2019. június 19. - Gyárfás napja
Szerda
Min:18°
Max:20°
Csütörtök
Min:16°
Max:27°
Péntek
Min:16°
Max:26°
Szombat
Min:16°
Max:27°
Vasárnap
Min:18°
Max:24°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

NISSAN ESFLOW - szikrát húz az elektromos autók világában?! - írta: -b-
2011-02-11 -
Lehet, hogy most még csak koncepcióautó, de a Nissan ESFLOW elektromos sportkocsi már most is bizonyítja, anélkül is környezetbarát lehet egy autó, hogy feladná a vezetés élvezetét. Úgy néz ki, mint egy sportautó, olyan a teljesítménye, és úgy is vezethető. Ugyanazt a technológiát alkalmazza, mint az úttörő, díjnyertes Nissan LEAF, és ez az elektromos koncepcióautó megmutatja, hogy a jövőben ugyanolyan öröm lehet a vezetés, mint ma.

Az ESFLOW koncepcióautót a 2011-es Genfi Autószalonon mutatják be, március 3-13. között, ahol a Nissan standján több más újdonságot jelentő, izgalmas új modell társaként jelenik meg. A különbség csak egy: azok már gyártásban vannak.

A zéró vagy alacsony emissziós mobilitást a Nissan LEAF képviseli, a 2011-es Európai Év Autója, az első tisztán elektromos hajtású autó. Amely elnyerte ezt a díjat, s mellette ott lesz a Micra DIG-S. A Nissan igazi városi autójának legutóbbi változatát 1,2 l-es feltöltött, közvetlen benzinbefecskendezésű, háromhengeres motor hajtja, melynek CO2-kibocsátása mindössze 95 g/km.

A sportautók izgalmát a GT-R szuper-sportkocsi legújabb változata nyújtja a standon, és mellette kisöccsének speciális kiadása, a 370Z GT Edition. A Nissan széles típuspalettáját kiemelve ott lesznek a standon a szegmenset megalapozó, és legnagyobb darabszámban eladott, crossover modellek - a Juke, a QASHQAI és a Murano -, valamint a Nissan városi autói és terepjárói is.

• ESFLOW - tisztán elektromos hajtású sportautó-koncepció
• Hátsókerék-hajtású, kétüléses kivitel
• Két villanymotor, mindkettő egy-egy hátsó kereket hajt
• A legjobb súlyeloszlás érdekében alacsonyan beépített laminált lítium-ion akkumulátorok
• Meglepő hatású forma, a vezetőt körülölelő szélvédővel, amely akadálytalan kilátást biztosít
• Álló helyzetből kevesebb, mint 5 mp alatt gyorsít 100 km/h-ra
• Egy feltöltéssel több, mint 240 km-t tesz meg.

A Nissan ESFLOW
A Nissan már ismert arról, hogy az autópiacon megtalálható sportautók között, a vezetés élményét fokozottan szem előtt tartva fejleszti újdonságait. A Nissan volt a kifejlesztője a világon az első, a gyakorlatban is jól használható zéró emissziós családi autónak, a Nissan LEAF-nek is.
Most a Nissan egyesítette a két irányban szerzett tapasztalatait. Vette a sportautók élvezetes vezethetőségét és az elektromos autók környezetvédelmi előnyeit, majd a két komponensből egy vérbeli sportautó tanulmányt keverte ki.

Az ESFLOW-t az alapoktól kezdve tisztán elektromos hajtású autóként fejlesztették, hogy fogalmat lehessen alkotni arról, hogyan is fog kinézni a jövő zéró-emissziós sportkocsija. Az ökológiai elvek szerinti életvitelt gyakran önsanyargató szigorként állítják be, mely szerint ahhoz, hogy megőrizzük környezettudatosságunkat, áldozatokat kell hozni. Az ESFLOW arra született, hogy fellépjen ez ellen a tévhit ellen.

