2019. június 16. - Jusztin napja
Vasárnap
Min:19°
Max:26°
Hétfő
Min:16°
Max:23°
Kedd
Min:17°
Max:24°
Szerda
Min:18°
Max:27°
Csütörtök
Min:18°
Max:25°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

A hatékonyság művészete
2010-12-06 -
AZ ÚJ, 1,6 LITERES FORD ECOBOOST MOTOR IMMÁRON ELÉRHETŐ A MONDEO, S-MAX ÉS GALAXY MODELLEKBEN IS!


A takarékos, új 1,6 literes Ford EcoBoost motor 160 lóerő teljesítményű és 240 Nm nyomatékú változata immáron idehaza is elérhető a Ford idén teljesen megújult zászlóshajóiban, az új S-Max-ban, Galaxy-ban és Mondeo-ban, ráadásul 2011 elején az erőforráshoz a Ford Auto-Start-Stop rendszer is párosul.

A Ford tovább bővíti nagyautói, vagyis az új Mondeo, S-MAX és Galaxy modellek hajtáslánc-kínálatát. Az új 1,6 literes, 160 lóerő teljesítményű és 240 Nm nyomatékú Ford EcoBoost motor révén a vásárlóknak immáron lehetőségük nyílik arra, hogy úgy válasszanak kisebb motorblokkot, hogy közben nem kell kompromisszumot kötniük a teljesítmény terén.

A négyhengeres erőforrásokból álló EcoBoost motorcsalád a kisebb, takarékosabb és alacsonyabb CO2 kibocsátású erőforrások új generációja. A globális alkalmazásra szánt motorokat a Ford európai mérnökei fejlesztették ki, s az új, 1,6 literes, Nagy-Britanniában gyártott változat – a spanyolországi gyártású 2,0 literes egység mellett, ami nemrég jelent meg a Ford nagyautóinak kínálatában – a legújabb motortechnológiát alkalmazza, aminek eredményeképpen a fogyasztás és a CO2 kibocsátás 20 százalékkal csökkent a hasonló teljesítményű, de nagyobb lökettérfogatú, hagyományos erőforrásokéhoz képest.

A lehető legtakarékosabb megoldásokat kereső vásárlók értékelni fogják, hogy a most bemutatott Mondeo, valamint a legújabb S-MAX és Galaxy modellekben számos Ford ECOnetic technológia működik, többek közt a Smart Energiavisszanyerő Fékrendszer, a Ford Eco Mode vezetőtájékoztató rendszer, vagy az Aktív Hűtőrács Elzáró rendszer. Az új, 1,6 literes EcoBoost motorokkal szerelt modellváltozatoknál e technológiák az alapfelszereltséghez tartoznak.

Az innovatív Ford EcoBoost méretcsökkentő technológiának köszönhetően immár az új, 1,6 literes erőforrás lett az S-MAX és Galaxy modellek motorpalettájának legkisebb lökettérfogatú tagja.

Méretei ellenére az új, 1,6 literes Ford EcoBoost motor teljesítményadatai igazán meggyőzőek. A blokk 160 lóerős (118 kW) csúcsteljesítményével és 1.600-4.000 1/perc közti fordulatszám-tartományban rendelkezésre álló 240 Nm-es nyomatékával – valamint a hatfokozatú manuális váltóművel – az új Mondeo kombinált üzemanyag-fogyasztása mindössze 6,8 l/100 km (41,5 mpg)*, átlagos CO2 kibocsátása pedig csupán 158 g/km.

Az új, 1,6 literes Ford EcoBoost motor teljesítményadatai

 

Kombinált üzemanyag-fogyasztás

l/100km (mpg)*

Átlagos CO2 kibocsátás

g/km

Végsebesség

km/h (mph)

Gyorsulás 0-100 km/órára (0-62 mph)

s

Ford Mondeo
(4-/5 ajtós)

6,8 (41,5)

158

215 (133,6)

9,3

Ford Mondeo (Wagon)

6,8 (41,5)

158

210 (130,5)

9,6

Ford S-MAX

7,0 (40,3)

164

204 (126,8)

9,8

Ford Galaxy

7,2 (39,2)

169

201 (124,9)

9,9



Ford EcoBoost: Három kulcsfontosságú technológia
Az 1,6 literes Ford EcoBoost motor kis tömegű, teljesen alumínium szerkezet, amelyben három fontos technológia működik együtt:
  • középre beépített, nagynyomású közvetlen befecskendezés
  • kis tehetetlenségű turbófeltöltő
  • kettős, független szelepvezérlés. 
Miközben ezeknek a megoldásoknak önmagukban is nagy a műszaki potenciáljuk, mindhárom együttes alkalmazása jelentős mértékben növeli a teljesítményt, és a teljes működési tartományban jóval hatékonyabb égésfolyamatokat eredményez.

