2023. június 02. - Kármen, Anita napja
Péntek
Min:15°
Max:26°
Szombat
Min:11°
Max:21°
Vasárnap
Min:11°
Max:21°
Hétfő
Min:14°
Max:21°
Kedd
Min:14°
Max:17°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

A hatékonyság művészete
2010-12-06 -
AZ ÚJ, 1,6 LITERES FORD ECOBOOST MOTOR IMMÁRON ELÉRHETŐ A MONDEO, S-MAX ÉS GALAXY MODELLEKBEN IS!


A takarékos, új 1,6 literes Ford EcoBoost motor 160 lóerő teljesítményű és 240 Nm nyomatékú változata immáron idehaza is elérhető a Ford idén teljesen megújult zászlóshajóiban, az új S-Max-ban, Galaxy-ban és Mondeo-ban, ráadásul 2011 elején az erőforráshoz a Ford Auto-Start-Stop rendszer is párosul.

A Ford tovább bővíti nagyautói, vagyis az új Mondeo, S-MAX és Galaxy modellek hajtáslánc-kínálatát. Az új 1,6 literes, 160 lóerő teljesítményű és 240 Nm nyomatékú Ford EcoBoost motor révén a vásárlóknak immáron lehetőségük nyílik arra, hogy úgy válasszanak kisebb motorblokkot, hogy közben nem kell kompromisszumot kötniük a teljesítmény terén.

A négyhengeres erőforrásokból álló EcoBoost motorcsalád a kisebb, takarékosabb és alacsonyabb CO2 kibocsátású erőforrások új generációja. A globális alkalmazásra szánt motorokat a Ford európai mérnökei fejlesztették ki, s az új, 1,6 literes, Nagy-Britanniában gyártott változat – a spanyolországi gyártású 2,0 literes egység mellett, ami nemrég jelent meg a Ford nagyautóinak kínálatában – a legújabb motortechnológiát alkalmazza, aminek eredményeképpen a fogyasztás és a CO2 kibocsátás 20 százalékkal csökkent a hasonló teljesítményű, de nagyobb lökettérfogatú, hagyományos erőforrásokéhoz képest.

A lehető legtakarékosabb megoldásokat kereső vásárlók értékelni fogják, hogy a most bemutatott Mondeo, valamint a legújabb S-MAX és Galaxy modellekben számos Ford ECOnetic technológia működik, többek közt a Smart Energiavisszanyerő Fékrendszer, a Ford Eco Mode vezetőtájékoztató rendszer, vagy az Aktív Hűtőrács Elzáró rendszer. Az új, 1,6 literes EcoBoost motorokkal szerelt modellváltozatoknál e technológiák az alapfelszereltséghez tartoznak.

Az innovatív Ford EcoBoost méretcsökkentő technológiának köszönhetően immár az új, 1,6 literes erőforrás lett az S-MAX és Galaxy modellek motorpalettájának legkisebb lökettérfogatú tagja.

Méretei ellenére az új, 1,6 literes Ford EcoBoost motor teljesítményadatai igazán meggyőzőek. A blokk 160 lóerős (118 kW) csúcsteljesítményével és 1.600-4.000 1/perc közti fordulatszám-tartományban rendelkezésre álló 240 Nm-es nyomatékával – valamint a hatfokozatú manuális váltóművel – az új Mondeo kombinált üzemanyag-fogyasztása mindössze 6,8 l/100 km (41,5 mpg)*, átlagos CO2 kibocsátása pedig csupán 158 g/km.

Az új, 1,6 literes Ford EcoBoost motor teljesítményadatai

 

Kombinált üzemanyag-fogyasztás

l/100km (mpg)*

Átlagos CO2 kibocsátás

g/km

Végsebesség

km/h (mph)

Gyorsulás 0-100 km/órára (0-62 mph)

s

Ford Mondeo
(4-/5 ajtós)

6,8 (41,5)

158

215 (133,6)

9,3

Ford Mondeo (Wagon)

6,8 (41,5)

158

210 (130,5)

9,6

Ford S-MAX

7,0 (40,3)

164

204 (126,8)

9,8

Ford Galaxy

7,2 (39,2)

169

201 (124,9)

9,9



Ford EcoBoost: Három kulcsfontosságú technológia
Az 1,6 literes Ford EcoBoost motor kis tömegű, teljesen alumínium szerkezet, amelyben három fontos technológia működik együtt:
  • középre beépített, nagynyomású közvetlen befecskendezés
  • kis tehetetlenségű turbófeltöltő
  • kettős, független szelepvezérlés. 
Miközben ezeknek a megoldásoknak önmagukban is nagy a műszaki potenciáljuk, mindhárom együttes alkalmazása jelentős mértékben növeli a teljesítményt, és a teljes működési tartományban jóval hatékonyabb égésfolyamatokat eredményez.

