2024. április 19. - Emma napja
Péntek
Min:3°
Max:13°
Szombat
Min:6°
Max:12°
Vasárnap
Min:5°
Max:11°
Hétfő
Min:4°
Max:9°
Kedd
Min:5°
Max:11°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

Az erő kompakt formája – Az Audi RS 3 Sportback
2010-12-03 -
Egészen különleges menetteljesítmények, kifejezetten kompakt formában. Az Audi RS 3 Sportback modelljével, új taggal bővíti dinamikus RS-családját. Erőforrásául a márka legendás hagyományait idéző, öthengeres, turbófeltöltésű aggregát szolgál, amely 2,5 literéből 250 kW (340 LE) teljesítményt és 450 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, s 100 kilométerenként átlagosan mindössze 9,1 liternyi tüzelőanyaggal is beéri.

A dinamikus motor az S tronic sebességváltón és a quattro állandó összkerékhajtáson keresztül továbbítja tekintélyes erejét az útra. Az Audi RS 3 Sportback különlegességét külső megjelenésében a 19-colos könnyűfém keréktárcsái és szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) sárvédői emelik ki.

Az Audi RS-modelljei sorozataik abszolút csúcsát képviselik. A quattro GmbH fejlesztése nyomán született RS 3 Sportback révén pedig e dinamikus filozófia immár az alsó-középkategóriában is megjelenhetett. Az Audi új sportgépe mindössze 4,6 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig csupán az elektronika határolja 250 kilométer/órában, ezzel kategóriája legdinamikusabb modelljévé téve az RS3-ast.

A mindössze 1.575 kilogrammos kompakt modell 100 kilométerenként átlagosan 9,1 liter benzinnel is beéri, amihez kilométerenként 212 gramm kombinált széndioxid-kibocsátás párosul. E magas fokú gazdaságosságban az igény szerinti szállítású olajszivattyú és a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás rendszere (rekuperáció) is komoly szerepet játszik.

Az RS 3 Sportback 2,5 literes aggregátja 6.800-as fordulatig pörgethető, de mellette óriási erőtartalékai, hatalmas vonóereje, és egyedi hanghatásai révén a libabőrt is mindenkor garantálja. A rekedtes morajlás és sziszegő süvítés e sajátos elegyéhez az öt henger gyújtási sorrendjének különös ritmusa veri a taktust. A klasszikus Audi-soundtrack dallamai csodás élményt jelentenek az erre fogékony autósok számára. A különleges hangzás a kipufogógáz útjába épített visszacsapó szelep segítségével tehető még intenzívebbé, amely a motor érzékeny reakcióit szabályozó széria sportkapcsolóval vezérelhető.

A nagy erejű öthengeresek gazdag hagyományokra tekinthetnek vissza az Audi háza táján, hisz a négykarikás márka verseny- és szériaautóit már a nyolcvanas évek során is egyaránt a csúcsra juttatták vetélytársaik mezőnyében. Az Audi első RS modelljében, az 1994-es RS 2 orrában szintén ilyen aggregát dolgozott. A napjainkban a TT RS motorteréből ismerős 2,5 literes konstrukció a kor szellemében újradefiniálja e technikát. A közelmúltban egy autós újságírókból álló rangos zsűri az "Év Motorja" ("International Engine of the Year“) díjjal ismerte el kimagasló műszaki paramétereit.

A 2.5 TFSI 2.480 köbcentiméteres lökettérfogatából állítja elő, a 340 lóerőt (250 kW), ami literenként 100,8 kW (137,1 LE) fajlagos teljesítményt jelent. Maximális forgatónyomatéka eléri a 450 newtonmétert, amely már röviddel az alapjárat felett, 1.600-as percenkénti fordulatszámtól megjelenik a főtengelyen, s egészen 5.300-as fordulatig rendelkezésre áll.

Ezek a nem mindennapos tulajdonságok, a kiemelkedő gyorsulási és rugalmassági értékek révén válnak érzékelhetővé az autó utasai számára.