Ez a modern égési rendszer a teljesítmény és a takarékosság új szintjét honosítja meg a hasonló teljesítményű benzinmotorok között. Az 1,6 literes Ford EcoBoost motor nagy nyomatékot ad le kis fordulatszámon, olyan agilisan reagál, mint egy nagyobb lökettérfogatú motor, ám tömege, mérete és fogyasztása egy kisebb erőforrásénak felel meg.

“A Ford EcoBoost technológiák olyan előnyöket kínálnak a vevőknek, amelyeknek hatékonysága vetekszik a legmodernebb dízelmotorokéval – ilyen a lenyűgöző nyomaték kis fordulatszámon és a csekélyebb mennyiségű CO2 emisszió." - fogalmazott Graham Hoare, a Ford Európa hajtóművek fejlesztéséért felelős igazgatója. “Ugyanakkor az EcoBoost motorok megőrizték a benzines erőforrások fordulatszám-barát jellegét és a dízelekhez képest olcsóbbak is, azaz a vevő mindkét motorfajta előnyeit élvezheti egyszerre."

További új hajtásláncok 2011-ben
A Ford legújabb európai nagyautóinak motorkínálata már így is kifejezetten meggyőző, ám 2011 elején további hajtásláncok jelennek majd meg a palettán:
  • 1,6 literes Ford EcoBoost (160 LE) motor Ford Auto-Start-Stop rendszerrel
  • 1,6 literes Ford Duratorq TDCi (115 LE)
  • 1,6 literes Ford Duratorq TDCi (115 LE) motor Ford Auto-Start-Stop rendszerrel, amely a Ford Mondeo ECOnetic bizonyos változataiban 115 g/km CO2 emisszióval is kapható lesz
  • Az erős, ugyanakkor takarékos 2,2 literes Ford Duratorq TDCi (200 LE) motor hatfokozatú automatikus váltóművel is megrendelhető 
“Az alacsony fogyasztás az egyik legfontosabb szempont a vásárló számára, amikor autót választ. Hatékony, új motorjaink és a Ford ECOnetic technológiák immár a legkisebb Ka modelltől nagyautóinkon át egészen luxuskategóriájú modelljeinkig elérhetők, így a legtöbb vevő számára megfizethető megoldásokat nyújtunk ahhoz, hogy csökkentsék a közlekedéssel járó szénkibocsátásukat." – tette hozzá Stephen T. Odell, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. A Mondeo, az S-MAX és a Galaxy legújabb változatai immár a legmodernebb vezetősegítő rendszerek teljes palettáját kínálják, valamint erős, mégis takarékos motorokat, amelyek közt mindenki megtalálja a neki legjobban tetsző erőforrást – s ráadásul ez a kínálat hamarosan tovább bővül."

A legújabb generációs, nagynyomású közvetlen befecskendezés
Az 1,6 literes Ford EcoBoost motor szívében nagynyomású, közvetlen befecskendezéses rendszer működik, amely minden hengerbe kicsi és precíz mennyiségben, akár 200 bar nyomással lövi be az üzemanyagot; a porlasztott üzemanyag cseppje jellemzően kisebb, mint 0,02 mm, azaz az emberi hajszál vastagságának egyötöde.

Az 1,6 literes motorban a legmodernebb, közvetlen befecskendezéses rendszer dolgozik, amelynek középen elhelyezett injektorai éppen az égéstér szívébe spriccelik az üzemanyagot. A modern, hatfuratos injektorok úgynevezett ’irányított szórású’ rendszerrel működnek, így az egyes üzemanyag-adagokat az égés szempontjából a legmegfelelőbb helyre juttatják.

A hagyományos befecskendezési rendszerekkel összehasonlítva a közvetlen befecskendezés hidegebb és sűrűbb töltést ad, aminek köszönhetően az 1,6 literes Ford EcoBoost motor nagyobb sűrítési aránnyal és nagyobb turbónyomással működhet, ez pedig tovább fokozza a hatékonyságot, illetve a kis fordulaton leadott nyomatékot.

