2020. június 04. - Bulcsú napja
Csütörtök
Min:19°
Max:25°
Péntek
Min:14°
Max:21°
Szombat
Min:14°
Max:24°
Vasárnap
Min:15°
Max:26°
Hétfő
Min:14°
Max:23°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

NISSAN ESFLOW - szikrát húz az elektromos autók világában?! - írta: -b-
2011-02-11 -
Lehet, hogy most még csak koncepcióautó, de a Nissan ESFLOW elektromos sportkocsi már most is bizonyítja, anélkül is környezetbarát lehet egy autó, hogy feladná a vezetés élvezetét. Úgy néz ki, mint egy sportautó, olyan a teljesítménye, és úgy is vezethető. Ugyanazt a technológiát alkalmazza, mint az úttörő, díjnyertes Nissan LEAF, és ez az elektromos koncepcióautó megmutatja, hogy a jövőben ugyanolyan öröm lehet a vezetés, mint ma.

Az ESFLOW koncepcióautót a 2011-es Genfi Autószalonon mutatják be, március 3-13. között, ahol a Nissan standján több más újdonságot jelentő, izgalmas új modell társaként jelenik meg. A különbség csak egy: azok már gyártásban vannak.

A zéró vagy alacsony emissziós mobilitást a Nissan LEAF képviseli, a 2011-es Európai Év Autója, az első tisztán elektromos hajtású autó. Amely elnyerte ezt a díjat, s mellette ott lesz a Micra DIG-S. A Nissan igazi városi autójának legutóbbi változatát 1,2 l-es feltöltött, közvetlen benzinbefecskendezésű, háromhengeres motor hajtja, melynek CO2-kibocsátása mindössze 95 g/km.

A sportautók izgalmát a GT-R szuper-sportkocsi legújabb változata nyújtja a standon, és mellette kisöccsének speciális kiadása, a 370Z GT Edition. A Nissan széles típuspalettáját kiemelve ott lesznek a standon a szegmenset megalapozó, és legnagyobb darabszámban eladott, crossover modellek - a Juke, a QASHQAI és a Murano -, valamint a Nissan városi autói és terepjárói is.

• ESFLOW - tisztán elektromos hajtású sportautó-koncepció
• Hátsókerék-hajtású, kétüléses kivitel
• Két villanymotor, mindkettő egy-egy hátsó kereket hajt
• A legjobb súlyeloszlás érdekében alacsonyan beépített laminált lítium-ion akkumulátorok
• Meglepő hatású forma, a vezetőt körülölelő szélvédővel, amely akadálytalan kilátást biztosít
• Álló helyzetből kevesebb, mint 5 mp alatt gyorsít 100 km/h-ra
• Egy feltöltéssel több, mint 240 km-t tesz meg.

A Nissan ESFLOW
A Nissan már ismert arról, hogy az autópiacon megtalálható sportautók között, a vezetés élményét fokozottan szem előtt tartva fejleszti újdonságait. A Nissan volt a kifejlesztője a világon az első, a gyakorlatban is jól használható zéró emissziós családi autónak, a Nissan LEAF-nek is.
Most a Nissan egyesítette a két irányban szerzett tapasztalatait. Vette a sportautók élvezetes vezethetőségét és az elektromos autók környezetvédelmi előnyeit, majd a két komponensből egy vérbeli sportautó tanulmányt keverte ki.

Az ESFLOW-t az alapoktól kezdve tisztán elektromos hajtású autóként fejlesztették, hogy fogalmat lehessen alkotni arról, hogyan is fog kinézni a jövő zéró-emissziós sportkocsija. Az ökológiai elvek szerinti életvitelt gyakran önsanyargató szigorként állítják be, mely szerint ahhoz, hogy megőrizzük környezettudatosságunkat, áldozatokat kell hozni. Az ESFLOW arra született, hogy fellépjen ez ellen a tévhit ellen.

