2024. június 16. - Jusztin napja
Vasárnap
Min:16°
Max:24°
Hétfő
Min:15°
Max:27°
Kedd
Min:18°
Max:30°
Szerda
Min:19°
Max:30°
Csütörtök
Min:18°
Max:27°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

Az új Peugeot 308 - Hatékony technika és elegancia - írta: -mur-
2011-02-09 -
Az új Peugeot 308 friss küllemmel, innovatív e-HDi mikro-hibrid technikával és optimalizált fogyasztással illetve CO2 emisszióval (98 g/km-től) érkezik. Új, finom vonalaival a márka legfrissebb stílusjegyeit viseli a Peugeot 308. Karosszériája az alatta rejtőző műszaki berendezés kontúrjait követi. A háromféle kivitel (limuzin, CC és SW) ezáltal modern eleganciát nyert, amelyet a fénydiódás nappali menetfény is illusztrál. A dinamikát és az emóciót a génjeiben hordozza a 308, rámenősségére az új xenonfényszóró titánszínű maszkja és a lejtőshátú kivitel exkluzív GTi kidolgozása utal.

Az úttartás és a vezetési élvezet középpontba helyezésével tervezett Peugeot 308, sokat lépett előre a környezetvédelem terén is. Az 508 nyomában haladó, új Peugeot 308 innovatív e-HDi mikro-hibrid technikája, legújabb generációs STOP & START rendszere, és az 1.6 literes HDi FAP 112 lóerős Euro 5-ös motorja kellő bizonyíték erre. Már a belépőszintű motor is kapható robotizált, illetve teljesen manuális sebességváltóval is.

A mikro-hibrid technika mellett a következők járulnak hozzá a CO2 kibocsátás csökkentéséhez:
  • Autónként átlagosan 25 kg-os súlycsökkentés
  • 16 colos gumik, nagyon csekély gördülési ellenállással
  • Optimalizálták a legújabb motornemzedéket (VTi, THP, HDi Euro 5)
  • 0.28-as alaktényező a kis fogyasztású változatok részére – kategóriarekord!
Példamutató adatok:
  • 98 g/km CO2* a 308 limuzin 1.6 literes e-HDi FAP 112 LE. BMP6 esetében – kategóriarekord (hitelesítés alatt, kapható 2011 nyarától, a bevezetéskor – 104 g/km CO2)
  • Környezetvédelemre optimalizálták a négyféle benzinmotorból (98-200 LE, az utóbbi az exkluzív GTi változaté) és a négyféle dízelből (92-163 LE) álló hajtómű-választékot. Már az alapkivitel – 308 limuzin, 1.6 literes HDi FAP 92 LE, manuális váltóval – is remekül áll, CO2 emissziója csupán 110 g/km. 
Az új 308 méretei és felszereltségének nívója változatlanok maradtak; a karosszéria jellegétől függetlenül tágas és komfortos tér várja az utasokat. Hasonlót mondhatunk a legmagasabb szintet képviselő primer-, szekunder- és tercier biztonságról is.

Az új 308 világpremierje a 2011-es Genfi Autószalonon lesz, az európai értékesítés 2011 áprilisában kezdődik. Feladata, hogy folytassa a 308 család sikertörténetét, amelyből csaknem 900,000 darabot vásároltak a típus 2007-es bevezetése óta.

Elegáns vonalak emelik ki a fejlett technikát
Az új 308 designja finoman testesíti meg a Peugeot márka aktuális stílusjegyeit. Miközben a méretek változatlanok maradtak, az új vonalak a lehető legszorosabban követik az autó szerkezeti egységeit, kiemelve atlétikus karakterét, miközben az orrkiképzésnek a lebegő hűtőmaszk ad friss megjelenést. Nagy, egyöntetű felületek teszik elegánssá az autó stílusát. A feketére fényezett műanyag védőelemek vékonyabbak lettek, így határozottabban dominál a fém. Ugyanez érvényes a kisebb méretű, osztatlan légbeömlőre is.