Az autó ökológiai szempontból való megfelelősége nem mehet a vezetési élmény kárára. Már az ESFLOW-ra vetett legrövidebb pillantás is elég ahhoz, hogy elmondja: milyen autóval is van dolgunk: a hosszú motorházfedél erősen hátradöntött, a vezetőteret körülölelő szélvédőbe simul bele, a kompakt utastér pontosan az autó súlypontjába helyezi a benne ülő személyeket, az ultra-alacsony profilú gumikkal felszerelt hatküllős kerekek kidomborított kerékjáratokban forognak. Az ESFLOW összetéveszthetetlenül sportautó, és azok, akik ismerik a márka történetét, fel fogják fedezni a számos kortárs és klasszikus Nissan sportautó hatását.

Alapvető dolog, hogy az ESFLOW nem egy belsőégésű motorral (ICE) hajtott autó elektromos hajtáshoz történő adaptációja, hanem olyan sportautó, melyet kezdettől zéró-emissziósnak terveztek. Ez azt jelenti, hogy a Nissan előre gondolkodó mérnökei szabad kezet kaptak ahhoz, hogy optimális módon helyezhessék el a hajtásláncot és az akkumulátorokat ahhoz, hogy ez az autó vezethetőségét és a vezetés felvillanyozó élményét segítse.

Az autó
Az ESFLOW létező technológián alapul, amelyet innovatív módon jelenít meg. Az alumínium plattform, egy vonzó, kompozit-anyagból készített karosszériát hordoz, amely egyben magában hordozza a saját bukókeretét is. A hajtóegységet, amelyben ugyanazokat a technológiákat hasznosítja, mint a Nissan LEAF, a sportos vezetés követelményeinek megfelelően hangolták.

A hajtáslánc
A hátsókerék-hajtású ESFLOW-t két villanymotor hajtja. Az autó arányai lehetővé teszik, hogy a két villanymotor a hátsó kerekek tengelyvonala felett, középen helyezkedjen el. Ezek a
motorok egymástól függetlenül hajtják a bal és jobb oldali hátsó kereket és vezérlik azokat, így a nyomatékközlés optimális, és ez biztosítja a jármű kivételesen jó stabilitását, valamint a hatékony teljesítmény-regenerálást. A motorok nyomatéka elegendő nagyságú és elég gyorsan hat ahhoz, hogy álló helyzetből 5 másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsítsa fel az autót nulláról, a 100 kilométer/órás sebességre.

A motorok hajtásához szükséges energia ugyanolyan laminált lítium-ion akkumulátorból származik, mint a Nissan LEAF-ben, de az ESFLOW-ban az akkumulátor-köteg az első és a hátsó kerekek tengelyvonalában helyezkedik el. Ez központosítja az autó tömegét, és így a függőleges tengely körüli elfordulási középpontját, amely ily módon a vezető csípőpontjához közel helyezkedik el. Ebből a körmönfont "geometriai egyenletből" következik az autó szenzációsan jó súlyelosztása.

A plattform
A hajtáslánc köré épült alumínium plattform kihasználja mindazokat az előnyöket, amelyek a zéró-emissziós elektromos hajtásból adódnak. Az energiacellák oly módon épülnek be, hogy növelik az ESFLOW szilárdságát és egyensúlyát, ahelyett, hogy csökkentenék azt. A hagyományos üzemanyagtartállyal ellentétben, az akkumulátorok nem válnak könnyebbé azáltal, hogy energiát adnak le, így az autó súlyeloszlása mindvégig változatlan marad.

Az ESFLOW klasszikus sportautókra jellemző arányaiból adódóan magas övvonala lehetővé teszi, hogy az erős, de az utastérbe nem benyúló bukókeretek az ülés mögötti karosszériaszerkezet részét képezzék, amelyek biztonságosan megtartják az egész autó súlyát egy esetleges boruláskor, így szükségtelenné teszik a látótérbe benyúló, vastag, megerősített A-oszlopok alkalmazását, és így kiküszöbölik az ezek által elengedhetetlenül kialakuló holtteret a kilátásban.

