2024. április 26. - Ervin napja
Péntek
Min:5°
Max:15°
Szombat
Min:8°
Max:19°
Vasárnap
Min:9°
Max:23°
Hétfő
Min:12°
Max:24°
Kedd
Min:12°
Max:23°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

A hatékonyság művészete
2010-12-06 -
AZ ÚJ, 1,6 LITERES FORD ECOBOOST MOTOR IMMÁRON ELÉRHETŐ A MONDEO, S-MAX ÉS GALAXY MODELLEKBEN IS!


A takarékos, új 1,6 literes Ford EcoBoost motor 160 lóerő teljesítményű és 240 Nm nyomatékú változata immáron idehaza is elérhető a Ford idén teljesen megújult zászlóshajóiban, az új S-Max-ban, Galaxy-ban és Mondeo-ban, ráadásul 2011 elején az erőforráshoz a Ford Auto-Start-Stop rendszer is párosul.

A Ford tovább bővíti nagyautói, vagyis az új Mondeo, S-MAX és Galaxy modellek hajtáslánc-kínálatát. Az új 1,6 literes, 160 lóerő teljesítményű és 240 Nm nyomatékú Ford EcoBoost motor révén a vásárlóknak immáron lehetőségük nyílik arra, hogy úgy válasszanak kisebb motorblokkot, hogy közben nem kell kompromisszumot kötniük a teljesítmény terén.

A négyhengeres erőforrásokból álló EcoBoost motorcsalád a kisebb, takarékosabb és alacsonyabb CO2 kibocsátású erőforrások új generációja. A globális alkalmazásra szánt motorokat a Ford európai mérnökei fejlesztették ki, s az új, 1,6 literes, Nagy-Britanniában gyártott változat – a spanyolországi gyártású 2,0 literes egység mellett, ami nemrég jelent meg a Ford nagyautóinak kínálatában – a legújabb motortechnológiát alkalmazza, aminek eredményeképpen a fogyasztás és a CO2 kibocsátás 20 százalékkal csökkent a hasonló teljesítményű, de nagyobb lökettérfogatú, hagyományos erőforrásokéhoz képest.

A lehető legtakarékosabb megoldásokat kereső vásárlók értékelni fogják, hogy a most bemutatott Mondeo, valamint a legújabb S-MAX és Galaxy modellekben számos Ford ECOnetic technológia működik, többek közt a Smart Energiavisszanyerő Fékrendszer, a Ford Eco Mode vezetőtájékoztató rendszer, vagy az Aktív Hűtőrács Elzáró rendszer. Az új, 1,6 literes EcoBoost motorokkal szerelt modellváltozatoknál e technológiák az alapfelszereltséghez tartoznak.

Az innovatív Ford EcoBoost méretcsökkentő technológiának köszönhetően immár az új, 1,6 literes erőforrás lett az S-MAX és Galaxy modellek motorpalettájának legkisebb lökettérfogatú tagja.

Méretei ellenére az új, 1,6 literes Ford EcoBoost motor teljesítményadatai igazán meggyőzőek. A blokk 160 lóerős (118 kW) csúcsteljesítményével és 1.600-4.000 1/perc közti fordulatszám-tartományban rendelkezésre álló 240 Nm-es nyomatékával – valamint a hatfokozatú manuális váltóművel – az új Mondeo kombinált üzemanyag-fogyasztása mindössze 6,8 l/100 km (41,5 mpg)*, átlagos CO2 kibocsátása pedig csupán 158 g/km.

Az új, 1,6 literes Ford EcoBoost motor teljesítményadatai

 

Kombinált üzemanyag-fogyasztás

l/100km (mpg)*

Átlagos CO2 kibocsátás

g/km

Végsebesség

km/h (mph)

Gyorsulás 0-100 km/órára (0-62 mph)

s

Ford Mondeo
(4-/5 ajtós)

6,8 (41,5)

158

215 (133,6)

9,3

Ford Mondeo (Wagon)

6,8 (41,5)

158

210 (130,5)

9,6

Ford S-MAX

7,0 (40,3)

164

204 (126,8)

9,8

Ford Galaxy

7,2 (39,2)

169

201 (124,9)

9,9



Ford EcoBoost: Három kulcsfontosságú technológia
Az 1,6 literes Ford EcoBoost motor kis tömegű, teljesen alumínium szerkezet, amelyben három fontos technológia működik együtt:
  • középre beépített, nagynyomású közvetlen befecskendezés
  • kis tehetetlenségű turbófeltöltő
  • kettős, független szelepvezérlés. 
Miközben ezeknek a megoldásoknak önmagukban is nagy a műszaki potenciáljuk, mindhárom együttes alkalmazása jelentős mértékben növeli a teljesítményt, és a teljes működési tartományban jóval hatékonyabb égésfolyamatokat eredményez.