Ez a modern égési rendszer a teljesítmény és a takarékosság új szintjét honosítja meg a hasonló teljesítményű benzinmotorok között. Az 1,6 literes Ford EcoBoost motor nagy nyomatékot ad le kis fordulatszámon, olyan agilisan reagál, mint egy nagyobb lökettérfogatú motor, ám tömege, mérete és fogyasztása egy kisebb erőforrásénak felel meg.

“A Ford EcoBoost technológiák olyan előnyöket kínálnak a vevőknek, amelyeknek hatékonysága vetekszik a legmodernebb dízelmotorokéval – ilyen a lenyűgöző nyomaték kis fordulatszámon és a csekélyebb mennyiségű CO2 emisszió." - fogalmazott Graham Hoare, a Ford Európa hajtóművek fejlesztéséért felelős igazgatója. “Ugyanakkor az EcoBoost motorok megőrizték a benzines erőforrások fordulatszám-barát jellegét és a dízelekhez képest olcsóbbak is, azaz a vevő mindkét motorfajta előnyeit élvezheti egyszerre."

További új hajtásláncok 2011-ben
A Ford legújabb európai nagyautóinak motorkínálata már így is kifejezetten meggyőző, ám 2011 elején további hajtásláncok jelennek majd meg a palettán:
  • 1,6 literes Ford EcoBoost (160 LE) motor Ford Auto-Start-Stop rendszerrel
  • 1,6 literes Ford Duratorq TDCi (115 LE)
  • 1,6 literes Ford Duratorq TDCi (115 LE) motor Ford Auto-Start-Stop rendszerrel, amely a Ford Mondeo ECOnetic bizonyos változataiban 115 g/km CO2 emisszióval is kapható lesz
  • Az erős, ugyanakkor takarékos 2,2 literes Ford Duratorq TDCi (200 LE) motor hatfokozatú automatikus váltóművel is megrendelhető 
“Az alacsony fogyasztás az egyik legfontosabb szempont a vásárló számára, amikor autót választ. Hatékony, új motorjaink és a Ford ECOnetic technológiák immár a legkisebb Ka modelltől nagyautóinkon át egészen luxuskategóriájú modelljeinkig elérhetők, így a legtöbb vevő számára megfizethető megoldásokat nyújtunk ahhoz, hogy csökkentsék a közlekedéssel járó szénkibocsátásukat." – tette hozzá Stephen T. Odell, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. A Mondeo, az S-MAX és a Galaxy legújabb változatai immár a legmodernebb vezetősegítő rendszerek teljes palettáját kínálják, valamint erős, mégis takarékos motorokat, amelyek közt mindenki megtalálja a neki legjobban tetsző erőforrást – s ráadásul ez a kínálat hamarosan tovább bővül."

A legújabb generációs, nagynyomású közvetlen befecskendezés
Az 1,6 literes Ford EcoBoost motor szívében nagynyomású, közvetlen befecskendezéses rendszer működik, amely minden hengerbe kicsi és precíz mennyiségben, akár 200 bar nyomással lövi be az üzemanyagot; a porlasztott üzemanyag cseppje jellemzően kisebb, mint 0,02 mm, azaz az emberi hajszál vastagságának egyötöde.

Az 1,6 literes motorban a legmodernebb, közvetlen befecskendezéses rendszer dolgozik, amelynek középen elhelyezett injektorai éppen az égéstér szívébe spriccelik az üzemanyagot. A modern, hatfuratos injektorok úgynevezett ’irányított szórású’ rendszerrel működnek, így az egyes üzemanyag-adagokat az égés szempontjából a legmegfelelőbb helyre juttatják.

A hagyományos befecskendezési rendszerekkel összehasonlítva a közvetlen befecskendezés hidegebb és sűrűbb töltést ad, aminek köszönhetően az 1,6 literes Ford EcoBoost motor nagyobb sűrítési aránnyal és nagyobb turbónyomással működhet, ez pedig tovább fokozza a hatékonyságot, illetve a kis fordulaton leadott nyomatékot.

A kis tehetetlenségű turbófeltöltő gyorsan reagál...
A lehető legteljesebb vezetési élmény érdekében az 1,6 literes Ford EcoBoost motorok kis fordulatszámon is nagyon nyomatékosak, vagyis bírnak azzal az erénnyel, amely a modern dízelmotorokat oly népszerűvé tette az autóvezetők körében. E motor emellett kifinomult és agilis teljesítményt ad le a teljes fordulatszám-tartományban.