Stíluselemek juttatják érvényre az új 308-ból sugárzó eleganciát. Selyemfényű króm csillog az új hűtőmaszkon, míg a vízszintes díszlécek feketék vagy krómozottak lehetnek, a karosszéria jellegének (limuzin, CC vagy SW) megfelelően.

Az autó széles első "köténybe" kétfunkciós (nappali menetfény és helyzetjelző), bumeráng-alakú lámpákat süllyesztettek, amelyek a változattól függően elérhetők. A különböző intenzitású fénydiódák és a fényvonal éjjel-nappal felismerhetővé teszi az új 308-at.

A géptető V-alakú orrésze további kifejező részlet. Úgy tervezték át, hogy a lehető legszorosabban illeszkedjék az autó szerkezeti elemeire, és a Peugeot új stíluskódjának megfelelően hidat képezzen a lebegő hűtőmaszk fölé. Az új, kettős anyagú márkaembléma oroszlánja, krómkeretes feketére fényezett alapon feszít a géptető elején. A lámpák és a motorháztető találkozásánál, a front rész folytonos, karakteres, ívelő vonalai hatásos látványelemként dolgoznak. A sima üvegű fényszóró három hengerből álló belső része kifinomult, techno hatást kelt. Amennyiben a titánszínű kerettel ellátott dinamikus xenon kanyarfényszórók is felkerülnek az autó elejére, még megkapóbb a látvány, hiszen ezek is az új 308 jellegzetes karakterét erősíti.

A kerékívtől kiinduló stílusvonal keresztezi az oldalfelületet, egészen a hátsó lámpáig, majd beleolvad a hátsó köténybe. Fokozza a látvány egyöntetűségét az emelkedő oldalvonal és a panoráma hátsó ablak is, amely ráfordul a tetőoszlopokra.
Végül, teljessé téve a 308 összhatását, az első köténynél kezdődő alsó oldalvonal a hátsó lökhárítóig tart. Új, gyémánthatású 16 vagy 17 colos könnyűfém-kerekek, illetve a GTi 18 colos Storm Grey felnije koronázzák meg a látványt.
Mindehhez pompásan illik az autó hátulja. A sportosság, a robusztus kidolgozás és a minőség megjelenítéséről gondoskodik a hátsó spoiler ,illetve a két betét, amelyek krómozottak is lehetnek, kipufogóvéget sejtetve. Az új Oroszlán a csomagtér-ajtó közepén díszeleg, a vízszintes övvonalat kiemelő és a 308 hátuljának kiegyensúlyozottságát hangsúlyozó selyemfényű krómozott elemen.

Az SW masszív alsó részét és hátsó lámpáit úgy tervezték meg, hogy széles legyen a csomagtartó nyílása. A tágas hely megrakását alacsony küszöb segíti. Esztétikai szempontból érdekes, hogy a vízszintes övvonal körbefut a poggyásztartó ajtaján, mintegy megnyújtva az autót. Ezt a hatást erősíti a színre fényezett rendszámtábla-betét, fölötte az új Oroszlán emblémával.
Erőteljes a CC hátulja is, amelynek vízszintes tagolása kihangsúlyozza a jármű szélességét. Ehhez járul a csomagtér-fedél domborulata a spoiler alatt, a krómozott rendszámtábla-keret és az alsó diffúzor. A sárvédőkre beforduló, rubinszínű fénydiódás lámpák fényfüggönyként szélesítik a sziluettet, sajátosan látványos megjelenést adva a 308 CC-nek.