Ez a szinte akadálytalan előretekintés nem ismeretlen a vadászpilóták számára; reméljük, hogy csakúgy, mint ahogy a pilóták mondása szerint ők "a hátukra szíjazzák a gépüket", az ESFLOW tulajdonosok is úgy érzik majd, hogy az autó a testük része, és így a legfinomabb mozdulatra is reagál. A vezetőnek fizikai szempontból és átvitt értelemben is az autó középpontjában kell lennie.

A karosszéria
Nem kétséges, hogy az ESFLOW vonzó külsejű autó. A friss, tiszta vonalvezetés nemcsak a sportos képességeket hangsúlyozza ki, de utal az elektromos hajtás tisztaságára is. A koncepcióautóhoz választott színvilágot a gleccserek inspirálták - nagy visszaverő-képességű megdermedt folyadék kék, árnyalatokkal az árnyékolt helyeken. Elődjéhez, a ZEV koncepcióautóhoz hasonlóan, az ESFLOW fényszórói és a Nissan emblémája hideg kék árnyalatúak. A hatküllős kerekeken kék karbon-betétek láthatók, és ugyanez az anyag díszíti az oldalküszöböt, valamint a tetőspoilert és a hátsó lökhárító alsó részét.

Kék LED-ek emelik ki a karosszériába elöl és hátul látható futurisztikus lámpákat. Míg a Nissan LEAF kiugró első lámpatesteit arra is felhasználták, hogy az ajtókon lévő külső visszapillantó tükrök köré rendezetten áramló levegőt vezessenek, az ESFLOW esetében erre nincs szükség, miután itt a visszapillantó tükröket az A oszlop aljába helyezett miniatűr kamerák helyettesítik. Az ESFLOW első lámpái is rejtegetnek azonban egy titkot: az alattuk lévő levegő bevezető nyílásokból billenthetők kis a töltőcsatlakozók.

Belső tér
Az ökológiai célú minimalizmust nem kell okvetlenül a luxus kárára megvalósítani. Az ESFLOW utastere tiszta vonalvezetésű, tervezésekor a súlycsökkentés volt az elsődleges szempont, de ezzel együtt kényelmes és kellemes benne tartózkodni. A mai autók belsejében messze a legsúlyosabb tárgyak az acélkerete épülő, vastagon párnázott és fokozódó mértékben motorizált mozgatású ülések. Az ESFLOW üléseit az utasteret hátul határoló elválasztó falba formázták bele, így nincs szükség nehéz ülésvázra. Ez persze azt is jelenti, hogy nem mozgathatóak, de ez nem okoz gondot, mert a vezetéken keresztül adott jelekkel működő kormány és pedálok elektromosan az optimális helyzetbe állíthatók a vezető méreteit és kedvelt üléshelyzetét figyelembe véve.

Maguk az ülések aranyszínű bőr és perforált velúr bevonatúak, míg az ajtó sötétkék bőr és velúr borítást kapott. A kék és az arany motívum - a szikra színei - folytatódnak a műszerfalon, amelyet ezüst-karbon elem is díszít, és itt található a négy darab többfunkciós, megvilágított LCD-kijelző is.


A vezető (ahogy az ESFLOW tervezői látják)
"Az ESFLOW tulajdonosa bizonyára dolgozik, hétvégén pedig a maga életét éli. Péntek este, munka után beül az ESFLOW kormánya mögé. Az utcában könnyedén talál parkolóhelyet, mert az ESFLOW kis külső méretei révén a legszűkebb helyre is be tud állni. Szombaton elautózik egy népszerű klubba, ahol a barátai teljesen oda lesznek "cool" EV sportkocsijától.