Ennek egyik oka a modern turbótechnológia, amely kisméretű, és kis tehetetlenségű, percenként akár 200.000-es fordulatszámmal pörgő rotorokat jelent. Az 1,6 literes erőforrásban Borg Warner KP93 turbófeltöltő dolgozik, amelynek optimalizált kialakítása garantálja a 240 Nm-es maximális nyomatékot nagyon alacsony fordulatszám (1.600-4.000/perc) mellett, illetve a minimális turbólyukat, amikor a vezetőnek azonnali teljesítményre van szüksége – sőt az átmeneti túltöltés révén rövid időre a legnagyobb forgatónyomaték 270 Nm is lehet.

Miközben az 1,6 literes Ford EcoBoost egység kimagaslóan agilisan működik kis fordulatszámok mellett is, a turbófeltöltő gondos hangolása révén azt is elértük, hogy mindez nem ment a széles és lapos nyomatékgörbe és a könnyed teljesítmény-leadás rovására magas fordulatokon. A 160 lóerős modell vezetője például a teljes nyomaték 95 százalékával gazdálkodhat 1.500-as és 5.500-as fordulatszám között. Ez a széles nyomatékgörbe lehetővé teszi a hosszabb váltófokozatok kialakítását is, ami tovább fokozza a gazdaságosságot és a kifinomult működést.

Kettős, független szelepvezérlés fokozza a gazdaságosságot
Az 1,6 literes Ford EcoBoost motorban a szívó-, és a kipufogó oldalon egyaránt függetlenül változó szelepvezérlés optimalizálja a gázáramlást az égéstérben a teljes fordulatszám-tartományban. A TiVCT (Kettős, független változó szelepvezérlés) rendszer különösen részterheléses üzemmódban játszik jelentős szerepet a motor hatékonyságának és teljesítményének javításában.

A TiVCT használata azt is lehetővé tette a Ford EcoBoost motorok mérnökei számára, hogy a gázlengések hatásának kiaknázásával tovább növeljék a kis fordulaton leadott nyomatékot. A gázlengések során előnyt lehet kovácsolni a szívócsőben és a kipufogó leömlőben uralkodó nyomások közötti különbségből, kis fordulaton megnövelhető a hidegebb, frissebb levegő áramlása a motorban, ez pedig nagyobb nyomatékot eredményez, illetve gyorsabban megforgatja a turbófeltöltőt.
A TiVCT olajnyomással hajtott rendszer, amely egymástól függetlenül akár 50 fokkal is képes elhangolni a szívó vagy a kipufogó oldali vezérműtengelyt.

Az optimalizált kialakítás csökkenti a CO2 emissziót
Az 1,6 literes Ford EcoBoost motor teljesen új szerkezet, amelyben a legmodernebb hajtómű technológia biztosítja a kimagasló teljesítményt és megbízhatóságot.

A motor kistömegű, teljes egészében alumíniumból készült szerkezet, a motorblokk kivételesen merev és könnyű, precíziós, nagynyomású öntéssel, szerkezeti olajteknővel készül. A hengerfej tizenhat szelepes, DOHC rendszerű, a szíjjal hajtott vezérműtengelyek hézagoló alátét nélküli, mechanikus szelepemelő tőkéket mozgatnak.

A motor kialakításakor is a maximális működési hatásfokot tartottuk szem előtt, s külön hangsúlyt fektettünk a súrlódások és a veszteségek csökkentésére. A különleges megoldások közé tartozik például a speciális, alacsony súrlódású bevonat a dugattyúgyűrűkön, illetve a szeleptőkék fényesre polírozott felszíne, a változó áramlású olajszivattyú, az intelligens, energia-visszanyerő generátor, illetve az innovatív és szabadalmaztatott ’nulla áramlású’ hűtési rendszer, amelyben a motorvezérlő elektronika által vezérelt szelepek úgy szabályozzák a hűtőfolyadék áramlását, hogy a motor hidegindítást követően gyorsabban érje el üzemi hőfokát.

Mivel az 1,6 literes erőforrás az általa leváltott 2,0 literes Duratec motornál jóval kisebb lökettérfogatú, újabb előnyök realizálhatók a hatékonyság terén, hiszen kisebb a belső súrlódás, alacsonyabbak a szívási veszteségek, kisebb a tömeg, gyorsabb a felmelegedés. Ezek a jellemzők mind abba az irányba hatnak, hogy az új motor valós körülmények között, autópályán és városi közlekedésben egyaránt kevesebbet fogyaszt.

