2022. december 01. - Elza napja
Csütörtök
Min:1°
Max:6°
Péntek
Min:1°
Max:4°
Szombat
Min:3°
Max:6°
Vasárnap
Min:2°
Max:7°
Hétfő
Min:5°
Max:6°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

Az erő kompakt formája – Az Audi RS 3 Sportback
2010-12-03 -
Egészen különleges menetteljesítmények, kifejezetten kompakt formában. Az Audi RS 3 Sportback modelljével, új taggal bővíti dinamikus RS-családját. Erőforrásául a márka legendás hagyományait idéző, öthengeres, turbófeltöltésű aggregát szolgál, amely 2,5 literéből 250 kW (340 LE) teljesítményt és 450 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, s 100 kilométerenként átlagosan mindössze 9,1 liternyi tüzelőanyaggal is beéri.

A dinamikus motor az S tronic sebességváltón és a quattro állandó összkerékhajtáson keresztül továbbítja tekintélyes erejét az útra. Az Audi RS 3 Sportback különlegességét külső megjelenésében a 19-colos könnyűfém keréktárcsái és szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) sárvédői emelik ki.

Az Audi RS-modelljei sorozataik abszolút csúcsát képviselik. A quattro GmbH fejlesztése nyomán született RS 3 Sportback révén pedig e dinamikus filozófia immár az alsó-középkategóriában is megjelenhetett. Az Audi új sportgépe mindössze 4,6 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig csupán az elektronika határolja 250 kilométer/órában, ezzel kategóriája legdinamikusabb modelljévé téve az RS3-ast.

A mindössze 1.575 kilogrammos kompakt modell 100 kilométerenként átlagosan 9,1 liter benzinnel is beéri, amihez kilométerenként 212 gramm kombinált széndioxid-kibocsátás párosul. E magas fokú gazdaságosságban az igény szerinti szállítású olajszivattyú és a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás rendszere (rekuperáció) is komoly szerepet játszik.

Az RS 3 Sportback 2,5 literes aggregátja 6.800-as fordulatig pörgethető, de mellette óriási erőtartalékai, hatalmas vonóereje, és egyedi hanghatásai révén a libabőrt is mindenkor garantálja. A rekedtes morajlás és sziszegő süvítés e sajátos elegyéhez az öt henger gyújtási sorrendjének különös ritmusa veri a taktust. A klasszikus Audi-soundtrack dallamai csodás élményt jelentenek az erre fogékony autósok számára. A különleges hangzás a kipufogógáz útjába épített visszacsapó szelep segítségével tehető még intenzívebbé, amely a motor érzékeny reakcióit szabályozó széria sportkapcsolóval vezérelhető.

A nagy erejű öthengeresek gazdag hagyományokra tekinthetnek vissza az Audi háza táján, hisz a négykarikás márka verseny- és szériaautóit már a nyolcvanas évek során is egyaránt a csúcsra juttatták vetélytársaik mezőnyében. Az Audi első RS modelljében, az 1994-es RS 2 orrában szintén ilyen aggregát dolgozott. A napjainkban a TT RS motorteréből ismerős 2,5 literes konstrukció a kor szellemében újradefiniálja e technikát. A közelmúltban egy autós újságírókból álló rangos zsűri az "Év Motorja" ("International Engine of the Year“) díjjal ismerte el kimagasló műszaki paramétereit.

A 2.5 TFSI 2.480 köbcentiméteres lökettérfogatából állítja elő, a 340 lóerőt (250 kW), ami literenként 100,8 kW (137,1 LE) fajlagos teljesítményt jelent. Maximális forgatónyomatéka eléri a 450 newtonmétert, amely már röviddel az alapjárat felett, 1.600-as percenkénti fordulatszámtól megjelenik a főtengelyen, s egészen 5.300-as fordulatig rendelkezésre áll.

Ezek a nem mindennapos tulajdonságok, a kiemelkedő gyorsulási és rugalmassági értékek révén válnak érzékelhetővé az autó utasai számára.

Az öthengeres erőforrás 49 centiméteres hosszúságával különösen rövidnek számít, tömege pedig mindössze 183 kilogramm. Forgattyúháza különleges szerkezeti felépítésű grafitos öntöttvas, amely egyszerre nagy szilárdságú és különösen könnyű anyagként az Audinál jelenik meg elsőként Otto-motorban. A blokk terhelhetőségét célzottan kialakított merevítések növelik tovább. Könnyűszerkezetes építési módja nagyban hozzájárul az Audi RS 3 Sportback saját tömegének alacsony szinten tartásához, illetve az első és hátsó tengelye közötti előnyös tömegeloszláshoz, ezzel a kiváló irányíthatósági tulajdonságokhoz is hozzájárulva .