Egyöntetű és fényűző utastér
A formatervezők keményen dolgoztak, hogy maradéktalanul kiaknázzák a 308 félmagas felépítéséből adódó belső térfogatot. A műszerfalat erősen megdöntötték, szinte párhuzamosan a szélvédőoszlopokkal, zavartalan kilátást biztosítva.
Nagyon törekedtek az utastér nívós, kiemelkedő minőségi hatást adó berendezésére is. Az eredmény a letisztult, elegáns műszerfal, kiváló minőségű anyagokból, puha felülettel, bőrrel, krómmal, fekete lakkozással. Minden részlet gondos kidolgozásról és nagyfokú komfortról tanúskodik. A felszereltségi szinttől függően új motívumok díszítik az ajtóborítást, a kormánykerék hüvelyktámaszát és a burkolatokat. A GTi változat különleges üléseit látható vörös díszöltéssel varrják, támláját pedig emblémával látják el. A kormánykerék alumíniumgyűrűjén GTi felirat látszik. Sötétre színezett hátsó ablakok, sötétített keréktárcsák (Storm Grey) és a Xenon fényszórók titánszínű kerete teszi teljessé az 1.6 literes THP 200 LE motorhoz illő sportos, rámenős fellépést.

A 308 CC belsejében szembe ötlik az integrált fejtámlás négy ülés eleganciája, és a műszerfal opcionális, teljes bőrborítása, különféle színárnyalatokban, amelyek túrakocsis hangulatot teremtenek. Az elöl ülők komfortérzetét fokozza, hogy meleg levegőt fúj a nyakukra az Airwave, így zavartalanul lehet élvezni a nyitott autózást.

Tágas és világos utastér
Belül a tágasság és a világosság érzete uralkodik – itt azt szeretnénk, ha sohasem érne véget az utazás! A méretek, illetve a tervezők azon törekvése, hogy a lehető legtöbb helyet szabadítsák fel, kategóriájának egyik legtágasabb autójává teszi a 308-at. A limuzin és az SW első könyökszélessége 1464 mm, amely 1492-re nő a Coupé Cabriolet változatban. A hátsó méret 1471, illetve 1321 mm. Nincs hiány ügyes tárolókban sem, ezek térfogata összesen 42 liter, úgyhogy mindennek megvan a maga helye.

A 308 SW akár hét főt is képes szállítani a kiegészítő hátsó ülések jóvoltából, és senki sem panaszkodhat helyhiányra. A berendezést a pillanatnyi igényeknek megfelelően lehet variálni. A csomagtartó, kalaptartóig pakolva, 674 literes az SW-ben, illetve 430 literes a limuzinban, de ezt 2,149, illetve 1,398 literesre lehet bővíteni. A CC utasai 465 literrel gazdálkodhatnak, ha fenn van a tető. Kabrióként, amikor a tető elsüllyed a csomagtartóban, még mindig marad 266 liternyi hely a poggyásznak. Dinamikus kupéból elegáns kabrióvá, vagy vissza, mindössze 20 másodperc az átalakulás.

A 308 limuzin és SW kapható a napfényt beeresztő panoráma-üvegtetővel is. A teljes üvegfelület ilyenkor 4.86 illetve 5.58 m². Elektromos működtetésű árnyékoló roló tartozik hozzá. Nem kevésbé járul hozzá az utazás kellemességéhez az opcionális kétzónás klímaautomata. Aktívszenes légszűrője nem engedi be az utastérbe a szénhidrogének szagát.

Kiváló minőségű audio- és telematikai rendszer is kapható, amelynek részei a WIP Sound rádió, a Bluetooth kihangosító, a WIP Nav műholdas navigátor és a WIP Com 3D behúzható, hétcolos, 16/9-es színes képernyője. A JBL Hi-Fi rendszert pedig különlegességként a külső zajokat csillapító, optimális hangzást eredményező réteges oldalüvegekkel lehet kiegészíteni..

