2019. június 19. - Gyárfás napja
Szerda
Min:17°
Max:19°
Csütörtök
Min:16°
Max:27°
Péntek
Min:16°
Max:26°
Szombat
Min:16°
Max:27°
Vasárnap
Min:18°
Max:24°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

Az új Peugeot 308 - Hatékony technika és elegancia - írta: -mur-
2011-02-09 -
Az új Peugeot 308 friss küllemmel, innovatív e-HDi mikro-hibrid technikával és optimalizált fogyasztással illetve CO2 emisszióval (98 g/km-től) érkezik. Új, finom vonalaival a márka legfrissebb stílusjegyeit viseli a Peugeot 308. Karosszériája az alatta rejtőző műszaki berendezés kontúrjait követi. A háromféle kivitel (limuzin, CC és SW) ezáltal modern eleganciát nyert, amelyet a fénydiódás nappali menetfény is illusztrál. A dinamikát és az emóciót a génjeiben hordozza a 308, rámenősségére az új xenonfényszóró titánszínű maszkja és a lejtőshátú kivitel exkluzív GTi kidolgozása utal.

Az úttartás és a vezetési élvezet középpontba helyezésével tervezett Peugeot 308, sokat lépett előre a környezetvédelem terén is. Az 508 nyomában haladó, új Peugeot 308 innovatív e-HDi mikro-hibrid technikája, legújabb generációs STOP & START rendszere, és az 1.6 literes HDi FAP 112 lóerős Euro 5-ös motorja kellő bizonyíték erre. Már a belépőszintű motor is kapható robotizált, illetve teljesen manuális sebességváltóval is.

A mikro-hibrid technika mellett a következők járulnak hozzá a CO2 kibocsátás csökkentéséhez:
  • Autónként átlagosan 25 kg-os súlycsökkentés
  • 16 colos gumik, nagyon csekély gördülési ellenállással
  • Optimalizálták a legújabb motornemzedéket (VTi, THP, HDi Euro 5)
  • 0.28-as alaktényező a kis fogyasztású változatok részére – kategóriarekord!
Példamutató adatok:
  • 98 g/km CO2* a 308 limuzin 1.6 literes e-HDi FAP 112 LE. BMP6 esetében – kategóriarekord (hitelesítés alatt, kapható 2011 nyarától, a bevezetéskor – 104 g/km CO2)
  • Környezetvédelemre optimalizálták a négyféle benzinmotorból (98-200 LE, az utóbbi az exkluzív GTi változaté) és a négyféle dízelből (92-163 LE) álló hajtómű-választékot. Már az alapkivitel – 308 limuzin, 1.6 literes HDi FAP 92 LE, manuális váltóval – is remekül áll, CO2 emissziója csupán 110 g/km. 
Az új 308 méretei és felszereltségének nívója változatlanok maradtak; a karosszéria jellegétől függetlenül tágas és komfortos tér várja az utasokat. Hasonlót mondhatunk a legmagasabb szintet képviselő primer-, szekunder- és tercier biztonságról is.

Az új 308 világpremierje a 2011-es Genfi Autószalonon lesz, az európai értékesítés 2011 áprilisában kezdődik. Feladata, hogy folytassa a 308 család sikertörténetét, amelyből csaknem 900,000 darabot vásároltak a típus 2007-es bevezetése óta.

Elegáns vonalak emelik ki a fejlett technikát
Az új 308 designja finoman testesíti meg a Peugeot márka aktuális stílusjegyeit. Miközben a méretek változatlanok maradtak, az új vonalak a lehető legszorosabban követik az autó szerkezeti egységeit, kiemelve atlétikus karakterét, miközben az orrkiképzésnek a lebegő hűtőmaszk ad friss megjelenést. Nagy, egyöntetű felületek teszik elegánssá az autó stílusát. A feketére fényezett műanyag védőelemek vékonyabbak lettek, így határozottabban dominál a fém. Ugyanez érvényes a kisebb méretű, osztatlan légbeömlőre is.