Az öthengeres erőforrás 49 centiméteres hosszúságával különösen rövidnek számít, tömege pedig mindössze 183 kilogramm. Forgattyúháza különleges szerkezeti felépítésű grafitos öntöttvas, amely egyszerre nagy szilárdságú és különösen könnyű anyagként az Audinál jelenik meg elsőként Otto-motorban. A blokk terhelhetőségét célzottan kialakított merevítések növelik tovább. Könnyűszerkezetes építési módja nagyban hozzájárul az Audi RS 3 Sportback saját tömegének alacsony szinten tartásához, illetve az első és hátsó tengelye közötti előnyös tömegeloszláshoz, ezzel a kiváló irányíthatósági tulajdonságokhoz is hozzájárulva .

Az akár 1,2 bar túlnyomással működő turbófeltöltő igen nagy átmérőjű, a mögé kapcsolt töltőlevegő-hűtő pedig 80 százalék feletti hatásfokkal működik. Az Audi összes turbós Otto-motorjához hasonlóan, a 2.5 TFSI szintén az FSI közvetlen benzinbefecskendezéssel kombinálja a feltöltést. E két fejlett technika közös alkalmazása igen magas, 10,0:1 sűrítési arányt, s ezzel különösen magas termikus hatásfokot tesz lehetővé. A beáramló levegőt a szívórendszer állítható töltetterelő élei perdítik optimális mértékben. A két, egyaránt 42 fok szögtartományban állítható vezérműtengely szintén nagyban hozzájárul az optimális keverékképzéshez.

Speed & Grip: az erőátviteli rendszer
A kompakt, hétfokozatú S tronic sebességváltó összesen három, egy behajtó és két kihajtótengelyén veszi fel az öthengeres motor tekintélyes teljesítményét. Mint minden kettős tengelykapcsolós sebességváltó esetében alapvetően itt is két váltófélre osztják el a nyomatékot. A kapcsolási folyamat tulajdonképpen csupán a tengelykapcsolók közötti váltásra korlátozódik, így mindössze ezredmásodperceket vesz igénybe, s rendkívül kényelmesen, gyakorlatilag az erőfolyam megszakítása nélkül megy végbe. Hetedik fokozata az üzemanyag-fogyasztást mérséklő, hosszú áttétel.

A vezető az S tronic két automatikus, és egy manuális üzemmódja közül választhat, utóbbi esetében a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel vezérelheti a váltót. A rajt-automatika ("Launch Control“) álló helyzetből indulva gondoskodik a lehető leghatékonyabb gyorsításról, a turbómotor hatalmas erejével de a kerekek lehető legkevesebb kipörgésével.

A quattro állandó összkerékhajtás dinamikusan és rendívül hatékonyan juttatja a motor tekintélyes forgatónyomatékát az útfelületre. Az RS 3 Sportback modell, a vonóerő-átadás, a menetteljesítmények és a stabilitás tekintetében vetélytársai közül talán az egyik legjobb alternatívát nyújtja. A rendszer központi eleme az elektronikus szabályozású, lamellás tengelykapcsoló, amely az első és hátsó tengely közötti optimális tömegeloszlás érdekében, a kardántengely hátsó végén kapott helyet. Háza olajfürdőben futó lamella-kötegeket rejt.

A quattro állandó összkerékhajtásnak köszönhetően a motor felől érkező forgatónyomaték a pillanatnyi igények szerint, optimálisan osztható el a tengelyek között. Amennyiben a rendszer valamelyik keréknél megcsúszását (kipörgés) érzékel, az elektromos szivattyú villámgyorsan megnöveli a rendszernyomást, ami a tengelykapcsoló lamelláit összepréselve, az első-hátsó nyomatékelosztás arányát módosítja. A kellő kapacitású nyomástárolónak köszönhetően e folyamat csupán néhány ezredmásodpercet vesz igénybe.
Dinamika és biztonság: a futómű

Az RS 3 Sportback precíz irányíthatóságának legfőbb alapelemei a merev karosszériaszerkezet, és a fejlett futómű. A négylengőkaros hátsó felfüggesztés - melynek nyomtávja 1.528 milliméter – egy masszív segédvázhoz csatlakozik, és nagyszilárdságú acélból készült lengőkarjaival a hossz- és oldalirányú erőket egymástól különválasztva veszi fel.