Kevesebb CO2
A projekt egyik fő célja a CO2 emisszió leszorítása volt. Optimalizálták a fogyasztást befolyásoló összes tényezőt:
  • Autónként átlagosan 25 kg-os súlycsökkentés
  • 16 colos gumik, nagyon csekély gördülési ellenállással
  • Vezérelt olajszivattyú az 1.6 literes HDi motorban
  • Optimalizált generátorvezérlés egyes motorokon
  • Elektromos szervokormány
  • 0.28-as alaktényező a kis fogyasztású változatok részére – kategóriarekord!
  • e-HDi mikro-hibrid technika
  • 98 g/km CO2* a 308 limuzin 1.6 literes e-HDi FAP 112 LE. BMP6 esetében – kategóriarekord (hitelesítés alatt, kapható 2011 nyarától, a bevezetéskor – 104 g/km CO2) 
e-HDi mikro-hibrid technika
Az 508 után az új Peugeot 308 a márka második autótípusa, amelyben benne van az új generációs STOP & START rendszerrel működő innovatív e-HDi mikro-hibrid technika. Alapja az 1.6 literes HDi Euro 5 dízelmotor és az önindítóként is működő generátor. Vezérlése (Volt Control) lassuláskor energiát termel vissza az akkumulátorba, megkönnyítve a következő indítózást (e-booster). Eredményei: 
  • 15 százalékos fogyasztáscsökkenés városban,
  • 5 g/km CO2emissziócsökkenés városi ciklusban,
  • 40 százalékkal gyorsabb újraindítás (400 ms) az önindítós Stop & Starthoz képest,
  • motorleállítás 20 km/óra alatt manuális sebességváltóval (robotváltó esetén 8 km/óra),
  • jobban vezethető (csendes, rezgésmentes). 
A második generációs önindító-generátor teljesítménye 2.2 kW, élettartama 600,000 újraindítás. A vezető, ha úgy hozza kedve, egy gombbal kikapcsolhatja a STOP & START funkciót.

1.6 literes e-HDi FAP 112 LE motor
E technika nagyléptékű kihasználása érdekében az új 308-nak már az "alapmotorjához", az 1.6 literes HDi 112 LE FAP változathoz is adják az e-HDi technikát, kétféle sebességváltóval (manuális vagy robot). Ez újdonság, hiszen korábban csak a BVMP6 elektronikus felügyeletű robotváltóhoz állt rendelkezésre az e-HDi technika.

Korszerű motorok bőséges választéka
Az új 308 legújabb generációs benzin- (VTi vagy THP) és dízelmotorokkal (HDi euro 5) készül. A limuzin mind a nyolcfélével, manuális-, robot- vagy automatikus váltóval kapható.

Négyféle Euro 5-ös benzinmotor:
  • 1.4 literes VTi 98 LE 5-fokozatú manuális sebességváltóval
  • 1.6 literes VTi 120 LE 5-fokozatú manuális vagy automatikus sebességváltóval
  • 1.6 literes THP 156 LE 6-fokozatú manuális vagy automatikus sebességváltóval
  • 1.6 literes THP 200 LE 6-fokozatú manuális sebességváltóval (csak GTi változat) 
Négyféle Euro 5-ös dízelmotor:
  • 1.6 literes HDi FAP 92 LE 5-fokozatú manuális sebességváltóval
  • 1.6 literes e-HDi FAP 112 LE 6-fokozatú manuális- vagy robotváltóval
  • 2.0 literes HDi FAP 150 LE 6-fokozatú manuális sebességváltóval
  • 2.0 literes HDi FAP 163 LE automatával vagy 6-fokozatú manuális sebességváltóval (csak a 308 CC részére)
Hűen a márka egyik alapértékéhez, az élvezetes vezetéshez, az új 308 úttartása is elsőrangú.
  • Merev karosszéria-struktúra
  • MacPherson első futómű
  • Csatolt lengőkaros hátsó futómű
  • Sebességfüggő rásegítésű elektromos szervokormány
  • Nagy tárcsafékek (elöl hűtöttek) – 302 x 26 mm-ig
  • ABS, elektronikus fékerő-elosztás, vészfék-asszisztens és automatikusan bekapcsolódó vészvillogó, alapfelszerelésként
  • Bosch 8.1 ESP, változattól függően
Magas fokú biztonság
Az új 308 primer- szekunder és tercier biztonsága egyaránt a legmagasabb nívót képviseli. Az első a futómű optimális működését garantáló merev karosszéria-struktúrán múlik, a második az ütközésállóságon, különösképp a hármas első erőbevezetési útvonalon. Nagyszilárdságú acéllal és többrétegű erősítésekkel úgy sikerült fokozni az utasvédelmet, hogy nem lett nehezebb az autó.

