Százhalombatta Város Önkormányzata pályázatot hirdet a fenntartásában lévő Hamvas Béla Városi Könyvtár intézményvezetői munkakörének betöltésére – a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény, a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény, a kulturális intézményben foglalkoztatottak munkaköreiről és foglalkoztatási követelményeiről, az intézményvezetői pályázat lefolytatásának rendjéről, valamint egyes kulturális tárgyú rendeletek módosításáról szóló 39/2020. (X. 30.) EMMI rendelet 5. § alapján.
A munkavégzés helye:
Pest vármegye, 2440 Százhalombatta, Szent István tér 5.
A betöltendő munkakör:
Intézményvezető (vezető állású munkavállaló)
A vezetői megbízás időtartama:
A vezetői megbízás határozott időre, 5 évre szól, 2025. augusztus 17. napjától 2030. február 18. napjáig tart.
Foglalkoztatás jellege:
Teljes munkaidő
A munkaviszony időtartama:
Határozott idejű munkaszerződésen alapuló jogviszony újonnan létesített jogviszony esetében.
Határozatlan idejű munkaszerződésen alapuló jogviszony abban az esetben, ha a pályázó határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik az adott intézményben.
A vezetői megbízással járó lényeges feladatok:
Az önállóan működő, közgyűjteményi feladatokat ellátó közintézmény szakmai munkájának irányítása, különös tekintettel a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény (továbbiakban Kultv.), valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCL. törvényben és végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletben foglaltakra. Végzi az intézmény alapító okiratába foglalt feladatok ellátásának koordinálását, irányítását, ellenőrzését, felelős az intézmény jogszerű, szakszerű és gazdaságos működéséért.
Munkabér és juttatások:
A munkabér és egyéb juttatások megállapítása a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény vonatkozó rendelkezéseire figyelemmel a felek megegyezése alapján történik.
Pályázati feltételek:
a) A 39/2020.(X.30.) EMMI rendelet 1. melléklet 4. pontjában meghatározott szakirányú felsőfokú végzettség,
b) KER szerinti B2 szintet elérő idegennyelv-ismeret,
c) végzettségének, szakképzettségének vagy az intézmény alaptevékenységének megfelelő jogviszonyban legalább ötéves szakmai gyakorlat,
d) államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó, legalább 120 órás képzés (a továbbiakban: képzés) igazolt elvégzése. Ennek hiányában a vezető állású munkavállalói munkakör betöltését követő két éven belül köteles a képzést elvégezni, és az azt igazoló okiratot bemutatni a munkáltatói jogkör gyakorlójának. Amennyiben a képzést határidőben nem végzi el, és a képzés elvégzését igazoló okiratot nem mutatja be, a munkakörben nem foglalkoztatható tovább.
(Mentesül a képzés elvégzésének kötelezettsége alól, aki jogász vagy közgazdász szakképzettséggel rendelkezik, vagy a képzést az intézményvezetői munkakör betöltését megelőzően elvégezte, és azt okirattal igazolja.),
e) magyar állampolgárság,
f) büntetlen előélet, és annak igazolása, hogy a pályázó nem áll nyilvános könyvtárban végezhető tevékenység folytatását kizáró foglalkoztatástól eltiltás hatálya alatt,
g) cselekvőképesség,
h) vagyonnyilatkozat-tételi eljárás lefolytatása.
Előnyt jelent:
- vezetői gyakorlat
A pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások:
- részletes szakmai önéletrajz,
- az intézmény vezetésére, fejlesztésére vonatkozó szakmai és vezetői program,
- iskolai végzettséget, szakképzettséget, idegennyelv-ismeretet tanúsító okiratok, illetve munkaköri szakvizsgát, szakmai gyakorlatot igazoló okiratok másolata,
- 3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány, amely igazolja, hogy a pályázó büntetlen előéletű és nem áll nyilvános könyvtárban végezhető tevékenység folytatását kizáró foglalkoztatástól eltiltás hatálya alatt,
- államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó, legalább 120 órás képzés elvégzéséről szóló okirat hitelt érdemlő igazolása, ennek hiányában nyilatkozat annak vállalásáról, hogy a pályázó megbízását követő 2 éven belül az államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó képzést elvégzi, vagy ezen kötelezettség alóli mentességét okirattal igazolja (jogász vagy közgazdász diploma, vagy a képzés elvégzését igazoló okirat hiteles másolata benyújtásával),
- bérigény megjelölése (havi személyi alapbér bruttó összege Ft-ban, egyéb személyi juttatások juttatási formánként havi szinten összesen bruttó Ft-ban),
- pályázó nyilatkozata arról, hogy nem áll cselekvőképességet korlátozó vagy kizáró gondnokság alatt,
- pályázó nyilatkozata arról, hogy a pályázati anyagban foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggő kezeléséhez, továbbításához hozzájárul,
- pályázó nyilatkozata arról, hogy a pályázatot véleményező testület a személyét érintő ügy tárgyalásakor zárt vagy nyilvános ülést tartson,
- pályázó nyilatkozata arról, hogy megválasztása esetén vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségének eleget tesz,
- pályázó nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy megválasztása esetén a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 211. § -a értelmében személyével kapcsolatban összeférhetetlenség nem áll fenn. (Amennyiben fennáll, megjelölve az összeférhetetlenség konkrét jellegét, formáját.)
- pályázó nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy pályázónak az intézmény vezetésére, fejlesztésére vonatkozó szakmai programja Százhalombatta város honlapján megjelentetésre kerülhet-e vagy sem.
A munkakör betölthetőségének időpontja:
A munkakör legkorábban 2025. augusztus 17. napjától tölthető be.
A pályázat benyújtásának határideje: 2025. április 2.
A pályázat benyújtásának módja:
A pályázatot 1 eredeti példányban zárt borítékban Százhalombatta Város Polgármestere, Vezér Mihály Ph. D. részére, az alábbi jeligével ellátva: "Hamvas Béla Városi Könyvtár vezetői pályázat", illetve elektronikusan (PDF) formátumban az http://nk@mail.battanet.hu e-mail címre kell benyújtani.
A pályázat benyújtásának helye:
Százhalombattai Polgármesteri Hivatal Szervezési és Önkormányzati Iroda,
Gajdó Krisztina intézményi munkatárs 2440 Százhalombatta, Szent István tér 3. (201. szoba)
A pályázat elbírálásának módja, határideje:
Az érvényes pályázatot benyújtó pályázót a pályázati határidő lejártát követő harminc napon belül a munkáltatói jogkör gyakorlója által létrehozott eseti szakmai bizottság hallgatja meg. A Képviselő-testület a pályázatokról a szakmai bizottság írásba foglalt véleményét is figyelembe véve a következő ülésén dönt.
A pályázati kiírás közzétételének helye, ideje:
http://www.battanet.hu honlapon: 2025. február 27.
http://www.hbvk.hu honlapon: 2025. február 27.
A munkáltatóval kapcsolatos egyéb lényeges információ:
A pályázat iránt érdeklődő a pályázat elkészítéséhez szükséges tájékoztatást az intézményvezetőtől kaphat. A pályázati kiírással kapcsolatosan további felvilágosítást a Polgármesteri Hivatal Szervezési és Önkormányzati Iroda munkatársa, Gajdó Krisztina nyújt a 06 (23) 542-103 telefonszámon.
A pályázat kiírója a pályázat eredménytelenné nyilvánításának jogát fenntartja.