2024. április 20. - Tivadar napja
Szombat
Min:5°
Max:12°
Vasárnap
Min:3°
Max:11°
Hétfő
Min:3°
Max:12°
Kedd
Min:4°
Max:12°
Szerda
Min:5°
Max:8°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

NISSAN ESFLOW - szikrát húz az elektromos autók világában?! - írta: -b-
2011-02-11 -
Lehet, hogy most még csak koncepcióautó, de a Nissan ESFLOW elektromos sportkocsi már most is bizonyítja, anélkül is környezetbarát lehet egy autó, hogy feladná a vezetés élvezetét. Úgy néz ki, mint egy sportautó, olyan a teljesítménye, és úgy is vezethető. Ugyanazt a technológiát alkalmazza, mint az úttörő, díjnyertes Nissan LEAF, és ez az elektromos koncepcióautó megmutatja, hogy a jövőben ugyanolyan öröm lehet a vezetés, mint ma.

Az ESFLOW koncepcióautót a 2011-es Genfi Autószalonon mutatják be, március 3-13. között, ahol a Nissan standján több más újdonságot jelentő, izgalmas új modell társaként jelenik meg. A különbség csak egy: azok már gyártásban vannak.

A zéró vagy alacsony emissziós mobilitást a Nissan LEAF képviseli, a 2011-es Európai Év Autója, az első tisztán elektromos hajtású autó. Amely elnyerte ezt a díjat, s mellette ott lesz a Micra DIG-S. A Nissan igazi városi autójának legutóbbi változatát 1,2 l-es feltöltött, közvetlen benzinbefecskendezésű, háromhengeres motor hajtja, melynek CO2-kibocsátása mindössze 95 g/km.

A sportautók izgalmát a GT-R szuper-sportkocsi legújabb változata nyújtja a standon, és mellette kisöccsének speciális kiadása, a 370Z GT Edition. A Nissan széles típuspalettáját kiemelve ott lesznek a standon a szegmenset megalapozó, és legnagyobb darabszámban eladott, crossover modellek - a Juke, a QASHQAI és a Murano -, valamint a Nissan városi autói és terepjárói is.

• ESFLOW - tisztán elektromos hajtású sportautó-koncepció
• Hátsókerék-hajtású, kétüléses kivitel
• Két villanymotor, mindkettő egy-egy hátsó kereket hajt
• A legjobb súlyeloszlás érdekében alacsonyan beépített laminált lítium-ion akkumulátorok
• Meglepő hatású forma, a vezetőt körülölelő szélvédővel, amely akadálytalan kilátást biztosít
• Álló helyzetből kevesebb, mint 5 mp alatt gyorsít 100 km/h-ra
• Egy feltöltéssel több, mint 240 km-t tesz meg.

A Nissan ESFLOW
A Nissan már ismert arról, hogy az autópiacon megtalálható sportautók között, a vezetés élményét fokozottan szem előtt tartva fejleszti újdonságait. A Nissan volt a kifejlesztője a világon az első, a gyakorlatban is jól használható zéró emissziós családi autónak, a Nissan LEAF-nek is.
Most a Nissan egyesítette a két irányban szerzett tapasztalatait. Vette a sportautók élvezetes vezethetőségét és az elektromos autók környezetvédelmi előnyeit, majd a két komponensből egy vérbeli sportautó tanulmányt keverte ki.

Az ESFLOW-t az alapoktól kezdve tisztán elektromos hajtású autóként fejlesztették, hogy fogalmat lehessen alkotni arról, hogyan is fog kinézni a jövő zéró-emissziós sportkocsija. Az ökológiai elvek szerinti életvitelt gyakran önsanyargató szigorként állítják be, mely szerint ahhoz, hogy megőrizzük környezettudatosságunkat, áldozatokat kell hozni. Az ESFLOW arra született, hogy fellépjen ez ellen a tévhit ellen.