Az akár 1,2 bar túlnyomással működő turbófeltöltő igen nagy átmérőjű, a mögé kapcsolt töltőlevegő-hűtő pedig 80 százalék feletti hatásfokkal működik. Az Audi összes turbós Otto-motorjához hasonlóan, a 2.5 TFSI szintén az FSI közvetlen benzinbefecskendezéssel kombinálja a feltöltést. E két fejlett technika közös alkalmazása igen magas, 10,0:1 sűrítési arányt, s ezzel különösen magas termikus hatásfokot tesz lehetővé. A beáramló levegőt a szívórendszer állítható töltetterelő élei perdítik optimális mértékben. A két, egyaránt 42 fok szögtartományban állítható vezérműtengely szintén nagyban hozzájárul az optimális keverékképzéshez.

Speed & Grip: az erőátviteli rendszer
A kompakt, hétfokozatú S tronic sebességváltó összesen három, egy behajtó és két kihajtótengelyén veszi fel az öthengeres motor tekintélyes teljesítményét. Mint minden kettős tengelykapcsolós sebességváltó esetében alapvetően itt is két váltófélre osztják el a nyomatékot. A kapcsolási folyamat tulajdonképpen csupán a tengelykapcsolók közötti váltásra korlátozódik, így mindössze ezredmásodperceket vesz igénybe, s rendkívül kényelmesen, gyakorlatilag az erőfolyam megszakítása nélkül megy végbe. Hetedik fokozata az üzemanyag-fogyasztást mérséklő, hosszú áttétel.

A vezető az S tronic két automatikus, és egy manuális üzemmódja közül választhat, utóbbi esetében a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel vezérelheti a váltót. A rajt-automatika ("Launch Control“) álló helyzetből indulva gondoskodik a lehető leghatékonyabb gyorsításról, a turbómotor hatalmas erejével de a kerekek lehető legkevesebb kipörgésével.

A quattro állandó összkerékhajtás dinamikusan és rendívül hatékonyan juttatja a motor tekintélyes forgatónyomatékát az útfelületre. Az RS 3 Sportback modell, a vonóerő-átadás, a menetteljesítmények és a stabilitás tekintetében vetélytársai közül talán az egyik legjobb alternatívát nyújtja. A rendszer központi eleme az elektronikus szabályozású, lamellás tengelykapcsoló, amely az első és hátsó tengely közötti optimális tömegeloszlás érdekében, a kardántengely hátsó végén kapott helyet. Háza olajfürdőben futó lamella-kötegeket rejt.

A quattro állandó összkerékhajtásnak köszönhetően a motor felől érkező forgatónyomaték a pillanatnyi igények szerint, optimálisan osztható el a tengelyek között. Amennyiben a rendszer valamelyik keréknél megcsúszását (kipörgés) érzékel, az elektromos szivattyú villámgyorsan megnöveli a rendszernyomást, ami a tengelykapcsoló lamelláit összepréselve, az első-hátsó nyomatékelosztás arányát módosítja. A kellő kapacitású nyomástárolónak köszönhetően e folyamat csupán néhány ezredmásodpercet vesz igénybe.
Dinamika és biztonság: a futómű

Az RS 3 Sportback precíz irányíthatóságának legfőbb alapelemei a merev karosszériaszerkezet, és a fejlett futómű. A négylengőkaros hátsó felfüggesztés - melynek nyomtávja 1.528 milliméter – egy masszív segédvázhoz csatlakozik, és nagyszilárdságú acélból készült lengőkarjaival a hossz- és oldalirányú erőket egymástól különválasztva veszi fel.