A kis tehetetlenségű turbófeltöltő gyorsan reagál...
A lehető legteljesebb vezetési élmény érdekében az 1,6 literes Ford EcoBoost motorok kis fordulatszámon is nagyon nyomatékosak, vagyis bírnak azzal az erénnyel, amely a modern dízelmotorokat oly népszerűvé tette az autóvezetők körében. E motor emellett kifinomult és agilis teljesítményt ad le a teljes fordulatszám-tartományban.

Ennek egyik oka a modern turbótechnológia, amely kisméretű, és kis tehetetlenségű, percenként akár 200.000-es fordulatszámmal pörgő rotorokat jelent. Az 1,6 literes erőforrásban Borg Warner KP93 turbófeltöltő dolgozik, amelynek optimalizált kialakítása garantálja a 240 Nm-es maximális nyomatékot nagyon alacsony fordulatszám (1.600-4.000/perc) mellett, illetve a minimális turbólyukat, amikor a vezetőnek azonnali teljesítményre van szüksége – sőt az átmeneti túltöltés révén rövid időre a legnagyobb forgatónyomaték 270 Nm is lehet.

Miközben az 1,6 literes Ford EcoBoost egység kimagaslóan agilisan működik kis fordulatszámok mellett is, a turbófeltöltő gondos hangolása révén azt is elértük, hogy mindez nem ment a széles és lapos nyomatékgörbe és a könnyed teljesítmény-leadás rovására magas fordulatokon. A 160 lóerős modell vezetője például a teljes nyomaték 95 százalékával gazdálkodhat 1.500-as és 5.500-as fordulatszám között. Ez a széles nyomatékgörbe lehetővé teszi a hosszabb váltófokozatok kialakítását is, ami tovább fokozza a gazdaságosságot és a kifinomult működést.

Kettős, független szelepvezérlés fokozza a gazdaságosságot
Az 1,6 literes Ford EcoBoost motorban a szívó-, és a kipufogó oldalon egyaránt függetlenül változó szelepvezérlés optimalizálja a gázáramlást az égéstérben a teljes fordulatszám-tartományban. A TiVCT (Kettős, független változó szelepvezérlés) rendszer különösen részterheléses üzemmódban játszik jelentős szerepet a motor hatékonyságának és teljesítményének javításában.

A TiVCT használata azt is lehetővé tette a Ford EcoBoost motorok mérnökei számára, hogy a gázlengések hatásának kiaknázásával tovább növeljék a kis fordulaton leadott nyomatékot. A gázlengések során előnyt lehet kovácsolni a szívócsőben és a kipufogó leömlőben uralkodó nyomások közötti különbségből, kis fordulaton megnövelhető a hidegebb, frissebb levegő áramlása a motorban, ez pedig nagyobb nyomatékot eredményez, illetve gyorsabban megforgatja a turbófeltöltőt.
A TiVCT olajnyomással hajtott rendszer, amely egymástól függetlenül akár 50 fokkal is képes elhangolni a szívó vagy a kipufogó oldali vezérműtengelyt.

Az optimalizált kialakítás csökkenti a CO2 emissziót
Az 1,6 literes Ford EcoBoost motor teljesen új szerkezet, amelyben a legmodernebb hajtómű technológia biztosítja a kimagasló teljesítményt és megbízhatóságot.

A motor kistömegű, teljes egészében alumíniumból készült szerkezet, a motorblokk kivételesen merev és könnyű, precíziós, nagynyomású öntéssel, szerkezeti olajteknővel készül. A hengerfej tizenhat szelepes, DOHC rendszerű, a szíjjal hajtott vezérműtengelyek hézagoló alátét nélküli, mechanikus szelepemelő tőkéket mozgatnak.

A motor kialakításakor is a maximális működési hatásfokot tartottuk szem előtt, s külön hangsúlyt fektettünk a súrlódások és a veszteségek csökkentésére. A különleges megoldások közé tartozik például a speciális, alacsony súrlódású bevonat a dugattyúgyűrűkön, illetve a szeleptőkék fényesre polírozott felszíne, a változó áramlású olajszivattyú, az intelligens, energia-visszanyerő generátor, illetve az innovatív és szabadalmaztatott ’nulla áramlású’ hűtési rendszer, amelyben a motorvezérlő elektronika által vezérelt szelepek úgy szabályozzák a hűtőfolyadék áramlását, hogy a motor hidegindítást követően gyorsabban érje el üzemi hőfokát.