Ez a modern égési rendszer a teljesítmény és a takarékosság új szintjét honosítja meg a hasonló teljesítményű benzinmotorok között. Az 1,6 literes Ford EcoBoost motor nagy nyomatékot ad le kis fordulatszámon, olyan agilisan reagál, mint egy nagyobb lökettérfogatú motor, ám tömege, mérete és fogyasztása egy kisebb erőforrásénak felel meg.

“A Ford EcoBoost technológiák olyan előnyöket kínálnak a vevőknek, amelyeknek hatékonysága vetekszik a legmodernebb dízelmotorokéval – ilyen a lenyűgöző nyomaték kis fordulatszámon és a csekélyebb mennyiségű CO2 emisszió." - fogalmazott Graham Hoare, a Ford Európa hajtóművek fejlesztéséért felelős igazgatója. “Ugyanakkor az EcoBoost motorok megőrizték a benzines erőforrások fordulatszám-barát jellegét és a dízelekhez képest olcsóbbak is, azaz a vevő mindkét motorfajta előnyeit élvezheti egyszerre."

További új hajtásláncok 2011-ben
A Ford legújabb európai nagyautóinak motorkínálata már így is kifejezetten meggyőző, ám 2011 elején további hajtásláncok jelennek majd meg a palettán:
  • 1,6 literes Ford EcoBoost (160 LE) motor Ford Auto-Start-Stop rendszerrel
  • 1,6 literes Ford Duratorq TDCi (115 LE)
  • 1,6 literes Ford Duratorq TDCi (115 LE) motor Ford Auto-Start-Stop rendszerrel, amely a Ford Mondeo ECOnetic bizonyos változataiban 115 g/km CO2 emisszióval is kapható lesz
  • Az erős, ugyanakkor takarékos 2,2 literes Ford Duratorq TDCi (200 LE) motor hatfokozatú automatikus váltóművel is megrendelhető 
“Az alacsony fogyasztás az egyik legfontosabb szempont a vásárló számára, amikor autót választ. Hatékony, új motorjaink és a Ford ECOnetic technológiák immár a legkisebb Ka modelltől nagyautóinkon át egészen luxuskategóriájú modelljeinkig elérhetők, így a legtöbb vevő számára megfizethető megoldásokat nyújtunk ahhoz, hogy csökkentsék a közlekedéssel járó szénkibocsátásukat." – tette hozzá Stephen T. Odell, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. A Mondeo, az S-MAX és a Galaxy legújabb változatai immár a legmodernebb vezetősegítő rendszerek teljes palettáját kínálják, valamint erős, mégis takarékos motorokat, amelyek közt mindenki megtalálja a neki legjobban tetsző erőforrást – s ráadásul ez a kínálat hamarosan tovább bővül."

A legújabb generációs, nagynyomású közvetlen befecskendezés
Az 1,6 literes Ford EcoBoost motor szívében nagynyomású, közvetlen befecskendezéses rendszer működik, amely minden hengerbe kicsi és precíz mennyiségben, akár 200 bar nyomással lövi be az üzemanyagot; a porlasztott üzemanyag cseppje jellemzően kisebb, mint 0,02 mm, azaz az emberi hajszál vastagságának egyötöde.

Az 1,6 literes motorban a legmodernebb, közvetlen befecskendezéses rendszer dolgozik, amelynek középen elhelyezett injektorai éppen az égéstér szívébe spriccelik az üzemanyagot. A modern, hatfuratos injektorok úgynevezett ’irányított szórású’ rendszerrel működnek, így az egyes üzemanyag-adagokat az égés szempontjából a legmegfelelőbb helyre juttatják.

A hagyományos befecskendezési rendszerekkel összehasonlítva a közvetlen befecskendezés hidegebb és sűrűbb töltést ad, aminek köszönhetően az 1,6 literes Ford EcoBoost motor nagyobb sűrítési aránnyal és nagyobb turbónyomással működhet, ez pedig tovább fokozza a hatékonyságot, illetve a kis fordulaton leadott nyomatékot.