Stíluselemek juttatják érvényre az új 308-ból sugárzó eleganciát. Selyemfényű króm csillog az új hűtőmaszkon, míg a vízszintes díszlécek feketék vagy krómozottak lehetnek, a karosszéria jellegének (limuzin, CC vagy SW) megfelelően.

Az autó széles első "köténybe" kétfunkciós (nappali menetfény és helyzetjelző), bumeráng-alakú lámpákat süllyesztettek, amelyek a változattól függően elérhetők. A különböző intenzitású fénydiódák és a fényvonal éjjel-nappal felismerhetővé teszi az új 308-at.

A géptető V-alakú orrésze további kifejező részlet. Úgy tervezték át, hogy a lehető legszorosabban illeszkedjék az autó szerkezeti elemeire, és a Peugeot új stíluskódjának megfelelően hidat képezzen a lebegő hűtőmaszk fölé. Az új, kettős anyagú márkaembléma oroszlánja, krómkeretes feketére fényezett alapon feszít a géptető elején. A lámpák és a motorháztető találkozásánál, a front rész folytonos, karakteres, ívelő vonalai hatásos látványelemként dolgoznak. A sima üvegű fényszóró három hengerből álló belső része kifinomult, techno hatást kelt. Amennyiben a titánszínű kerettel ellátott dinamikus xenon kanyarfényszórók is felkerülnek az autó elejére, még megkapóbb a látvány, hiszen ezek is az új 308 jellegzetes karakterét erősíti.

A kerékívtől kiinduló stílusvonal keresztezi az oldalfelületet, egészen a hátsó lámpáig, majd beleolvad a hátsó köténybe. Fokozza a látvány egyöntetűségét az emelkedő oldalvonal és a panoráma hátsó ablak is, amely ráfordul a tetőoszlopokra.
Végül, teljessé téve a 308 összhatását, az első köténynél kezdődő alsó oldalvonal a hátsó lökhárítóig tart. Új, gyémánthatású 16 vagy 17 colos könnyűfém-kerekek, illetve a GTi 18 colos Storm Grey felnije koronázzák meg a látványt.
Mindehhez pompásan illik az autó hátulja. A sportosság, a robusztus kidolgozás és a minőség megjelenítéséről gondoskodik a hátsó spoiler ,illetve a két betét, amelyek krómozottak is lehetnek, kipufogóvéget sejtetve. Az új Oroszlán a csomagtér-ajtó közepén díszeleg, a vízszintes övvonalat kiemelő és a 308 hátuljának kiegyensúlyozottságát hangsúlyozó selyemfényű krómozott elemen.

Az SW masszív alsó részét és hátsó lámpáit úgy tervezték meg, hogy széles legyen a csomagtartó nyílása. A tágas hely megrakását alacsony küszöb segíti. Esztétikai szempontból érdekes, hogy a vízszintes övvonal körbefut a poggyásztartó ajtaján, mintegy megnyújtva az autót. Ezt a hatást erősíti a színre fényezett rendszámtábla-betét, fölötte az új Oroszlán emblémával.
Erőteljes a CC hátulja is, amelynek vízszintes tagolása kihangsúlyozza a jármű szélességét. Ehhez járul a csomagtér-fedél domborulata a spoiler alatt, a krómozott rendszámtábla-keret és az alsó diffúzor. A sárvédőkre beforduló, rubinszínű fénydiódás lámpák fényfüggönyként szélesítik a sziluettet, sajátosan látványos megjelenést adva a 308 CC-nek.

Egyöntetű és fényűző utastér
A formatervezők keményen dolgoztak, hogy maradéktalanul kiaknázzák a 308 félmagas felépítéséből adódó belső térfogatot. A műszerfalat erősen megdöntötték, szinte párhuzamosan a szélvédőoszlopokkal, zavartalan kilátást biztosítva.
Nagyon törekedtek az utastér nívós, kiemelkedő minőségi hatást adó berendezésére is. Az eredmény a letisztult, elegáns műszerfal, kiváló minőségű anyagokból, puha felülettel, bőrrel, krómmal, fekete lakkozással. Minden részlet gondos kidolgozásról és nagyfokú komfortról tanúskodik. A felszereltségi szinttől függően új motívumok díszítik az ajtóborítást, a kormánykerék hüvelyktámaszát és a burkolatokat. A GTi változat különleges üléseit látható vörös díszöltéssel varrják, támláját pedig emblémával látják el. A kormánykerék alumíniumgyűrűjén GTi felirat látszik. Sötétre színezett hátsó ablakok, sötétített keréktárcsák (Storm Grey) és a Xenon fényszórók titánszínű kerete teszi teljessé az 1.6 literes THP 200 LE motorhoz illő sportos, rámenős fellépést.