Az autó ökológiai szempontból való megfelelősége nem mehet a vezetési élmény kárára. Már az ESFLOW-ra vetett legrövidebb pillantás is elég ahhoz, hogy elmondja: milyen autóval is van dolgunk: a hosszú motorházfedél erősen hátradöntött, a vezetőteret körülölelő szélvédőbe simul bele, a kompakt utastér pontosan az autó súlypontjába helyezi a benne ülő személyeket, az ultra-alacsony profilú gumikkal felszerelt hatküllős kerekek kidomborított kerékjáratokban forognak. Az ESFLOW összetéveszthetetlenül sportautó, és azok, akik ismerik a márka történetét, fel fogják fedezni a számos kortárs és klasszikus Nissan sportautó hatását.

Alapvető dolog, hogy az ESFLOW nem egy belsőégésű motorral (ICE) hajtott autó elektromos hajtáshoz történő adaptációja, hanem olyan sportautó, melyet kezdettől zéró-emissziósnak terveztek. Ez azt jelenti, hogy a Nissan előre gondolkodó mérnökei szabad kezet kaptak ahhoz, hogy optimális módon helyezhessék el a hajtásláncot és az akkumulátorokat ahhoz, hogy ez az autó vezethetőségét és a vezetés felvillanyozó élményét segítse.

Az autó
Az ESFLOW létező technológián alapul, amelyet innovatív módon jelenít meg. Az alumínium plattform, egy vonzó, kompozit-anyagból készített karosszériát hordoz, amely egyben magában hordozza a saját bukókeretét is. A hajtóegységet, amelyben ugyanazokat a technológiákat hasznosítja, mint a Nissan LEAF, a sportos vezetés követelményeinek megfelelően hangolták.

A hajtáslánc
A hátsókerék-hajtású ESFLOW-t két villanymotor hajtja. Az autó arányai lehetővé teszik, hogy a két villanymotor a hátsó kerekek tengelyvonala felett, középen helyezkedjen el. Ezek a
motorok egymástól függetlenül hajtják a bal és jobb oldali hátsó kereket és vezérlik azokat, így a nyomatékközlés optimális, és ez biztosítja a jármű kivételesen jó stabilitását, valamint a hatékony teljesítmény-regenerálást. A motorok nyomatéka elegendő nagyságú és elég gyorsan hat ahhoz, hogy álló helyzetből 5 másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsítsa fel az autót nulláról, a 100 kilométer/órás sebességre.

A motorok hajtásához szükséges energia ugyanolyan laminált lítium-ion akkumulátorból származik, mint a Nissan LEAF-ben, de az ESFLOW-ban az akkumulátor-köteg az első és a hátsó kerekek tengelyvonalában helyezkedik el. Ez központosítja az autó tömegét, és így a függőleges tengely körüli elfordulási középpontját, amely ily módon a vezető csípőpontjához közel helyezkedik el. Ebből a körmönfont "geometriai egyenletből" következik az autó szenzációsan jó súlyelosztása.

A plattform
A hajtáslánc köré épült alumínium plattform kihasználja mindazokat az előnyöket, amelyek a zéró-emissziós elektromos hajtásból adódnak. Az energiacellák oly módon épülnek be, hogy növelik az ESFLOW szilárdságát és egyensúlyát, ahelyett, hogy csökkentenék azt. A hagyományos üzemanyagtartállyal ellentétben, az akkumulátorok nem válnak könnyebbé azáltal, hogy energiát adnak le, így az autó súlyeloszlása mindvégig változatlan marad.

Az ESFLOW klasszikus sportautókra jellemző arányaiból adódóan magas övvonala lehetővé teszi, hogy az erős, de az utastérbe nem benyúló bukókeretek az ülés mögötti karosszériaszerkezet részét képezzék, amelyek biztonságosan megtartják az egész autó súlyát egy esetleges boruláskor, így szükségtelenné teszik a látótérbe benyúló, vastag, megerősített A-oszlopok alkalmazását, és így kiküszöbölik az ezek által elengedhetetlenül kialakuló holtteret a kilátásban.

