2019. június 16. - Jusztin napja
Vasárnap
Min:19°
Max:26°
Hétfő
Min:16°
Max:23°
Kedd
Min:17°
Max:24°
Szerda
Min:18°
Max:27°
Csütörtök
Min:18°
Max:25°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

Az erő kompakt formája – Az Audi RS 3 Sportback
2010-12-03 -
Egészen különleges menetteljesítmények, kifejezetten kompakt formában. Az Audi RS 3 Sportback modelljével, új taggal bővíti dinamikus RS-családját. Erőforrásául a márka legendás hagyományait idéző, öthengeres, turbófeltöltésű aggregát szolgál, amely 2,5 literéből 250 kW (340 LE) teljesítményt és 450 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, s 100 kilométerenként átlagosan mindössze 9,1 liternyi tüzelőanyaggal is beéri.

A dinamikus motor az S tronic sebességváltón és a quattro állandó összkerékhajtáson keresztül továbbítja tekintélyes erejét az útra. Az Audi RS 3 Sportback különlegességét külső megjelenésében a 19-colos könnyűfém keréktárcsái és szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) sárvédői emelik ki.

Az Audi RS-modelljei sorozataik abszolút csúcsát képviselik. A quattro GmbH fejlesztése nyomán született RS 3 Sportback révén pedig e dinamikus filozófia immár az alsó-középkategóriában is megjelenhetett. Az Audi új sportgépe mindössze 4,6 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig csupán az elektronika határolja 250 kilométer/órában, ezzel kategóriája legdinamikusabb modelljévé téve az RS3-ast.

A mindössze 1.575 kilogrammos kompakt modell 100 kilométerenként átlagosan 9,1 liter benzinnel is beéri, amihez kilométerenként 212 gramm kombinált széndioxid-kibocsátás párosul. E magas fokú gazdaságosságban az igény szerinti szállítású olajszivattyú és a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás rendszere (rekuperáció) is komoly szerepet játszik.

Az RS 3 Sportback 2,5 literes aggregátja 6.800-as fordulatig pörgethető, de mellette óriási erőtartalékai, hatalmas vonóereje, és egyedi hanghatásai révén a libabőrt is mindenkor garantálja. A rekedtes morajlás és sziszegő süvítés e sajátos elegyéhez az öt henger gyújtási sorrendjének különös ritmusa veri a taktust. A klasszikus Audi-soundtrack dallamai csodás élményt jelentenek az erre fogékony autósok számára. A különleges hangzás a kipufogógáz útjába épített visszacsapó szelep segítségével tehető még intenzívebbé, amely a motor érzékeny reakcióit szabályozó széria sportkapcsolóval vezérelhető.

A nagy erejű öthengeresek gazdag hagyományokra tekinthetnek vissza az Audi háza táján, hisz a négykarikás márka verseny- és szériaautóit már a nyolcvanas évek során is egyaránt a csúcsra juttatták vetélytársaik mezőnyében. Az Audi első RS modelljében, az 1994-es RS 2 orrában szintén ilyen aggregát dolgozott. A napjainkban a TT RS motorteréből ismerős 2,5 literes konstrukció a kor szellemében újradefiniálja e technikát. A közelmúltban egy autós újságírókból álló rangos zsűri az "Év Motorja" ("International Engine of the Year“) díjjal ismerte el kimagasló műszaki paramétereit.

A 2.5 TFSI 2.480 köbcentiméteres lökettérfogatából állítja elő, a 340 lóerőt (250 kW), ami literenként 100,8 kW (137,1 LE) fajlagos teljesítményt jelent. Maximális forgatónyomatéka eléri a 450 newtonmétert, amely már röviddel az alapjárat felett, 1.600-as percenkénti fordulatszámtól megjelenik a főtengelyen, s egészen 5.300-as fordulatig rendelkezésre áll.

Ezek a nem mindennapos tulajdonságok, a kiemelkedő gyorsulási és rugalmassági értékek révén válnak érzékelhetővé az autó utasai számára.