A kis tehetetlenségű turbófeltöltő gyorsan reagál...
A lehető legteljesebb vezetési élmény érdekében az 1,6 literes Ford EcoBoost motorok kis fordulatszámon is nagyon nyomatékosak, vagyis bírnak azzal az erénnyel, amely a modern dízelmotorokat oly népszerűvé tette az autóvezetők körében. E motor emellett kifinomult és agilis teljesítményt ad le a teljes fordulatszám-tartományban.

Ennek egyik oka a modern turbótechnológia, amely kisméretű, és kis tehetetlenségű, percenként akár 200.000-es fordulatszámmal pörgő rotorokat jelent. Az 1,6 literes erőforrásban Borg Warner KP93 turbófeltöltő dolgozik, amelynek optimalizált kialakítása garantálja a 240 Nm-es maximális nyomatékot nagyon alacsony fordulatszám (1.600-4.000/perc) mellett, illetve a minimális turbólyukat, amikor a vezetőnek azonnali teljesítményre van szüksége – sőt az átmeneti túltöltés révén rövid időre a legnagyobb forgatónyomaték 270 Nm is lehet.

Miközben az 1,6 literes Ford EcoBoost egység kimagaslóan agilisan működik kis fordulatszámok mellett is, a turbófeltöltő gondos hangolása révén azt is elértük, hogy mindez nem ment a széles és lapos nyomatékgörbe és a könnyed teljesítmény-leadás rovására magas fordulatokon. A 160 lóerős modell vezetője például a teljes nyomaték 95 százalékával gazdálkodhat 1.500-as és 5.500-as fordulatszám között. Ez a széles nyomatékgörbe lehetővé teszi a hosszabb váltófokozatok kialakítását is, ami tovább fokozza a gazdaságosságot és a kifinomult működést.

Kettős, független szelepvezérlés fokozza a gazdaságosságot
Az 1,6 literes Ford EcoBoost motorban a szívó-, és a kipufogó oldalon egyaránt függetlenül változó szelepvezérlés optimalizálja a gázáramlást az égéstérben a teljes fordulatszám-tartományban. A TiVCT (Kettős, független változó szelepvezérlés) rendszer különösen részterheléses üzemmódban játszik jelentős szerepet a motor hatékonyságának és teljesítményének javításában.

A TiVCT használata azt is lehetővé tette a Ford EcoBoost motorok mérnökei számára, hogy a gázlengések hatásának kiaknázásával tovább növeljék a kis fordulaton leadott nyomatékot. A gázlengések során előnyt lehet kovácsolni a szívócsőben és a kipufogó leömlőben uralkodó nyomások közötti különbségből, kis fordulaton megnövelhető a hidegebb, frissebb levegő áramlása a motorban, ez pedig nagyobb nyomatékot eredményez, illetve gyorsabban megforgatja a turbófeltöltőt.
A TiVCT olajnyomással hajtott rendszer, amely egymástól függetlenül akár 50 fokkal is képes elhangolni a szívó vagy a kipufogó oldali vezérműtengelyt.

Az optimalizált kialakítás csökkenti a CO2 emissziót
Az 1,6 literes Ford EcoBoost motor teljesen új szerkezet, amelyben a legmodernebb hajtómű technológia biztosítja a kimagasló teljesítményt és megbízhatóságot.

A motor kistömegű, teljes egészében alumíniumból készült szerkezet, a motorblokk kivételesen merev és könnyű, precíziós, nagynyomású öntéssel, szerkezeti olajteknővel készül. A hengerfej tizenhat szelepes, DOHC rendszerű, a szíjjal hajtott vezérműtengelyek hézagoló alátét nélküli, mechanikus szelepemelő tőkéket mozgatnak.

A motor kialakításakor is a maximális működési hatásfokot tartottuk szem előtt, s külön hangsúlyt fektettünk a súrlódások és a veszteségek csökkentésére. A különleges megoldások közé tartozik például a speciális, alacsony súrlódású bevonat a dugattyúgyűrűkön, illetve a szeleptőkék fényesre polírozott felszíne, a változó áramlású olajszivattyú, az intelligens, energia-visszanyerő generátor, illetve az innovatív és szabadalmaztatott ’nulla áramlású’ hűtési rendszer, amelyben a motorvezérlő elektronika által vezérelt szelepek úgy szabályozzák a hűtőfolyadék áramlását, hogy a motor hidegindítást követően gyorsabban érje el üzemi hőfokát.