Ez a szinte akadálytalan előretekintés nem ismeretlen a vadászpilóták számára; reméljük, hogy csakúgy, mint ahogy a pilóták mondása szerint ők "a hátukra szíjazzák a gépüket", az ESFLOW tulajdonosok is úgy érzik majd, hogy az autó a testük része, és így a legfinomabb mozdulatra is reagál. A vezetőnek fizikai szempontból és átvitt értelemben is az autó középpontjában kell lennie.

A karosszéria
Nem kétséges, hogy az ESFLOW vonzó külsejű autó. A friss, tiszta vonalvezetés nemcsak a sportos képességeket hangsúlyozza ki, de utal az elektromos hajtás tisztaságára is. A koncepcióautóhoz választott színvilágot a gleccserek inspirálták - nagy visszaverő-képességű megdermedt folyadék kék, árnyalatokkal az árnyékolt helyeken. Elődjéhez, a ZEV koncepcióautóhoz hasonlóan, az ESFLOW fényszórói és a Nissan emblémája hideg kék árnyalatúak. A hatküllős kerekeken kék karbon-betétek láthatók, és ugyanez az anyag díszíti az oldalküszöböt, valamint a tetőspoilert és a hátsó lökhárító alsó részét.

Kék LED-ek emelik ki a karosszériába elöl és hátul látható futurisztikus lámpákat. Míg a Nissan LEAF kiugró első lámpatesteit arra is felhasználták, hogy az ajtókon lévő külső visszapillantó tükrök köré rendezetten áramló levegőt vezessenek, az ESFLOW esetében erre nincs szükség, miután itt a visszapillantó tükröket az A oszlop aljába helyezett miniatűr kamerák helyettesítik. Az ESFLOW első lámpái is rejtegetnek azonban egy titkot: az alattuk lévő levegő bevezető nyílásokból billenthetők kis a töltőcsatlakozók.

Belső tér
Az ökológiai célú minimalizmust nem kell okvetlenül a luxus kárára megvalósítani. Az ESFLOW utastere tiszta vonalvezetésű, tervezésekor a súlycsökkentés volt az elsődleges szempont, de ezzel együtt kényelmes és kellemes benne tartózkodni. A mai autók belsejében messze a legsúlyosabb tárgyak az acélkerete épülő, vastagon párnázott és fokozódó mértékben motorizált mozgatású ülések. Az ESFLOW üléseit az utasteret hátul határoló elválasztó falba formázták bele, így nincs szükség nehéz ülésvázra. Ez persze azt is jelenti, hogy nem mozgathatóak, de ez nem okoz gondot, mert a vezetéken keresztül adott jelekkel működő kormány és pedálok elektromosan az optimális helyzetbe állíthatók a vezető méreteit és kedvelt üléshelyzetét figyelembe véve.

Maguk az ülések aranyszínű bőr és perforált velúr bevonatúak, míg az ajtó sötétkék bőr és velúr borítást kapott. A kék és az arany motívum - a szikra színei - folytatódnak a műszerfalon, amelyet ezüst-karbon elem is díszít, és itt található a négy darab többfunkciós, megvilágított LCD-kijelző is.


A vezető (ahogy az ESFLOW tervezői látják)
"Az ESFLOW tulajdonosa bizonyára dolgozik, hétvégén pedig a maga életét éli. Péntek este, munka után beül az ESFLOW kormánya mögé. Az utcában könnyedén talál parkolóhelyet, mert az ESFLOW kis külső méretei révén a legszűkebb helyre is be tud állni. Szombaton elautózik egy népszerű klubba, ahol a barátai teljesen oda lesznek "cool" EV sportkocsijától.