Mivel az 1,6 literes erőforrás az általa leváltott 2,0 literes Duratec motornál jóval kisebb lökettérfogatú, újabb előnyök realizálhatók a hatékonyság terén, hiszen kisebb a belső súrlódás, alacsonyabbak a szívási veszteségek, kisebb a tömeg, gyorsabb a felmelegedés. Ezek a jellemzők mind abba az irányba hatnak, hogy az új motor valós körülmények között, autópályán és városi közlekedésben egyaránt kevesebbet fogyaszt.

Annak érdekében, hogy a motor teljesítménye mindig optimális legyen, a különleges elektronikus vezérlés folyamatosan felügyeli az összes változó paramétert, többek között a TiVCT rendszert, a turbónyomást, az elektronikus gázpedál helyzetét, a gyújtás időzítését, a befecskendezési nyomást, illetve a kopogásérzékelőt. A vezérlőegység valós időben dolgozik, a motorból másodpercenként egymilliószor kap adatokat.

*A CO2-emisszió adatai g/km-ben értendők, s az üzemanyag-fogyasztási adatokat az EU 93/116/EC direktívában meghatározott tesztek alapján állapítottuk meg. Az üzemanyag-fogyasztási adatok kiszámítása során az EU 80/1268/EEC Üzemanyag Fogyasztási Direktíva volt irányadó, így a mért értékek eltérhetnek a más régiókban vagy országokban számított értékektől.


1 százalék
2019-05-10 -
A személyijövedelemadó-bevallás mellett az idén is mindenki szabadon rendelkezhet befizetett adója 1+1 százalékáról. Az egyik 1 százalék felajánlható egy civil szervezetnek, további 1 százalék pedig valamely bevett egyháznak vagy a Nemzeti Tehetség Programnak.
AKTUÁLIS
2019-06-12 - Tanácskozik a százhalombattai önkormányzat képviselő-testülete június 17-én, hétfőn 9 órakor. A meghívót a tervezett napirenddel itt adjuk közre.
2019-06-03 -
2019-05-31 - A vagyon elleni bűncselekmények megelőzése érdekében lakossági fórumot tart az önkormányzat a rendőrséggel közösen a BKK Színháztermében, június 4-én, kedden 15 órakor. 
LEGFRISSEBB HÍREINK
Közúti balesetek
2019-06-14
Felborult egy személyautó csütörtökön délután az M5-os autópálya 34-es kilométerénél, Százhalombatta közelében.

Jól gazdálkodtak a közvagyonnal
2019-06-14
A százhalombattai önkormányzat Gazdálkodási, Pénzügyi és Integrációs Bizottsága megvitatta a költségvetés módosítására érkezett intézményi és egyesületi kérelmeket, tárgyalt a Matta-kert parkolási helyzetével kapcsolatos javaslatról, valamint az önkormányzat állampapírvásárlását is támogatta június 12-i ülésén.

Hasznos tippek az M7-esen közlekedőknek a nyári hónapokra
2019-06-14
Pénteken vége a tanítási időszaknak, ezzel együtt beindul a nyári idegen- és közúti forgalom az M7-es autópályán hétvégenként. A torlódások és balesetek ilyenkor gyakoriak a Balatonra vezető gyorsforgalmi úton, az üzemeltető Magyar Közút Nonprofit Zrt. ezért több hasznos tippel is szolgál a közlekedőknek, hogy az utazásuk kellemes és stresszmentes legyen.

Székelyföldön jártak az Arany János Általános Iskola és Gimnázium tanulói
2019-06-14
Két kiránduláson összesen csaknem nyolcvan tanuló vett részt idén a Határtalanul pályázat keretében megrendezett romániai úton.

A természet kincs
2019-06-14
Tizenkilencedik alkalommal szervezte meg a Középiskolások Környezetvédelmi Konferenciáját a Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium június 7-én.

Maradtak az élen
2019-06-14
Két győzelemmel és egy vereséggel zárta a százhalombattai Dx-Trade csapata a Magyar Lábtenisz Csapatbajnokság harmadik fordulóját június 8-án, Budapesten.

Előre a tiszta forráshoz
2019-06-14
A Keresztény Értelmiségiek Szövetségének pünkösdi levele

Nem lükeség, csak nyereség
2019-06-13
Első helyezést ért el korcsoportjában a LÜK országos tanulmányi versenyen Izsó Kornél, a Százhalombattai Kőrösi Sportiskolai Általános iskola harmadikosa. A kisdiák laptopot és szüleivel együtt tölthető állatkerti kirándulást nyert.