Az öthengeres erőforrás 49 centiméteres hosszúságával különösen rövidnek számít, tömege pedig mindössze 183 kilogramm. Forgattyúháza különleges szerkezeti felépítésű grafitos öntöttvas, amely egyszerre nagy szilárdságú és különösen könnyű anyagként az Audinál jelenik meg elsőként Otto-motorban. A blokk terhelhetőségét célzottan kialakított merevítések növelik tovább. Könnyűszerkezetes építési módja nagyban hozzájárul az Audi RS 3 Sportback saját tömegének alacsony szinten tartásához, illetve az első és hátsó tengelye közötti előnyös tömegeloszláshoz, ezzel a kiváló irányíthatósági tulajdonságokhoz is hozzájárulva .

Az akár 1,2 bar túlnyomással működő turbófeltöltő igen nagy átmérőjű, a mögé kapcsolt töltőlevegő-hűtő pedig 80 százalék feletti hatásfokkal működik. Az Audi összes turbós Otto-motorjához hasonlóan, a 2.5 TFSI szintén az FSI közvetlen benzinbefecskendezéssel kombinálja a feltöltést. E két fejlett technika közös alkalmazása igen magas, 10,0:1 sűrítési arányt, s ezzel különösen magas termikus hatásfokot tesz lehetővé. A beáramló levegőt a szívórendszer állítható töltetterelő élei perdítik optimális mértékben. A két, egyaránt 42 fok szögtartományban állítható vezérműtengely szintén nagyban hozzájárul az optimális keverékképzéshez.

Speed & Grip: az erőátviteli rendszer
A kompakt, hétfokozatú S tronic sebességváltó összesen három, egy behajtó és két kihajtótengelyén veszi fel az öthengeres motor tekintélyes teljesítményét. Mint minden kettős tengelykapcsolós sebességváltó esetében alapvetően itt is két váltófélre osztják el a nyomatékot. A kapcsolási folyamat tulajdonképpen csupán a tengelykapcsolók közötti váltásra korlátozódik, így mindössze ezredmásodperceket vesz igénybe, s rendkívül kényelmesen, gyakorlatilag az erőfolyam megszakítása nélkül megy végbe. Hetedik fokozata az üzemanyag-fogyasztást mérséklő, hosszú áttétel.

A vezető az S tronic két automatikus, és egy manuális üzemmódja közül választhat, utóbbi esetében a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel vezérelheti a váltót. A rajt-automatika ("Launch Control“) álló helyzetből indulva gondoskodik a lehető leghatékonyabb gyorsításról, a turbómotor hatalmas erejével de a kerekek lehető legkevesebb kipörgésével.

A quattro állandó összkerékhajtás dinamikusan és rendívül hatékonyan juttatja a motor tekintélyes forgatónyomatékát az útfelületre. Az RS 3 Sportback modell, a vonóerő-átadás, a menetteljesítmények és a stabilitás tekintetében vetélytársai közül talán az egyik legjobb alternatívát nyújtja. A rendszer központi eleme az elektronikus szabályozású, lamellás tengelykapcsoló, amely az első és hátsó tengely közötti optimális tömegeloszlás érdekében, a kardántengely hátsó végén kapott helyet. Háza olajfürdőben futó lamella-kötegeket rejt.

A quattro állandó összkerékhajtásnak köszönhetően a motor felől érkező forgatónyomaték a pillanatnyi igények szerint, optimálisan osztható el a tengelyek között. Amennyiben a rendszer valamelyik keréknél megcsúszását (kipörgés) érzékel, az elektromos szivattyú villámgyorsan megnöveli a rendszernyomást, ami a tengelykapcsoló lamelláit összepréselve, az első-hátsó nyomatékelosztás arányát módosítja. A kellő kapacitású nyomástárolónak köszönhetően e folyamat csupán néhány ezredmásodpercet vesz igénybe.
Dinamika és biztonság: a futómű

Az RS 3 Sportback precíz irányíthatóságának legfőbb alapelemei a merev karosszériaszerkezet, és a fejlett futómű. A négylengőkaros hátsó felfüggesztés - melynek nyomtávja 1.528 milliméter – egy masszív segédvázhoz csatlakozik, és nagyszilárdságú acélból készült lengőkarjaival a hossz- és oldalirányú erőket egymástól különválasztva veszi fel.

