nemzeti Összetartozás Napja
2022-05-28
Megemlékezés a trianoni döntés 102. évfordulóról.

Aktív futók
2022-05-25
Több helyszínen is megmérettették magukat a SZVISE Atlétika szakosztályának futói május utolsó előtti hétvégéjén.

GEMS of Europe diákcsere Szlovéniában
2022-05-24
Négy diák és két kísérő pedagógus képviselte a százhalombattai Arany János iskolát a GEMS of Europe Erasmus+ projekt második diákcsere programján a Slovenske Konjice városban található szlovén partneriskolában.

Hősök napja
2022-05-24
Megemlékeztést tart a KÉSZ Százhalombattai Csoportja május 29-én.   

A mi pünkösdünk
2022-05-24
A fent szereplő címmel indít 9 részes, ünnepre hangoló videó sorozatot a Keresztény Értelmiségiek Szövetsége május 27-től. A sorozatban többek között Illéssy Mátyás, a százhalombattai Szent István templom plébánosa is megosztja majd a Szentlélek kitöltetéséről szóló gondolatait.

Virágos város
2022-05-22
A hagyományokhoz híven idén is virágosztást tartott az önkormányzat Százhalombattán. A városlakók összesen közel 20 ezer tő egynyári növényhez juthattak hozzá.

Aranyérem és helyezések az élményfutáson
2022-05-22
Kategóriájában az első helyen végzett Balázs Anikó, a SZVISE atlétika szakosztályának versenyzője a szolnoki Pizza Sprint Élményfutás 14 kilométeres távján május 8-án.

A hely története - Harminckét év a város szolgálatában
2022-05-22
A Matrica Múzeum felkérésére az intézmény helytörténeti sorozatának keretében tartott előadást Vezér Mihály Százhalombatta polgármestere a város 50 éves múltjáról, kiemelve azt a több mint három évtizedet, amelyet különböző beosztásokban a település szolgálatában töltött.

Nem hozott szerencsét a péntek 13
2022-05-22
38-32-re kikapott a Százhalombattai KE a Vecsés otthonában az NBI/B férfi kézilabda-bajnokság rájátszásában május 13-án– derül ki Tallér Zsolt, a battai klub technikai igazgatójának beszámolójából.

Ismét TeSzeddeltünk!
2022-05-22
A TeSzedd!- Önkéntesen a tiszta Magyarországért akció, ma hazánk legnagyobb civil mozgalma. A hulladékgyűjtés keretében az aktivisták, önkéntesek szerte az országban "nagytakarítanak". Már a tizedik akcióra került sor idén.

Polgárőr beszámoló  
2022-05-22
Nagyon sok iskolai rendezvény volt áprilisban, a legnagyobb mozgósítást igénylő esemény az "Eötvös Futás" volt. 

Madarak és fák napja a Kipp-Kopp Óvodában
2022-05-22
Óvodánkban az idei évben is megrendeztük a már hagyománynak számító Madarak és fák napi játékos vetélkedőnket. 

JÓ SZÓVAL JÁTSZANI...
2022-05-22
Tudjuk, játszani sok mindennel lehet, és azt is tudjuk, ez fontos és jó dolog gyermek, felnőtt életében egyaránt.

Tehetségnap az Egyesben
2022-05-22
Ha május, akkor Tehetségnap. Nincs járvány, nincs korlátozás, így megrendezhettük újra a Tehetségek napját.

Megmentik a tavat
2022-05-17
Megkezdődött a százhalombattai dunafüredi Csonakázó-tó vízzel való feltöltése május 16-án. A vízpótlás 10 napon keresztül zajlik – tájékoztatott a helyszínen Vezér Mihály polgármester.

Látogatás a Hivatalban
2022-05-11
A százhalombattai Sérültekért Alapítvány 12 fős csoportját fogadta a Városházán Vezér Mihály polgármester május 5-én.

Madarak és fák napja
2022-05-11
A hagyományokhoz hűen, a jeles nap alkalmából az önkormányzat nevében ismét fát ültetett az óvodásokkal közösen Vezér Mihály polgármester a kulturális központ mögötti területen. Az eseményen részt vett Nagy Balázs alpolgármester és Lukács Bernadett képviselő is.

Két műrepülő-érem
2022-05-11
Egy arany- és egy ezüstérmet nyertek a százhalombattai DEMK versenyzői a Pécsett megrendezett Körrepülő műrepülő modellek Mecsek Kupáján, május 8-án.

GEMS of Europe diákcsere Portugáliában
2022-05-11
A Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium öt tanulója és két pedagógusa május 1-jén indult útnak, hogy iskolánkat képviselje a 2020 decemberében kezdődött GEMS of Europe nemzetközi projekt első személyes diákcsere programján a portugál fővárosban, Lisszabonban. 

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor kukac mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.