2019. augusztus 22. - Menyhért napja
Szerda
Min:19°
Max:19°
Csütörtök
Min:16°
Max:24°
Péntek
Min:17°
Max:28°
Szombat
Min:19°
Max:31°
Vasárnap
Min:20°
Max:31°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

NISSAN ESFLOW - szikrát húz az elektromos autók világában?! - írta: -b-
2011-02-11 -
Lehet, hogy most még csak koncepcióautó, de a Nissan ESFLOW elektromos sportkocsi már most is bizonyítja, anélkül is környezetbarát lehet egy autó, hogy feladná a vezetés élvezetét. Úgy néz ki, mint egy sportautó, olyan a teljesítménye, és úgy is vezethető. Ugyanazt a technológiát alkalmazza, mint az úttörő, díjnyertes Nissan LEAF, és ez az elektromos koncepcióautó megmutatja, hogy a jövőben ugyanolyan öröm lehet a vezetés, mint ma.

Az ESFLOW koncepcióautót a 2011-es Genfi Autószalonon mutatják be, március 3-13. között, ahol a Nissan standján több más újdonságot jelentő, izgalmas új modell társaként jelenik meg. A különbség csak egy: azok már gyártásban vannak.

A zéró vagy alacsony emissziós mobilitást a Nissan LEAF képviseli, a 2011-es Európai Év Autója, az első tisztán elektromos hajtású autó. Amely elnyerte ezt a díjat, s mellette ott lesz a Micra DIG-S. A Nissan igazi városi autójának legutóbbi változatát 1,2 l-es feltöltött, közvetlen benzinbefecskendezésű, háromhengeres motor hajtja, melynek CO2-kibocsátása mindössze 95 g/km.

A sportautók izgalmát a GT-R szuper-sportkocsi legújabb változata nyújtja a standon, és mellette kisöccsének speciális kiadása, a 370Z GT Edition. A Nissan széles típuspalettáját kiemelve ott lesznek a standon a szegmenset megalapozó, és legnagyobb darabszámban eladott, crossover modellek - a Juke, a QASHQAI és a Murano -, valamint a Nissan városi autói és terepjárói is.

• ESFLOW - tisztán elektromos hajtású sportautó-koncepció
• Hátsókerék-hajtású, kétüléses kivitel
• Két villanymotor, mindkettő egy-egy hátsó kereket hajt
• A legjobb súlyeloszlás érdekében alacsonyan beépített laminált lítium-ion akkumulátorok
• Meglepő hatású forma, a vezetőt körülölelő szélvédővel, amely akadálytalan kilátást biztosít
• Álló helyzetből kevesebb, mint 5 mp alatt gyorsít 100 km/h-ra
• Egy feltöltéssel több, mint 240 km-t tesz meg.

A Nissan ESFLOW
A Nissan már ismert arról, hogy az autópiacon megtalálható sportautók között, a vezetés élményét fokozottan szem előtt tartva fejleszti újdonságait. A Nissan volt a kifejlesztője a világon az első, a gyakorlatban is jól használható zéró emissziós családi autónak, a Nissan LEAF-nek is.
Most a Nissan egyesítette a két irányban szerzett tapasztalatait. Vette a sportautók élvezetes vezethetőségét és az elektromos autók környezetvédelmi előnyeit, majd a két komponensből egy vérbeli sportautó tanulmányt keverte ki.

Az ESFLOW-t az alapoktól kezdve tisztán elektromos hajtású autóként fejlesztették, hogy fogalmat lehessen alkotni arról, hogyan is fog kinézni a jövő zéró-emissziós sportkocsija. Az ökológiai elvek szerinti életvitelt gyakran önsanyargató szigorként állítják be, mely szerint ahhoz, hogy megőrizzük környezettudatosságunkat, áldozatokat kell hozni. Az ESFLOW arra született, hogy fellépjen ez ellen a tévhit ellen.