A 308 CC belsejében szembe ötlik az integrált fejtámlás négy ülés eleganciája, és a műszerfal opcionális, teljes bőrborítása, különféle színárnyalatokban, amelyek túrakocsis hangulatot teremtenek. Az elöl ülők komfortérzetét fokozza, hogy meleg levegőt fúj a nyakukra az Airwave, így zavartalanul lehet élvezni a nyitott autózást.

Tágas és világos utastér
Belül a tágasság és a világosság érzete uralkodik – itt azt szeretnénk, ha sohasem érne véget az utazás! A méretek, illetve a tervezők azon törekvése, hogy a lehető legtöbb helyet szabadítsák fel, kategóriájának egyik legtágasabb autójává teszi a 308-at. A limuzin és az SW első könyökszélessége 1464 mm, amely 1492-re nő a Coupé Cabriolet változatban. A hátsó méret 1471, illetve 1321 mm. Nincs hiány ügyes tárolókban sem, ezek térfogata összesen 42 liter, úgyhogy mindennek megvan a maga helye.

A 308 SW akár hét főt is képes szállítani a kiegészítő hátsó ülések jóvoltából, és senki sem panaszkodhat helyhiányra. A berendezést a pillanatnyi igényeknek megfelelően lehet variálni. A csomagtartó, kalaptartóig pakolva, 674 literes az SW-ben, illetve 430 literes a limuzinban, de ezt 2,149, illetve 1,398 literesre lehet bővíteni. A CC utasai 465 literrel gazdálkodhatnak, ha fenn van a tető. Kabrióként, amikor a tető elsüllyed a csomagtartóban, még mindig marad 266 liternyi hely a poggyásznak. Dinamikus kupéból elegáns kabrióvá, vagy vissza, mindössze 20 másodperc az átalakulás.

A 308 limuzin és SW kapható a napfényt beeresztő panoráma-üvegtetővel is. A teljes üvegfelület ilyenkor 4.86 illetve 5.58 m². Elektromos működtetésű árnyékoló roló tartozik hozzá. Nem kevésbé járul hozzá az utazás kellemességéhez az opcionális kétzónás klímaautomata. Aktívszenes légszűrője nem engedi be az utastérbe a szénhidrogének szagát.

Kiváló minőségű audio- és telematikai rendszer is kapható, amelynek részei a WIP Sound rádió, a Bluetooth kihangosító, a WIP Nav műholdas navigátor és a WIP Com 3D behúzható, hétcolos, 16/9-es színes képernyője. A JBL Hi-Fi rendszert pedig különlegességként a külső zajokat csillapító, optimális hangzást eredményező réteges oldalüvegekkel lehet kiegészíteni..