Mivel az 1,6 literes erőforrás az általa leváltott 2,0 literes Duratec motornál jóval kisebb lökettérfogatú, újabb előnyök realizálhatók a hatékonyság terén, hiszen kisebb a belső súrlódás, alacsonyabbak a szívási veszteségek, kisebb a tömeg, gyorsabb a felmelegedés. Ezek a jellemzők mind abba az irányba hatnak, hogy az új motor valós körülmények között, autópályán és városi közlekedésben egyaránt kevesebbet fogyaszt.

Annak érdekében, hogy a motor teljesítménye mindig optimális legyen, a különleges elektronikus vezérlés folyamatosan felügyeli az összes változó paramétert, többek között a TiVCT rendszert, a turbónyomást, az elektronikus gázpedál helyzetét, a gyújtás időzítését, a befecskendezési nyomást, illetve a kopogásérzékelőt. A vezérlőegység valós időben dolgozik, a motorból másodpercenként egymilliószor kap adatokat.

*A CO2-emisszió adatai g/km-ben értendők, s az üzemanyag-fogyasztási adatokat az EU 93/116/EC direktívában meghatározott tesztek alapján állapítottuk meg. Az üzemanyag-fogyasztási adatok kiszámítása során az EU 80/1268/EEC Üzemanyag Fogyasztási Direktíva volt irányadó, így a mért értékek eltérhetnek a más régiókban vagy országokban számított értékektől.


AKTUÁLIS
2024-03-22 - A MÁV-START Zrt. tájékoztatása szerint 2024. ÁPRILIS 2-tól 2024. ÁPRILIS 14-ig a BUDAPEST-DÉLI – BUDAPEST-KELENFÖLD  között végzett pályakarbantartási munkák miatt a 40A/42 BUDAPEST – PUSZTASZABOLCS – DUNAÚJVÁROS vasútvonalon a hirdetményben szereplő vonatok módosított, illetve rövidebb útirányon közlekednek.
Jelentős költségvetési többlet, csökken az óvodai beíratási korhatár - Képviselő-testületi összefoglaló
2024-04-25
Százhalombatta Város Önkormányzatának Képviselő-testülete április 25-én tartotta soron következő ülését. A 15 témát felölelő napirendi pont közül kiemelkedő jelentőségű volt a 2023. évi költségvetés végrehajtásáról szóló zárszámadási rendelet megalkotása; az Önkormányzat 4.927.907.871 Ft költségvetési többlettel zárta a 2023-as évet. Döntöttek az óvodai beíratási korhatárról és a csoportokról, illetve az új gondozóházi részleg építésével kapcsolatos közbeszerzésről.

Karbantartás a finomítóban
2024-04-25
A MOL Nyrt. tájékoztatása szerint a Dunai Finomító bizonyos üzemeiben előre ütemezett, időszakos karbantartási munkákat végeznek. 

A színes, szép környezetért - Virágosztás és városszépítő verseny
2024-04-25
Ismét virágosztást tart az Önkormányzat Százhalombattán, illetve meghirdetik a szintén hagyományos "Tiszta Udvar – Rendes Ház" versenyt – tájékoztatott Vezér Mihály polgármester.

Tehetségek támogatása az Aranyban
2024-04-22
Hatalmasat fejlődött a kémia tudománya az elmúlt 200 évben; "a 18. század vége óta több mint húsz millió anyaggal zajló 42 millió különböző reakciót dokumentáltak." Persze, nem is ezt kell követnünk az oktatásban... de valóban a kémia a folyton változás, na meg az átalakulás tudománya.

Ismért bolhapiac
2024-04-22
A szervezők szeretettel várnak minden érdeklődőt.

Ha nyár, akkor könyvtári mesehetek!
2024-04-22
Az idén különleges mesehetekkel is készül a vakációra a Hamvas Béla Városi Könyvtár: óvodásokat és középiskolásokat is érdekes témákkal várnak a nyári szünetben.

Aktív vízi programok 2024
2024-04-22
A Magyar Vízitúra Szövetség örömmel jelenti be a hazai vízitúrázás történetének eddigi legnagyobb, az egész országon átívelő, májustól szeptemberig tartó eseménysorozatát, amely mindenki számára elérhető aktív programokkal várja a vízitúra iránt érdeklődőket.