Vasárnap a hegyekbe autózik. Az ESFLOW kitűnő súlyeloszlása és az akadálytalan kilátás segíti, hogy biztonságosan vegye az emelkedőket, kanyarokat. Lazán ereszkedik le a hegyekből, hagyja, hogy az ESFLOW kicsit megszaladjon a hosszú elnyújtott kanyarokban, és ennek során azt a potenciális energiát, amit az emelkedőn felfelé haladva vezetőjével együtt begyűjtött, most visszaalakíthassa elektromos energiává, amit aztán az ismert világváros utcáira visszaérve hasznosíthat.

Otthon pedig az ESFLOW energiát szív magába. Felkészül az előtte álló hétre - töltődnek az akkumulátorok."


További híreink
Regionális hírek
Programajánlók
- László Bandy finisszázs - 2019-06-18
- Programajánló - 2019-06-17
- Várostörténeti előadás a könyvtárban - 2019-06-14
- EFOTT - 2019-06-11
- Programok a HBVK-ban - 2019-06-03
- Programajánló - 2019-06-03
- Programok a HBVK-ban - 2019-06-03
- Az elátkozott kúria - 2019-05-21
- Programajánló - 2019-05-20
- Pajor Tamás Százhalombattán - 2019-05-15
Választási hírek
Felhívások
1 százalék
2019-05-10 -
A személyijövedelemadó-bevallás mellett az idén is mindenki szabadon rendelkezhet befizetett adója 1+1 százalékáról. Az egyik 1 százalék felajánlható egy civil szervezetnek, további 1 százalék pedig valamely bevett egyháznak vagy a Nemzeti Tehetség Programnak.
AKTUÁLIS
2019-06-12 - Tanácskozik a százhalombattai önkormányzat képviselő-testülete június 17-én, hétfőn 9 órakor. A meghívót a tervezett napirenddel itt adjuk közre.
2019-06-03 -
2019-05-31 - A vagyon elleni bűncselekmények megelőzése érdekében lakossági fórumot tart az önkormányzat a rendőrséggel közösen a BKK Színháztermében, június 4-én, kedden 15 órakor. 
LEGFRISSEBB HÍREINK
Folyamatos a szúnyogirtás
2019-06-19
Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság közleményben leírta, hogy az egész országot érintő szúnyoginvázió oka a folyókon levonult árhullám, az esős május és a hirtelen jött meleg. Nehezítette a szúnyoggyérítést a múlt szerdától vasárnapig tartó hőség, amely miatt a légi permetezések többségét le kellett állítni, tekintettel arra, hogy a nagy melegben a szúnyogok többsége a késői órákig megbújik a növényzetben, a repülési szabályok viszont az éjszakai munkavégzést nem teszik lehetővé.      

Felújítják a Csodaszarvas díszkutat
2019-06-19
Néhány hét múlva újra üzemel a főtéri Csodaszarvas díszkút Százhalombattán. Addigra újra cserélik a régi, kopott burkolatot.

Számos gondot megoldott a pótköltségvetés - Képviselő-testületi összefoglaló
2019-06-18
A költségvetési rendelet módosítása volt a képviselő-testület június 17-i ülésének fő témája Százhalombattán. Tárgyaltak az iskolaudvarok felújításáról, a sportegészségügyi ellátásról, a Matta-kerti közösségi tér és parkolóhelyek kialakításáról, illetve az egészségügyi szakellátásról és alapellátásról.

Tájékoztató a Gesztenyés úti társasház-építéssel kapcsolatban
2019-06-18
A Képviselő-testület kezdeményezésemre megtárgyalta az építkezéssel összefüggésben kialakult helyzetet.

Battai szerzők az Ünnepi Könyvhéten
2019-06-18
Új helyszínen került megrendezésre az idei Ünnepi Könyvhét, a Duna-korzó hangulata sokaknak adott felejthetetlen élményt. Minden bizonnyal azoknak is, akik a Véghelyi Balázs által vezetett Üveghegy Kiadó pavilonjánál álltak meg szemlézgetni.

Maradtak az élen
2019-06-18
Két győzelemmel és egy vereséggel zárta a Magyar Lábtenisz Csapatbajnokság harmadik fordulóját a százhalombattai Dx-Trade csapata június 8-án, Budapesten.