Az 1.564 milliméterre szélesített nyomtávú első felfüggesztés, egy önálló segédvázhoz csatlakozó McPherson-konstrukció, melynek legfőbb komponensei alumíniumból készülnek. A fogasléces kormányművet segítője elektromechanikus konstrukciót a nagy hatásfok, és a precizitás jellemzi, melyet a 16,2:1 arányú áttétel tesz igazán sportosssá. A függőleges támasz szerepét spirálrugók és új fejlesztésű lengéscsillapítók látják el, ami az A3 modellekéhez képest a 25 milliméterrel alacsonyabbra ültetett sport futóművet jelent. Az A3-sorozat új csúcsmodellje 19-colos alumíniumöntvény keréktárcsákra szerelt, elöl 235/35, hátul 225/35 méretű gumiabroncsokon gördül. A keréktárcsák alapkivitelben polírozott titánhatású kivitelben készülnek, de extrafelszerelésként piros peremmel kiegészített fekete tónusban is rendelhetők. A belsőhűtésű féktárcsák elöl 370, míg hátul 310 milliméter átmérőjűek. Az első súrlódó felületeket a hatékonyabb hőelvezetés érdekében furatokkal látták el, s üreges csapokkal csatlakoznak az alumínium agyakra. A high-tech első tárcsákat fényes feketére fényezett, négydugattyús rögzített féknyergekbe építették be, amelyeket "RS" felirat díszít. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) sport-üzemmódot is kínál, de akár teljes egészében ki is kapcsolható.

Az RS 3 Sportback rendkívül direkt módon kormányozható, a finom visszajelzések mentén működő, nagypontosságú kormánymű jóvoltából pedig, mindenkor gyorsan, stabilan és könnyedén reagál a kormánymozdulatokra. Határértékei már-már extrém magasságokban húzódnak, de a nagy erejű kompakt modell karakterét, mégis a biztos uralhatóság jellemzi.
 
Kívül és belül: dinamikus megjelenés
Az A3-sorozat új csúcsmodellje már az első pillantásra egyértelművé teszi kiemelkedő képességeit. Alsó légterelője, antracitárnyalatú "singleframe" hűtőrácsa és méretes légbeömlő nyílásai a "Xenon plus" fényszórókkal közösen, igazán markáns arculatot kölcsönöznek számára.
Az RS 3 Sportback hangsúlyosan domborodó első sárvédői szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készülnek, oldalnézetét pedig markáns küszöbborítások, matt alumínium tükörházak és a tekintélyes tetőspoiler határozza meg. A hátsó traktus fényes fekete diffúzor betétetet kapott, és a bal oldalra csoportosított, két ellipszisalakú kipufogó-végcső adja a "harcos" karaktert. A "singleframe" hűtőrácson és a csomagtér-ajtón egyaránt "RS 3" feliratok tűnnek fel.

Az RS 3 Sportback dinamikus stílusa alapvetően fekete tónusú, "RS 3" emblémákkal tarkított utasterében is töretlenül érvényesül. A sportülések ezüst kontrasztvarrásokkal kiegészített finom nappa bőr kárpitot kapnak, a díszítő berakások zongoralakk fekete vagy az új "Aluminium Race" változatokban, a sportkormány pedig alul lapított karimát kapott. A sebességváltókart és a műszereket egyaránt különleges design jellemzi, a vezetőinformációs rendszer pedig töltőnyomás-jelzőt, valamint olajhőmérséklet- és köridő-mérő funkciót is tartalmaz.

Az Audi RS 3 Sportback szériafelszereltségében kínálja a sportkapcsolót, a hátsó parkolást segítő rendszert, az automatikus légkondicionálót, a "chorus" rádiót, illetve a LED-technikával kialakított nappali világítással kiegészített "Xenon plus" fényszórókat. Kívánságra az Audi különleges felszerelésekkel is szolgál, például első kagylóülésekkel, matt alumínium tetősínekkel, illetve fekete vagy matt alumínium optikai csomagokkal. A palettán öt külső szín sorakozik, amelyet az egyéni fényezések gyakorlatilag korlátlan választéka egészít ki.

Az RS 3 Sportback beárazás alatt van, érkezése előreláthatólag a 2011-es év első negyedének végére, vagy valamivel azután várható.




AKTUÁLIS
2022-11-11 - Nagyon régóta vissza-visszatérek egy írásomhoz. Úgy érzem, soha nem tudom jól megírni, vagy befejezni.
2022-10-28 - A példákat méltó módon fel kell mutatni! - Fazekas István gondolatai.
2022-09-19 - A legfontosabb tudás - Fazekas István gondolatai
Megnyílhat a Tescoban lévő postahivatal
2022-11-28
Nagy Balázs alpolgármester Fónagy Jánossal, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium államtitkárával egyeztetett a Százhalombattán bezárt két fiók megnyitásáról november 24-én.

A hit lángja
2022-11-28
Ünnepi műsor keretében gyújtották meg az adventi koszorú első, "hitet" jelképező gyertyáját Százhalombattán, a főtéren november 27-én.

Aki fát ültet, bízik a jövőben - Újszülöttek fája
2022-11-27
Vezér Mihály polgármester kezdeményezésére elindult a "Battai Újszülöttek Fája" elnevezésű faültetési program.