Az 1.564 milliméterre szélesített nyomtávú első felfüggesztés, egy önálló segédvázhoz csatlakozó McPherson-konstrukció, melynek legfőbb komponensei alumíniumból készülnek. A fogasléces kormányművet segítője elektromechanikus konstrukciót a nagy hatásfok, és a precizitás jellemzi, melyet a 16,2:1 arányú áttétel tesz igazán sportosssá. A függőleges támasz szerepét spirálrugók és új fejlesztésű lengéscsillapítók látják el, ami az A3 modellekéhez képest a 25 milliméterrel alacsonyabbra ültetett sport futóművet jelent. Az A3-sorozat új csúcsmodellje 19-colos alumíniumöntvény keréktárcsákra szerelt, elöl 235/35, hátul 225/35 méretű gumiabroncsokon gördül. A keréktárcsák alapkivitelben polírozott titánhatású kivitelben készülnek, de extrafelszerelésként piros peremmel kiegészített fekete tónusban is rendelhetők. A belsőhűtésű féktárcsák elöl 370, míg hátul 310 milliméter átmérőjűek. Az első súrlódó felületeket a hatékonyabb hőelvezetés érdekében furatokkal látták el, s üreges csapokkal csatlakoznak az alumínium agyakra. A high-tech első tárcsákat fényes feketére fényezett, négydugattyús rögzített féknyergekbe építették be, amelyeket "RS" felirat díszít. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) sport-üzemmódot is kínál, de akár teljes egészében ki is kapcsolható.

Az RS 3 Sportback rendkívül direkt módon kormányozható, a finom visszajelzések mentén működő, nagypontosságú kormánymű jóvoltából pedig, mindenkor gyorsan, stabilan és könnyedén reagál a kormánymozdulatokra. Határértékei már-már extrém magasságokban húzódnak, de a nagy erejű kompakt modell karakterét, mégis a biztos uralhatóság jellemzi.
 
Kívül és belül: dinamikus megjelenés
Az A3-sorozat új csúcsmodellje már az első pillantásra egyértelművé teszi kiemelkedő képességeit. Alsó légterelője, antracitárnyalatú "singleframe" hűtőrácsa és méretes légbeömlő nyílásai a "Xenon plus" fényszórókkal közösen, igazán markáns arculatot kölcsönöznek számára.
Az RS 3 Sportback hangsúlyosan domborodó első sárvédői szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készülnek, oldalnézetét pedig markáns küszöbborítások, matt alumínium tükörházak és a tekintélyes tetőspoiler határozza meg. A hátsó traktus fényes fekete diffúzor betétetet kapott, és a bal oldalra csoportosított, két ellipszisalakú kipufogó-végcső adja a "harcos" karaktert. A "singleframe" hűtőrácson és a csomagtér-ajtón egyaránt "RS 3" feliratok tűnnek fel.

Az RS 3 Sportback dinamikus stílusa alapvetően fekete tónusú, "RS 3" emblémákkal tarkított utasterében is töretlenül érvényesül. A sportülések ezüst kontrasztvarrásokkal kiegészített finom nappa bőr kárpitot kapnak, a díszítő berakások zongoralakk fekete vagy az új "Aluminium Race" változatokban, a sportkormány pedig alul lapított karimát kapott. A sebességváltókart és a műszereket egyaránt különleges design jellemzi, a vezetőinformációs rendszer pedig töltőnyomás-jelzőt, valamint olajhőmérséklet- és köridő-mérő funkciót is tartalmaz.