Az autó ökológiai szempontból való megfelelősége nem mehet a vezetési élmény kárára. Már az ESFLOW-ra vetett legrövidebb pillantás is elég ahhoz, hogy elmondja: milyen autóval is van dolgunk: a hosszú motorházfedél erősen hátradöntött, a vezetőteret körülölelő szélvédőbe simul bele, a kompakt utastér pontosan az autó súlypontjába helyezi a benne ülő személyeket, az ultra-alacsony profilú gumikkal felszerelt hatküllős kerekek kidomborított kerékjáratokban forognak. Az ESFLOW összetéveszthetetlenül sportautó, és azok, akik ismerik a márka történetét, fel fogják fedezni a számos kortárs és klasszikus Nissan sportautó hatását.

Alapvető dolog, hogy az ESFLOW nem egy belsőégésű motorral (ICE) hajtott autó elektromos hajtáshoz történő adaptációja, hanem olyan sportautó, melyet kezdettől zéró-emissziósnak terveztek. Ez azt jelenti, hogy a Nissan előre gondolkodó mérnökei szabad kezet kaptak ahhoz, hogy optimális módon helyezhessék el a hajtásláncot és az akkumulátorokat ahhoz, hogy ez az autó vezethetőségét és a vezetés felvillanyozó élményét segítse.

Az autó
Az ESFLOW létező technológián alapul, amelyet innovatív módon jelenít meg. Az alumínium plattform, egy vonzó, kompozit-anyagból készített karosszériát hordoz, amely egyben magában hordozza a saját bukókeretét is. A hajtóegységet, amelyben ugyanazokat a technológiákat hasznosítja, mint a Nissan LEAF, a sportos vezetés követelményeinek megfelelően hangolták.

A hajtáslánc
A hátsókerék-hajtású ESFLOW-t két villanymotor hajtja. Az autó arányai lehetővé teszik, hogy a két villanymotor a hátsó kerekek tengelyvonala felett, középen helyezkedjen el. Ezek a
motorok egymástól függetlenül hajtják a bal és jobb oldali hátsó kereket és vezérlik azokat, így a nyomatékközlés optimális, és ez biztosítja a jármű kivételesen jó stabilitását, valamint a hatékony teljesítmény-regenerálást. A motorok nyomatéka elegendő nagyságú és elég gyorsan hat ahhoz, hogy álló helyzetből 5 másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsítsa fel az autót nulláról, a 100 kilométer/órás sebességre.

A motorok hajtásához szükséges energia ugyanolyan laminált lítium-ion akkumulátorból származik, mint a Nissan LEAF-ben, de az ESFLOW-ban az akkumulátor-köteg az első és a hátsó kerekek tengelyvonalában helyezkedik el. Ez központosítja az autó tömegét, és így a függőleges tengely körüli elfordulási középpontját, amely ily módon a vezető csípőpontjához közel helyezkedik el. Ebből a körmönfont "geometriai egyenletből" következik az autó szenzációsan jó súlyelosztása.

A plattform
A hajtáslánc köré épült alumínium plattform kihasználja mindazokat az előnyöket, amelyek a zéró-emissziós elektromos hajtásból adódnak. Az energiacellák oly módon épülnek be, hogy növelik az ESFLOW szilárdságát és egyensúlyát, ahelyett, hogy csökkentenék azt. A hagyományos üzemanyagtartállyal ellentétben, az akkumulátorok nem válnak könnyebbé azáltal, hogy energiát adnak le, így az autó súlyeloszlása mindvégig változatlan marad.

Az ESFLOW klasszikus sportautókra jellemző arányaiból adódóan magas övvonala lehetővé teszi, hogy az erős, de az utastérbe nem benyúló bukókeretek az ülés mögötti karosszériaszerkezet részét képezzék, amelyek biztonságosan megtartják az egész autó súlyát egy esetleges boruláskor, így szükségtelenné teszik a látótérbe benyúló, vastag, megerősített A-oszlopok alkalmazását, és így kiküszöbölik az ezek által elengedhetetlenül kialakuló holtteret a kilátásban.

Ez a szinte akadálytalan előretekintés nem ismeretlen a vadászpilóták számára; reméljük, hogy csakúgy, mint ahogy a pilóták mondása szerint ők "a hátukra szíjazzák a gépüket", az ESFLOW tulajdonosok is úgy érzik majd, hogy az autó a testük része, és így a legfinomabb mozdulatra is reagál. A vezetőnek fizikai szempontból és átvitt értelemben is az autó középpontjában kell lennie.