Vasárnap a hegyekbe autózik. Az ESFLOW kitűnő súlyeloszlása és az akadálytalan kilátás segíti, hogy biztonságosan vegye az emelkedőket, kanyarokat. Lazán ereszkedik le a hegyekből, hagyja, hogy az ESFLOW kicsit megszaladjon a hosszú elnyújtott kanyarokban, és ennek során azt a potenciális energiát, amit az emelkedőn felfelé haladva vezetőjével együtt begyűjtött, most visszaalakíthassa elektromos energiává, amit aztán az ismert világváros utcáira visszaérve hasznosíthat.

Otthon pedig az ESFLOW energiát szív magába. Felkészül az előtte álló hétre - töltődnek az akkumulátorok."


AKTUÁLIS
2024-03-22 - A MÁV-START Zrt. tájékoztatása szerint 2024. ÁPRILIS 2-tól 2024. ÁPRILIS 14-ig a BUDAPEST-DÉLI – BUDAPEST-KELENFÖLD  között végzett pályakarbantartási munkák miatt a 40A/42 BUDAPEST – PUSZTASZABOLCS – DUNAÚJVÁROS vasútvonalon a hirdetményben szereplő vonatok módosított, illetve rövidebb útirányon közlekednek.
2023-09-11 - Születésem után az M4-es épületbe, (ma Hága László utca 11.) költöztünk, és a következő harminc évet itt töltöttem el. Első emlékeimben a lift volt az, ami megragadta a figyelmemet, de úgy vettem észre, hogy a vidékről felköltözött felnőttekét is.
Dicsőítő kórusmise a templomban
2024-04-19
Meghitt hangulatú koncerten mutatta be – Magyarországon először – a százhalombattai Liszt Ferenc Vegyeskar és a Celldömölki Liszt Ferenc Vegyeskar Kárpáti Iván, Missa Brevis Tonalis című egyházzenei kompozícióját a Szent István templomban április 13-án.

"Bormisszió" ismét teljesítve - Egy verseny, ahol senki sem lehet szomorú
2024-04-17
Remek hangulatban – a Muslinca Dalárda műsorával, eredményhirdetéssel, kóstolóval és vacsorával – telt a 45. Regionális Borverseny a Zenálkó Etel Óvárosi Közösségi Házban április 12-én. A Csobolyó Borbarát Klub által szervezett hagyományos mustrán helyi és környező települések borászainak 38 nedűjét értékelte a társadalmi és a szakmai zsűri.

"Legyen a vízitúra mindenkié"
2024-04-16
A fenti mottó jegyében rendezték meg a Magyar Vízitúra Szövetség második országos konferenciáját, ezúttal Százhalombattán a Szekeres József Konferencia- és Rendezvényközpontban, április 13-14-én. A szakmai találkozón előadásokkal és számos egyéb programmal – workshopok, képzések, vizsgalehetőség, bemutató, versenyek, hajnali dunai evezés – várták a résztvevőket.

Ismét taroltak a szenior úszók
2024-04-15
45 érmet nyert a Száz Halom Városi Úszó Klub a Hódmezővásárhelyen megrendezett IV. Consolis ASA nemzetközi szenior úszóversenyen. Az egyesület 14 versenyzője 56 számban állt rajthoz, 18 arany-, 19 ezüst- és 8 bronzérmet szerezve.

Verssel, prózával az irodalom szárnyán
2024-04-15
A Magyar Költészet Napján, április 11-én tartotta az idei városi vers- és prózamondó verseny díjátadó gáláját a Hamvas Béla Városi Könyvtár. Az intézmény több évtizedes hagyományra visszatekintő versenyére idén közel 140 diák nevezett, közül 34-en vehettek át díjakat; 17-en magyar, 17-en idegennyelvi kategóriában.

Beruházás a fenntartható jövő érdekében
2024-04-14
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású zöld hidrogén üzemét adta át a MOL a százhalombattai Dunai Finomítóban április 11-én. Az ünnepségen jelen volt Vezér Mihály polgármester és Török Sándor alpolgármester is.