Az autó ökológiai szempontból való megfelelősége nem mehet a vezetési élmény kárára. Már az ESFLOW-ra vetett legrövidebb pillantás is elég ahhoz, hogy elmondja: milyen autóval is van dolgunk: a hosszú motorházfedél erősen hátradöntött, a vezetőteret körülölelő szélvédőbe simul bele, a kompakt utastér pontosan az autó súlypontjába helyezi a benne ülő személyeket, az ultra-alacsony profilú gumikkal felszerelt hatküllős kerekek kidomborított kerékjáratokban forognak. Az ESFLOW összetéveszthetetlenül sportautó, és azok, akik ismerik a márka történetét, fel fogják fedezni a számos kortárs és klasszikus Nissan sportautó hatását.

Alapvető dolog, hogy az ESFLOW nem egy belsőégésű motorral (ICE) hajtott autó elektromos hajtáshoz történő adaptációja, hanem olyan sportautó, melyet kezdettől zéró-emissziósnak terveztek. Ez azt jelenti, hogy a Nissan előre gondolkodó mérnökei szabad kezet kaptak ahhoz, hogy optimális módon helyezhessék el a hajtásláncot és az akkumulátorokat ahhoz, hogy ez az autó vezethetőségét és a vezetés felvillanyozó élményét segítse.

Az autó
Az ESFLOW létező technológián alapul, amelyet innovatív módon jelenít meg. Az alumínium plattform, egy vonzó, kompozit-anyagból készített karosszériát hordoz, amely egyben magában hordozza a saját bukókeretét is. A hajtóegységet, amelyben ugyanazokat a technológiákat hasznosítja, mint a Nissan LEAF, a sportos vezetés követelményeinek megfelelően hangolták.

A hajtáslánc
A hátsókerék-hajtású ESFLOW-t két villanymotor hajtja. Az autó arányai lehetővé teszik, hogy a két villanymotor a hátsó kerekek tengelyvonala felett, középen helyezkedjen el. Ezek a
motorok egymástól függetlenül hajtják a bal és jobb oldali hátsó kereket és vezérlik azokat, így a nyomatékközlés optimális, és ez biztosítja a jármű kivételesen jó stabilitását, valamint a hatékony teljesítmény-regenerálást. A motorok nyomatéka elegendő nagyságú és elég gyorsan hat ahhoz, hogy álló helyzetből 5 másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsítsa fel az autót nulláról, a 100 kilométer/órás sebességre.

A motorok hajtásához szükséges energia ugyanolyan laminált lítium-ion akkumulátorból származik, mint a Nissan LEAF-ben, de az ESFLOW-ban az akkumulátor-köteg az első és a hátsó kerekek tengelyvonalában helyezkedik el. Ez központosítja az autó tömegét, és így a függőleges tengely körüli elfordulási középpontját, amely ily módon a vezető csípőpontjához közel helyezkedik el. Ebből a körmönfont "geometriai egyenletből" következik az autó szenzációsan jó súlyelosztása.

A plattform
A hajtáslánc köré épült alumínium plattform kihasználja mindazokat az előnyöket, amelyek a zéró-emissziós elektromos hajtásból adódnak. Az energiacellák oly módon épülnek be, hogy növelik az ESFLOW szilárdságát és egyensúlyát, ahelyett, hogy csökkentenék azt. A hagyományos üzemanyagtartállyal ellentétben, az akkumulátorok nem válnak könnyebbé azáltal, hogy energiát adnak le, így az autó súlyeloszlása mindvégig változatlan marad.

Az ESFLOW klasszikus sportautókra jellemző arányaiból adódóan magas övvonala lehetővé teszi, hogy az erős, de az utastérbe nem benyúló bukókeretek az ülés mögötti karosszériaszerkezet részét képezzék, amelyek biztonságosan megtartják az egész autó súlyát egy esetleges boruláskor, így szükségtelenné teszik a látótérbe benyúló, vastag, megerősített A-oszlopok alkalmazását, és így kiküszöbölik az ezek által elengedhetetlenül kialakuló holtteret a kilátásban.

Ez a szinte akadálytalan előretekintés nem ismeretlen a vadászpilóták számára; reméljük, hogy csakúgy, mint ahogy a pilóták mondása szerint ők "a hátukra szíjazzák a gépüket", az ESFLOW tulajdonosok is úgy érzik majd, hogy az autó a testük része, és így a legfinomabb mozdulatra is reagál. A vezetőnek fizikai szempontból és átvitt értelemben is az autó középpontjában kell lennie.