A karosszéria
Nem kétséges, hogy az ESFLOW vonzó külsejű autó. A friss, tiszta vonalvezetés nemcsak a sportos képességeket hangsúlyozza ki, de utal az elektromos hajtás tisztaságára is. A koncepcióautóhoz választott színvilágot a gleccserek inspirálták - nagy visszaverő-képességű megdermedt folyadék kék, árnyalatokkal az árnyékolt helyeken. Elődjéhez, a ZEV koncepcióautóhoz hasonlóan, az ESFLOW fényszórói és a Nissan emblémája hideg kék árnyalatúak. A hatküllős kerekeken kék karbon-betétek láthatók, és ugyanez az anyag díszíti az oldalküszöböt, valamint a tetőspoilert és a hátsó lökhárító alsó részét.

Kék LED-ek emelik ki a karosszériába elöl és hátul látható futurisztikus lámpákat. Míg a Nissan LEAF kiugró első lámpatesteit arra is felhasználták, hogy az ajtókon lévő külső visszapillantó tükrök köré rendezetten áramló levegőt vezessenek, az ESFLOW esetében erre nincs szükség, miután itt a visszapillantó tükröket az A oszlop aljába helyezett miniatűr kamerák helyettesítik. Az ESFLOW első lámpái is rejtegetnek azonban egy titkot: az alattuk lévő levegő bevezető nyílásokból billenthetők kis a töltőcsatlakozók.

Belső tér
Az ökológiai célú minimalizmust nem kell okvetlenül a luxus kárára megvalósítani. Az ESFLOW utastere tiszta vonalvezetésű, tervezésekor a súlycsökkentés volt az elsődleges szempont, de ezzel együtt kényelmes és kellemes benne tartózkodni. A mai autók belsejében messze a legsúlyosabb tárgyak az acélkerete épülő, vastagon párnázott és fokozódó mértékben motorizált mozgatású ülések. Az ESFLOW üléseit az utasteret hátul határoló elválasztó falba formázták bele, így nincs szükség nehéz ülésvázra. Ez persze azt is jelenti, hogy nem mozgathatóak, de ez nem okoz gondot, mert a vezetéken keresztül adott jelekkel működő kormány és pedálok elektromosan az optimális helyzetbe állíthatók a vezető méreteit és kedvelt üléshelyzetét figyelembe véve.

Maguk az ülések aranyszínű bőr és perforált velúr bevonatúak, míg az ajtó sötétkék bőr és velúr borítást kapott. A kék és az arany motívum - a szikra színei - folytatódnak a műszerfalon, amelyet ezüst-karbon elem is díszít, és itt található a négy darab többfunkciós, megvilágított LCD-kijelző is.


A vezető (ahogy az ESFLOW tervezői látják)
"Az ESFLOW tulajdonosa bizonyára dolgozik, hétvégén pedig a maga életét éli. Péntek este, munka után beül az ESFLOW kormánya mögé. Az utcában könnyedén talál parkolóhelyet, mert az ESFLOW kis külső méretei révén a legszűkebb helyre is be tud állni. Szombaton elautózik egy népszerű klubba, ahol a barátai teljesen oda lesznek "cool" EV sportkocsijától.

Vasárnap a hegyekbe autózik. Az ESFLOW kitűnő súlyeloszlása és az akadálytalan kilátás segíti, hogy biztonságosan vegye az emelkedőket, kanyarokat. Lazán ereszkedik le a hegyekből, hagyja, hogy az ESFLOW kicsit megszaladjon a hosszú elnyújtott kanyarokban, és ennek során azt a potenciális energiát, amit az emelkedőn felfelé haladva vezetőjével együtt begyűjtött, most visszaalakíthassa elektromos energiává, amit aztán az ismert világváros utcáira visszaérve hasznosíthat.

Otthon pedig az ESFLOW energiát szív magába. Felkészül az előtte álló hétre - töltődnek az akkumulátorok."