Az 1.564 milliméterre szélesített nyomtávú első felfüggesztés, egy önálló segédvázhoz csatlakozó McPherson-konstrukció, melynek legfőbb komponensei alumíniumból készülnek. A fogasléces kormányművet segítője elektromechanikus konstrukciót a nagy hatásfok, és a precizitás jellemzi, melyet a 16,2:1 arányú áttétel tesz igazán sportosssá. A függőleges támasz szerepét spirálrugók és új fejlesztésű lengéscsillapítók látják el, ami az A3 modellekéhez képest a 25 milliméterrel alacsonyabbra ültetett sport futóművet jelent. Az A3-sorozat új csúcsmodellje 19-colos alumíniumöntvény keréktárcsákra szerelt, elöl 235/35, hátul 225/35 méretű gumiabroncsokon gördül. A keréktárcsák alapkivitelben polírozott titánhatású kivitelben készülnek, de extrafelszerelésként piros peremmel kiegészített fekete tónusban is rendelhetők. A belsőhűtésű féktárcsák elöl 370, míg hátul 310 milliméter átmérőjűek. Az első súrlódó felületeket a hatékonyabb hőelvezetés érdekében furatokkal látták el, s üreges csapokkal csatlakoznak az alumínium agyakra. A high-tech első tárcsákat fényes feketére fényezett, négydugattyús rögzített féknyergekbe építették be, amelyeket "RS" felirat díszít. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) sport-üzemmódot is kínál, de akár teljes egészében ki is kapcsolható.

Az RS 3 Sportback rendkívül direkt módon kormányozható, a finom visszajelzések mentén működő, nagypontosságú kormánymű jóvoltából pedig, mindenkor gyorsan, stabilan és könnyedén reagál a kormánymozdulatokra. Határértékei már-már extrém magasságokban húzódnak, de a nagy erejű kompakt modell karakterét, mégis a biztos uralhatóság jellemzi.
 
Kívül és belül: dinamikus megjelenés
Az A3-sorozat új csúcsmodellje már az első pillantásra egyértelművé teszi kiemelkedő képességeit. Alsó légterelője, antracitárnyalatú "singleframe" hűtőrácsa és méretes légbeömlő nyílásai a "Xenon plus" fényszórókkal közösen, igazán markáns arculatot kölcsönöznek számára.
Az RS 3 Sportback hangsúlyosan domborodó első sárvédői szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készülnek, oldalnézetét pedig markáns küszöbborítások, matt alumínium tükörházak és a tekintélyes tetőspoiler határozza meg. A hátsó traktus fényes fekete diffúzor betétetet kapott, és a bal oldalra csoportosított, két ellipszisalakú kipufogó-végcső adja a "harcos" karaktert. A "singleframe" hűtőrácson és a csomagtér-ajtón egyaránt "RS 3" feliratok tűnnek fel.

Az RS 3 Sportback dinamikus stílusa alapvetően fekete tónusú, "RS 3" emblémákkal tarkított utasterében is töretlenül érvényesül. A sportülések ezüst kontrasztvarrásokkal kiegészített finom nappa bőr kárpitot kapnak, a díszítő berakások zongoralakk fekete vagy az új "Aluminium Race" változatokban, a sportkormány pedig alul lapított karimát kapott. A sebességváltókart és a műszereket egyaránt különleges design jellemzi, a vezetőinformációs rendszer pedig töltőnyomás-jelzőt, valamint olajhőmérséklet- és köridő-mérő funkciót is tartalmaz.