Támogatták a kérelmeket
2019-06-13
Támogatta az önkormányzat Ifjúsági, Sport, Kulturális és Közrendi Bizottsága a pótköltségvetéshez érkezett kérelmeket – mondta el Szalai Attila, helyettes elnök a szakbizottság június 12-i ülését követően.

A Gesztenyés úton épülő társasházról is tárgyalt a szakbizottság
2019-06-13
Nyugtalanságot keltett a környéken élőkben, hogy 36 lakásos, ötemeletes, 16 méter magas társasház épülhet Százhalombattán, a Gesztenyés úton, amely jelenleg alacsonyabb beépítésű ennél. A témáról Oláh M. Zoltán főépítész nyilatkozott az önkormányzat Városüzemeltetési és Városfejlesztési Bizottságának június 12-i ülése után.

Óvadék ellenében kerülhet szabadlábra az érdi gázoló
2019-06-13
Az Érdi Járásbíróságon 2019. június 12-én előkészítő ülésen kezdődött meg annak a férfinak a büntető ügye, akit a Budakörnyéki Járási Ügyészség halált okozó ittas állapotban elkövetett járművezetés bűntettével vádol.

Még három utast keresnek
2019-06-13
Kiemelték a Hableányt a Dunából június 11-én. A hajóban négy holttestet találtak, akik közül az egyik a kapitány volt.  Másnap késő délután megtaláltak egy férfit a Duna Bölcske és Madocsa közötti szakaszán, akit szintén a tragikus baleset áldozataként azonosítottak. A Duna Margit hídi szakaszától a déli országhatárig továbbra is keresnek még három dél-koreai utast.

Alpolgármesteri fogadóóra
2019-06-13
Sinka László óvárosi képviselő, alpolgármester június 18-án, kedden, 14.30-tól 16.30-ig tartja soron következő fogadóóráját a Zenálkó Etel Közösségi Ház kistermében. Időpontot a 23/542-104 telefonszámon lehet egyeztetni.

Hazai és nemzetközi sikerek
2019-06-13
Ausztrália, Ausztria és Lengyeltóti. Az alábbi helyeken versenyeztek a Százhalombattai VUK SE triatlonistái az elmúlt napokban.

Elhunyt Illés László
2019-06-13
Megrendüléssel értesültünk Illés László haláláról, aki a közelmúltban tragikus hirtelenséggel elhunyt.

Nyitott párt
2019-06-12
Fontos a fiatalok bevonása a Fideszbe helyi szinten is, illetve a taglétszám bővítése - jelentette ki Lukács Bernadett, a Fidesz Százhalombattai Szervezetének újonnan megválasztott elnöke a június 11-ei tájékoztatón. Az eseményen a bizalmat kapott négy alelnökből részt vett Dr. Brauswetter Viktor, Erdei Gyula és Szabó Zoltán, Révész Tibor egyéb elfoglaltsága miatt nem tudott megjelenni.

Életet mentett
2019-06-11
Az önkormányzat és a Városi Polgárőrség is oklevéllel ismerte el annak a százhalombattai férfinak a tettét, aki saját biztonságát is kockáztatva mentett ki egy fuldoklót a Bara-patakból június 7-én este. Oláh Dávid azonnal a vízbe ugrott, amikor észrevette, hogy valaki bajban van, nagy nehézségek árán húzta partra a fuldokló férfit, akit egészen a mentők, illetve a mentőhelikopter kiérkezéséig próbált életben tartani.

Még lehet jelentkezni
2019-06-11
Még lehet nevezni A "Tiszta udvar – rendes ház" környezetszépítő versenyre július 23-ig Százhalombattán. Az idén első alkalommal a legszebb haszonkertekkel is lehet versenyezni.

Ma és csütörtökön lesz szúnyogirtás
2019-06-11
A tervek szerint ismét földi szúnyogirtás lesz Százhalombattán ma és csütörtökön. A SZÁKOM folyamatosan figyeli az előrejelzést, és az időjáráshoz igazítja a munkát.

Tehetségek szolgálatában
2019-06-11
Negyedik alkalommal került sor a Kutató Gyermekek Tudományos Konferenciája (KGYTK) referenciaintézményeinek országos tanácskozására június 6-án. A találkozót a Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium szervezte meg. Az előadások ezúttal is a tehetséggondozás köré csoportosultak.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor@mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.