További híreink
Regionális hírek
Programajánlók
Választási hírek
Felhívások
Választás
2019-08-02 -
Tisztelt Jelölő Szervezetek!
Kérjük, hogy időben jelezzék szerkesztőségünk részére, ha választási fórumot, vagy egyéb politikai rendezvényt szerveznek, hogy minden eseményről beszámolhassunk. A tudósításokat a pártatlan és egységes tájékoztatás érdekében egy időben, külön rovatban tesszük közzé az online, illetve a nyomtatott felületen a szeptember 10-i jelöltállítás lezárulásáig. Ezt követően, a várható erősödő kampánytevékenységnek megfelelően, folyamatosan tudósítunk a választási eseményekről az online felületen. Politikai tartalmú közleményeket csak szerkesztett formában, személyes érintettség esetén csak viszontválasszal egy időben adunk közre.
Köszönjük együttműködésüket: Hírtükör szerkesztőség
AKTUÁLIS
2019-08-21 - Már lehet jelentkezni a XV. Tavi Sárkányhajó-versenyre, amelyet a Sporthalom Kft. szeptember 28-án, szombaton, a Csónakázó-tónál rendez meg.
2019-08-16 -
2019-08-01 - A Keresztény Értelmiségiek Szövetsége (KÉSZ) Százhalombattai Csoportja megemlékezésre és közös imádságra hív mindenkit Nagyboldogasszony napján augusztus 15-én, csütörtökön 17 órára Dunafüreden, a volt Báté falu templomának helyén lévő kereszthez.
LEGFRISSEBB HÍREINK
Hetvenen a színpadon
2019-08-21
A nyáron tanult táncokat a Battai Napok nyitónapján, szeptember 13-án mutatja be a Százhalombattai Városi Ifjúsági Sportegyesület B-Cool Dance tánccsoportja. A táncosok augusztus utolsó hetében gőzerővel készülnek, mert szeretnék elkápráztatni a nézőket. Mint minden évben, idén is várhatóan hetvenen fognak egyszerre táncolni.

Kevesebb a szúnyog
2019-08-14
Sikeres volt a hetek óta tartó folyamatos szúnyogirtás Százhalombattán. Hatékonynak bizonyultak az önkormányzat által megrendelt nagy teljesítményű földi kémiai gyérítések.

Új röntgengép az egészségközpontban
2019-08-14
Korszerű, automatikusan programozható, új röntgengép kezdi meg működését a Százhalom Egészségügyi Központban szeptember 2-tól.

Ortopédiai szűrés az óvodákban
2019-08-14
Közel kétszáz nagycsoportos vizsgált meg dr. Terebessy Tamás ortopéd szakorvos, egyetemi adjunktus a százhalombattai óvodákban annak az ingyenes szűrésnek a keretében, amelyet az önkormányzat szervezett és finanszírozott májusban.

Béke, barátság, kultúra
2019-08-14
Fergeteges hangulatban telt az idei, immár XXVI. Summerfest Nemzetközi Folklórfesztivál és Népművészeti Vásár "nulladik napja" augusztus 13-a, Százhalombattán.

Minden esetre - Vagyonvédelem és bűnmegelőzés a strandon
2019-08-13
Bár az időjárás nem volt kegyes az Érdi Rendőrkapitányság vagyonvédelmi fórumához a százhalombattai strandon augusztus 13-án, Szatmáriné Berczi Dolóresz százados számos hasznos információt osztott meg a Hírtükörrel a helyszínen.

Újdonságok a könyvtárban
2019-08-13
Melinda Taub: Veronai szerelmesek = Still star-crossedJ.R.dos Santos: ÉletjelTóth Krisztina: Fehér farkasLackfi János: Minden napra egy sztoriKrusovszky Dénes: Akik már nem leszünk sosemFöldes András: Mit tegyünk, ha fegyvert fognak ránk?Geronimo Stilton sorozat - Új történetek!Tea Stilton sorozat - Új történetek!Barátnőm, Bori sorozat - Új történetek!Agatha nyomoz sorozat - Új történetek! A könyvtár MINDEN NAP nyitva tart 12 és 18 óra között a Summerfest alatt - augusztus 12. és 22. között.