A karosszéria
Nem kétséges, hogy az ESFLOW vonzó külsejű autó. A friss, tiszta vonalvezetés nemcsak a sportos képességeket hangsúlyozza ki, de utal az elektromos hajtás tisztaságára is. A koncepcióautóhoz választott színvilágot a gleccserek inspirálták - nagy visszaverő-képességű megdermedt folyadék kék, árnyalatokkal az árnyékolt helyeken. Elődjéhez, a ZEV koncepcióautóhoz hasonlóan, az ESFLOW fényszórói és a Nissan emblémája hideg kék árnyalatúak. A hatküllős kerekeken kék karbon-betétek láthatók, és ugyanez az anyag díszíti az oldalküszöböt, valamint a tetőspoilert és a hátsó lökhárító alsó részét.

Kék LED-ek emelik ki a karosszériába elöl és hátul látható futurisztikus lámpákat. Míg a Nissan LEAF kiugró első lámpatesteit arra is felhasználták, hogy az ajtókon lévő külső visszapillantó tükrök köré rendezetten áramló levegőt vezessenek, az ESFLOW esetében erre nincs szükség, miután itt a visszapillantó tükröket az A oszlop aljába helyezett miniatűr kamerák helyettesítik. Az ESFLOW első lámpái is rejtegetnek azonban egy titkot: az alattuk lévő levegő bevezető nyílásokból billenthetők kis a töltőcsatlakozók.

Belső tér
Az ökológiai célú minimalizmust nem kell okvetlenül a luxus kárára megvalósítani. Az ESFLOW utastere tiszta vonalvezetésű, tervezésekor a súlycsökkentés volt az elsődleges szempont, de ezzel együtt kényelmes és kellemes benne tartózkodni. A mai autók belsejében messze a legsúlyosabb tárgyak az acélkerete épülő, vastagon párnázott és fokozódó mértékben motorizált mozgatású ülések. Az ESFLOW üléseit az utasteret hátul határoló elválasztó falba formázták bele, így nincs szükség nehéz ülésvázra. Ez persze azt is jelenti, hogy nem mozgathatóak, de ez nem okoz gondot, mert a vezetéken keresztül adott jelekkel működő kormány és pedálok elektromosan az optimális helyzetbe állíthatók a vezető méreteit és kedvelt üléshelyzetét figyelembe véve.

Maguk az ülések aranyszínű bőr és perforált velúr bevonatúak, míg az ajtó sötétkék bőr és velúr borítást kapott. A kék és az arany motívum - a szikra színei - folytatódnak a műszerfalon, amelyet ezüst-karbon elem is díszít, és itt található a négy darab többfunkciós, megvilágított LCD-kijelző is.


A vezető (ahogy az ESFLOW tervezői látják)
"Az ESFLOW tulajdonosa bizonyára dolgozik, hétvégén pedig a maga életét éli. Péntek este, munka után beül az ESFLOW kormánya mögé. Az utcában könnyedén talál parkolóhelyet, mert az ESFLOW kis külső méretei révén a legszűkebb helyre is be tud állni. Szombaton elautózik egy népszerű klubba, ahol a barátai teljesen oda lesznek "cool" EV sportkocsijától.

Vasárnap a hegyekbe autózik. Az ESFLOW kitűnő súlyeloszlása és az akadálytalan kilátás segíti, hogy biztonságosan vegye az emelkedőket, kanyarokat. Lazán ereszkedik le a hegyekből, hagyja, hogy az ESFLOW kicsit megszaladjon a hosszú elnyújtott kanyarokban, és ennek során azt a potenciális energiát, amit az emelkedőn felfelé haladva vezetőjével együtt begyűjtött, most visszaalakíthassa elektromos energiává, amit aztán az ismert világváros utcáira visszaérve hasznosíthat.

Otthon pedig az ESFLOW energiát szív magába. Felkészül az előtte álló hétre - töltődnek az akkumulátorok."