Újabb informatikai korszerűsítés a szakrendelőben
2022-11-24
Számítógépeket, monitorokat és nyomtatókat vásárolt a százhalombattai Önkormányzat a gyermekorvosi rendelőkbe.

Jubileumot ünnepeltek a nyugdíjas pedagógusok
2022-11-23
Huszonöt évvel ezelőtt, 1997-ben alakult meg Százhalombattán a Nyugdíjas Pedagógus Klub, amely egykori tanárokat, tanítókat, óvónőket szervez közösségbe. A jubileum alkalmából a Zenálkó Etel Óvárosi Közösségi Házban tartottak ünnepséget november 22-én.

Biztonságosabb vízellátás
2022-11-22
A Fővárosi Vízművek az Önkormányzattal közösen fejlesztéseket hajtott végre a százhalombattai víztornyon.

Két maraton, három érem
2022-11-22
Remek szerepléssel zárták a szezont a SZVISE futói.

Magabiztos győzelem
2022-11-21
Három gólos, 28-25-ös (15-14) győzelmet aratott hazai pályán a Százhalombattai KE a Pick Szeged U21 ellen az NB I/B férfi kézilabda bajnokság november 19-i fordulójában – tájékoztatott Tallér Zsolt a battai klub technikai igazgatója.

"Ahová jó bemenni" - Ötven év a gyermekekért
2022-11-21
Alapításának 50 éves jubileumát ünnepelte a százhalombattai Pitypangos Óvoda november 15-én. Az intézmény egyhetes programsorozattal is megemlékezett a jeles eseményről.

Kettős jubileumi ünnep
2022-11-21
Húsz éves a KÉSZ Százhalombattai Csoport, tizenöt éves a Battai Dalárda.  

LED izzók
2022-11-17
Elkezdődött a LED izzók átadása a sikeresen pályázó városlakók számára Százhalombattán.

Márton-napi mulatság - Regionális borkóstoló
2022-11-17
Zenével, tánccal, finom borokkal és hagymás libazsíros kenyérrel várták a városlakókat a Csobolyó Borbarát Klub szervezésében a százhalombattai Zenálkó Etel Óvárosi Közösségi Házban a Márton-napi Újbor Ünnepén november 11-én.

Jókedv, bor és palacsinta az Óvárosban
2022-11-17
Megélénkült a kulturális élet az óvárosi Zenálkó Etel Közösségi Házban. A hagyományoknak megfelelően november 11-én rendezték meg a Márton napi borünnepet, ahol az ország nevezetes borvidékeiről jöttek el (Etyekről, Gyöngyöspatáról, Bajáról, Hajósról) borászok.

Koraszülöttek világnapja 2022
2022-11-17
Közös ünnep a PICI HŐSÖKÉRT!

Elajándékozott két pont
2022-11-15
Négy góllal kikapott idegenben a Százhalombattai KE a PLER-Budapest csapatától az NB I/B férfi kézilabda bajnokság november 11-i fordulójában – tájékoztatott Tallér Zsolt, a battai klub technikai igazgatója. PLER-Budapest-SZKE 30-26 (16-15).

Az áldozatos munkáért
2022-11-12
Szociális Munkáért Elismerő Oklevelet vehetett át Briski János, a százhalombattai Sérültekért Alapítvány munkatársa november 11-én. A díjat – jó hangulatú ünnepség keretében – az Önkormányzat nevében Vezér Mihály polgármester és Török Sándor alpolgármester adta át a szervezet dunafüredi épületében, a Gátőrházban.

Tárgyalnak a Postával a bezárásokról - Képviselő-testületi összefoglaló
2022-11-12
Az Önkormányzat mindent megtesz azért, hogy a Százhalombattát is érintő postahivatali bezárások a legkevesebb kellemetlenséget okozzák – hangzott el a november 10-i rendkívüli ülésen, amelyen közbeszerzésekről döntöttek.

Márton nap a Kipp-Kopp Óvodában
2022-11-12
Immáron második alkalommal került sor óvodánkban a Márton napi lámpás felvonulás megrendezése.

Zenei élet Battán
2022-11-11
Városi lokálpatrióták előadás-sorozat a "Matrica" Múzeumban.

"Örömmel értesítjük, hogy Ön bekerült a szerencsés 20 pedagógus közé"...
2022-11-11
...és így részt vettem a 2022. évi Világ Legnagyobb Tanórája keretein belül megrendezésre kerülő EIT Food – Youth Misson  képzésen.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor kukac mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.