Kevesebb CO2
A projekt egyik fő célja a CO2 emisszió leszorítása volt. Optimalizálták a fogyasztást befolyásoló összes tényezőt:
  • Autónként átlagosan 25 kg-os súlycsökkentés
  • 16 colos gumik, nagyon csekély gördülési ellenállással
  • Vezérelt olajszivattyú az 1.6 literes HDi motorban
  • Optimalizált generátorvezérlés egyes motorokon
  • Elektromos szervokormány
  • 0.28-as alaktényező a kis fogyasztású változatok részére – kategóriarekord!
  • e-HDi mikro-hibrid technika
  • 98 g/km CO2* a 308 limuzin 1.6 literes e-HDi FAP 112 LE. BMP6 esetében – kategóriarekord (hitelesítés alatt, kapható 2011 nyarától, a bevezetéskor – 104 g/km CO2) 
e-HDi mikro-hibrid technika
Az 508 után az új Peugeot 308 a márka második autótípusa, amelyben benne van az új generációs STOP & START rendszerrel működő innovatív e-HDi mikro-hibrid technika. Alapja az 1.6 literes HDi Euro 5 dízelmotor és az önindítóként is működő generátor. Vezérlése (Volt Control) lassuláskor energiát termel vissza az akkumulátorba, megkönnyítve a következő indítózást (e-booster). Eredményei: 
  • 15 százalékos fogyasztáscsökkenés városban,
  • 5 g/km CO2emissziócsökkenés városi ciklusban,
  • 40 százalékkal gyorsabb újraindítás (400 ms) az önindítós Stop & Starthoz képest,
  • motorleállítás 20 km/óra alatt manuális sebességváltóval (robotváltó esetén 8 km/óra),
  • jobban vezethető (csendes, rezgésmentes). 
A második generációs önindító-generátor teljesítménye 2.2 kW, élettartama 600,000 újraindítás. A vezető, ha úgy hozza kedve, egy gombbal kikapcsolhatja a STOP & START funkciót.

1.6 literes e-HDi FAP 112 LE motor
E technika nagyléptékű kihasználása érdekében az új 308-nak már az "alapmotorjához", az 1.6 literes HDi 112 LE FAP változathoz is adják az e-HDi technikát, kétféle sebességváltóval (manuális vagy robot). Ez újdonság, hiszen korábban csak a BVMP6 elektronikus felügyeletű robotváltóhoz állt rendelkezésre az e-HDi technika.

Korszerű motorok bőséges választéka
Az új 308 legújabb generációs benzin- (VTi vagy THP) és dízelmotorokkal (HDi euro 5) készül. A limuzin mind a nyolcfélével, manuális-, robot- vagy automatikus váltóval kapható.

Négyféle Euro 5-ös benzinmotor:
  • 1.4 literes VTi 98 LE 5-fokozatú manuális sebességváltóval
  • 1.6 literes VTi 120 LE 5-fokozatú manuális vagy automatikus sebességváltóval
  • 1.6 literes THP 156 LE 6-fokozatú manuális vagy automatikus sebességváltóval
  • 1.6 literes THP 200 LE 6-fokozatú manuális sebességváltóval (csak GTi változat) 
Négyféle Euro 5-ös dízelmotor:
  • 1.6 literes HDi FAP 92 LE 5-fokozatú manuális sebességváltóval
  • 1.6 literes e-HDi FAP 112 LE 6-fokozatú manuális- vagy robotváltóval
  • 2.0 literes HDi FAP 150 LE 6-fokozatú manuális sebességváltóval
  • 2.0 literes HDi FAP 163 LE automatával vagy 6-fokozatú manuális sebességváltóval (csak a 308 CC részére)
Hűen a márka egyik alapértékéhez, az élvezetes vezetéshez, az új 308 úttartása is elsőrangú.
  • Merev karosszéria-struktúra
  • MacPherson első futómű
  • Csatolt lengőkaros hátsó futómű
  • Sebességfüggő rásegítésű elektromos szervokormány
  • Nagy tárcsafékek (elöl hűtöttek) – 302 x 26 mm-ig
  • ABS, elektronikus fékerő-elosztás, vészfék-asszisztens és automatikusan bekapcsolódó vészvillogó, alapfelszerelésként
  • Bosch 8.1 ESP, változattól függően
Magas fokú biztonság
Az új 308 primer- szekunder és tercier biztonsága egyaránt a legmagasabb nívót képviseli. Az első a futómű optimális működését garantáló merev karosszéria-struktúrán múlik, a második az ütközésállóságon, különösképp a hármas első erőbevezetési útvonalon. Nagyszilárdságú acéllal és többrétegű erősítésekkel úgy sikerült fokozni az utasvédelmet, hogy nem lett nehezebb az autó.