Nyári táborok
2020-05-15 -
A Százhalombattai Hírtükör online felületén idén is közzétesszük a helyi és környékbeli nyári táborokat, programokat. A szolgáltatással azoknak a szülőknek kívánunk segítséget nyújtani, akik szeretnék, hogy gyerekeik biztonságosan és tartalmasan töltsék a nyári szünidőt. A táborokat, programokat kínáló vállalkozások, szervezetek, magánszemélyek részére ingyenes megjelenési lehetőséget biztosítunk. Érdeklődni és jelentkezni a hirtukor@mail.battanet.hu e-mail címen, illetve a 06 30 361 8050-es telefonszámon lehet.
Civil szféra
2020-05-08 -
A Remény Bajnoka Alapítvány (székhelye: 2440 Százhalombatta, Ifjúság útja 7.) Kuratóriuma által 2020. május 8. napján az alábbi pályázatot írja ki: Az Alapítvány 50.000,- Ft-os támogatásra ír ki pályázatot olyan magánszemélyek és egyéni vállalkozók részére, akik megfelelnek a pályázati feltételeknek.
AKTUÁLIS
2020-05-22 - Változatlan rendben biztosítja a szemétszállítást a SZÁKOM Nonprofit Kft. június 1-jén, pünkösdhétfőn a lakótelepen, Százhalombattán.
2020-05-21 - Százhalombattai Szivárvány Óvoda  pályázatot hirdet határozatlan idejű óvodapedagógus állás betöltésére.
2020-04-06 - A villamos hálózaton végzett munkálatok miatt áramszünet lesz Százhalombattán május 5-én, kedden – tájékoztatott a Polgármesteri Hivatal. A pontos helyszínek és időpontok az alábbiakban olvashatóak.
LEGFRISSEBB HÍREINK
Újranyit a Magnólia patika
2020-06-04
Több mint két hónap zárvatartás után újranyit a Magnólia Gyógyszertár Százhalombattán június 8-án, hétfőn.

Száz éve írták alá a trianoni békediktátumot
2020-06-04
Az évforduló alkalmából Ablonczy Balázs történész A párizsi békekonferencia és Magyarország, 1919–1920 című tanulmányát adjuk közre. A szerző az MTA–Lendület Trianon 100 Kutatócsoportjának vezetője (Phd habil.)

Anonim felmérés - Kerékpárosok segítségét kéri a rendőrség
2020-06-03
A kerékpáros balesetekről végez kutatást a KTI Közlekedéstudományi Intézet az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, aminek célja, hogy feltárják, mekkora hányaduk nem jelenik meg a személyi sérüléses baleseti statisztikában rendőri intézkedés hiányában.

Nyári szünet az ovikban
2020-06-02
A vonatkozó kormányrendeleteket figyelembe véve meghatározta az óvodák nyári zárva tartási rendjét az önkormányzat Százhalombattán.

Újabb támogatások A Remény Bajnokától
2020-06-02
Újabb közel nyolcvan százhalombattai pályázó részesült a Vezér Mihály polgármester által alapított Remény Bajnoka Alapítvány havi ötvenezer forintos támogatásában kuratórium május 25-ei és június 2-ai ülésén.

Három és fél év türelmi idő a kutakra
2020-06-02
Felfüggesztették a korábban engedély nélkül létesített kutak engedélyeztetését.

Szeptemberre kész lesz az M0
2020-06-02
Ütemterv szerint zajlik az M0-ás autópálya déli szakaszának átépítése - tájékoztatott Bóna Zoltán országgyűlési képviselő a Facebookon.

Pedagógusnapra, szeretettel
2020-06-02
A digitális oktatás hirtelen, egyik napról a másikra állított komoly kihívások elé mindenkit. Lassan három hónapja hiányoznak a megszokott keretek, élmények, személyek. A tanév hamarosan véget ér, de idén se feledkezzünk meg kimutatni szeretetünket, nagyrabecsülésünket a pedagógusok felé! Véleményeket és szívhez szóló üzeneteket gyűjtöttünk csokorba diákoktól és szülőktől.