Az Audi RS 3 Sportback szériafelszereltségében kínálja a sportkapcsolót, a hátsó parkolást segítő rendszert, az automatikus légkondicionálót, a "chorus" rádiót, illetve a LED-technikával kialakított nappali világítással kiegészített "Xenon plus" fényszórókat. Kívánságra az Audi különleges felszerelésekkel is szolgál, például első kagylóülésekkel, matt alumínium tetősínekkel, illetve fekete vagy matt alumínium optikai csomagokkal. A palettán öt külső szín sorakozik, amelyet az egyéni fényezések gyakorlatilag korlátlan választéka egészít ki.

Az RS 3 Sportback beárazás alatt van, érkezése előreláthatólag a 2011-es év első negyedének végére, vagy valamivel azután várható.




AKTUÁLIS
2024-03-22 - A MÁV-START Zrt. tájékoztatása szerint 2024. ÁPRILIS 2-tól 2024. ÁPRILIS 14-ig a BUDAPEST-DÉLI – BUDAPEST-KELENFÖLD  között végzett pályakarbantartási munkák miatt a 40A/42 BUDAPEST – PUSZTASZABOLCS – DUNAÚJVÁROS vasútvonalon a hirdetményben szereplő vonatok módosított, illetve rövidebb útirányon közlekednek.
2023-09-11 - Születésem után az M4-es épületbe, (ma Hága László utca 11.) költöztünk, és a következő harminc évet itt töltöttem el. Első emlékeimben a lift volt az, ami megragadta a figyelmemet, de úgy vettem észre, hogy a vidékről felköltözött felnőttekét is.
"Bormisszió" ismét teljesítve - Egy verseny, ahol senki sem lehet szomorú
2024-04-17
Remek hangulatban – a Muslinca Dalárda műsorával, eredményhirdetéssel, kóstolóval és vacsorával – telt a 45. Regionális Borverseny a Zenálkó Etel Óvárosi Közösségi Házban április 12-én. A Csobolyó Borbarát Klub által szervezett hagyományos mustrán helyi és környező települések borászainak 38 nedűjét értékelte a társadalmi és a szakmai zsűri.

"Legyen a vízitúra mindenkié"
2024-04-16
A fenti mottó jegyében rendezték meg a Magyar Vízitúra Szövetség második országos konferenciáját, ezúttal Százhalombattán a Szekeres József Konferencia- és Rendezvényközpontban, április 13-14-én. A szakmai találkozón előadásokkal és számos egyéb programmal – workshopok, képzések, vizsgalehetőség, bemutató, versenyek, hajnali dunai evezés – várták a résztvevőket.

Ismét taroltak a szenior úszók
2024-04-15
45 érmet nyert a Száz Halom Városi Úszó Klub a Hódmezővásárhelyen megrendezett IV. Consolis ASA nemzetközi szenior úszóversenyen. Az egyesület 14 versenyzője 56 számban állt rajthoz, 18 arany-, 19 ezüst- és 8 bronzérmet szerezve.

Verssel, prózával az irodalom szárnyán
2024-04-15
A Magyar Költészet Napján, április 11-én tartotta az idei városi vers- és prózamondó verseny díjátadó gáláját a Hamvas Béla Városi Könyvtár. Az intézmény több évtizedes hagyományra visszatekintő versenyére idén közel 140 diák nevezett, közül 34-en vehettek át díjakat; 17-en magyar, 17-en idegennyelvi kategóriában.

Beruházás a fenntartható jövő érdekében
2024-04-14
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású zöld hidrogén üzemét adta át a MOL a százhalombattai Dunai Finomítóban április 11-én. Az ünnepségen jelen volt Vezér Mihály polgármester és Török Sándor alpolgármester is.

Új szín-tér a kulturális életben
2024-04-14
Többfunkciós rendezvénytermet alakított ki a HIT Gyülekezete a Szent István téren található ingatlankomplexum egyik helyiségéből. A bérelt ingatlan felújítását az Önkormányzat is támogatta.