Ezek hatását az utasvisszatartó rendszerek fokozzák:
  • Akár nyolc légzsák a limuzinban és az SW-ben,
  • Akár hat légzsák a CC-ben, köztük két fejlégzsák elöl.
  • Felugró bukócsövek a CC-ben, borulás esetére
  • Hárompontos biztonsági övek, becsatolási figyelmeztetéssel
  • Isofix csatok
A tercier biztonságot a Peugeot Connect szolgáltatás fokozza, amely szükség esetén kihívja a mentőket (Peugeot Connect SOS) vagy a trélert (Peugeot Connect Assistance). E szolgáltatások a Peugeot Connect egység vagy a csúcsszintű WIP COM 3D telematika révén elérhetők.
...és az új 308-as összesen 11 féle színben kapható, amelyek közül három új.


AKTUÁLIS
2024-03-22 - A MÁV-START Zrt. tájékoztatása szerint 2024. ÁPRILIS 2-tól 2024. ÁPRILIS 14-ig a BUDAPEST-DÉLI – BUDAPEST-KELENFÖLD  között végzett pályakarbantartási munkák miatt a 40A/42 BUDAPEST – PUSZTASZABOLCS – DUNAÚJVÁROS vasútvonalon a hirdetményben szereplő vonatok módosított, illetve rövidebb útirányon közlekednek.
Modernkori történetek - Közel 50 interjú egy kötetben
2024-06-15
A 95. Ünnepi Könyvhétre jelent meg Fazekas István "Beszélgetés a mi időnkről" című interjúkötete az Üveghegy Kiadó gondozásában, Százhalombatta Város Önkormányzatának támogatásával. A szerzővel könyvbemutató keretében Véghelyi Balázs kiadóvezető beszélgetett a Hamvas Béla Városi Könyvtárban. Az est díszvendége Balogh Júlia szerkesztő, rendező, Csoóri Sándor özvegye és hagyatékának gondozója volt.

Aranyszívek
2024-06-15
A Sérültekért Alapítvány a hagyományos Aranyszív Ünnepen mondott köszönetet támogatóinak, segítőinek, illetve idén is átadták az Aranyszív Díjat, amelyet olyan személyek kaphatnak, akik sokat tesznek a sérült emberek társadalmi integrációjáért. Külön elismerést vehetett át több foglalkoztatott fiatal, illetve egy alapítványi munkatárs, továbbá támogatók átadták az alapítvány számára gyűjtött adományokat.

Egészségnap az eredmények tükrében
2024-06-14
Ahogy korábban megírtuk, szinte a teljes létszámot kihasználva, mintegy 180 páciens regisztrált az Önkormányzat és a Százhalom Egészségügyi Központ által szervezett második, ingyenes májusi egészségügyi szűrőnapra. Vezér Mihály polgármester közösségi oldalán tájékoztatott az eredményről.

Squash Országos Bajnokság Százhalombattán
2024-06-13
A junior OB után a Százhalombattán az Omega Sportcentrum adott otthont a Magyar Squash (fallabda) Szövetség XXXVI. Felnőtt Egyéni Országos Bajnokságnak június 8-9-én.

A könyv ünnepe
2024-06-11
Csodás napot töltöttünk együtt a Battai Könyvünnep alkalmából június 7-én. Köszönjük! A könyveket, a történeteket, a meséket ünnepeltük, a közös élményt, ami összehoz bennünket – kicsiket és nagyokat egyaránt.

Az időjárással is megküzdöttek
2024-06-10
A tervezett teljesítési időn belül futott a célba Nagy Orsolya és Hajduné Bukó Judit a SZVISE színeiben, a BSI ALDI Női Futógála 10 km-es távján.

Egyértelmű megerősítés - Helyi Önkormányzati Választások 2024
2024-06-10
Vezér Mihályt, az ÉSZKE színeiben induló jelenlegi polgármestert 6798 választópolgár erősítette meg szavazatával, hogy a 2024-2029 ciklusban is vezesse a várost – a Nemzeti Választási Iroda nem jogerős adatai alapján.