Annak érdekében, hogy a motor teljesítménye mindig optimális legyen, a különleges elektronikus vezérlés folyamatosan felügyeli az összes változó paramétert, többek között a TiVCT rendszert, a turbónyomást, az elektronikus gázpedál helyzetét, a gyújtás időzítését, a befecskendezési nyomást, illetve a kopogásérzékelőt. A vezérlőegység valós időben dolgozik, a motorból másodpercenként egymilliószor kap adatokat.

*A CO2-emisszió adatai g/km-ben értendők, s az üzemanyag-fogyasztási adatokat az EU 93/116/EC direktívában meghatározott tesztek alapján állapítottuk meg. Az üzemanyag-fogyasztási adatok kiszámítása során az EU 80/1268/EEC Üzemanyag Fogyasztási Direktíva volt irányadó, így a mért értékek eltérhetnek a más régiókban vagy országokban számított értékektől.


AKTUÁLIS
2023-05-31 - Szerkesztőségünk idén is összegyűjtötte a helyi és környékbeli nyári táborokat, programokat. A szolgáltatással azoknak a szülőknek kívánunk segítséget nyújtani, akik szeretnék, hogy gyerekeik biztonságosan, tartalmasan és élményszerűen töltsék a nyári szünidőt.
2023-04-07 - A Húsvét a keresztények egyik legfontosabb ünnepe, ugyanakkor a tavasz eljövetelének köszöntése is, amit szinte mindenkor és minden vallás ünnepel, illetve a különböző kultúrák megemlékeztek, megemlékeznek róla.
2023-04-03 - Elhunyt dr. Götzinger István.
Várják az óvárosiak véleményét a csekkbefizető automatáról
2023-06-01
Tisztelt Óvárosi lakóközösség! Magyar Posta Zrt. 2023. február 13-án kelt levelében tájékoztatta Önkormányzatunkat, hogy a vállalatot érintő erőteljes energiaválság miatt különösen nagymértékben megemelkedett költségek okán szünetelő, Százhalombatta 3. számú posta, azaz a 2440 Százhalombatta, Szent László utca 17. szám alatt található óvárosi postahely visszanyitására nincs lehetőségük. Erre tekintettel az Óvárosban sajnálatosan megszűnt a postai szolgáltatás.  

"Családbarát Hely" - Nyílt levél a Hamvas Béla Városi Könyvtár vezetője és munkatársai részére
2023-05-30
Tisztelt Kovács Marianna Igazgató Asszony! Nagy örömmel olvastam levelét, amelyben tájékoztatott arról, hogy A Hamvas Béla Városi Könyvtár elnyerte a "Családbarát Hely" címet, a Családbarát Magyarország Központhoz benyújtott pályázat alapján. A könyvtár a családbarát szempontok megvalósulása szerint, mint szolgáltató hely pályázott és nyert.

Szúnyoggyérítés
2023-05-30
Földi úton történő szúnyoggyérítés lesz Százhalombattán június 2-án, a napnyugta utáni órákban. Pótnapok, június 3-4-e, ugyanebben az időben.

Eredményes terepfutás
2023-05-30
Sikeresen teljesítették a SZVISE futói a VUK SE szervezésében, Százhalombattán megrendezett FUTAPEST terepfutóversenyen az 5 és a 11 km-es távokat.

Emlékezés a békediktátumra
2023-05-30
Megemlékezést tart a százhalombattai FIDESZ és a KÉSZ helyi szervezete az 1920 június 4-én életbe lépett trianoni békeszerződésről, amely nyomán Magyarország elveszítette területének mintegy kétharmadát. A kormány az évfordulót 2010-ben a Nemzeti Összetartozás Napjává nyilvánította. Lukács Bernadettet, a százhalombattai FIDESZ elnökét kérdeztük az eseményről.

8. Battai Könyvünnep
2023-05-30
Az országos könyvheti rendezvényeket megelőzve, Százhalombattán június 2-án megünnepeljük a könyveket, az olvasást!

Kincsek a könyvtárban
2023-05-30
Felemelő gálával zárult a 2023. évi Városi vers- és prózamondó verseny a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban május 19-én, pénteken. A többhónapos versenyfolyam során több mint 150 diák fordult meg a gyerekkönyvtár színpadán. Pontos számot azért nehéz mondani, mert közülük többen több kategóriában is indultak. Volt olyan kisdiák, aki háromban is, de róla később!