Pályázati felhívás
2024-04-12
Százhalombattai Polgármesteri Hivatal a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján pályázatot hirdet KÖZTERÜLET-FELÜGYELŐ munkakör betöltésére.

Egy pont a Balaton partjáról!
2024-04-10
28-28-as (félidő, hazai-vendég: 17-14) döntetlent játszott idegenben a Százhalombattai KE a NEKA U21 csapata ellen a férfi kézilabda NB II. F csoportjában az április 7-i fordulóban.  A mérkőzésről Tallér Zsolt a battai klub elnöke számolt be.

Változik a forgalmi rend
2024-04-10
Ismét kétirányú lesz az Ady Endre utca a Radnóti utcai kereszteződéstől a 9. számig terjedő szakaszon április 15-től.

Sinka László fogadóórája
2024-04-09
Sinka László a 6. számú dunafüredi egyéni választókerület képviselője, tanácsnok fogadóórát tart április 16-án, kedden, 15:00-16.30 óra között.

Feltáruló történelem - Megnyitotta kapuit a "Matrica" Múzeum és Régészeti Park
2024-04-09
Szezonnyitó ünnepség keretében indította az évadot az önkormányzati intézmény; megújult az állandó kiállítás, valamint jelentős rekonstrukciós munkálatok kezdődnek a szabadtéri múzeumban.

Mélyreható történetek - Megjelent a Százhalom Kalendárium +
2024-04-09
Az idei kötet különlegessége, hogy ezúttal főként 20. századi, kizárólag Százhalombattával foglalkozó értékes írásokkal találkozhat a település múltja iránt érdeklődő olvasó. Az Önkormányzat támogatásával készült kiadványt a Hamvas Béla Városi Könyvtárban mutatták be, ahol a helyi iskolák és nyugdíjas klubok átvehették a részükre ajánlott példányokat.

Egy tucat aranyérem a szenior úszóknál
2024-04-09
Kiválóan szerepelt A Száz Halom Városi Úszó Klub, Budapesten az I. Semmelweis Nemzetközi Rövidpályás Úszó Kupán április 6-án – tájékoztatott Tejes István az egyesület alelnöke.

Érem és remek teljesítmények a futó-hétvégén
2024-04-04
Két megmérettetésen is eredményesen szerepeltek a SZVISE Atlétika Szakosztály versenyzői március 23-24-én.

"Minden út Rómába vezet"
2024-04-04
Mi a titka a római utaknak? Miért és hogyan építették ezeket? Milyen volt az élet a Római Birodalomban?

Állásajánlat
2024-04-04
A SZÁKOM Nonprofit Kft. azonnali munkakezdéssel rakodó munkakörbe munkatársat keres.

Gyász
2024-04-04
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy Magyar Sándorné, született Bozsik Erzsébet, 2024. március 20-án, életének 90. évében elhunyt.

Táborozási támogatás - Ismét segít a Remény Bajnoka
2024-04-03
A Remény Bajnoka Alapítvány 25.000 Ft összegű napközis táborozási támogatást nyújt 280 százhalombattai lakóhelyű, városi intézményben tanuló általános iskolásnak. A támogatást azok a leendő elsősök is igénybe vehetik, akik a 2024/2025-ös tanévben kezdik meg általános iskolai tanulmányaikat.

Tegyen az egészségéért - Egészségnap és Laborhét  
2024-04-02
Ismét megszervezik a százhalombattai városlakók számára az ingyenes Egészségnapot, ezúttal május 11-én, szombaton – tájékoztatott Vezér Mihály polgármester és Török Sándor alpolgármester. Az Önkormányzat által finanszírozott laborvizsgálaton is részt vehetnek a háziorvosok által javasolt battai páciensek.

Hosszú, dolgos életek
2024-04-02
Három városlakó is betöltötte a 90. életévét nemrég, a szépkorúakat az Önkormányzat is köszöntötte.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor kukac mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.