Ezek hatását az utasvisszatartó rendszerek fokozzák:
  • Akár nyolc légzsák a limuzinban és az SW-ben,
  • Akár hat légzsák a CC-ben, köztük két fejlégzsák elöl.
  • Felugró bukócsövek a CC-ben, borulás esetére
  • Hárompontos biztonsági övek, becsatolási figyelmeztetéssel
  • Isofix csatok
A tercier biztonságot a Peugeot Connect szolgáltatás fokozza, amely szükség esetén kihívja a mentőket (Peugeot Connect SOS) vagy a trélert (Peugeot Connect Assistance). E szolgáltatások a Peugeot Connect egység vagy a csúcsszintű WIP COM 3D telematika révén elérhetők.
...és az új 308-as összesen 11 féle színben kapható, amelyek közül három új.


További híreink
Regionális hírek
Programajánlók
- László Bandy finisszázs - 2019-06-18
- Programajánló - 2019-06-17
- Várostörténeti előadás a könyvtárban - 2019-06-14
- EFOTT - 2019-06-11
- Programok a HBVK-ban - 2019-06-03
- Programajánló - 2019-06-03
- Programok a HBVK-ban - 2019-06-03
- Az elátkozott kúria - 2019-05-21
- Programajánló - 2019-05-20
- Pajor Tamás Százhalombattán - 2019-05-15
Választási hírek
Felhívások
1 százalék
2019-05-10 -
A személyijövedelemadó-bevallás mellett az idén is mindenki szabadon rendelkezhet befizetett adója 1+1 százalékáról. Az egyik 1 százalék felajánlható egy civil szervezetnek, további 1 százalék pedig valamely bevett egyháznak vagy a Nemzeti Tehetség Programnak.
AKTUÁLIS
2019-06-12 - Tanácskozik a százhalombattai önkormányzat képviselő-testülete június 17-én, hétfőn 9 órakor. A meghívót a tervezett napirenddel itt adjuk közre.
2019-06-03 -
2019-05-31 - A vagyon elleni bűncselekmények megelőzése érdekében lakossági fórumot tart az önkormányzat a rendőrséggel közösen a BKK Színháztermében, június 4-én, kedden 15 órakor. 
LEGFRISSEBB HÍREINK
Folyamatos a szúnyogirtás
2019-06-19
Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság közleményben leírta, hogy az egész országot érintő szúnyoginvázió oka a folyókon levonult árhullám, az esős május és a hirtelen jött meleg. Nehezítette a szúnyoggyérítést a múlt szerdától vasárnapig tartó hőség, amely miatt a légi permetezések többségét le kellett állítni, tekintettel arra, hogy a nagy melegben a szúnyogok többsége a késői órákig megbújik a növényzetben, a repülési szabályok viszont az éjszakai munkavégzést nem teszik lehetővé.      

Felújítják a Csodaszarvas díszkutat
2019-06-19
Néhány hét múlva újra üzemel a főtéri Csodaszarvas díszkút Százhalombattán. Addigra újra cserélik a régi, kopott burkolatot.

Számos gondot megoldott a pótköltségvetés - Képviselő-testületi összefoglaló
2019-06-18
A költségvetési rendelet módosítása volt a képviselő-testület június 17-i ülésének fő témája Százhalombattán. Tárgyaltak az iskolaudvarok felújításáról, a sportegészségügyi ellátásról, a Matta-kerti közösségi tér és parkolóhelyek kialakításáról, illetve az egészségügyi szakellátásról és alapellátásról.

Tájékoztató a Gesztenyés úti társasház-építéssel kapcsolatban
2019-06-18
A Képviselő-testület kezdeményezésemre megtárgyalta az építkezéssel összefüggésben kialakult helyzetet.

Battai szerzők az Ünnepi Könyvhéten
2019-06-18
Új helyszínen került megrendezésre az idei Ünnepi Könyvhét, a Duna-korzó hangulata sokaknak adott felejthetetlen élményt. Minden bizonnyal azoknak is, akik a Véghelyi Balázs által vezetett Üveghegy Kiadó pavilonjánál álltak meg szemlézgetni.