Személyes ügyintézés a SZÁKOM-nál
2020-06-02
Újra lesz személyes ügyfélfogadás a SZÁKOM Nonprofit Kft. ügyfélszolgálati irodájában június 8-tól, hétfőtől. Az ügyfeleket hétfőn és szerdán 8-tól 15.30-ig, pénteken pedig 8-tól 13 óráig  várják. Az ügyintézés ideje alatt védőmaszkot kell viselni az ügyfélszolgálati irodában.

Gyerek nélkül, gyerekkel Tanévet zárnak az iskolák
2020-06-02
Egyelőre nem zárultak le az osztályzatok, de az iskolaigazgatók szerint a két és fél hónapos távoktatás ellenére eredményes volt a tanév. A járványügyi korlátozások alatt elenyészően kevesen kérték az ügyeletet. A tanévzárókat és ballagásokat a hagyományostól eltérő módon, de nagyrészt már személyes jelenléttel tervezik a százhalombattai általános iskolák. 

Száz másodperc emlékezés
2020-05-29
A visszajelzések szerint akár tizenötezer templom harangja zúghat a Nemzeti Összetartozás Napján, június 4-én 16 óra 30-kor Kárpát-medence szerte – tájékoztatott Tóth Ernő, a KÉSZ százhalombattai csoport elnöke.

Jonathan Lethem: Árva Brooklyn
2020-05-29
Az esetlen, apátlan-anyátlan Lionel Essrog egy brooklyn-i intézetben nevelkedik.

Ismét teljes körű az ügyfélfogadás Pest megyében
2020-05-29
A NAV Pest Megyei Adó- és Vámigazgatóságának eddig zárva tartó kirendeltségein és a Kormányablakokban is újraindul az ügyfélfogadás június 2-ától. 

Kiszolgáltatott nőket kényszerített prostitúcióra az abonyi család
2020-05-29
A Budakörnyéki Járásbíróság nyomozási bírója távmeghallgatás útján 2020. május 28-án megtartott ülésén elrendelte annak a három férfinak a letartóztatását, akik ellen a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda emberkereskedelem bűntette és más bűncselekmények elkövetésével összefüggésben folytat nyomozást.

Battai táncosoké a Magyar Köztársaság Kupa
2020-05-29
A százhalombattai akrobatikus rock ’n roll duó, Lengyel Bonita és Mészáros Gábor nyerte el a Magyar Táncsport Szövetség Magyar Köztársaság Kupáját felnőtt páros kategóriában. A vándorkupát, amit az adott évben megrendezett legmagasabb kategória nyertesei kapnak, 2002-ben indította útnak a szervezet.

Fokozatos változások a szakorvosi rendelőben
2020-05-28
Az ér- és a kézsebészet kivételével, korlátozásokkal ugyan, de tovább működnek a Százhalom Egészségügyi Központ szakrendelései június 2-tól. Tekintettel arra, hogy az egészségügyben a veszélyhelyzet még mindig fennáll, a betegellátás rendjének szabályai is ehhez igazodnak – tájékoztatott dr. Berzéki Ferenc főigazgató.  

Hatodszor is Óvárosi Focikupa
2020-05-28
Idén is megrendezésre kerül az Óvárosi Focikupa kispályás labdarúgó-torna az Óvárosi Papírkutyák szervezésében június 20-án, szombaton.

Letartóztatásban marad a ráckevei családi viszály gyanúsítottja
2020-05-28
A Budakörnyéki Járásbíróság 2020. május 27-én, távmeghallgatás útján megtartott ülésén 2 hónappal meghosszabbította annak a ráckevei férfinak a letartóztatását, aki ellen a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság emberölés bűntettének kísérlete és más bűncselekmény miatt folytat nyomozást.

Változik a vasúti közlekedési rend a pünkösdi hosszú hétvégén
2020-05-28
Balatoni előszezoni menetrend lép életbe Az ünnep miatt módosul a vasúti közlekedési rend: május 31-én az ünnepnapra, június elsején a vasárnapra, 2-án már a szokásos munkanapra érvényes menetrend szerint közlekednek a vonatok.

Szombaton nyit a versenymedence
2020-05-28
Az időjárás és a járványhelyzet függvényében az összes medencéjét üzembe helyezi a Városi Strand Százhalombattán június 13-tól. A versenymedencét azonban már május 30-tól használni lehet.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor@mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.