Vuk Triatlon tábor Medulinban
2024-04-22
A hagyományokhoz híven újra felkerekedtünk a tavaszi szünetben, és egy hétre Medulinba tettük át az edzéseinket.

Megújult a katolikus plébánia lakrésze
2024-04-22
Befejeződött az óvárosi Szent László úti plébánia első szintjének felújítása, amely 17 millió forint önkormányzati forrásból valósulhatott meg.

Közel kerültünk a bajnoki címhez!
2024-04-22
31-22 (17-11) győzött a Százhalombattai KE a Nagykanizsa ellen a férfi kézilabda NB II. F csoportjában a március 23-i fordulóban.  A mérkőzésről Tallér Zsolt, a battai klub elnöke számolt be.

Heltai Gáspárra emlékeztek a Reménység Szigetén
2024-04-22
A Százhalombattán élő Fazekas István lelkész vezette Erdélyi Gyülekezet meghívására több százan érkezetek a Magyarországon Élő Erdélyi Magyarok Találkozójára április 14-én. A nap kulturális témája a 450 éve elhunyt Heltai Gáspár erdélyi reformátor élete és munkássága volt.

Dicsőítő kórusmise a templomban
2024-04-19
Meghitt hangulatú koncerten mutatta be – Magyarországon először – a százhalombattai Liszt Ferenc Vegyeskar és a Celldömölki Liszt Ferenc Vegyeskar Kárpáti Iván, Missa Brevis Tonalis című egyházzenei kompozícióját a Szent István templomban április 13-án.

"Bormisszió" ismét teljesítve - Egy verseny, ahol senki sem lehet szomorú
2024-04-17
Remek hangulatban – a Muslinca Dalárda műsorával, eredményhirdetéssel, kóstolóval és vacsorával – telt a 45. Regionális Borverseny a Zenálkó Etel Óvárosi Közösségi Házban április 12-én. A Csobolyó Borbarát Klub által szervezett hagyományos mustrán helyi és környező települések borászainak 38 nedűjét értékelte a társadalmi és a szakmai zsűri.

"Legyen a vízitúra mindenkié"
2024-04-16
A fenti mottó jegyében rendezték meg a Magyar Vízitúra Szövetség második országos konferenciáját, ezúttal Százhalombattán a Szekeres József Konferencia- és Rendezvényközpontban, április 13-14-én. A szakmai találkozón előadásokkal és számos egyéb programmal – workshopok, képzések, vizsgalehetőség, bemutató, versenyek, hajnali dunai evezés – várták a résztvevőket.

Ismét taroltak a szenior úszók
2024-04-15
45 érmet nyert a Száz Halom Városi Úszó Klub a Hódmezővásárhelyen megrendezett IV. Consolis ASA nemzetközi szenior úszóversenyen. Az egyesület 14 versenyzője 56 számban állt rajthoz, 18 arany-, 19 ezüst- és 8 bronzérmet szerezve.

Verssel, prózával az irodalom szárnyán
2024-04-15
A Magyar Költészet Napján, április 11-én tartotta az idei városi vers- és prózamondó verseny díjátadó gáláját a Hamvas Béla Városi Könyvtár. Az intézmény több évtizedes hagyományra visszatekintő versenyére idén közel 140 diák nevezett, akik közül 34-en vehettek át díjakat; 17-en magyar, 17-en idegennyelvi kategóriában.

Beruházás a fenntartható jövő érdekében
2024-04-14
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású zöld hidrogén üzemét adta át a MOL a százhalombattai Dunai Finomítóban április 11-én. Az ünnepségen jelen volt Vezér Mihály polgármester és Török Sándor alpolgármester is.

Új szín-tér a kulturális életben
2024-04-14
Többfunkciós rendezvénytermet alakított ki a HIT Gyülekezete a Szent István téren található ingatlankomplexum egyik helyiségéből. A bérelt ingatlan felújítását az Önkormányzat is támogatta.

Pályázati felhívás
2024-04-12
Százhalombattai Polgármesteri Hivatal a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján pályázatot hirdet KÖZTERÜLET-FELÜGYELŐ munkakör betöltésére.

Egy pont a Balaton partjáról!
2024-04-10
28-28-as (félidő, hazai-vendég: 17-14) döntetlent játszott idegenben a Százhalombattai KE a NEKA U21 csapata ellen a férfi kézilabda NB II. F csoportjában az április 7-i fordulóban.  A mérkőzésről Tallér Zsolt a battai klub elnöke számolt be.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor kukac mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.