Könyvből soha nem elég - Felajánlás a Családsegítőnek
2024-06-08
Széles műfajpalettát felölelő könyvcsomagokat adott át a Városi Családsegítő és Gondozási Központnak, illetve az ott működő nyugdíjas klub javára az Értünk Százhalombattai Közéleti Egyesület tagjai.

Megcsonkított ország
2024-06-07
104 évvel ezelőtt, 1920. június 4-én írták alá a trianoni békediktátumot, ami nyomán Magyarország elvesztette területének és lakosságának mintegy kétharmadát, továbbá súlyos csapást mért a gazdaságra a természeti kincsek nagy részének szomszédos országokhoz kerülésével.

Megújult az 1-es iskola udvara
2024-06-06
A 26 millió forintos önkormányzati támogatással megvalósult beruházás keretében műfüves borítást helyeztek le, új eszközöket szereztek be és telepítettek, valamint felújították az atlétikai pályákat.

Tavaszi nagyüzem a teniszezőknél
2024-06-06
Számos érmet szerezett a VUK SE Teniszszakosztálya a tavaszi hazai és országos rendezésű versenyeken – tájékozatott Dénes Tibor vezetőedző.

Értékteremtő fiatalok
2024-06-06
A Városi Gyermeknapon adták át a Barátság Kulturális Központ által alapított Janikovszky Éva Művészeti Díjakat az amatőr művészeti tevékenységet folytató gyerekeknek.

ARANY JÁNOS ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM - SZEKRÉNYMESE
2024-06-06
Egyszer volt, hol nem volt, volt két szekrény, akik még az elmúlt században láttak napvilágot. 

Jani Bácsi!
2024-06-06
Emlékszem, amikor a jelenlegi otthonunkba költöztünk, egy Erkel körúti lakásba, Jani Bácsi volt az első lakó, aki érdeklődve tekintett ki a lépcsőházba, majd gyorsan be is mutatkozott. 

Három érem a modellvitorlás kupán
2024-06-06
Egy ezüst- és két bronzérmet nyert a Dunamenti Energia Modellező Klub a május 31. és június 2. között rendezett Kanizsa Kupán – tájékoztatott Kunvári Sándor az egyesületi tagja.

Alapkőletétel - Új otthon épül az időseknek
2024-06-04
A legmodernebb körülményeket biztosítja majd az a gondozóház, amelyet az egykori Százszorszép Óvoda épületéből, bővítéssel alakítanak ki. Az önkormányzati beruházásban megvalósuló intézmény alapkövét június 4-én tették le.

Eskütétel
2024-06-04
Vezér Mihály polgármester előtt, június 3-án letették esküjüket a szavazatszámláló bizottságok szervezetek által megbízott tagjai, akik a június 9-i helyi önkormányzati, nemzetiségi önkormányzati és az európai parlamenti választások lebonyolításában vesznek részt. Százhalombatta 8 egyéni választókerületében mindenhol 2-2 szavazókörben lehet leadni a voksokat 6 és 19 óra között. A 16 szavazatszámláló bizottság hatóságnak, tagjai pedig hivatalos személynek minősülnek.

Megújult körülmények között folytatódhat a gyermekek fejlesztése
2024-06-03
Önkormányzati támogatásból újították fel a Szülők Fóruma Egyesület Kodály Zoltán sétányon található központi helyiségét.

Útlezárás
2024-06-03
A Polgármesteri Hivatal Műszaki Iroda tájékoztatása szerint a Csokonai utca 11-12. között az úttest teljes szélességében forgalomlassító küszöb építése történik, ezért a Csokonai utca 2024. június 3. és június 5. között mindkét irányból zsákutca lesz.

Űrutazás és az emberiség
2024-06-03
A fenti címmel tartott – beszélgetés keretében – lebilincselő előadást Farkas Bertalan, nyugalmazott dandártábornok vadászpilóta, az első magyar űrhajós a BKK színháztermében május 29-én. Meglepetés vendégként St. Martin köszöntötte zenéjével az űrhajóst és a megjelenteket.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor kukac mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.