Rejtelmek éjszakája az Arany Bálon
2023-05-30
Elegánsan dekorált bálterem, színvonalas műsor, hideg-meleg változatos svédasztal, szülői süteményektől telített büfé, széles spektrumot kínáló italpult és maximális vendéglétszám jellemezte az ARANYKAPU ALAPÍTVÁNY immáron 16. alkalommal, a Szekeres Rendezvényközpontban megrendezett bálját.

Egy katonaorvos sírfelirata a római kori Százhalombattáról
2023-05-30
A közelmúltban a "Matrica" Múzeumba került római feliratos síremléket Nerius Fortunatus nevű férfi halotti szellemeinek állították. Sírfelirata alapján ő az észak-afrikai mórok Kr. u. 2. század végétől Matricában állomásozó ezerfős gyalogos segédcsapatának (cohors milliaria Maurorum) az orvos tisztje (medicus ordinarius) volt.

Döntsön a lakosság; bevezetik a közösségi költségvetést - Képviselői-testületi összefoglaló
2023-05-27
Százhalombatta Város Önkormányzatának Képviselő-testülete május 25-én tartotta soron következő ülését. A testület a többi között támogatta a polgármester közösségi költségvetés megalkotására vonatkozó javaslatát, aminek lényege, hogy egy helyi közösség, akár választókerület - meghatározott összegig - közvetlenül dönthet környezete fejlesztéséről.

Két érem a modellvitorlás Kanizsa Kupán
2023-05-25
Ezüst- és bronzérmet nyert, valamint 4 dobogó közeli helyezést szerzett a százhalombattai Dunamenti Energia Modellező Klub Nagykanizsán az RG 65 osztályban, május 18-20-án – számolt be Kunvári Sándor egyesületi tag.

Dobogós hely a Modellvitorlás Észak Adria Kupán
2023-05-25
Bronzérmet és szép helyezéseket szerzett a százhalombattai Dunamenti Energia Modellező Klub a nagykanizsai megmérettetésen, május 19-20-án – Kunvári Sándor egyesületi tag beszámolója.

Akciós barnakőszén vásárlás
2023-05-24
Tradicionális hazai barnakőszénre hirdettek fűtési szezon előtti felkészülési akciót.

Közösségi költségvetés - Lakossággal közös városfejlesztés
2023-05-24
Százhalombatta polgármestere a közösségi költségvetés bevezetésére tesz javaslatot, ami révén minden választókerületben 10 millió forintos keret felhasználásáról dönthetnének az ott élők – hangzott el május 24-i sajtótájékoztatón.

Ünnepi szemétszállítás
2023-05-23
Változatlan rendben történik május 29-én, Pünkösdhétfőn a lakótelepen a kommunálishulladék szállítás, illetve Dunafüred I.városrészben a zöldhulladék szállítás.

Ismét segít a Remény Bajnoka
2023-05-22
Újabb táborozási pályázatot írt ki a százhalombattai gyerekek számára a Remény Bajnoka Alapítvány – hangzott el május 19-i tájékoztatón.

Összetört egy álom, nem sikerült a bennmaradás
2023-05-22
31-25-re kikapott hazai pályán a Százhalombattai KE a Debreceni EAC-től a férfi kézilabda NB I/B osztályában az utolsó fordulóban (félidő: hazai-vendég 12-14). Tallér Zsolt, a battai klub elnökének beszámolója.

Füredi Piknik és sárkányhajó verseny - Hagyományteremtő rendezvény
2023-05-22
Szabadidős és kulturális programokkal egybekötve rendezte meg az Önkormányzat a XVI. Tavi Sárkányhajó Versenyt a Csónakázó-tavon május 20-án.

Miniszteri elismerés
2023-05-21
Miniszteri Elismerő Oklevelet adományozott Vigh Orsolyának Pintér Sándor belügyminiszter. A Százhalombattán, Óvárosban élő díjazott két évet dolgozott a Nemzeti Népegészségügyi Központ Szűrésirányítási Főosztályán. Az elismerést elsősorban a koronavírus-járvány idején végzett tevékenysége, illetve egy sikeres újraélesztésben való részvétel okán érdemelte ki.

Virágváros - Együtt a szép környezetért
2023-05-21
Ismét nagyon sokan jelentek meg a virágosztáson Százhalombattán, ahol a város különböző helyszínein összesen 20 ezer tő egynyári növényből válogathattak a lakók. Petúnia, begónia, mézvirág, kakastaréj és büdöske is volt a választékban.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor kukac mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.