A mi gyerekeink
2019-08-12
A rendezvénybiztosítás nem adott olyan sok feladatot a polgárőröknek júliusban, mint más időszakokban, a fiatalok azonban az elmúlt évekhez képest is hangosabbak, törnek-zúznak, szemetelnek a parkokban, játszótereken és egyéb közterületeken.

Vitorlás modellezés
2019-08-12
Garay György második, Garay József pedig ötödik helyen végzett az F5 - M hajóosztályban rendezett 23. Óvár Regatta és Báger-tó Kupán Mosonmagyaróváron augusztus 10-11-én.

Megvolt a sorsolás
2019-08-12
A sorsolás alapján szeptember 15-én és 29-én, október 13-án valamint november 17-én játssza itthoni mérkőzéseit a Battai Gurítók tekecsapat a Budapest és Környéki Szabadidős Tekebajnokság őszi szezonjában. Valamennyi találkozóra vasárnap 10 óra 30-as kezdéssel kerül sor a KlubSirályban.

Vagyonvédelmi tanácsadás a strandon
2019-08-09
A rendőrség és a lakosság közötti párbeszéd javítása és a bűnmegelőzés hatékonyságának növelése érdekében komplex vagyonvédelmi lakossági fórumot tervez az Érdi Rendőrkapitányság a helyi polgárőrség bevonásával a százhalombattai strand területén augusztus 13-án, kedden 10 órától.

A tiszta játék híve
2019-08-08
A százhalombattai játékvezető, Debreceni Nóra is részt vett, sőt, döntőt fújt az oroszországi Kirishiben megrendezett Leány U15 Vízilabda Európa-bajnokságon júliusban. A bíráskodást négy évvel ezelőtt kezdte, az első osztályban két éve dolgozik. Vezetett mérkőzést a Fiú U15 EB-kvalifikációs nizzai tornán és a női Euroliga negyeddöntőjében. A profi játékvezetők életéről és az ide vezető útról beszélgettünk vele.

Könyvtári nyitva tartás
2019-08-08
Minden nap, vagyis vasárnap és ünnepnapon is nyitva lesz a Hamvas Béla Városi Könyvtár Százhalombattán a Summerfest alatt, vagyis augusztus 12-e és 22-e között 12-től 18 óráig.

Okos játék - okos ajándékok
2019-08-08
Minőségi playstationt, okostelefont, okosórát, tabletet, laptopot nyerhet, aki kitölti az okospadokra telepített várostörténeti kvízt Százhalombattán. Játszani három korcsoportban lehet.

Több ezer év húszszor húsz méteren
2019-08-07
Befejeződött a százhalombattai "Matrica" Múzeum idei nemzetközi ásatása a Sánc-hegyen. Idén három teljesen ép tárgyra is bukkantak a régészek.

Újraindul a komp
2019-08-06
Új üzemeltetővel ismét elindul a komp Százhalombatta és Tököl között augusztus 12-én 6 órakor.

Ultrahangos csípőszűrés
2019-08-06
Kedves Szülők! Mindazok számára, akik még nem ismernék, szeretnék tájékoztatást adni egy betegségmegelőző szűrési tevékenységről, amely percek alatt képes tájékoztatást adni gyermekük csípőízületének állapotáról.

Futólépésben
2019-08-06
A SZVISE Atlétika szakosztály csapata is részt vett az 5. Deseda Ultramaraton futófesztiválon a kaposvári Deseda-tó csodálatos környezetében július 27-28-án.

Érmek és jelvények
2019-08-05
Két arannyal, öt ezüsttel, nyolc bronzéremmel és 11 aranyjelvényes szintidővel tértek haza a VUK SE úszói a nyár utolsó versenyéről, a XII. Győr Openről, amely július 31. és augusztus 3. között zajlott.

Jelentős menetrendi változások
2019-08-05
A Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti felújítás miatt jelentős menetrendi változásra kell számítaniuk a Budapest–Pusztaszabolcs–Dombóvár–Pécs vasútvonalon utazóknak augusztus 5-től 25-ig – tájékoztatott a MÁV.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor@mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.