Az Audi RS 3 Sportback szériafelszereltségében kínálja a sportkapcsolót, a hátsó parkolást segítő rendszert, az automatikus légkondicionálót, a "chorus" rádiót, illetve a LED-technikával kialakított nappali világítással kiegészített "Xenon plus" fényszórókat. Kívánságra az Audi különleges felszerelésekkel is szolgál, például első kagylóülésekkel, matt alumínium tetősínekkel, illetve fekete vagy matt alumínium optikai csomagokkal. A palettán öt külső szín sorakozik, amelyet az egyéni fényezések gyakorlatilag korlátlan választéka egészít ki.

Az RS 3 Sportback beárazás alatt van, érkezése előreláthatólag a 2011-es év első negyedének végére, vagy valamivel azután várható.




1 százalék
2019-05-10 -
A személyijövedelemadó-bevallás mellett az idén is mindenki szabadon rendelkezhet befizetett adója 1+1 százalékáról. Az egyik 1 százalék felajánlható egy civil szervezetnek, további 1 százalék pedig valamely bevett egyháznak vagy a Nemzeti Tehetség Programnak.
AKTUÁLIS
2019-06-12 - Tanácskozik a százhalombattai önkormányzat képviselő-testülete június 17-én, hétfőn 9 órakor. A meghívót a tervezett napirenddel itt adjuk közre.
2019-06-03 -
2019-05-31 - A vagyon elleni bűncselekmények megelőzése érdekében lakossági fórumot tart az önkormányzat a rendőrséggel közösen a BKK Színháztermében, június 4-én, kedden 15 órakor. 
LEGFRISSEBB HÍREINK
Közúti balesetek
2019-06-14
Felborult egy személyautó csütörtökön délután az M5-os autópálya 34-es kilométerénél, Százhalombatta közelében.

Jól gazdálkodtak a közvagyonnal
2019-06-14
A százhalombattai önkormányzat Gazdálkodási, Pénzügyi és Integrációs Bizottsága megvitatta a költségvetés módosítására érkezett intézményi és egyesületi kérelmeket, tárgyalt a Matta-kert parkolási helyzetével kapcsolatos javaslatról, valamint az önkormányzat állampapírvásárlását is támogatta június 12-i ülésén.

Hasznos tippek az M7-esen közlekedőknek a nyári hónapokra
2019-06-14
Pénteken vége a tanítási időszaknak, ezzel együtt beindul a nyári idegen- és közúti forgalom az M7-es autópályán hétvégenként. A torlódások és balesetek ilyenkor gyakoriak a Balatonra vezető gyorsforgalmi úton, az üzemeltető Magyar Közút Nonprofit Zrt. ezért több hasznos tippel is szolgál a közlekedőknek, hogy az utazásuk kellemes és stresszmentes legyen.

Székelyföldön jártak az Arany János Általános Iskola és Gimnázium tanulói
2019-06-14
Két kiránduláson összesen csaknem nyolcvan tanuló vett részt idén a Határtalanul pályázat keretében megrendezett romániai úton.

A természet kincs
2019-06-14
Tizenkilencedik alkalommal szervezte meg a Középiskolások Környezetvédelmi Konferenciáját a Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium június 7-én.

Maradtak az élen
2019-06-14
Két győzelemmel és egy vereséggel zárta a százhalombattai Dx-Trade csapata a Magyar Lábtenisz Csapatbajnokság harmadik fordulóját június 8-án, Budapesten.

Előre a tiszta forráshoz
2019-06-14
A Keresztény Értelmiségiek Szövetségének pünkösdi levele

Nem lükeség, csak nyereség
2019-06-13
Első helyezést ért el korcsoportjában a LÜK országos tanulmányi versenyen Izsó Kornél, a Százhalombattai Kőrösi Sportiskolai Általános iskola harmadikosa. A kisdiák laptopot és szüleivel együtt tölthető állatkerti kirándulást nyert.

Támogatták a kérelmeket
2019-06-13
Támogatta az önkormányzat Ifjúsági, Sport, Kulturális és Közrendi Bizottsága a pótköltségvetéshez érkezett kérelmeket – mondta el Szalai Attila, helyettes elnök a szakbizottság június 12-i ülését követően.