Maradtak az élen
2019-06-18
Két győzelemmel és egy vereséggel zárta a Magyar Lábtenisz Csapatbajnokság harmadik fordulóját a százhalombattai Dx-Trade csapata június 8-án, Budapesten.

Könyvek ünnepe
2019-06-18
Negyedik alkalommal szervezett Battai Könyvünnepet a Hamvas Béla Városi Könyvtár Százhalombattán június 7-én. Bár az egész napos rendezvény gazdag kínálattal várta a városlakókat, a reméltnél kevesebben vettek részt.

Battai Gurítók - nyáron
2019-06-18
A tavaszi szezon végeztével a Battai Gurítók játékosai különböző meghívásos versenyeken vettek részt.

Fazekas István: Erdélyiség térben és időben
2019-06-18
Gondolná-e valaki, hogy a deklarált szólásszabadság keretei között az elcsatolt területek magyarjainak esetenként nehezebb hozzájutniuk egy-egy anyaországban megjelent könyvhöz vagy folyóirathoz, mint a hetvenes-nyolcvanas években? 

Szúnyogok
2019-06-17
Az elmúlt héten kétszer és ezen a héten is kétszer végeztet szúnyogirtást az önkormányzat Százhalombattán. A SZÁKOM folyamatosan figyeli az előrejelzést és az időjáráshoz igazítja a munkát.

Partneri együttműködés
2019-06-17
A Petrolszolg Kft. munkatársai kapták az idei Aranyszív-díjat a Sérültekért Alapítványtól Százhalombattán június 15-én. Az elismerést 2003-ban alapította a civil szervezet azok számára, akik kiemelkedően sokat tesznek a fogyatékkal élő emberekért.

A sport nagykövetei
2019-06-17
Többszáz gyerek, szülő, nagyszülő és edző vett részt a VUK SE hagyományos, családias hangulatú évzáróján június 16-án az óvárosi focipályán. Az eseményen az immár tizenhét éve működő egyesület valamennyi szakosztálya képviseltette magát.

Óvárosi Focikupa
2019-06-17

Sportos szezonzáró
2019-06-17
Szezonzáró családi napot tartott a B-Cool Dance és a SZVISE öt szakága Százhalombattán, a Csónakázó-tónál június 16-án.

Modellező világkupa
2019-06-17
Hatodik helyezést ért el Tokaji Tamás, a Dunamenti Energia Modellező Klub versenyzője a körrepülő műrepülő (F2B) világkupafordulóján, a Jozef Gabris emlékversenyen június 8-9-én a szlovákiai Homonnán. 

Közúti balesetek
2019-06-14
Felborult egy személyautó csütörtökön délután az M5-os autópálya 34-es kilométerénél, Százhalombatta közelében.

Jól gazdálkodtak a közvagyonnal
2019-06-14
A százhalombattai önkormányzat Gazdálkodási, Pénzügyi és Integrációs Bizottsága megvitatta a költségvetés módosítására érkezett intézményi és egyesületi kérelmeket, tárgyalt a Matta-kert parkolási helyzetével kapcsolatos javaslatról, valamint az önkormányzat állampapírvásárlását is támogatta június 12-i ülésén.

Hasznos tippek az M7-esen közlekedőknek a nyári hónapokra
2019-06-14
Pénteken vége a tanítási időszaknak, ezzel együtt beindul a nyári idegen- és közúti forgalom az M7-es autópályán hétvégenként. A torlódások és balesetek ilyenkor gyakoriak a Balatonra vezető gyorsforgalmi úton, az üzemeltető Magyar Közút Nonprofit Zrt. ezért több hasznos tippel is szolgál a közlekedőknek, hogy az utazásuk kellemes és stresszmentes legyen.

Székelyföldön jártak az Arany János Általános Iskola és Gimnázium tanulói
2019-06-14
Két kiránduláson összesen csaknem nyolcvan tanuló vett részt idén a Határtalanul pályázat keretében megrendezett romániai úton.

A természet kincs
2019-06-14
Tizenkilencedik alkalommal szervezte meg a Középiskolások Környezetvédelmi Konferenciáját a Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium június 7-én.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor@mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.