Új szín-tér a kulturális életben
2024-04-14
Többfunkciós rendezvénytermet alakított ki a HIT Gyülekezete a Szent István téren található ingatlankomplexum egyik helyiségéből. A bérelt ingatlan felújítását az Önkormányzat is támogatta.

Pályázati felhívás
2024-04-12
Százhalombattai Polgármesteri Hivatal a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján pályázatot hirdet KÖZTERÜLET-FELÜGYELŐ munkakör betöltésére.

Egy pont a Balaton partjáról!
2024-04-10
28-28-as (félidő, hazai-vendég: 17-14) döntetlent játszott idegenben a Százhalombattai KE a NEKA U21 csapata ellen a férfi kézilabda NB II. F csoportjában az április 7-i fordulóban.  A mérkőzésről Tallér Zsolt a battai klub elnöke számolt be.

Változik a forgalmi rend
2024-04-10
Ismét kétirányú lesz az Ady Endre utca a Radnóti utcai kereszteződéstől a 9. számig terjedő szakaszon április 15-től.

Sinka László fogadóórája
2024-04-09
Sinka László a 6. számú dunafüredi egyéni választókerület képviselője, tanácsnok fogadóórát tart április 16-án, kedden, 15:00-16.30 óra között.

Feltáruló történelem - Megnyitotta kapuit a "Matrica" Múzeum és Régészeti Park
2024-04-09
Szezonnyitó ünnepség keretében indította az évadot az önkormányzati intézmény; megújult az állandó kiállítás, valamint jelentős rekonstrukciós munkálatok kezdődnek a szabadtéri múzeumban.

Mélyreható történetek - Megjelent a Százhalom Kalendárium +
2024-04-09
Az idei kötet különlegessége, hogy ezúttal főként 20. századi, kizárólag Százhalombattával foglalkozó értékes írásokkal találkozhat a település múltja iránt érdeklődő olvasó. Az Önkormányzat támogatásával készült kiadványt a Hamvas Béla Városi Könyvtárban mutatták be, ahol a helyi iskolák és nyugdíjas klubok átvehették a részükre ajánlott példányokat.

Egy tucat aranyérem a szenior úszóknál
2024-04-09
Kiválóan szerepelt A Száz Halom Városi Úszó Klub, Budapesten az I. Semmelweis Nemzetközi Rövidpályás Úszó Kupán április 6-án – tájékoztatott Tejes István az egyesület alelnöke.

Érem és remek teljesítmények a futó-hétvégén
2024-04-04
Két megmérettetésen is eredményesen szerepeltek a SZVISE Atlétika Szakosztály versenyzői március 23-24-én.

"Minden út Rómába vezet"
2024-04-04
Mi a titka a római utaknak? Miért és hogyan építették ezeket? Milyen volt az élet a Római Birodalomban?

Állásajánlat
2024-04-04
A SZÁKOM Nonprofit Kft. azonnali munkakezdéssel rakodó munkakörbe munkatársat keres.

Gyász
2024-04-04
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy Magyar Sándorné, született Bozsik Erzsébet, 2024. március 20-án, életének 90. évében elhunyt.

Táborozási támogatás - Ismét segít a Remény Bajnoka
2024-04-03
A Remény Bajnoka Alapítvány 25.000 Ft összegű napközis táborozási támogatást nyújt 280 százhalombattai lakóhelyű, városi intézményben tanuló általános iskolásnak. A támogatást azok a leendő elsősök is igénybe vehetik, akik a 2024/2025-ös tanévben kezdik meg általános iskolai tanulmányaikat.

Tegyen az egészségéért - Egészségnap és Laborhét  
2024-04-02
Ismét megszervezik a százhalombattai városlakók számára az ingyenes Egészségnapot, ezúttal május 11-én, szombaton – tájékoztatott Vezér Mihály polgármester és Török Sándor alpolgármester. Az Önkormányzat által finanszírozott laborvizsgálaton is részt vehetnek a háziorvosok által javasolt battai páciensek.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor kukac mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.