A Gesztenyés úton épülő társasházról is tárgyalt a szakbizottság
2019-06-13
Nyugtalanságot keltett a környéken élőkben, hogy 36 lakásos, ötemeletes, 16 méter magas társasház épülhet Százhalombattán, a Gesztenyés úton, amely jelenleg alacsonyabb beépítésű ennél. A témáról Oláh M. Zoltán főépítész nyilatkozott az önkormányzat Városüzemeltetési és Városfejlesztési Bizottságának június 12-i ülése után.

Óvadék ellenében kerülhet szabadlábra az érdi gázoló
2019-06-13
Az Érdi Járásbíróságon 2019. június 12-én előkészítő ülésen kezdődött meg annak a férfinak a büntető ügye, akit a Budakörnyéki Járási Ügyészség halált okozó ittas állapotban elkövetett járművezetés bűntettével vádol.

Még három utast keresnek
2019-06-13
Kiemelték a Hableányt a Dunából június 11-én. A hajóban négy holttestet találtak, akik közül az egyik a kapitány volt.  Másnap késő délután megtaláltak egy férfit a Duna Bölcske és Madocsa közötti szakaszán, akit szintén a tragikus baleset áldozataként azonosítottak. A Duna Margit hídi szakaszától a déli országhatárig továbbra is keresnek még három dél-koreai utast.

Alpolgármesteri fogadóóra
2019-06-13
Sinka László óvárosi képviselő, alpolgármester június 18-án, kedden, 14.30-tól 16.30-ig tartja soron következő fogadóóráját a Zenálkó Etel Közösségi Ház kistermében. Időpontot a 23/542-104 telefonszámon lehet egyeztetni.

Hazai és nemzetközi sikerek
2019-06-13
Ausztrália, Ausztria és Lengyeltóti. Az alábbi helyeken versenyeztek a Százhalombattai VUK SE triatlonistái az elmúlt napokban.

Elhunyt Illés László
2019-06-13
Megrendüléssel értesültünk Illés László haláláról, aki a közelmúltban tragikus hirtelenséggel elhunyt.

Nyitott párt
2019-06-12
Fontos a fiatalok bevonása a Fideszbe helyi szinten is, illetve a taglétszám bővítése - jelentette ki Lukács Bernadett, a Fidesz Százhalombattai Szervezetének újonnan megválasztott elnöke a június 11-ei tájékoztatón. Az eseményen a bizalmat kapott négy alelnökből részt vett Dr. Brauswetter Viktor, Erdei Gyula és Szabó Zoltán, Révész Tibor egyéb elfoglaltsága miatt nem tudott megjelenni.

Életet mentett
2019-06-11
Az önkormányzat és a Városi Polgárőrség is oklevéllel ismerte el annak a százhalombattai férfinak a tettét, aki saját biztonságát is kockáztatva mentett ki egy fuldoklót a Bara-patakból június 7-én este. Oláh Dávid azonnal a vízbe ugrott, amikor észrevette, hogy valaki bajban van, nagy nehézségek árán húzta partra a fuldokló férfit, akit egészen a mentők, illetve a mentőhelikopter kiérkezéséig próbált életben tartani.

Még lehet jelentkezni
2019-06-11
Még lehet nevezni A "Tiszta udvar – rendes ház" környezetszépítő versenyre július 23-ig Százhalombattán. Az idén első alkalommal a legszebb haszonkertekkel is lehet versenyezni.

Ma és csütörtökön lesz szúnyogirtás
2019-06-11
A tervek szerint ismét földi szúnyogirtás lesz Százhalombattán ma és csütörtökön. A SZÁKOM folyamatosan figyeli az előrejelzést, és az időjáráshoz igazítja a munkát.

Tehetségek szolgálatában
2019-06-11
Negyedik alkalommal került sor a Kutató Gyermekek Tudományos Konferenciája (KGYTK) referenciaintézményeinek országos tanácskozására június 6-án. A találkozót a Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium szervezte meg. Az előadások ezúttal is a tehetséggondozás köré csoportosultak.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor@mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.