Könyvek ünnepe
2019-06-18
Negyedik alkalommal szervezett Battai Könyvünnepet a Hamvas Béla Városi Könyvtár Százhalombattán június 7-én. Bár az egész napos rendezvény gazdag kínálattal várta a városlakókat, a reméltnél kevesebben vettek részt.

Battai Gurítók - nyáron
2019-06-18
A tavaszi szezon végeztével a Battai Gurítók játékosai különböző meghívásos versenyeken vettek részt.

Fazekas István: Erdélyiség térben és időben
2019-06-18
Gondolná-e valaki, hogy a deklarált szólásszabadság keretei között az elcsatolt területek magyarjainak esetenként nehezebb hozzájutniuk egy-egy anyaországban megjelent könyvhöz vagy folyóirathoz, mint a hetvenes-nyolcvanas években? 

Szúnyogok
2019-06-17
Az elmúlt héten kétszer és ezen a héten is kétszer végeztet szúnyogirtást az önkormányzat Százhalombattán. A SZÁKOM folyamatosan figyeli az előrejelzést és az időjáráshoz igazítja a munkát.

Partneri együttműködés
2019-06-17
A Petrolszolg Kft. munkatársai kapták az idei Aranyszív-díjat a Sérültekért Alapítványtól Százhalombattán június 15-én. Az elismerést 2003-ban alapította a civil szervezet azok számára, akik kiemelkedően sokat tesznek a fogyatékkal élő emberekért.

A sport nagykövetei
2019-06-17
Többszáz gyerek, szülő, nagyszülő és edző vett részt a VUK SE hagyományos, családias hangulatú évzáróján június 16-án az óvárosi focipályán. Az eseményen az immár tizenhét éve működő egyesület valamennyi szakosztálya képviseltette magát.

Óvárosi Focikupa
2019-06-17

Sportos szezonzáró
2019-06-17
Szezonzáró családi napot tartott a B-Cool Dance és a SZVISE öt szakága Százhalombattán, a Csónakázó-tónál június 16-án.

Modellező világkupa
2019-06-17
Hatodik helyezést ért el Tokaji Tamás, a Dunamenti Energia Modellező Klub versenyzője a körrepülő műrepülő (F2B) világkupafordulóján, a Jozef Gabris emlékversenyen június 8-9-én a szlovákiai Homonnán. 

Közúti balesetek
2019-06-14
Felborult egy személyautó csütörtökön délután az M5-os autópálya 34-es kilométerénél, Százhalombatta közelében.

Jól gazdálkodtak a közvagyonnal
2019-06-14
A százhalombattai önkormányzat Gazdálkodási, Pénzügyi és Integrációs Bizottsága megvitatta a költségvetés módosítására érkezett intézményi és egyesületi kérelmeket, tárgyalt a Matta-kert parkolási helyzetével kapcsolatos javaslatról, valamint az önkormányzat állampapírvásárlását is támogatta június 12-i ülésén.

Hasznos tippek az M7-esen közlekedőknek a nyári hónapokra
2019-06-14
Pénteken vége a tanítási időszaknak, ezzel együtt beindul a nyári idegen- és közúti forgalom az M7-es autópályán hétvégenként. A torlódások és balesetek ilyenkor gyakoriak a Balatonra vezető gyorsforgalmi úton, az üzemeltető Magyar Közút Nonprofit Zrt. ezért több hasznos tippel is szolgál a közlekedőknek, hogy az utazásuk kellemes és stresszmentes legyen.

Székelyföldön jártak az Arany János Általános Iskola és Gimnázium tanulói
2019-06-14
Két kiránduláson összesen csaknem nyolcvan tanuló vett részt idén a Határtalanul pályázat keretében megrendezett romániai úton.

A természet kincs
2019-06-14
Tizenkilencedik alkalommal szervezte meg a Középiskolások Környezetvédelmi Konferenciáját a Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium június 7-én.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor@mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.